To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[07-XX]Lancer CYxA Techniczne - KEYLESS OPERATION SYSTEM - KOS

niedzwiedzx7 - 07-05-2016, 16:29

Witam! Panowie próbowałem coś wykombinować patrząc na te instrukcje na które mnie naprowadziliście, ale rezultaty mierne:(. Zapomniałem dodać ze system keyless do otwierania jak i zamykania drzwi działa prawidłowo. Stacyjka przekręca się, także navi i radio działa tylko przy próbie odpalenia tak jakby resetuje sie na chwile i nic... rozrusznik nie daje znaków życia. Do ASO dzwoniłem oczywiście bierz pan go na lawete i do nas. Aha a czy moze być to spowodowane niskim stanem paliwa w zbiorniku? Ponieważ mam z tego co komp pokazuje ON na 80 km. Ale czy wtedy rozrusznik by nawet nie kręcił?
Pozdrawiam

becu - 07-05-2016, 20:05

Nie no nawet jakbyś nie miał paliwo to rozrusznik powinien kręcić. A może immobilizer nie rozpoznaje klucza? Bo to chyba są dwa osobne tematy, zaprogramowanie klucza, żeby otwierał auto i zaprogramowanie go do immobilizera. Jeśli źle myślę to proszę o wyprowadzenie mnie z błędu :D
Ja przy okazji rozmowy o kluczykach mam pytanie, czy jak kluczyk znajdzie się po za autem po jego odpaleniu to tylko będzie "pikał", że brak klucza, ale można autem jeździć dopóki się go nie zgasi?

fargo - 13-05-2016, 13:16

becu napisał/a:

Ja przy okazji rozmowy o kluczykach mam pytanie, czy jak kluczyk znajdzie się po za autem po jego odpaleniu to tylko będzie "pikał", że brak klucza, ale można autem jeździć dopóki się go nie zgasi?


Jak masz KOS to tak będzie :rolleyes:

tokyo - 03-06-2016, 02:16

Witam
Bedzie pikal az do wylaczenia samochodu
Mozna rowniez zrobic ze po wyjsciu z auta i wylaczeniu stacyjki auto sie SAMO pozamyka jak straci kontakt z pilotem. W niektorych outlanderach silnik wylaczy sie sam po 30sek

pentional - 25-10-2016, 21:34

Czy ktoś z Was dorabiał kluczyk poza ASO?
Jest taka możliwość? Czy w Polsce można znaleźć zamienniki dla obudowy 8637A228 OUC644M-KEY-N oraz kluczka 6370A770?

tyku - 26-10-2016, 12:27

pentional napisał/a:
Jest taka możliwość?
Możliwość jest skoro na allegro jest oferta:
http://allegro.pl/kluczyk...6553966729.html
Ciekawe ile w ASO powiedzą :?:

pentional - 26-10-2016, 17:14

Jedno z warszawskich ASO wyceniło (ceny brutto):
1200 zł KOS, 78 zł sam grot, 200 zł kodowanie.

becu - 16-01-2017, 20:59

Czy ktoś się orientuje ile mniej więcej wytrzymuje bateria w kluczyku KOS oraz czy po wymianie jej trzeba jakoś programować kluczyk od nowa?
regis70 - 17-01-2017, 12:45

Nie wiem ile wytrzymuje ale wymieniałem i nie musiałem niczego programować
tokyo - 17-01-2017, 22:58

Kluczyk KOS
Znalazlem wzmianke napisana bardzo malymi literkami przy pierwszych Outlanderach ze aku powinno sie wymieniac miedzy 1,5 a do 2 lat bezwzgledu na sygnalizacje w liczniku.
Jezeli bedziesz jezdzil na rozladowanej baterii (sygnalizacja w liczniku) to przy tankowaniu na stacji (nowoczesne komunikuja sie z dystrybutorami bezprzewodowo) lub przy silnych nadajnikach moze zablokowac karte i system wyrzuci ja poniewaz oprocz kodu karty otrzyma zaklucenie.
Bedzie mozna odpalic auto w trybie awaryjnym ALE pilot trzeba jeszcze raz "douczyc" MUTem

grzesiopol - 18-01-2017, 16:40

becu napisał/a:
Czy ktoś się orientuje ile mniej więcej wytrzymuje bateria w kluczyku KOS oraz czy po wymianie jej trzeba jakoś programować kluczyk od nowa?
KOS - masz na myśli system bezkluczykowy? Wg instrukcji nie trzeba nic programować. Niestety polska instrukcja nie zawiera wielu informacji m.in dodawanie kluczyków, dodawanie pilotów itp. aby o tym poczytać musisz znaleźć oryginalną instrukcję po angielsku. Jest tam wszystko opisane o wiele dokładniej, jedyna wada trzeba znać język angielski.
Wpisz sobie w google ten numer N09200100891 i znajdziesz lub poszukaj po nazwie Mitsubishi Lancer Owner's Manual. Miłej lektury ponad 700 stron.

