To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Nasze nieMiśki ;-) - Escort XR3i Cabrio

Torp12 - 21-09-2013, 22:23

Dzisiaj w końcu troche czasu znalazłem dla białasa.
Pomalowane szyny od foteli, czekają na drugą warstwę.

Potem przyszła pora na układ chłodzenia: czujnik temp, termostat i termowłącznik. No i się zaczeło. Generalnie nikt przedemnie chyba tego nie rozkrecał. Węże pozapiekane na króćcach że hej. No ale jakoś pomału powykręcałem wszystko.

Uszczelka od obudowy termostatu przestała istnieć. Zintegrowała się z obudowa i głowicą... Z głowicy udało się ładnie usunąć i jest fajnie równo gorzej z obudową:







Jakieś pomysły jak to teraz ogarnąc? Szlifować papierem? Czy uszczelkę dać potem na silikon jakiś?

Króćce troszkę podkorodowały. Oczyściłem ale może warto by psiknąć jakąś wartwą ochronną? Może cynk w sprayu? Albo srebrzanka? Co zda egzamin w mokrym środowisku?

No i mam jeszcze pytanie co do uszczelki termostatu. Jako że nowy zamiennik ma inną. Nowa uszczelka ma w sobie "rowek". Termostat trzeba w niego włożyć i dopiero do obudowy? Czy tak jak było się montuje czyli uszczelka i dociskamy termostatem? Z ciekawości patrzyłem uszczelka od termostatu Galantwoskiego ma taki sam rowek :]

robertdg - 22-09-2013, 05:25

Sama powierchnia przylgni to albo planowanie albo montaż na paste uszczelniającą, gniazdo wewnątrz obudowy tez wypadałoby wyczyścić, może warto się zorientować, czy da się dokupic ten fant
Torp12 - 22-09-2013, 22:50

robertdg napisał/a:
Sama powierchnia przylgni to albo planowanie albo montaż na paste uszczelniającą, gniazdo wewnątrz obudowy tez wypadałoby wyczyścić, może warto się zorientować, czy da się dokupic ten fant


To że w środku trzeba wyczyścić to oczywiste:) Mam nadzieję że to się uda w myjce ciśnieniowej zrobić. No przylgnia jakoś zostanie wytrasowana.
Dokupić fantu raczej nie ma opcji, albo po jakiś chorych cenach.

A jak jest z tym termostatem? Jak ta uszczelka ma leżeć w końcu?

Torp12 - 23-10-2013, 23:07

Ponieważ zawitała niespodziewanie ładna pogoda to stwierdziłem że trzeba złożyć, odpalić i pojeździć jeszcze a później rozbierać dalej.

Także termostat z obudową złożyłem do kupy no to mówie odpalam. No i fordzik zrobił Focha :] Rozrusznik nie kręci. Albo prąd nie dochodzi, albo włącznik elektromagnetyczny ma dość. W lecie też były czasem problemy z odpaleniem ale dłuższe potrzymanie kluczyka na zapłonie załatwiało sprawe, a dzis nie. Przeczyszcze wszystkie styki, sprawdze dochodzące napięcie i zobaczymy. W między czasie może odpale z pychu to silnik zakręci i może się poprawi, ale i tak w zimie pewnie rozrusznik pójdzie na jakąś regeneracje.

Torp12 - 26-10-2013, 22:50

No temat termostatu w końcu ogarnięty.





Po odpaleniu - okazało się że akumulator niedomagał - delikatnie kapało z pod czujnika terminczego. Musiałem go wyjąć, wyrównałem powierzchnie do ktorej dochodzi uszczelka i dalem nieco silikonu, mam nadzieję że zaszczelni.

Akumulator wyjolem zeby sie w spokoju naladowal. Jako ze klemy były odłączone to je gruntownie odczyściłem. Zdjęcia nie ma bo to co sie dzieję pod akumulatorem to dramat... Brud i rdza.

Generalnie cały silnik jest mega zakurzony i brudny. POjechał bym go umyć ale sie boje... Jest cewka i aparat zapłonowy na wierzchu do tego większość kostek i styków jest starej generacji, napewno nie odpornej na wodę...

