[97-04]Galant EAxA/W - 6A13 - nie odpala.
mszolc - 15-10-2013, 09:23
Krzyzak napisał/a: | Ale wystarczy przeczytać manual - co się dzieje przy uszkodzeniu czujnika TDC.
Robi dokładnie to, co pisałem. | A w którym rozdziale? Przejrzałem pobieżnie rozdziały dotyczące silnika, ale nie znalazłem takiej informacji.
Chętnie bym poczytał bo mnie to od wczoraj męczy.
Owczar - 15-10-2013, 09:26
FUEL>13A-110
Jest opisane zachowanie ECU w przypadku awarii wybranych czujników. Zresztą dział FUEL jest najciekawszym rozdziałem. Są opisane korekty, pętla zamknięta i otwarta.
A tak BTW, to Twojego galanta można podpinać do komputera kabelkiem VAG KKL na chipie FTDi i diagnozując programem EvoScan.
mszolc - 15-10-2013, 15:13
Owczar napisał/a: | FUEL>13A-110 |
OK, znalazłem: "Injects fuel to all cylinders simultaneously".
Czyli jednak nie parami (bo do tego musiałby być sprawny TDC lub przynajmniej inna szerokość jednego impulsu z czujnika wału), a wszystkie naraz.
Teraz jasne jak to działa - ECU ładuje cewkę w takt sygnału czujnika wału, iskra jest rozdzielana mechanicznie na cylinder ze sprężonym paliwem, a z pozostałych paliwo jest wydmuchiwane prosto w kolektor wydechowy. Brakowało mi tego kluczowego zdania...
Krzyzak - 15-10-2013, 21:31
mszolc napisał/a: | Czyli jednak nie parami | parami na 100% - tak samo z iskrą (ale ta i tak jest taka ZAWSZE)
gdyby szło na wszystkie, to paliwa by palił x6 a nie x2 a katalizator byłby zwęglony po 100km
Owczar - 15-10-2013, 21:32
Darku, a skąd ECU wie którą akurat parę zalewać?
Krzyzak - 15-10-2013, 21:34
Z czujnika wału.
mszolc - 15-10-2013, 21:56
Krzyzak napisał/a: | parami na 100% | No instrukcja ewidentnie podaje co innego: "Injects fuel to all cylinders simultaneously ".
Krzyzak napisał/a: | - tak samo z iskrą (ale ta i tak jest taka ZAWSZE) | Iskra leci przecież po kolejnych cylindrach 1..6 tak jak ją rozprowadza aparat.
Natomiast w projekcie aparatu elektronicznego to rzeczywiście w trakcie jednego rozładowania powstają dwie iskry, przy czym jedna trafia we właściwy cylinder a druga jest tracona ('wasted spark').
Krzyzak napisał/a: | Z czujnika wału. | Żeby ECU mógł synchronizować pary wtrysków, to przynajmniej jeden z trzech impulsów na obrót wału musiałby być inny (może jest, choć jak dla mnie te zęby/łopatki impulsatora wyglądają dokładnie tak samo).
W przeciwnym wypadku nie ma punktu zaczepienia żeby wiedzieć od której pary zacząć wtrysk.
Nie uwierzę w 'parowanie' cylindrów póki nie zobaczę oscylogramu z impulsatora na wale, a jeśli są 3 impulsy o tym samym kształcie i szerokości to nie ma opcji żeby zalewał parami.
Owczar - 15-10-2013, 22:35
mszolc napisał/a: | Nie uwierzę w 'parowanie' cylindrów póki nie zobaczę oscylogramu z impulsatora na wale, |
Fuel 13A-177. Nie ma mowy o parowaniu... wszystkie są identyczne.
Co ciekawe, także podczas odpalania do wystąpienia sygnału z TDC ECU leje do wszystkich jednocześnie.
Krzyzak - 16-10-2013, 08:42
mszolc napisał/a: | Iskra leci przecież po kolejnych cylindrach 1..6 tak jak ją rozprowadza aparat. | Przepraszam - masz rację! Moje doświadczenia dotyczyły rzędówki - konkretnie jak w Firkowym Galancie padł czujnik TDC, to tak było. A tam są fajkocewki.
Czyli mogę się mylić.
mszolc - 16-10-2013, 22:42
Krzyzak napisał/a: | Przepraszam - masz rację! Moje doświadczenia dotyczyły rzędówki. | Spoko. Ja na temat rzędówki się nie wypowiadam, bo nic o niej nie czytałem.
Analiza działania dotyczy 6A13 (jak w temacie) i była głównie sprowokowana moimi przygodami z zapłonem i przypadkiem Marcina z wypiętym TDC podczas uruchamiania zapłonu elektronicznego.
pit696 - 27-10-2013, 09:25
podepne sie..otoz po tygodniu nie ruszania auto odpalilo na tzw dotyk..po zagrzaniu i przejechaniu ok 5km zgasl na swiatlach i juz nie odpalil..jedyne co zauwazylem to male szarpanie(przerywanie) przy ruszaniu (tylko na 1 biegu).Kreci ale nie chce odpalic .. Jakis pomysl od czego zaczac??
Owczar - 27-10-2013, 12:46
Od sprawdzenia iskry. Przyczyna może być podobna do tej u mszolc-a.
pit696 - 29-10-2013, 18:25
witam po sprawdzeniu kopulki wszystko wyglada oki..ale zauwazylem ze bezpiecznik nr13 z ikonka silniczka (pod maska) jest spalony...po jego wymianie kiedy przekrecam kluczyk na zaplon od razu go przepala..wkladalem wiekszy bezp. i tak samo...mysle ze to jest przyczyna nie odpalania auta..wiecie za co odpowiada ten bezpiecznik i co moze powodowac zwarcie??
sveno - 29-10-2013, 18:36
pit696 napisał/a: | wiecie za co odpowiada ten bezpiecznik |
http://forum.mitsumaniaki...e3cafa815d7fa88
pit696 napisał/a: | wkladalem wiekszy bezp. i tak samo. | zostawie bez komentarza
pit696 - 29-10-2013, 18:43
nie ma nic w tym linku :/
|
|
|