To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Nasze Miśki - Czarna Bestia by bialy jay-z

Tomek - 17-02-2014, 14:48

bialyjayz napisał/a:
postanowiłem wbić śrubokręt i odkręcić nieco brutalniejszym sposobem


to jest zawsze ostateczny, ale niezawodny sposób

bialyjayz napisał/a:

Nowy filtr różnił się od starego, tzn. był krótszy ale szerszy.


będzie OK
stary filtr, to był najpewniej MANN (ewentualnie Knecht OC196)

bialyjayz napisał/a:

Ostatnie pytanie ile udaje Wam się spuścić oleju przy wymianie na nowy i ile dokładnie należy wlać świeżego. U mnie wyglądało tak: 3,5 spuściłem wlałem 5.


coś nie tak
oleju jest w silniku 4.3 litra
spuściłeś za mało, znaczy albo za mało było, albo za mało wylałeś
po spuszczeniu zawsze mi wchodziło 4.1-4.3 litra, uwzględniając jakieś 0.1-0.2 litra na przepłukanie miski (tzn wlewasz olej na odkręconym korku spustowym, aż do momentu kiedy widzisz, że leci czysty olej),

znowu jak wlałeś 5 litrów, to bankowo masz za dużo oleju z misce !!

Tomek - 17-02-2014, 14:58

Aaaaa, i pamiętaj: olej w tym aucie najlepiej jest kontrolować i trzymać na poziomie MAX (nie więcej i nie mniej)
między wymianami (zazwyczaj 6-10 tyś) niewiele dolewałem, czasami nic, czasami 2-3 setki
w zależności od tego gdzie akurat była nieszczelność
wszystkie możliwe dziury przez te 4 lata zostały uszczelnione
jedyny słaby punkt to obecnie chyba tylko korek wlewu oleju, na walke z tym to nie miałem już siły

bialyjayz - 17-02-2014, 15:19

tomek84 napisał/a:
spuściłeś za mało, znaczy albo za mało było, albo za mało wylałeś

odkręciłem śrubę i się wylewało ok 1 godziny :) specjalnie nawet stanąłem na lekkim pochyleniu przodem w górze by spłynęło wszystko

ostatnio jak patrzyłem na bagnet było minimalnie poniżej "MIN" być może dlatego tak mała ilość.
tomek84 napisał/a:
po spuszczeniu zawsze mi wchodziło 4.1-4.3 litra

mi weszło całe 5litrów :) i gdy po 10 minutach sprawdzałem stan było znów troszkę na "MAX"

arturj123 - 17-02-2014, 18:56

bialyjayz napisał/a:
mi weszło całe 5litrów :) i gdy po 10 minutach sprawdzałem stan było znów troszkę na "MAX"

Za dużo oleju to tez niedobrze :doubt: Odlej z dobre pół litra, sprawdź gdzieś na równej powierzchni. Zawsze taka zasada, lepiej dolać jak ma być za dużo.

Ile oleju i jaki olej według książki serwisowej?

bialyjayz - 18-02-2014, 07:05

arturj123 napisał/a:
Za dużo oleju to tez niedobrze Odlej z dobre pół litra, sprawdź gdzieś na równej powierzchni. Zawsze taka zasada, lepiej dolać jak ma być za dużo.


nie żebym chciał próbować czy coś, ale takie pytanko: czym może skutkować nadmiar oleju silnikowego, i czy silnik potrafi się wyzbyć w jakiś sposób tego nadmiaru?

Cytat:
arturj123
z zdjęcia dołączenego wynika, że powinienem do swojego 2.5 wlewać 4.3 rozumiem tak? Jakie oznaczenie przypisane do mojego motoru. ?
Hugo - 18-02-2014, 08:00

bialyjayz napisał/a:
czy silnik potrafi się wyzbyć w jakiś sposób tego nadmiaru?
Tak, wypchnie przez uszczelki i będzie go musiał uszczelnić :?
robertdg - 18-02-2014, 08:12

bialyjayz napisał/a:


nie żebym chciał próbować czy coś, ale takie pytanko: czym może skutkować nadmiar oleju silnikowego, i czy silnik potrafi się wyzbyć w jakiś sposób tego nadmiaru?
Weź odessij albo spuśc nadmiar oleju, tak aby mieć poziom MAX, masz motor 6A13 przy uzupełnianiu oleju najlepiej sugerować sie miarką/bagnetem - oczywiście auto winno stac na równej nawierzchni
Tomek - 18-02-2014, 08:24

bialyjayz napisał/a:

mi weszło całe 5litrów :) i gdy po 10 minutach sprawdzałem stan było znów troszkę na "MAX"


moim zdaniem przyczyny mogą być takie:

