Nasze Miśki - Czarna Bestia by bialy jay-z 
						
												 Tomek - 17-02-2014, 14:48
 
  	  | bialyjayz napisał/a: | 	 		  | postanowiłem wbić śrubokręt i odkręcić nieco brutalniejszym sposobem | 	  
 
 
to jest zawsze ostateczny, ale niezawodny sposób
 
 
 	  | bialyjayz napisał/a: | 	 		  
 
Nowy filtr różnił się od starego, tzn. był krótszy ale szerszy. | 	  
 
 
będzie OK
 
stary filtr, to był najpewniej MANN (ewentualnie Knecht OC196)
 
 
 	  | bialyjayz napisał/a: | 	 		  
 
Ostatnie pytanie ile udaje Wam się spuścić oleju przy wymianie na nowy i ile dokładnie należy wlać świeżego. U mnie wyglądało tak: 3,5 spuściłem wlałem 5. | 	  
 
 
coś nie tak
 
oleju jest w silniku 4.3 litra
 
spuściłeś za mało, znaczy albo za mało było, albo za mało wylałeś
 
po spuszczeniu zawsze mi wchodziło 4.1-4.3 litra, uwzględniając jakieś 0.1-0.2 litra na przepłukanie miski (tzn wlewasz olej na odkręconym korku spustowym, aż do momentu kiedy widzisz, że leci czysty olej),
 
 
znowu jak wlałeś 5 litrów, to bankowo masz za dużo oleju z misce !!
												 Tomek - 17-02-2014, 14:58
  Aaaaa, i pamiętaj: olej w tym aucie najlepiej jest kontrolować i trzymać na poziomie MAX (nie więcej i nie mniej)
 
między wymianami (zazwyczaj 6-10 tyś) niewiele dolewałem, czasami nic, czasami 2-3 setki
 
w zależności od tego gdzie akurat była nieszczelność
 
wszystkie możliwe dziury przez te 4 lata zostały uszczelnione
 
jedyny słaby punkt to obecnie chyba tylko korek wlewu oleju, na walke z tym to nie miałem już siły
												 bialyjayz - 17-02-2014, 15:19
 
  	  | tomek84 napisał/a: | 	 		  | spuściłeś za mało, znaczy albo za mało było, albo za mało wylałeś  | 	  
 
odkręciłem śrubę i się wylewało ok 1 godziny    specjalnie nawet stanąłem na lekkim pochyleniu przodem  w górze by spłynęło wszystko
 
 
ostatnio jak patrzyłem na bagnet było minimalnie poniżej "MIN" być może dlatego tak mała ilość. 
 
 	  | tomek84 napisał/a: | 	 		  | po spuszczeniu zawsze mi wchodziło 4.1-4.3 litra | 	  
 
mi weszło całe 5litrów    i gdy po 10 minutach sprawdzałem stan było znów troszkę na "MAX"
												 arturj123 - 17-02-2014, 18:56
 
  	  | bialyjayz napisał/a: | 	 		  mi weszło całe 5litrów    i gdy po 10 minutach sprawdzałem stan było znów troszkę na "MAX" | 	  
 
Za dużo oleju to tez niedobrze      Odlej z dobre pół litra, sprawdź gdzieś na równej powierzchni. Zawsze taka zasada, lepiej dolać jak ma być za dużo.
 
 
Ile oleju i jaki olej według książki serwisowej?
 
 
												 bialyjayz - 18-02-2014, 07:05
 
  	  | arturj123 napisał/a: | 	 		  | Za dużo oleju to tez niedobrze   Odlej z dobre pół litra, sprawdź gdzieś na równej powierzchni. Zawsze taka zasada, lepiej dolać jak ma być za dużo.  | 	  
 
 
nie żebym chciał próbować czy coś, ale takie pytanko: czym może skutkować nadmiar oleju silnikowego, i czy silnik potrafi się wyzbyć w jakiś sposób tego nadmiaru? 
 
 
 z zdjęcia dołączenego wynika, że powinienem do swojego 2.5 wlewać 4.3 rozumiem tak? Jakie oznaczenie przypisane do mojego motoru. ?
												 Hugo - 18-02-2014, 08:00
 
  	  | bialyjayz napisał/a: | 	 		  | czy silnik potrafi się wyzbyć w jakiś sposób tego nadmiaru?  | 	   Tak, wypchnie przez uszczelki i będzie go musiał uszczelnić   
												 robertdg - 18-02-2014, 08:12
 
  	  | bialyjayz napisał/a: | 	 		  
 
 
nie żebym chciał próbować czy coś, ale takie pytanko: czym może skutkować nadmiar oleju silnikowego, i czy silnik potrafi się wyzbyć w jakiś sposób tego nadmiaru?
 