Torp12 - 27-10-2013, 18:49

No i dzisiaj Cabsik sobie już polatał na mieście:) Chodzi tak jak trzeba. Zobaczymy czy aku będzie trzymał czy trzeba będzie wstawić coś nowego.
Torp12 - 07-12-2013, 23:13

Ostatnio widzę że prowadzę monolog:) No ale może to z faktu iż nic ciekawego się nie działo.

Dziś w końcu przystapiłem do planu zdjęcia wykładziny i ogarnięcia podłogi. To co zastałem pod wykładziną nie lada mnie zaskoczyło:









Generalnie pod wykładziną jest "wygłuszenie" w postaci grubej gumy podklejonej filcem. Oczywiście w większości w takim stanie że lepiej nie mówić. Zastanawiam się tylko czy to oryginalnie tak było czy ktoś dołożył.
Pod filcem widać naklejoną matę bitumiczną jeszcze.

Generalnie rdzy dużo nie widać, a jeśli jest to powierzchowna raczej. Chociaż wszystko wyjdzie po oczyszczeniu.
Tylko zastanawiam sie czy zdzierać te stare przyklejone maty czy dać im spokój?

No i czy potem znowu dawać coś filcowego, czy jednak coś mniej nasiąkliwego? Generalnie to jest cabrio i będzie w nim głośno więc nie ma co szaleć, tylko ten filc na podłodze to chyba średnie rozwiązanie?

Jeśli tak było fabrycznie to lepiej wygłuszony ten staruszek niż galant :P

Bartekkita - 08-12-2013, 00:03

Torp12 napisał/a:
Ostatnio widzę że prowadzę monolog:) No ale może to z faktu iż nic ciekawego się nie działo.


Od pierwszego postu śledzę temat i powiem, że po prostu nic dodać nic ująć. Pojechałeś przez pół Polski, kupiłeś coś teoretycznie powinno dawno stać na złomie, dodatkowo za śmieszne pieniądze. A tutaj po zdjęciach stan b.interesujący, żadnej większej naprawy ;)

Torp12 - 08-12-2013, 00:41

Bartekkita napisał/a:
Pojechałeś przez pół Polski, kupiłeś coś teoretycznie powinno dawno stać na złomie, dodatkowo za śmieszne pieniądze. A tutaj po zdjęciach stan b.interesujący, żadnej większej naprawy ;)


I to jest właśnie piękne i oto właśnie chodziło :) Dzięki temu że naprawy nie są duże jest spory zapał i chęć do działania :)

robertdg - 08-12-2013, 10:38

Nawet ładnie się to trzyma, zwłaszcza, że to Ford :P
karolgt - 08-12-2013, 21:25

Torp12 napisał/a:
Tylko zastanawiam sie czy zdzierać te stare przyklejone maty czy dać im spokój?

No i czy potem znowu dawać coś filcowego, czy jednak coś mniej nasiąkliwego?


jakbyś chciał założyć nowe maty filcowe to są one dość tanie, pamiętam jak kiedyś w maluchu wyciągałem takie filcowe, wilgotne, smród był okropny, zgnite, skiśnięte,

W Volvo wymieniałem maty z podłogi i z tego co się wtedy dowiadywałem to ważne żeby nie kupić filcowych :) właśnie dlatego że nasiąkają, są grube i nie tłumią tak super.

Ja kiedyś po prostu zadzwoniłem go osoby z allegro która miała bardzo dużo różnych mat i popytałem co i jak, Pan wysłał mi na maila 2 różne proponowane zestawy (jeden droższy a drugi tańszy), zamówiłem ten tańszy (dwie warstwy mat), założyłem i byłem zadowolony z efektu. Polecam tą firmę: http://www.bitmat.pl/

Torp12 - 08-12-2013, 22:13

Karol a pamiętasz jakie maty założyłeś?
karolgt - 08-12-2013, 22:31

GSM 022, GMS 01

na pewno wybrałem 2, nie pamiętam już niestety które z tych 2 i co do tego jeszcze.
spróbuje znaleźć zdjęcia to może coś z nich będzie widać.

m6riano - 09-12-2013, 00:20

Patryk,mam już ciepłe ledy dla ciebie..;-)
Torp12 - 09-12-2013, 10:31

m6riano napisał/a:
Patryk,mam już ciepłe ledy dla ciebie..;-)


A ja już mam żarówki ledowe :]



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group