To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[07-XX]Lancer CYxA Ogólne - Lusterka zewnętrzne - Lancer CYxA

tyku - 07-02-2014, 21:23

Trik napisał/a:
Najgorzej ogarnąć to programowo i instalatorsko.
i tu masz rację, jak zawsze kolego Trik :D
Lusterka to nie sztuka kupić od EVO X, a potem co :?: Ja miałem 5 przewodów, rocznik 2010. Zmiana sterowania lusterkami i znowu dodatkowe przewody, że nie wspomnę o zaprogramowaniu tego wszystkiego w ETACS.

grzesiopol - 07-02-2014, 21:27

Ale taniej, szybciej i bezproblemowo będzie ci kupić gotowe lusterka, ponadto swoje będziesz mógł sprzedać, a jak sam będziesz robił i jak zepsujesz to i tak będziesz musial kupić a nie sprzedasz swoich. Najlepiej znajdź sprzedawcę który będzie miał oba lusterka może dogadasz się z ceną. Jak znajdziesz elektryka i pokażesz mu schamat to ci ogarnie robotę i już, gorzej z programowaniem, musiałbyś sprawdzić czy twój MY08 ma taka funkcję, tak przynajmniej myślę że da sie to zrobić. Przecież to nie może być aż takie trudne i nie do wykonania jak wysikać w śniegu kółko. :mrgreen:
tokyo - 07-02-2014, 22:52

Witam
1. Zaden z Lancerkow, ktory byl sprzedawan bez skladanych elektrycznych lusterek nie posiada instalacji
2. Trzeba pociagnac kabelki z przyciskow (nie musi byc wymieniany - u tyku jest) oraz z samych lusterek
3. Nie mozna komputera Etacs przeprogramowac komputerem serwisowym na ta chwile poniewaz ta funkcja jest fabrycznie zablokowana tak samo jak tempomat oraz zamykanie po predkosci. W przypadku zlego przeprogramowania u Tyku zalaczylismy funkcje napedu na 4 kola :) )) i trzeba bylo szukac drugiego takiego samego auta,skopiowac jego dane i wgrac do kompa Tyku
4. lusterko ktore kolega pokazal,dokladnie link, jest lusterkiem z auta angielskiego i bedzie chodzilo pod innym katem. Przerabialismy ten temat i jest tragedia.
Pozdrawiam

grzesiopol - 08-02-2014, 13:42

I w końcu fachowiec sie odezwał i wszystko jasne, trzeba zostać na swoim a lusterka składać ręcznie, natomiast kasę można zainwestować w coś innego :mrgreen:
tokyo napisał/a:
1. Zaden z Lancerkow, ktory byl sprzedawan bez skladanych elektrycznych lusterek nie posiada instalacji
i szkoda
tokyo napisał/a:
2. Trzeba pociagnac kabelki z przyciskow (nie musi byc wymieniany - u tyku jest) oraz z samych lusterek
to jeszcze nie jest nic trudnego bo odległość nie duża i nie trzeba kombinować, a wracając do lusterek jeżeli mają one funkcje składania to przecież mają wyprowadzenie przewodów, chyba, że mówisz o przerabianiu zwykłych.
tokyo napisał/a:
3. Nie mozna komputera Etacs przeprogramowac komputerem serwisowym na ta chwile poniewaz ta funkcja jest fabrycznie zablokowana tak samo jak tempomat oraz zamykanie po predkosci. W przypadku zlego przeprogramowania u Tyku zalaczylismy funkcje napedu na 4 kola :) )) i trzeba bylo szukac drugiego takiego samego auta,skopiowac jego dane i wgrac do kompa Tyku
tego jeszcze nie ogarniałem więc sie nie wypowiem, czytałem na którymś forum związanym z mitsubishi, że pasuje kabel diagbox i oprogramowanie Lexia z peugeota/citroena (mowa o Lancerze), minus, że nie wszystkie funkcje można ustawić, plus że cena zakupu przewodu jest niska w porównaniu z MUT. Nie miałem jeszcze na zbyciu kasy aby dokonać zakupu i sprawdzić poprawność tej tezy :mrgreen: Zastanawiam sie tylko po co funkcja składania przy po przekroczeniu prędkości, zakładając, ze Lancer pojedzie 185 km/h maksymalnie (są szybsze samochody od niego) to i tak lusterka są potrzebne, bo nawet przy wyprzedzaniu trzeba wiedzieć kiedy można zacząć wyprzedzać i kiedy wrócić na swój pas. Dziwi mnie ta funkcja i że w ogóle została wprowadzona.
tokyo napisał/a:
4. lusterko ktore kolega pokazal,dokladnie link, jest lusterkiem z auta angielskiego i bedzie chodzilo pod innym katem. Przerabialismy ten temat i jest tragedia.
Pozdrawiam
Chodzi ci o kąt pod którym patrzy kierowca? To też pewnie można zmienić poprzez wymianę mechanizmów z angielskiego na europę, wątpię aby plastik lusterek był robiony w dwóch modelach na ruch lewo i prawostronny, formy do wylewek muszą być takie same, więc powinno wystarczyć przerzucenie bebechów mechanizmu regulacji kąta wkładu i pozostawić mechanizm składania lusterek.
sla - 08-02-2014, 13:50

