To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Forum ogólne - Rejestracja Anglików czyli za i przeciw

Owczar - 11-11-2013, 13:53

Jak się wychylisz w aucie, to masz wzrok na wysokości słupka. Więc gdzie jest ta bzdura?
Owczar - 11-11-2013, 13:57

A tak BTW to rysunek poglądowy- który ukazuje, że tak czy inaczej widzisz dużo mniej, szczególnie jadąc za ciężarówką. Moje zdanie jest takie, że jeśli już wprowadzą możliwość rejestracji, to OC powinno być dużo wyższe aby zniechęcić do rejestracji takich aut.
Olivia - 11-11-2013, 13:58

Wystarczy popatrzeć co wyczyniają kierowcy ze sterami po lewej stronie. Nawet nie chce myśleć co może zrobić osoba jadąca autem nie przystosowanym do naszej infrastruktury drogowej z małymi umiejętnościami.

Seiji, posiadasz auto o mocy 280 / 300 (?) z hamulcami które zatrzymują ten samochód praktycznie w miejscu a stan techniczny jest prawie fabryczny. A Tobą nie jest każdy Polak. Większość sprowadzi strucla z Wielkiej Wyspy za 100 funciaków o zatrważającej mocy 80 KM, zardzewiałego od soli morskiej z hamulcami prosto z Titanica. Więc chłopaku patrz racjonalnie !
Pracuję w Niemczech. Nie wiem ale jak do tej pory nie widziałam na niemieckich tablicach auta z kierownicą po złej stronie. A popatrz jaka kolosalna różnica jest w infrastrukturze obu krajów (Polska vs. Niemcy).

Seiji - 11-11-2013, 14:42

Olivia napisał/a:
A popatrz jaka kolosalna różnica jest w infrastrukturze obu krajów (Polska vs. Niemcy).


no właśnie byłem i różnicy nie widziałem, w obu miejscach przeważają drogi dwupasmowe o przeciwległych kierunkach, jedyne co w pl pozostaje do życzenia to jakość nawierzchni

Owczar napisał/a:
Jak się wychylisz w aucie, to masz wzrok na wysokości słupka. Więc gdzie jest ta bzdura?


tak samo tutaj, jak się wychylisz to masz głowę na pozycji kierowcy LHD, dobra ja kończę temat, najeździłem się z kierownicą 'nie po tej' i wiem swoje, wy wiecie swoje i nie ma sensu się dalej przepychać.

Generalnie jestem za tym że takie samochody się u nas nie przyjmą wcale, nikt złomu nie będzie sprowadzał bo koszt jego sprowadzenia jest nieporównywalnie wyższy od tego z Niemiec, to nie jest też tak że za sprowadzone z uk czy irlandii auta nie będzie trzeba płacić wszystkich opłat związanych z zarejestrowaniem tego samochodu u nas i faktyczna różnica cenowa między nimi będzie nie za duża

Heavy1155 - 11-11-2013, 15:29

boze ludzie zejdzie na ziemie.
w rhd trzeba po prostu troche mocniej oczy wytezac ;) zachowac wiekszy dystans przed pojazdem przed nami o ile to ciezarowka bo przeciez przez szybe zwyklego sedana tez widac normalnie no nie? ale zanim wy wyprzedzicie ta ciezarowke my juz dawno wrocimy na wlasciwy pas hehehe because of power! nikt do pl nie bedzie sciagal jakiejs micry czy punto tylko sportowe wozy o zdecydowanie wyzszej mocy niz jakies tam 2l czy 2lv6 tylko konkretnie uturbione monstra

pozatym jak tak bardzo wam sie wszystkim wydaje ze my jezdzacy rhd stwazamy zagrozenie na drodze to zapraszam do przestudiowania wynikow analiz wypadkow drogowych w eire i uk! jest to odsetek a glowna przyczyna wypadkow lhd i rhd w dowolnym kraju jest pajac siedzacy za kierownica. wiec nie wrzucajcie nas do jednego worka!

skonczcie sie pieklic bo normalna na poczatku rozmowa przemienila sie w jakas pyskowke
jakbyscie wyladowali na wyspach to pewnie balibyscie sie wsiasc do auta i jezdzic a to wszystko tylko kwestja zdrowego rozsadku i uwagi! kiera po lewej czy prawej to nawet nie 1%wypadkow wiec wezcie wsadzcie sobie te pyskowki tam gdzie slonce nie dochodzi i poczytajcie zanim zacznieci cokolwiek/kogokolwiek krytykowac i wydawac sady
a co wazniejsze SPROBUJCIE sami jezdzic takim autem a pozniej wyrokujcie
sami byscie sie przekonali ze po 2 tygodniach nie ma roznicy a jedyny klopot to wyprzedzanie tirow - ale od tego jest zapas kucy pod noga

wiecie co mnie cieszy? ze to nie ludzie - bez urazy tzw szary narod - bedzie decydowal o tym co i ile ma kosztowac odnosnie rejestracji i przegladow tylko ludzie ktorzy (miejmy nadzieje) zapoznaja sie z problemem we wlasciwy sposob.
tyle mam do powiedzenia w tym temacie

dziekuje

Owczar - 11-11-2013, 17:19

Heavy1155, nikt się nie piekli, za to Ty pokazałeś bardzo wysoki poziom kultury osobistej.

