Nasze Miśki - Moje miśki
Bizi78 - 18-07-2016, 20:42
To kiedy zmieniasz zegary na kolorowe .
Bezawaryjności .
grzesiopol - 18-07-2016, 20:48
Kolorowe są trudno dostępne, na allegro tylko te stare są. Zresztą na razie muszę kupić dwie opony na tył bo z przodu są nowe a z tyłu troche zjechane a słyszałem, że powinny być takie same.
tyku - 18-07-2016, 21:14
grzesiopol, Gratulacje i powodzenia w użytkowaniu.
tomasek - 18-07-2016, 22:27
Gratulacje Grzesiu i bezawaryjnej jazdy
Jest już czym pocisnąć
Górol - 19-07-2016, 00:47
No Grześ nie mam pytań
Gratuluję zakupu i szerokości
areksz121 - 19-07-2016, 05:32
Gratulacje
Na Zlocie obecny? Będzie okazja do opicia hehe
Fragu - 19-07-2016, 07:08
Noo fajne auto! Czekam z niecierpliwością na porównanie do "zwykłego" Lancera.
grzesiopol - 19-07-2016, 13:32
Powiem tak marzenia się spełniają, teraz zaczynam zbierać na następne marzenie, może się uda ale na pewno będzie to nie typ jakiego mało.
Górol Piotrek w końcu się doczekałeś .
Obecność na zlocie na dzień dzisiejszy obowiązkowa, porównanie jazdy będzie, ale z tego co widzę różnicy za dużej nie ma oczywiście oprócz w miare bezproblemowego wyprzedzania. Poczekam jeszcze na jakąś dłuższą trasę to wtedy bedę miał porównanie, teraz samochód więcej stoi niż jeżdzi bo to drugi w domu na co dzień trochę oszczędniejszym jeżdżę.
marcink - 19-07-2016, 16:35
grzesiopol, Wspaniały ten RA, zazdraszczam! Ja dziś kupiłem białe EVO X, jak chcesz to możemy się zamienić - http://i.imgur.com/1naiVWN.jpg
grzesiopol - 19-07-2016, 22:48
Mam takie niebieskie i to na baterie i sterowane
grzesiopol - 13-08-2016, 12:23
Ale mnie kusi - znalazłem skrzynię manual do Evo X ale cena mnie przeraziła 6800zł, może kiedyś jak się troche uzbiera. Popatrzę co jeszcze trzeba by było na konwersje na manual i może kiedyś w niedalekiej przyszłości. Byłby chyba jedyny taki Ralliart w Polsce
No cóż apetyt rośnie w miarę jedzenia
Uwex - 14-08-2016, 14:00
Gratuluję i niech dzielnie znosi wszystkie Twoje pomysły na przeróbki
pe emazed - 24-08-2016, 22:58
Siemano
Mam pytanko odnosnie space wagona. Wiem ze to troche dawno bylo, ale moze jakas refleksja Ci pozostała. Jak Ci sie sprawował i czemu sprzedany?
Pzdr
grzesiopol - 25-08-2016, 21:29
Space Wagon był tym czego potrzebowałem, wysoko się siedziało, wszystko widać i do przodu i na boki, dużo miejsca, tylko ten silnik mógłby być większy. Jakby była możliwość to bym jeszcze raz kupił ale napęd na 4 koła i większy silnik, np. 3.0 V6.
Co do sprzedaż - no cóż po Carismie (7 lat byłem właścicielem) stwierdziłem, że nie wolno się przyzwyczajać do jednego. Z żoną uzgodniliśmy że trzy lata i sprzedaż, no chyba, że będzie to ten jeden jedyny i będzie spełniał moje oczekiwania - a na pewno większość oczekiwań
grzesiopol - 02-09-2016, 13:22
Pora na porównanie Lancer Sportback kontra Lancer Sportback z "dopiskiem" Ralliart
Wygląd zewnętrzny
Na pierwszy rzut oka oba Lancery są "prawie" takie same (nie biorę tutaj pod uwagę koloru), różnica tkwi tylko w masce przedniej i tym fajnym znaczkiem w przednim grillu . W Ralliarcie jest to maska taka sama jak EVO X. Aha jeszcze felgi są typowe dla Ralliarta. Teoretycznie z daleka osoby nie znające tematu nie odróżnią tych dwóch modeli. Plusem tej sytuacji jest możliwość zakupienia części karoserii w niskich cenach, gdyż to te same elementy w obu modelach (bez maski). W przypadku Ralliarta nie narażamy się na duże ceny np. błotnika jak w EVO X.
Wygląd wewnętrzny
Tak jak w przypadku wyglądu zewnętrznego oba wyglądają bliźniaczo, jednak w Ralliarcie po otworzeniu drzwi kierowcy widać coś co od razu przyciąga wzrok: mniejsza, o sportowym wyglądzie trójramienna kierownica. Ta sama co w EVO X. Rzut oka do środka i hmmm to samo, elementy plastikowe, materiałowe takie same. W moim przypadku różnica tkwi tylko w materiale tapicerskim siedzeń, u mnie jest to skóra.