Formy do samych lusterek są takie same, inne są ich uchwyty.
grzesiopol - 08-02-2014, 14:37

sla napisał/a:
Formy do samych lusterek są takie same, inne są ich uchwyty.
tzn jakie uchwyty? w którym miejscu?, chodzi ci o że są inne uchwyty dla lusterek składanych elektrycznie a manualnie czy angielskie a europa.
Janek_W - 08-02-2014, 15:01

grzesiopol napisał/a:
Zastanawiam sie tylko po co funkcja składania przy po przekroczeniu prędkości

To chyba chodziło o funkcję rozkładania po przekroczeniu danej prędkości, np. jak ruszysz ze złożonymi to żeby się przy 20km/h same rozłożyły. Bo sensu składania przy jakieś prędkości, to tak jak Ty, nie widzę :P

grzesiopol - 08-02-2014, 15:11

Też prawda, o tym nie pomyślałem ale zasugerowałem sie tym zapisem
tokyo napisał/a:
oraz zamykanie po predkosci.
i już włączyła się żaróweczka do myślenia po ki diabeł to potrzebne, wróciłem do tego postu http://forum.mitsumaniaki...1276820#1276820 i tam na zdjęciu ustawień komputera jest "Open by Vehicle Speed" open nie closed :mrgreen:
tokyo - 08-02-2014, 15:53

Witam
Panowie male sprostowanie po predkosci chodzilo zamykanie zamka centralnego - sorki za pomylke.
Z Tyku probowalismy robic na tym programie, ale wywalilo kompa Etacs. Okazalo się ze nie obsluguje on protokolu pakonad polowy Etacs i przywrwca ustawienia fabryczne dla aut z napedem 4x4. Posilkowalem się programem rosyjskim w cyrlicy :) ))) czasy szkoły podstawowej i dalo rade. Efekt działanie, zlego działania programu tyku wam wyświetli na podstawie mojego lancerka tam tez soft poszedł w...... do nieba.
Instalacji brak od lusterka do przelacznika i jednostki centralnej. Po odblokowaniu funkcja jest widziana automatycznie w systemie mmcs.

tyku - 08-02-2014, 21:23

grzesiopol, Uwielbiam gości z taką wiedzą :idea: Widzę że posiadasz wiedzę to zaprezentuj ją na forum. Piszesz co i jak, a gdzie prezentacja? Jakby to była prosta sprawa, to zapewne lusterka by się u Ciebie składały :wink:

grzesiopol - Przepraszam :oops: trochę mnie poniosło w złą stronę :D

grzesiopol - 08-02-2014, 23:35

tokyo napisał/a:
Instalacji brak od lusterka do przelacznika i jednostki centralnej. Po odblokowaniu funkcja jest widziana automatycznie w systemie mmcs.
czyli mając lusterka składane, wstawiamy przewód (no może kilka przewodów) podłączamy kompa wgrywamy program i powinno śmigać czy dobrze zrozumiałem.

