To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - 6A13 - nie odpala.

mszolc - 15-10-2013, 09:23

Krzyzak napisał/a:
Ale wystarczy przeczytać manual - co się dzieje przy uszkodzeniu czujnika TDC.
Robi dokładnie to, co pisałem.
A w którym rozdziale? Przejrzałem pobieżnie rozdziały dotyczące silnika, ale nie znalazłem takiej informacji.
Chętnie bym poczytał bo mnie to od wczoraj męczy. :?

Owczar - 15-10-2013, 09:26

FUEL>13A-110

Jest opisane zachowanie ECU w przypadku awarii wybranych czujników. Zresztą dział FUEL jest najciekawszym rozdziałem. Są opisane korekty, pętla zamknięta i otwarta.

A tak BTW, to Twojego galanta można podpinać do komputera kabelkiem VAG KKL na chipie FTDi i diagnozując programem EvoScan.

mszolc - 15-10-2013, 15:13

Owczar napisał/a:
FUEL>13A-110

OK, znalazłem: "Injects fuel to all cylinders simultaneously".
Czyli jednak nie parami (bo do tego musiałby być sprawny TDC lub przynajmniej inna szerokość jednego impulsu z czujnika wału), a wszystkie naraz.
Teraz jasne jak to działa - ECU ładuje cewkę w takt sygnału czujnika wału, iskra jest rozdzielana mechanicznie na cylinder ze sprężonym paliwem, a z pozostałych paliwo jest wydmuchiwane prosto w kolektor wydechowy. Brakowało mi tego kluczowego zdania...

Krzyzak - 15-10-2013, 21:31

mszolc napisał/a:
Czyli jednak nie parami
parami na 100% - tak samo z iskrą (ale ta i tak jest taka ZAWSZE)
gdyby szło na wszystkie, to paliwa by palił x6 a nie x2 a katalizator byłby zwęglony po 100km

Owczar - 15-10-2013, 21:32

Darku, a skąd ECU wie którą akurat parę zalewać?
Krzyzak - 15-10-2013, 21:34

Z czujnika wału.
mszolc - 15-10-2013, 21:56

Krzyzak napisał/a:
parami na 100%
No instrukcja ewidentnie podaje co innego: "Injects fuel to all cylinders simultaneously ".
Krzyzak napisał/a:
- tak samo z iskrą (ale ta i tak jest taka ZAWSZE)
Iskra leci przecież po kolejnych cylindrach 1..6 tak jak ją rozprowadza aparat.
Natomiast w projekcie aparatu elektronicznego to rzeczywiście w trakcie jednego rozładowania powstają dwie iskry, przy czym jedna trafia we właściwy cylinder a druga jest tracona ('wasted spark').
Krzyzak napisał/a:
Z czujnika wału.
Żeby ECU mógł synchronizować pary wtrysków, to przynajmniej jeden z trzech impulsów na obrót wału musiałby być inny (może jest, choć jak dla mnie te zęby/łopatki impulsatora wyglądają dokładnie tak samo).
W przeciwnym wypadku nie ma punktu zaczepienia żeby wiedzieć od której pary zacząć wtrysk.
Nie uwierzę w 'parowanie' cylindrów póki nie zobaczę oscylogramu z impulsatora na wale, a jeśli są 3 impulsy o tym samym kształcie i szerokości to nie ma opcji żeby zalewał parami.

Owczar - 15-10-2013, 22:35

mszolc napisał/a:
Nie uwierzę w 'parowanie' cylindrów póki nie zobaczę oscylogramu z impulsatora na wale,


Fuel 13A-177. Nie ma mowy o parowaniu... wszystkie są identyczne.

Co ciekawe, także podczas odpalania do wystąpienia sygnału z TDC ECU leje do wszystkich jednocześnie.

Krzyzak - 16-10-2013, 08:42

mszolc napisał/a:
Iskra leci przecież po kolejnych cylindrach 1..6 tak jak ją rozprowadza aparat.
Przepraszam - masz rację! Moje doświadczenia dotyczyły rzędówki - konkretnie jak w Firkowym Galancie padł czujnik TDC, to tak było. A tam są fajkocewki.
Czyli mogę się mylić.

mszolc - 16-10-2013, 22:42

Krzyzak napisał/a:
Przepraszam - masz rację! Moje doświadczenia dotyczyły rzędówki.
Spoko. Ja na temat rzędówki się nie wypowiadam, bo nic o niej nie czytałem.
Analiza działania dotyczy 6A13 (jak w temacie) i była głównie sprowokowana moimi przygodami z zapłonem i przypadkiem Marcina z wypiętym TDC podczas uruchamiania zapłonu elektronicznego.

pit696 - 27-10-2013, 09:25

podepne sie..otoz po tygodniu nie ruszania auto odpalilo na tzw dotyk..po zagrzaniu i przejechaniu ok 5km zgasl na swiatlach i juz nie odpalil..jedyne co zauwazylem to male szarpanie(przerywanie) przy ruszaniu (tylko na 1 biegu).Kreci ale nie chce odpalic .. Jakis pomysl od czego zaczac??
Owczar - 27-10-2013, 12:46

Od sprawdzenia iskry. Przyczyna może być podobna do tej u mszolc-a.
pit696 - 29-10-2013, 18:25

witam po sprawdzeniu kopulki wszystko wyglada oki..ale zauwazylem ze bezpiecznik nr13 z ikonka silniczka (pod maska) jest spalony...po jego wymianie kiedy przekrecam kluczyk na zaplon od razu go przepala..wkladalem wiekszy bezp. i tak samo...mysle ze to jest przyczyna nie odpalania auta..wiecie za co odpowiada ten bezpiecznik i co moze powodowac zwarcie??
sveno - 29-10-2013, 18:36

pit696 napisał/a:
wiecie za co odpowiada ten bezpiecznik

http://forum.mitsumaniaki...e3cafa815d7fa88

pit696 napisał/a:
wkladalem wiekszy bezp. i tak samo.
:shock: :shock: :shock: zostawie bez komentarza
pit696 - 29-10-2013, 18:43

nie ma nic w tym linku :/


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group