 | 	   Weź odessij albo spuśc nadmiar oleju, tak aby mieć poziom MAX, masz motor 6A13 przy uzupełnianiu oleju najlepiej sugerować sie miarką/bagnetem - oczywiście auto winno stac na równej nawierzchni
												 Tomek - 18-02-2014, 08:24
 
  	  | bialyjayz napisał/a: | 	 		  
 
mi weszło całe 5litrów    i gdy po 10 minutach sprawdzałem stan było znów troszkę na "MAX" | 	  
 
 
moim zdaniem przyczyny mogą być takie:
 
 
- w bańce nie było 5 litrów (to się często zdarza przy rozlewaniu płynów)
 
- auto stało nierówno
 
- bagnet nie wszedł do końca
 
- sprawdziłeś za szybko, olej nie zdąrzył się zlać do końca (ale mówisz, że 10 minut, to powinno być OK)
 
 
weź teraz na równej powierchni sprawdź i jak jest za dużo to zlej trochę, jak jest OK, to zostaw
 
olej nie miał prawa nigdzie się ukryć, tak żeby go weszło więcej (poza dmuchnięciem uszczelek, ale to wykluczam, a poza tym jakby je dmuchnęło, to olej zniknąłby później, a nie tuż po nalaniu)
												 Tomek - 31-03-2014, 13:29
  ciekawym jak po 2 zimach wyglądają zrobione nadkola?
 
jest już pierwsza rdza??
 
 
wrzuciłbyś jakieś fotki
												 Marcino - 31-03-2014, 14:14
 
  	  | tomek84 napisał/a: | 	 		  | po spuszczeniu zawsze mi wchodziło 4.1-4.3 litra, uwzględniając jakieś 0.1-0.2 litra na przepłukanie miski (tzn wlewasz olej na odkręconym korku spustowym, aż do momentu kiedy widzisz, że leci czysty olej), | 	  
 
Pierwsze słyszę o takiej procedurze  
												 bialyjayz - 31-03-2014, 16:13
 
  	  | tomek84 napisał/a: | 	 		  ciekawym jak po 2 zimach wyglądają zrobione nadkola? 
 
jest już pierwsza rdza?? 
 
 
wrzuciłbyś jakieś fotki | 	  
 
niestety ale już wychodzi rudzielec, co prawda trzeba się schylić i zobaczyć głębiej ale jednak, w tym roku sobie raczej odpuszcze- cel 2015 +kielichy
 
 
się tęskni co    ? 
 
Chciałem wrzucić jak się prezentuje na lecie, jednak wstrzymam się aż do czasu polerki, wtedy oczka się Wam zaświecą  
												 bbandi - 31-03-2014, 17:08
 
  	  | tomek84 napisał/a: | 	 		  | Aaaaa, i pamiętaj: olej w tym aucie najlepiej jest kontrolować i trzymać na poziomie MAX (nie więcej i nie mniej) | 	  
 
 
Mit. Po to jest min/max na bagnecie żeby się trzymac w tym zakresie.
												 krzychuzzz - 31-03-2014, 17:33
 
  	  | bbandi napisał/a: | 	 		   	  | tomek84 napisał/a: | 	 		  | Aaaaa, i pamiętaj: olej w tym aucie najlepiej jest kontrolować i trzymać na poziomie MAX (nie więcej i nie mniej) | 	  
 
 
Mit. Po to jest min/max na bagnecie żeby się trzymac w tym zakresie. | 	  
 
 
Podobno poziom max w tym silniku dobrze robi popychaczom więc raczej nie mit   
												 Tomek - 31-03-2014, 19:01
 
  	  | bbandi napisał/a: | 	 		  
 
Mit. Po to jest min/max na bagnecie żeby się trzymac w tym zakresie. | 	  
 
 
wolę pozostać przy radach człowieka, który z tymi autami (miśkami) ma 20 lat doświadczenia
 
Ty - rób jak chcesz
												 bbandi - 31-03-2014, 19:28
 
  	  | tomek84 napisał/a: | 	 		   	  | bbandi napisał/a: | 	 		  
 
Mit. Po to jest min/max na bagnecie żeby się trzymac w tym zakresie. | 	  
 
 
wolę pozostać przy radach człowieka, który z tymi autami (miśkami) ma 20 lat doświadczenia
 
Ty - rób jak chcesz | 	  
 
 
Dalej twierdze że to mit, ok trzymaj sie górnej kreski żebyś silnika nie zatarł     .
 
 
P.S Ja wolę się trzymać rad inżynierów Mitsubishi. Pewnie Galant był ich pierwszym autem i się pomylili ze wskazaniami poziomu oleju - bywa...
												 
					 | 
				 
				
  |  
			 
		 |