- w bańce nie było 5 litrów (to się często zdarza przy rozlewaniu płynów)
- auto stało nierówno
- bagnet nie wszedł do końca
- sprawdziłeś za szybko, olej nie zdąrzył się zlać do końca (ale mówisz, że 10 minut, to powinno być OK)

weź teraz na równej powierchni sprawdź i jak jest za dużo to zlej trochę, jak jest OK, to zostaw
olej nie miał prawa nigdzie się ukryć, tak żeby go weszło więcej (poza dmuchnięciem uszczelek, ale to wykluczam, a poza tym jakby je dmuchnęło, to olej zniknąłby później, a nie tuż po nalaniu)

Tomek - 31-03-2014, 14:29

ciekawym jak po 2 zimach wyglądają zrobione nadkola?
jest już pierwsza rdza??

wrzuciłbyś jakieś fotki

Marcino - 31-03-2014, 15:14

tomek84 napisał/a:
po spuszczeniu zawsze mi wchodziło 4.1-4.3 litra, uwzględniając jakieś 0.1-0.2 litra na przepłukanie miski (tzn wlewasz olej na odkręconym korku spustowym, aż do momentu kiedy widzisz, że leci czysty olej),

Pierwsze słyszę o takiej procedurze :shock:

bialyjayz - 31-03-2014, 17:13

tomek84 napisał/a:
ciekawym jak po 2 zimach wyglądają zrobione nadkola?
jest już pierwsza rdza??

wrzuciłbyś jakieś fotki

niestety ale już wychodzi rudzielec, co prawda trzeba się schylić i zobaczyć głębiej ale jednak, w tym roku sobie raczej odpuszcze- cel 2015 +kielichy

się tęskni co :P ?
Chciałem wrzucić jak się prezentuje na lecie, jednak wstrzymam się aż do czasu polerki, wtedy oczka się Wam zaświecą :P

bbandi - 31-03-2014, 18:08

tomek84 napisał/a:
Aaaaa, i pamiętaj: olej w tym aucie najlepiej jest kontrolować i trzymać na poziomie MAX (nie więcej i nie mniej)


Mit. Po to jest min/max na bagnecie żeby się trzymac w tym zakresie.

krzychuzzz - 31-03-2014, 18:33

bbandi napisał/a:
tomek84 napisał/a:
Aaaaa, i pamiętaj: olej w tym aucie najlepiej jest kontrolować i trzymać na poziomie MAX (nie więcej i nie mniej)


Mit. Po to jest min/max na bagnecie żeby się trzymac w tym zakresie.


Podobno poziom max w tym silniku dobrze robi popychaczom więc raczej nie mit 8)

Tomek - 31-03-2014, 20:01

bbandi napisał/a:

Mit. Po to jest min/max na bagnecie żeby się trzymac w tym zakresie.


wolę pozostać przy radach człowieka, który z tymi autami (miśkami) ma 20 lat doświadczenia
Ty - rób jak chcesz

bbandi - 31-03-2014, 20:28

tomek84 napisał/a:
bbandi napisał/a:

Mit. Po to jest min/max na bagnecie żeby się trzymac w tym zakresie.


wolę pozostać przy radach człowieka, który z tymi autami (miśkami) ma 20 lat doświadczenia
Ty - rób jak chcesz


Dalej twierdze że to mit, ok trzymaj sie górnej kreski żebyś silnika nie zatarł :mrgreen: .

P.S Ja wolę się trzymać rad inżynierów Mitsubishi. Pewnie Galant był ich pierwszym autem i się pomylili ze wskazaniami poziomu oleju - bywa...



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group