[07-XX]Lancer CYxA Techniczne - Amortyzatory - Lancer CYxA
megauchuch - 20-03-2016, 15:59
jeśli w zimie jeżdżę na 16", a w lecie na 18" to jakie amortyzatory powinienem wybrać, te do 16, czy 18?
brylekVFR - 20-03-2016, 16:59
Ja bym brał te do 18, jeżdżąc na 16 im nie zaszkodzisz, a jeżeli te to 16 są troszkę słabsze to 18 się szybko dojedzie.
Te z linku powinny być ok, KYB339083 wychodzi że są do felg 18.
pentional - 04-08-2016, 17:36
Witam,
Jakie amortzatory przód/tył do CY4A8U004711 (auto z USA) dla 18cali?
Czy będą pasować wersje europejskie dla sedanów?
tyku - 05-08-2016, 12:19
Z KYB są takie same do 18"
KYB Amortyzator Excel-G
Rozmiar obręczy koła: 18 cal
Miejsce zabudowy: oż przednia, z lewej, dwururka, cisnienie gazu, Amortyzator teleskopowy, parzyste numery artykułów: 339082
KYB Amortyzator Excel-G
Rozmiar obręczy koła: 18 cal
Miejsce zabudowy: os przednia, z prawej, dwururka, cisnienie gazu, Amortyzator teleskopowy, parzyste numery artykułów: 339083
KYB Amortyzator Excel-G
Rozmiar obręczy koła: 18 cal
Miejsce zabudowy: os tylna, cisnienie gazu, dwururka, górny trzon, dolne oko. Numer: 341425
Anonymous - 08-12-2016, 23:34
W moim Mitsu 2010 1,8 benzyna po 115tys. km padły wszystkie amortyzatory. Zaczęło się od stukania pojedynczego w zawieszeniu. Przedni wręcz się wylał i działał jak zwykła pompka do roweru. Do tego wszystkie gumy przy amorach popękane i rozbite w 100%. Wymieniłem komplet amorów przód i tył, gumy i przednie łączniki stabilizatora. Tylne były ok. Amortyzatory kupione w iparts Kayaby wg ich katalogu. Wszystko pasowało bez problemów. Generalnie po 6 latach odświeżyłem miśka i wymieniłem opony zimowe na Nokiany, akumulator, żarówki h3 i h4 bo były od nowości. Jeszcze czeka mnie zakup opon letnich...Do ww. przebiegu wlewalem tylko benzynę i robiłem przeglądu w ASO.
Bartulo250 - 11-01-2017, 09:47
W moim sportbacku padł lewy przód przy 94k brzebiegu. Czytając temat już kilka razy był poruszany temat amortyzatorów do kół 18 calowych a 16 calowych. Panowie Jaka jest różnica pomiędzy nimi ?
Zimówki mam na 16, letnie na 18. Auto wyszło oryginalnie na 16. Ktoś może wie które mam założyć amorki? dzięki z góry za pomoc.
brylekVFR - 11-01-2017, 10:16
Załóż od 18, będą mocniejsze.
Bodzio922 - 24-08-2017, 12:13 Temat postu: Amortyzatory wymiana Chcę wymienić amortyzatory z tyłu w Miśku( jeden 43% drugi coś koło 60%) i chciałem spytać jakie polecacie z własnego doświadczenia oraz czy wystarczy wymiana samych amortyzatorów czy sprężyny itp. też musze od razu wymieniać?
Pozdrawiam
Łukasz
komajaro - 14-12-2017, 19:50
Dolaczam sie do pytania Bodzio922 i dorzucam swoje:
-ile na oko trwa wymiana obu amortyzatorow tylnej osi, plus tuleje czy te gumowe elementy tlumiace (na wszystkich kołach tutaj) - no i jaki koszt byly z tym zwiazany, kupujac amory ze sredniej półki (albo jakie polecacie) ?