tyku jakbym miał kasę do wydania to pewnie lustereczka by były i składały sie nawet w rytm muzyki ale niestety. Każdy problem jest do rozwiązania a czasami okazuje się, że jest to tak proste, że nawet dziecko by sie domyśliło ale tylko wtedy gdy sie rozwiąże ten problem. Trzeba mieć trochę czasu, narzędzia (można sobie kupić) trochę poczytać, zobaczyć schematy i sie robi, no chyba, ze się ma dwie lewe ręce lub sie nie chce to wtedy nawet czytanie nie pomaga.
tyku napisał/a:
Piszesz co i jak, a gdzie prezentacja?
nie piszę co i jak, tylko rozważam taka możliwość, jak masz jakieś wolne lusterko angielskie lewe (od naszego kierowcy, zawsze mi się myla te strony) to przyślij mi ja mam swoje europejskie, rozbiorę i zobaczę, porobię zdjęcia i już. Dlatego dopytywałem czy jest różnica pomiędzy anglią a europą, jak niema różnicy to wszytko powinno być plug and play. Powiedz mi czy mając fabrykę plastików zmieniałbyś formę do produkcji lusterek tylko dla tego, że zamówienie przyszło z angli lub europy, na pewno nie.

Tak a propos w dobie gdy nie było komputerów i telefonów robiących zdjęcia i gdy na polskich drogach jeździły w większości polonezy i fiaty udało mi się przerobić licznik polonezowski (nie wiem czy wiesz ale licznik polonezowski był szerszy od fiatowskiego o około 2 cm jak dobrze pamietam) i wsadzić go do "Kredensu" dla młodszych Fiat 125p, tak samo było z konsolą biegów, był mały problem z mocowaniem ale wszystko sie udało i miałem namiastkę poloneza w fiacie. :P A żeby było zabawniej wszystko miało proste rozwiązanie: piłka do metalu, kilka śrubek, elektroniczny diodowy obrotomierz i wszystko bzykało jakby wyszło z fabryki a nie z rąk takiego specjalisty jak ja. :wink: :mrgreen:

tokyo - 09-02-2014, 23:45

Witam
Ja w EVO 126p zainstalowałem centralny zamek :) ) na pilota. Wiec przy 2 otwarciach i zamknięciach oraz potwierdzeniu kierunkami padal mi akus :) )))

grzesiopol - 10-02-2014, 18:04

Czyli znowu potwierdza sie powiedzenie: POLAK POTRAFI
rkowalcz - 05-01-2017, 16:43
Temat postu: Skradzione wkłady lusterek
Dzisiaj ukradli mi wkłady lusterek zewnętrznych. W jednym została białą nakładka i jak zmieniam położeniem lusterka to się rusza. W prawym nie ma tej nakładki - jest wyrwana i teraz pytanie. Jest instrukcja montażu lusterka żeby porównać czego brakuje?
brylekVFR - 06-01-2017, 13:08

Tu masz filmik z lusterkiem w roli głównej:
https://www.youtube.com/watch?v=WBYdEwdC4Rg


Podepnę się tu z pytaniem o lusterka z kierunkowskazami w Lancerach z 2015r. http://imgur.com/0U8fQYs ( zdjęcie zapożyczyłem z internetu)
Czy to były lusterka tylko dla Lancera czy w końcówkę w sprzedaży puścili z lusterkami z innego modelu, w ASXie mi się takie podobne wydaja. W sumie to czy osłony są takie same w obu modelach? Chodzi o takie lusterko:
http://www.mitsubishi.pl/...%99trzna/page:3



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group