Dokładne oględziny pojazdu ujawniały wyższą podłogę w Ralliarcie, jednym słowem mam brak możliwości obniżenia podłogi bagażnika co trochę wkurza bo nie mogę postawić czegoś wyższego np lodówki turystycznej bez zdjęcia górnej półki.
Osiągi i inne
Sam wygląd mówi za siebie. To jest ta część samochodu, dzięki której zdecydowałem się na zakup modelu. Silnik 4B11T i jego 242 km, napęd 4X4 spowodował banana na mojej twarzy a dodatkowe wyposażenie w postaci MMCS z Rockfordem dopełnił to czego brakowało mi w poprzednim Sportbacku. Wyprzedzanie samochodów stało się łatwiejsze (a strach w oczach mojej żony mniejszy ) i mniej stresujące. Aczkolwiek wyprzedzanie z kickdownem nalezy zacząć odpowiednio wcześniej z uwagi na delikatne opóźnienie przy zredukowaniu skrzyni i wkręcenie się w obroty. Ale to kestia przyzwyczajenia i wyuczenia się tej czynności.
No cóż, żeby nie było za kolorowo samochód ten ma swoje minusy a właściwie jeden ale mnie wkurzający - skrzynia sterowana automatycznie tzw TC-SST, jest to 6-ciobiegowa skrzynia z podwójnym sprzęgłem sterowana elektronicznie. To, że samochód zmienia biegi za mnie jest nawet przyjemne i wygodne, możliwość zmiany trybu skrzyni Normal i Sport uzupełnia tą przyjemność. Więc dlaczego minus? A to dlatego, że skrzynia w jakiś dziwny sposób zmienia sobie biegi, jadę sobie 60 i mam już 6-sty bieg, biegi w trybie Normal zmieniają się w różnych wysokościach obrotów, w trybie Sport tak samo ale osobiście nie mogę się przyzwyczaić do tak wysokich obrotów na niektórych biegach, ogólnie unikam tego trybu, testowałem go tylko dwa razy. Jak już to ewentualnie trzeba by było jeździć w trybie ręcznej zmiany biegów za pomocą dźwigni biegów lub łopatek przy kierownicy. Lepszym rozwiązaniem dla tej skrzyni byłaby możliwość dostosowania się wymagań kierowcy czyli automat typu Galantowskiego (jego możliwość nauki). Mogę jedynie powiedzieć, że na chwilę obecną nie udało mi się włączyć kontrolki skrzyni tzn nie udało mi się zagrzać nadmiernie oleju. Chłodzenie oleju skrzyni jest minusem, dziwi mnie to z uwagi, że chłodnica oleju jest taka sama jak w EVO X (sama skrzynia jest bliźniacza z EVO) być może jest to spowodowane złym doprowadzeniem powietrza do chłodzenia oleju.
Przy okazji dodam, że skrzynia TC-SST jest jedyną dostępną opcją w tym modelu.
Co do zawieszenia to Ralliart moim zdaniem lepiej się zachowuje na ulicy niż jego poprzednik, na pewno napęd na wszystkie koła przyczynił sie do tego. Jest trochę twardsze ale znośne.
Każde zwiększone osiągi okupione są zwiększonym zużyciem paliwa, u mnie w chwili obecnej komputer wskazywał 10,3-11,2 l/100km, z uwagi na mały przebieg od ostatniego skasowania danych średnich trudno na chwilę obecną ustalić dokładną wartość, pojeżdżę trochę to dopiszę. Pojawi się również poniżej podpisu w Spritmonitorze obok GG. Aczkolwiek średnie zużycie w okolicy 10,3 jest zbliżone do katalogowego zużycia mieszanego i byłoby dla mnie zadowalające i nie za duże. Podobne miałem w Space Wagonie i Lancerze Seniorze.
Reasumując.
Szukałem samochodu który pozwoli mi podczas dłuższych podróży jechać komfortowo i wygodnie a zarazem dynamicznie. Chciałem mieć auto, które bezstresowo pozwoli mi wyprzedzić większość samochodów poruszających się po naszych drogach (chodzi mi o tych spowalniających ruch) i takie właśnie mam.
Kiedyś rozważałem dokonanie SWAPa silnika i napędów z EVO/Ralliarta ale dobrze, że się nie udało. Lepszym rozwiązaniem i na pewno tańszym jest zakup Ralliarta. To mogę stwierdzić w 100% a nawet w 200%.
Jeżeli ktoś chciałby Ralliarta wykorzystywać do jazdy na torze to stanowczo odradzam bo na pewno nie jest to samochód stworzony do takiej jazdy. Każda dalsza modyfikacja tego modelu w kierunku EVO X jest nieopłacalna i moim zdaniem lepiej sobie dołożyć i kupić EVO X ale w manualu, chociaż skrzynia TC-SST (ta sama) w EVO ma trochę inne sterowania i doprowadzenie powietrza do chłodzenia oleju i może byłaby lepsza niż ta tutaj.
Na koniec napiszę tylko jedno - warto było.
Aczkolwiek mam już na oku coś następnego i trochę mocniejszego, ale w chwili obecnej nie dostępnego z uwagi na brak finansów
|
|
|