Przebieg 160k
kamilox4 - 02-01-2018, 15:24
Chciałbym kupić amortyzatory tylne do 1.6, koła 16 cali. Z katalogu części wynika że amortyzator ma numer OEM 4162A207. I tu pojawia się problem bo nigdzie nie ma takiego numeru. Są podobne tyle że 3 ostatnie cyfry inne są. No i trochę zgłupiałem
komajaro - 14-01-2018, 20:39
Z braku odpowiedzi, sformuluje pytanie inaczej:
- chce wymienic amory z przodu i tylu + tuleje z przodu i tylu
Jakie amory / tuleje (firma / model) polecacie na przod
Jakie amory / tuelej (firma / model) polecacie na tyl
Jakich nie kupowac
Ile orientacyjnie wyniesie taka wymiana ( czas / koszt)
[ Dodano: 20-01-2018, 08:29 ]
Na stacji diagnostycznej wyszlo
przod: 82, 80
tyl, 70 71
Czyli nie trzeba nic wymieniac.
Naczytalem sie a internetach, ze tymi pomiarami roznie bywa i nie sa miarodajne.
Wiec, wierzyc mechanikowi, ktory chce mnie skasowac i sie nie narobic, czy w "falszywe" wyniki badania technicznego ?
muka997 - 20-01-2018, 15:23
a jaki miałeś początkowy powód wymiany?? samochód pływał/źle się prowadził?? czy amortyzatory masz wylane?? pukało stukało w zawiasie?? czy tak sobie mechanik powiedział??
jeśli nie wierzysz stacji albo mechanikowi to podjedz do innego niech sprawdzi jak to wygląda itp
komajaro - 24-01-2018, 05:17
"a jaki miałeś początkowy powód wymiany?? "
- nie bylo jeszcze wymiany, powod jaki podal mechanik, to po prostu: amortyzatory do wymiany
"samochód pływał/źle się prowadził?? "
- na moje oko nie
"czy amortyzatory masz wylane??"
- nie jestem w stanie tego stwierdzic, bo nie wiem jak wygladaja niewylane"
"pukało stukało w zawiasie??"
- cos puka z tylu
umowie sie do innego, ale sprawdzanie w trzech miejscach jednej (potencjalnej) usterki, bo sie nie posiada kolegi co ma warsztat, nie jest normalne.
Pytanie odnosnie ceny / modelu / czasu nadal aktualne, bo tutaj tez mnie moga naciagnac.
muka997 - 24-01-2018, 07:45
no nie jest normalne, ale to co wyprawiają niektórzy mechanicy to też jest kosmos, byle zarobić, podkreślam że NIEKTÓRZY, ale nie drążmy dalej tego tematu lepiej
no ale skoro pukało to coś się tam działo więc albo uważasz że mechanik był na tyle rzetelny albo szukasz innej przyczyny i jedziesz do innego mechanika który potwierdzi poprzednią diagnozę albo nie
komajaro - 02-02-2018, 16:09
Inny miechanik - inna diagnoza.
Auto na podnosniku i mowi:
- amorow nie jest w stanie sprawdzic, bo z tylu cale zabudowane i sprezyny przeszkadzaja itp
- trzeba rozkrecic wahacz, potem po rozkreceniu, moze sie okazac, ze zamiast glownej tulei (ktora do wymiany wg. niego), okaze sie, ze jeszcze 7 innych trzeba dokupic
- badanie wahacza / tulei glownej wykonal łomem (lol ?), lekko odchylajac w miejscu mocowania wahacza -> co to za metoda ?
- pouderzal reka w kolo i okazalo sie ze sworzen z zacisku luzny i trzeba go wymienic, ale moze sie okazac, ze bedzie zapieczone i trzeba bedzie ciac
Prosze o komentarz, ktory mechanik najmniej chce sie nażreć i najmniej syfu mi przy aucie zrobi.
|
|
|