[07-XX]Lancer CYxA Ogólne - Co z wersją silnikową 1.8?
RalfPi - 09-10-2013, 15:55
lukas1 napisał/a: | ze co ? chyba go szybciej niszczysz, poczytaj o wlasciwosciach materialow, o rozszezalnosci cieplnej stali stopow itd , otym ze w niskiej temp matrial sie kurczy i a zlozenie jak silnik posiada wiele elemtow ktore razem wspolpracuja.
to tak jak idz np na trening i bez rozgrzewki lub machnij reka 10 razy i sie polow i wycisnij maksa. jeden , drugi , trzeci trening bdzie ok ale po dluzszym czasie nim sie obejzysz bedziel mial duz kontuzji i przeciazone elementy ( ciala jak i silnika ) |
Ja nie mam o czym czytać:
przy 2000 dusząc 2.0 obciążasz mocno wał korbowy..
To już wolę "niszyczyć" silnik przyspieszając do 3500 rpm (i świadomie robić to na zimnym, choć naprawdę nie widzę powodu.... ) i zmiana na 2500 niż dusić przy 2000... Czyli zamiast przyspieszać na 3 wolę na 2.
Za elektroda, autor PCcepuk:
"jazda z niskimi obrotami na wysokich biegach i duszenie silnika gazem sprawia:
1.przeciążenie silnika
2.wzrost spalania oraz temperatury w cylindrach -wieksze prawdopodobienstwo "dmuchnięcia" uszczelki pod głowica i/lub skrzywieniem głowicy
3[b].ogromne obciazenie dla ukł. tłokowo-korbowego i szybkie zużywanie panewek -nastepstwa to niskie ciśnienie w ukł.smarowania, a z biegiem czasu jego brak... [/b]
4.tworzenie sie wiekszej ilosci nagarow w cylindrach -silnik nie "wentylowany" nabiera syfu...
5.zdecydowanie szybsze zużycie sprzęgła...."
A na gorącym silniku zapraszam do sprawdzenia się z 1.8 143KM
Co do tematu.hmm...
W Colcie też już nie ma Rallarta.
Widać ludzie kupują Lancery i Colty z rynku wtórnego - naprawdę nie wiem dlaczego, ale Lancery szybko tracą na wartości i są wobec tego łakomym kąskiem..
A dlaczego nie ma 1.8 - no właśnie pewnie z powyższego.
lukas1 - 09-10-2013, 16:11
no zesz .......!!!!
ale kto pisal ze dusze przy 2 tys na wysokich biegach, ktos pisal ze cisnie prawie do odciecia na jedynce na''rozgrzanym'' silniku
jezu !!!!!mozecie juz skonczyc i jezdzijcie jak wam si epodoba, ja jezdze po swojemu, ruszam z 1 tak do 2700rpm i dwojka ktora dostaje troche nawyzsze obroty
i kto pisal ze niszczysz przy 3.5 ( bo chyba 3.5 i 6 to dwie rozne wartosci)
rozumiesz co pisalem ? bo chyba nie, o starcie z 1 a nie o wyzszych biegach, wiem ze jak sie rozgrzeje to na wyzszych biegach mozna do 6 tys
RalfPi - 09-10-2013, 16:49
ale po co się denerwujesz Łukasz ?
Ja tylko twierdzę (skoro każesz mi czytać o rozszerzalności cieplnej), że Twoje lepsze przyspieszenie przy 2000 obrotów bierze się z tego, że bardziej dusisz motor niż moje na niższym biegu przy 3500 obrotów.
I broń Boże nie twierdziłem, że jesteś "młotkiem" co (kręci do 6krpm'ów) na zimnym...
Ale uważasz, że 2.0 ma tą przewagę, że lepiej przyspiesza - no już w szczególności na zimnym..
A ja tylko mówię, że lepiej podciągnąć do 3.5krpm na 2 niż dusić go na 3-ce...