Nie potrafisz podać argumentu merytorycznego więc najlepiej napisać:

Heavy1155 napisał/a:
kiera po lewej czy prawej to nawet nie 1%wypadkow wiec wezcie wsadzcie sobie te pyskowki tam gdzie slonce nie dochodzi i poczytajcie zanim zacznieci cokolwiek/kogokolwiek krytykowac i wydawac sady


A gdybyś choć przez chwilę pomyślał, to byś doszedł do wniosku, że ten 1 procent trzeba odnieść do liczby aut LHD i RHD w jednym kraju. Każdy ma swoje zdanie i może je wyrażać, czy Tobie się to podoba czy nie.

Heavy1155 napisał/a:
sami byscie sie przekonali ze po 2 tygodniach nie ma roznicy a jedyny klopot to wyprzedzanie tirow - ale od tego jest zapas kucy pod noga


Oczywiście, kuce mają moc rentgena i prześwietlają tira. Czy Ty jedziesz tylko kucami czy rozumem i zdolnością analizowania sytuacją na drodze? Dla mnie jazda autem LHD to żadne wyzwanie, bo trochę też miałem okazję pojeździć- ba nawet wyprzedzać na drodze jedno jezdniowej.

Rozumiem, dopuszczanie pojazdów, które nie występowały w LHD, ale jeśli kogoś nie stać na dane auto LHD i kupuje RHD tylko przez wzgląd na cenę, to sorry, ale jak dla mnie to jest egoizm w czystej postaci. Zjeżdżajcie z drogi bo ja mam pińcset koni i wyprzedzam chociaż nie widzę, czy coś jedzie z przeciwka :) Już miałem przyjemność jazdy za takim super hiper mocnym autem po trasie poznańskiej. Zanim on sprawdził czy może wyprzedzać to ja już wyprzedzałem jego i tira przed nim. I te pińcset koniuf mu nie pomogło. A nie pisaliśmy tutaj tylko o super samochodach, a także o zwykłych dupowozach, których by na pewno w PL przybyło.


Koniec OT.

Heavy1155 - 11-11-2013, 18:35

szkoda ze kolece z tematu zrobil sie smietnik... :( moze mody to pozniej usuna

hej nikogo tu nie przyatakowalem - poprostu uzywam mocnego jezyka. ale widac od razu ze ludzie sa na NIE...BO NIE! a augrumentacja jest mierna!!!!

@Owczar oczywiscie ze nalezaloby to porownac i odniesc! i calkowicie sie z tym zgadzam!!! skoro tak bardzo "rentgenujesz" to wszystko przytocz prosze statystyke ile aut z kierownica po "drugiej" stronie spowodowalo wypadki w odniesieniu do aut z kierownica po "wlasciwej" stronie - wiem ze ta statystyka wyjdzie blado bo juz do niej dotarlem :D ale w ramach bycia fair play pozwole Ci udowodnic Twoja teorie

co do rejestracji pojazdow ktore nie wychodzily w innej wersji to przynajmniej tutaj sie zgadzamy bo powinny byc rejestrowane bezwarunkowo - juz jakis plus tej interakcji ;)

Seiji - 11-11-2013, 18:50

niby już od dawna mogą być rejestrowane, wystarczy napisać list z prośbą do premiera, załączyć dziewicę jako darowiznę i złożyć ofiarę z baranka

wtedy mamy 2% szans na zarejestrowanie tego, co zależy od jakiejś starszej kobiety pracującej w ministerstwie, która takiego samochodu nie tyle nie widziała co nigdy o nim nie słyszała i dla niej jest to z góry [REJECTED]

Heavy1155 - 11-11-2013, 18:54

hahahaha dobre!!!
Owczar - 11-11-2013, 19:31

Heavy1155 napisał/a:
skoro tak bardzo "rentgenujesz" to wszystko przytocz prosze statystyke ile aut z kierownica po "drugiej" stronie spowodowalo wypadki w odniesieniu do aut z kierownica po "wlasciwej" stronie -


W Polsce nie ma statystyk na ten temat, bo nie jest znana oficjalna liczba aut RHD poruszających się po naszym kraju. A statystyki z innych krajów ciężko odnosić do PL, gdzie drogi mamy jakie mamy i jazda autem LHD bywa niebezpieczna.

Ale tutaj jest ciekawa analiza na ten temat:
http://www.icbc.com/road-...thand-drive.pdf

Według badań, ryzyko wypadku w przypadku auta przystosowanego do ruchu po drugiej stronie niż jest w danym kraju jest nawet o 40% wyższe na początku eksploatacji!

