Forum ogólne - O zgrozo mitsubishi zapowiada współpracę z nissanem-renault
rufuz - 16-11-2013, 17:35
no tak, tak, tak ale rankingi awaryjności Dekra i ADAC sa chyba w miarę wiarygodne.
Nawet gdyby mitsu było nieco gorzej, w co wątpię, odporne na rdze to wole to jak obracające sie panewki (silniki dci) lub wysiadające turbiny po 60 tys. Zgoda francuzy często z wyglądu sa bardziej atrakcyjne ale nie wszystko złoto co sie świeci.
Moja "druga polowa" miala clio z 2000 roku. To przeciez jedna z najbardziej udanych renówek. Wymiana oleju = specjalna końcówka do śruby na misce, chciałem zdjac ramiona wycieraczek = specjalny ściągacz do piór MASAKRA itd jesli chodzi o rdze to po wymianie przedniego wozka na nowy rdza zadomowiła sie dosc szybko. Hamulce, hamulce: dwa lub trzy razy w sezonie trzeba bylo clio odstawiać do mechanika bo to zaciski, bo to ręczny bo to...itd, itd zaznaczam, ze czesci byly montowane oryginalne a nie jakies chińskie zamienniki. Mnóstwo drobnych ale bardzo częstych usterek.
eremita - 16-11-2013, 21:34
Ja od roku mam renault scenica II zrobiłem 30 tys. i jakoś nie narzekam, przed miałem citroena c5 też podobno awaryjny zrobiłem 60 tys w niecałe dwa lata i tęz bez problemu.
Bez przesady z ta awaryjnością francuzów.
A podobno tylko VW sie nie psują
Fakt kupowałem je bo jest najlepszy stosunek cena rok przebieg
Prawda jest taka ze w tych czasach trzeba współgrać by istnieć.
Krzyzak - 16-11-2013, 21:41
rufuz napisał/a: | dwa lub trzy razy w sezonie trzeba bylo clio odstawiać do mechanika | a mój kolega ma megane i łączniki stabilizatora co 2 tygodnie zmienia
a co do clio - plastik tak okropny, że musiałem sobie podkładać pod kolana materiał, bo mnie gniotło w kolana, jak opierałem o drzwi
no i ten niby design - pokraka i tyle
gulgulq - 17-11-2013, 10:46
mój kumpel ma Scenica 1.9dci - i jest mega zadowolony, praktycznie tylko czynności serwisowe, silnik ten sam co w mitsu był
rufuz - 24-11-2013, 09:45
o dzis jest artykuł własnie o silnikach 1.9 dCi. Kolejny, ktory nie "zostawia suchej nitki" na tych silnikach.
Dlatego zawsze przy opisach, rankingach korzysta sie z okreslenia "wystepuja awarie" a to oznacza, ze nie wszystkie dane silniki sa beeee ale, ze wzrasta ryzyko danej awarii.
http://auto-swiat.onet.pl...nionym-zaplonem
"Tymczasem w silnikach 1.9 dCi zdarza się to nagminnie i, niestety, w 1.5 dCi również. Gdy odwiedziliśmy warsztat zajmujący się naprawą aut francuskich, pod ścianą stało 6. „słupków” diesla 1.9 dCi z uszkodzonymi panewkami. Nikt ich nie przygotował na nasz przyjazd, taka jest po prostu codzienność.
Według mechaników zacieranie się panewek ma dwie przyczyny. Pierwsza to brak zamków w panewkach, a druga to zbyt długi okres między wymianami oleju. Renault ustaliło go na 30 tys. km, jednak w tym silniku po takim okresie olej bardziej przypomina smołę i film olejowy, który tworzy się na smarowanych powierzchniach, jest łatwy do zerwania. Dochodzi do tego na panewkach korbowych, które zaczynają się wtedy obracać..."
a i tu kolejny opisujący "cudowne" silniki dCi w nieco lepszym swietle:
http://auto-swiat.onet.pl...o-nim-sie-psuje
sampler - 24-11-2013, 20:07
wszystko ladnie napisane. Obacajace sie panewki to wlasnie efekt braku zamkow na panewkach ( do dzisiaj pamietam smiech w warsztacie jak to zobaczylismy ) i po drugie wymiana oleju co 30 tys przy cenie oleju ponizej 200 zl. Na szczescie zamienniki panewek maja juz zamki
rufuz - 24-11-2013, 21:21
Niedawno czytałem wyniki badan oleju silnikowego, chyba to byl syntetyk 5W-40, i wychodziło, ze olej zaczynał powoli "gubić" swoje właściwości po ok 6 tys. Do 30 tys to juz zostają pewnie same siki a nie olej Niektórzy producenci zalecają juz nawet wymianę oleju co 40 tys
A tak na marginesie ciekawe czemu w USA wcale nie ma francuskich aut
Krzyzak - 24-11-2013, 21:51
rufuz napisał/a: | Renault ustaliło go na 30 tys. km, jednak w tym silniku po takim okresie olej bardziej przypomina smołę | no to chyba jasne po co taki okres został wyznaczony - przecież akurat po gwarancji się zepsuje (przeciętny kierowca tyle robi w 2 lata właśnie)
rufuz - 25-11-2013, 12:21
no to producenci chetnie pozbyli by "glupkow" takich jak ja, wymieniajacych olej co 8-10 tys
misibiczi - 19-01-2014, 12:44
Jeśli w ramach zapowiadanej współpracy zamienią wysokoprężną dwulitrówkę Volskwagena na tę z Renault, to wreszcie Mitsubishi będzie miało porządnego diesla w ofercie.
romero - 19-01-2014, 17:59
misibiczi napisał/a: | będzie miało porządnego diesla w ofercie |
A nie ma ?
misibiczi - 19-01-2014, 18:20
We wspomnianej przeze mnie kategorii silników - nie ma.
kisian - 19-01-2014, 21:41
Już chyba nie używają TDI ani HDI, tylko swoje motory 1,8 i 2,2
|
|
|