I to tyle.
Fakt, że Lancerem źle się przyspiesza na 2'ce w okolicy 2000 rpm'ów.
fargo - 09-10-2013, 19:07
RalfPi napisał/a: | Fakt, że Lancerem źle się przyspiesza na 2'ce w okolicy 2000 rpm'ów. |
A najlepiej się przyśpiesza jak zacznie działać MIVEC czyli w okolicy 4250rpm bez względu na jakim jest biegu.
RalfPi - 09-10-2013, 19:14
Pełna zgoda - 178 "Niutsów" (Nm) na wałku.
Ale czasami ciężko zredukować z dwójki.. na jedynkę - i to tu jest problem - ja nie potrafię takie redukcji dobrze zrobić.
Trik - 09-10-2013, 20:45
RalfPi napisał/a: | Ale czasami ciężko zredukować z dwójki.. na jedynkę - i to tu jest problem - ja nie potrafię takie redukcji dobrze zrobić. |
Bo się nie da, tzn. się da, ale kilkanaście razy i potem może być kalepitus . O ile pamiętam 1-szy jest tak zabezpieczony że powyżej 20 czy 30km/h nie da się go wrzucić bez zgrzytu. Normalnie służy do ruszenia masy z miejsca plus sprint z zatrzymania.
Wracając do Lancera MY 2015 to cywil z przodu wygląda jak po krzyżówce Hyundai-a Ponny z Mitsu Spider, a EVO dla odmiany trochę podchodzi pod Civika "kosmika"
Uwex - 10-10-2013, 08:52
Trik napisał/a: | Lancera MY 2015 to cywil z przodu wygląda jak po krzyżówce Hyundai-a Ponny | - a mnie się kojarzy z...Ładą Evo bym wziął
lukas1 - 10-10-2013, 09:27
Cytat: | ale po co się denerwujesz Łukasz ? |
spoko, mam na glowie ciezki projekt wiec czasem cisnienie skoczy
RalfPi - 10-10-2013, 09:39
Trik napisał/a: | . O ile pamiętam 1-szy jest tak zabezpieczony że powyżej 20 czy 30km/h nie da się go wrzucić bez zgrzytu. |
Hmm - mnie się udało nieświadomie zredukować na 1-kę z dwójki przy 45km/h - silnik zawył, ale biegł wszedł jak w masełko
Żona w szoku, a ja w jeszcze większym...
Ale dlaczego ma się coś stać przy redukcji na 1-kę przy powiedzmy 15-20km/h?
Nie rozumiem - jest jakaś przesłanka techniczna..?
PS PROSZĘ MODA O PRZENIESIENIE TEGO TO JAKIEGOŚ DZIAŁU np. : LANCER A TECHNIKA JAZDY..
Trik - 10-10-2013, 21:43
RalfPi napisał/a: | Ale dlaczego ma się coś stać przy redukcji na 1-kę przy powiedzmy 15-20km/h? |
Dokładnie Ci nie wyjaśnię, ale możesz zapytać podlaską drogówkę co się stało z silnikiem EVO jak zredukowali z 6 na 3 przy 180km/h. Jak powiedzieli mechanicy z ASO "silnik się przekręcił i kilka koni urwało się z postronka".
Może po prostu chodzi o to żeby nie doprowadzać do przeciągnięcia obrotów poza czerwoną skalę przy wyższych prędkościach. Po coś w końcu to ograniczenie jest? Albo po to, żeby kierowca i pasażer nie przeżywali takiego szoku jak wy.
tyku - 11-10-2013, 11:24
RalfPi napisał/a: | PS PROSZĘ MODA O PRZENIESIENIE TEGO TO JAKIEGOŚ DZIAŁU np. : LANCER A TECHNIKA JAZDY.. | - nikt Cię z modów nie posłuchał
Ja też proszę o przeniesienie i do tematu może wróćmy
|
|
|