Seiji - 11-11-2013, 20:41

Owczar napisał/a:
W Polsce nie ma statystyk na ten temat, bo nie jest znana oficjalna liczba aut RHD poruszających się po naszym kraju
ilości aut co prawda nie ma ale na pewno jest wiadome ile takich samochodów spowodowało wypadki

p.s. to co zlinkowałeś odnosi się do pojazdów produkowanych od 1986 do 1992 roku na bazie 574 samochodów RHD do 7988 LHD nie biorąc pod uwagę co to za samochody i jak były użytkowane. AFAIK do Kanady sprowadzane są z jp tylko tzw Rice-Rockets, czyli wszystko powyżej 200hp co naturalnie ma zwiększoną szansę na spowodowanie wypadku przez samą formę użytkowania takiego pojazdu. Trzeba założyć, że stanowcza większość tych LHD to dziadkowozy z małą mocą służące do przemieszczania się na trasie dom-praca-sklep-dom a stanowcza większość RHD służyły do upalania na torach, latania bokami, itp rzeczy

google twierdzi, że najpopularniejszy import do kanady to Skyline R32 i R33

Heavy1155 - 11-11-2013, 20:55

@Owczar widzisz kolego ciezko jest jednoznacznie okreslic ze wozy z kierownica po "drugiej" stronie powoduja wiecej wypadkow. w Irandii pojazdy europejskie powoduja 1/12000 wypadkow najczesciej jest to spowodowane brawura i odziwo sa to najczesciej auta grupy VAG
takie gdybanie nie niesie ze soba absolutnie nic dobrego. oczywiscie nalezy rozpatrzyc stopien niebezpieczenstwa wynikajacy z prowadzenia takiego pojazdu w ruchu "innostronnym" ;) co do tego nie ma zadnej watpliwosci.
jednakze warto jest sie zapoznac ze statystykami bo decydujac sie na jazde takim samochodem to kierowca ponosi odpowiedzialnosc i niejako zgadza sie na rysyko. spojrzmy jenak na to pod takim katem czy jakikolwiek czlowiek bedacy kierowca a nie kretynem na drodze specjalnie zaryzykuje swoje zdrowie i zycie innych kierowcow? nie sadze.
ja serio nie mowie ze takie auta nie podnosza stopnia ryzyka ale nie wolno mowic jak ktos tam wspomnial kilkaset % podniesc ubezpieczenie! niby z jakiej racji?! nie zycze nikomu aby uczestniczyl w zadnym wypadku czy zwyklej kolizji ale prosze tez abyscie wzieli pod uwage/rozwage sama swiadomosc kierowcy.
wiekszosc aut na polskich drogach jest wysoce daleka od idealu i wogole powinny byc zezlomowane a jednak jezdza. i czy one nie stanowia wiekszego zagrozenia?
wiadomo ze auto z kierownica po drugiej stronie jadace po drodze na polskich blachach najpewniej bedzie czesciej zatrzymywane przez policje a wiec ten pojazd musi byc w nienagannym stanie.
ciesze sie ze troche zeszlismy z tonu bo teraz fajnie zaczyna sie gadac
pozdrawiam :)

Jogurt - 11-11-2013, 22:21

Moje 3 grosze:
Heavy1155 napisał/a:
nikt do pl nie bedzie sciagal jakiejs micry czy punto tylko sportowe wozy o zdecydowanie wyzszej mocy niz jakies tam 2l czy 2lv6 tylko konkretnie uturbione monstra
Obyś miał rację. Niestety ja w tej kwestii jestem pesymistą. Bo popatrz: skoro jest możliwość rejestracji aut takich jak Evo, Sky itp to o co ten hałas? Dym się zaczął od jakiegoś kolesia z Kielc, który nie mógł zarejestrować swojego zdechłego Vauxhalla. Dla mnie po umożliwieniu rejestracji aut rhd przybędzie pełno aut rhd produkcji vag,gm,ford itp, które będą 2x tańsze niż ich odpowiedniki lhd, a nie konkretnych uturbionych monstr jak piszesz. Obym się mylił.
Seiji - 12-11-2013, 00:38

Jogurt napisał/a:
Bo popatrz: skoro jest możliwość rejestracji aut takich jak Evo, Sky itp to o co ten hałas?


problem polega na tym, że właśnie nie ma mimo że 'technicznie' jest

z mojej strony wysłałem opinię biegłego który stwierdził, że auto nigdy nie było produkowane z kierownicą po lewej stronie, że było dostępne tylko na wewnętrzny japoński rynek i dostałem odpowiedź... odmowną

no to wojujemy

rosomak1983 - 12-11-2013, 01:23

Ludzie nie przekonujcie Seji, jego evo pali 7l i ma z niego lepsza widocznosc niz w samolocie normalnie ideał... :P


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group