Wszystkie czynności robisz na własną odpowiedzialność.

pentional - 13-06-2017, 14:42

Cześć,

Jaka wymagana jest bateria do KOS?
Jakiś identyfikator, nazwa, model.

EDIT:
Już znalazłem. Odpowiednia będzie bateria z oznaczeniami CR2032

BodzioBDG - 27-09-2017, 23:25
Temat postu: System KOS a brak możliwości "ręcznego" otworzenia
Mój Lancer wyposażony jest w KOS-a, czy też Keyless-a

Wystarczy że zbliżam się do auta i sam się otwiera (w sensie centralny zamek)
Do uruchomienia silnika wystarczy że w kolumnie kierownicy przekręcę "wihajster" - nic nie wkładam w stacyjkę.

Tyle słowem wprowadzenia, a problem mój dotyczy:

- spróbowałem otworzyć auto za pomocą grota wbudowanego w kluczyk - zgodnie z instrukcją włożyłem go odwrotną stroną do obudowy kluczyka a następnie wsadziłem w zamek w drzwiach... i mogłem kręcić w prawo - i w lewo a drzwi same nie chciały się otworzyć...

Jak temu zaradzić?
Co w sytuacji gdy rozładuje mi się aku i wtedy centralny zamek jest martwy?
Jak wówczas otworzyć auto aby dostać się do komory silnika?


Czytałem że aku w autach z tym systemem powinien być wymieniany nie rzadziej niż co 1,5-2 lata... prawda to?

tyku - 28-09-2017, 11:29


Jeżeli nie ma żadnej reakcji to spadło cięgno. Trzeba rozebrać tapicerkę drzwi i zobaczyć. :roll:

[ Dodano: 28-09-2017, 11:46 ]
BodzioBDG napisał/a:
Czytałem że aku w autach z tym systemem powinien być wymieniany nie rzadziej niż co 1,5-2 lata... prawda to?
Raczej mit. :wink:
BodzioBDG napisał/a:
Co w sytuacji gdy rozładuje mi się aku i wtedy centralny zamek jest martwy?
Otwieranie awaryjne przez wybicie szyby. :roll:
wiewioor - 28-09-2017, 12:27

tyku napisał/a:
Otwieranie awaryjne przez wybicie szyby.

albo bardziej cywilizowane sposobny niż podał Tyku, który jest już raczej ostatecznością.

Możemy pokusić się o zabawę drucikami, cięgnami itd. jak to robią co niektórzy "specjaliści" przy otwieraniu samochodów. Pytanie czy dostęp przez szybę jeśli uda się popuścić, lub przez słupek, co wiąże się z dużym prawdopodobieństwem okaleczenia uszczelki.

Kolejnym Sposobem jest zabawa przy zamku (najlepiej pasażera) - wytrychy itp. (czasem zamek można otworzyć naprawdę mało-skomplikowanymi narzędziami - druciki, małe scyzoryki itp. tym bardziej że większość zamków drzwiowych nie potrzebuje całego grotu do jego otwarcia)

Kolejnym najbardziej skutecznym rozwiązaniem jest podpięcie dodatkowego zasilania. Często w zależności od samochodów itp. wiąże się to z koniecznością jego częściowego podniesienia na podnośniku (wysoko) i dostania się od spodu do alternatora by dopiąć sie do plusa. Podłączamy osobne zasilanie 12V i na czas otworzenia zamka z pilota lub keyless w zupełności wystarczy. Czasem można starać się wpiąć gdzie indziej, bardziej łatwo dostępne miejsce. Dla przykładu w mercedesach s500 gdzie aku był w bagażniku i często tam siadały z uwagi na pracujący kompresor do poduszek airride była możliwość dostania się do "plusa" koło wybieraka do skrzyni. W lancerze można było by spróbować wpiąć się do tylnego światła przeciwmgielnego (wiązka puszczona jest zaraz pod zderzakiem) Napięcie 12v o małej mocy nie powinno spalić wiązki z może sam centralny zadziała.

Ostatnim pomysłem jest zabawa przy samym cięgnie przy masce. Co prawda lancer jest raczej zabudowany, aczkolwiek może udało by się otworzyć maskę bez konieczności wybijania szyby.

PS. Jeśli już jednak wybijacie szybę to raczej nie najmniejsze boczne (wbrew pozorom są drogie) tylko boczne duże tylne.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group