To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - Jak założyłem UKP w Galancie :) - UKP firmy Reveltronics

jAZZMAN - 13-09-2014, 10:59

Zakładaliśmy z Volve jakiś miesiąc tremu UKP w galancie z GDI. Użytkownik był niezadowolony z pomiaru prędkości (w przedziale 100-150km/h) i pisał do Telwis, ten odpowiedział mu, ze czujnik ABS ma większą (nie pamiętam jaką) rozdzielczość niż czujnik prędkości i za tym będzie bardziej dokładny.

Na Elektrodzie znalazłem takie coś:
Cytat:
Dokładnie ilość impulsów na jeden obrót znajdziesz licząc ilość zębów sygnałowych na pierścieniu ABSu.

Marcelinho - 13-09-2014, 11:32

jAZZMAN napisał/a:
Zakładaliśmy z Volve jakiś miesiąc tremu UKP w galancie z GDI. Użytkownik był niezadowolony z pomiaru prędkości (w przedziale 100-150km/h) i pisał do Telwis, ten odpowiedział mu, ze czujnik ABS ma większą (nie pamiętam jaką) rozdzielczość niż czujnik prędkości i za tym będzie bardziej dokładny.


Jacku jadąc 160 Ukp pokazywało 152.Poza tym pokazuje błędne pomiary przyśpieszeń 0-100 11sek,według stopera jest to 8,5.

marcinelbla - 13-09-2014, 17:40

jAZZMAN napisał/a:
Zakładaliśmy z Volve jakiś miesiąc tremu UKP w galancie z GDI. Użytkownik był niezadowolony z pomiaru prędkości (w przedziale 100-150km/h) i pisał do Telwis, ten odpowiedział mu, ze czujnik ABS ma większą (nie pamiętam jaką) rozdzielczość niż czujnik prędkości i za tym będzie bardziej dokładny.

Na Elektrodzie znalazłem takie coś:
Cytat:
Dokładnie ilość impulsów na jeden obrót znajdziesz licząc ilość zębów sygnałowych na pierścieniu ABSu.


a można jakoś obniżyć jego częstotliwość żeby zbliżyć go do sygnału idącego do prędkościomierza? jakiś układ scalony czy coś w tym stylu?

Marcelinho - 13-09-2014, 18:15

Odpowiedź wyglądała tak:

W galantach z tego co kojarzę jest mało dokładny sygnał prędkości (ok 0.4 m/imp), więc i pomiary przyspieszeń są obarczone dużym błędem (jak jedziesz 100km/h, czyli ok 28m/s, to w sumie masz TYLKO ~70imp na sekunde. Pomiar będzie co 0.1s czyli 7imp na 0.1s, teraz niech będzie na skraju przedziału próbkowania i zliczy 8imp na 0.1s = 80imp na 1s to daje 32m/s czyli 115km/h). Gdyby pobrać sygnał np. na wyjsciu sterownika ABS tam jest ok 100-200 imp na JEDEN obrót koła.

WreX - 13-09-2014, 20:55

Marcelinho, dobra, to który kabelek jest od czujnika ABSu bo chyba sobie jednak z niego pociągne ;>
Marcelinho - 14-09-2014, 09:59

Wrex spytaj jAZZMAN . On mi UKP montował.
jAZZMAN - 14-09-2014, 14:24

Marcelinho, na forum jest gdzieś rozpiska pinów ECU.
marcinelbla - 14-09-2014, 21:30

Marcelinho napisał/a:
Odpowiedź wyglądała tak:

W galantach z tego co kojarzę jest mało dokładny sygnał prędkości (ok 0.4 m/imp), więc i pomiary przyspieszeń są obarczone dużym błędem (jak jedziesz 100km/h, czyli ok 28m/s, to w sumie masz TYLKO ~70imp na sekunde. Pomiar będzie co 0.1s czyli 7imp na 0.1s, teraz niech będzie na skraju przedziału próbkowania i zliczy 8imp na 0.1s = 80imp na 1s to daje 32m/s czyli 115km/h). Gdyby pobrać sygnał np. na wyjsciu sterownika ABS tam jest ok 100-200 imp na JEDEN obrót koła.


Wie ktoś może ile w Carismie wynosi sygnał prędkości, tj. ile impulsów a ile ABS na jeden obrót koła? Potrzebuje zbliżonej wartości.

jAZZMAN - 14-09-2014, 22:27

marcinelbla, wydaje mi się, że trzeba policzyć zęby na zębatce ABS. Jeśli moja teoria jest słuszna, to szukanie zajęło mi 2 minuty.

http://allegro.pl/zebatka...4531110727.html

Czytamy:
Ilość zębów - 43
Średnica wewnętrzna – 66mm


http://allegro.pl/zebatka...4573590483.html

Czytamy:
ilość zębów 43
średnica wewnętrzna 66 mm


Jeśli rozumuję logicznie to daje 43 impulsy na obrót koła?




A co do ilości impulsów z czujnika prędkości, to.....
Odnajdź na forum serwisówkę do Carismy, odszukaj potrzebną Ci wartość, a na koniec podziel się nią z nami ;)

A na marginesie - ten temat jest w dziale Galant.

marcinelbla - 14-09-2014, 23:31

Mam dostęp narazie do aero2 dwa dni ściągania serwisówki, ale trudno

a ile impulsów jest w galancie?

jAZZMAN - 15-09-2014, 18:42

marcinelbla napisał/a:
a ile impulsów jest w galancie?

Nie mam pojęcia, ale w temacie "Komputer pokładowy" ktoś podaje stałą drogi dla UKP - może z niej uda się wyliczyć ilość impulsów.

Marcelinho - 15-09-2014, 19:08

Napisane jest że z Vss daje około 70 impulsów a z Abs od 100 do 200.
jAZZMAN - 15-09-2014, 20:16

Wyjaśni mi ktoś jak 43 zębowy pierścień ABS może dawać 100-200 impulsów na obrót?

http://www.eautosklep.com...844-2-2254.aspx

Tomek - 15-09-2014, 20:32

marcinelbla napisał/a:

a ile impulsów jest w galancie?


4 impulsy na obrót koła

WreX - 21-09-2014, 15:22

jAZZMAN napisał/a:
Jeśli rozumuję logicznie to daje 43 impulsy na obrót koła?


Tak z tym, że na UKP to będzie (koło ma obwód około 2 metry) to masz około 22 impulsów na metr w tym momencie.

A przy VSS 0,400 na UKP mamy 2,5 impulsu na metr czyli koło 5 na obrót koła.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group