To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[92-96]Colt CA0 - [CA1A 1.3] kłopoty po wymianie uszczelki pod głowicą..

Anonymous - 03-02-2007, 15:57

sprawdziłem z olejem...wstrzykujac olej 2 i 3 cylinder poprawil kompresje do 16..

andrzej1 tez mam podejrzenia co do ECU własnie/badz czujnika temp poniewaz czuć benzyne zaraz po odpaleniu-zalewa go..
przypomne ze wymieniane byly kondzie w momencie zmainy uszczelki pod glowica i to wlasnie od tego momentu tak sie dzieje..
nie wiem jak ponownie sprawdzic komputer-najlepiej podmienic ale w okolicy nie mam od kogo pozyczyc..

fakt faktem coś nie tak chyba z pierścieniami :cry: :cry: :cry:

[ Dodano: 04-02-2007, 14:35 ]
mam pytanie, wężyk podciśnienia idący z kolektora (foto) w dół, przymocowany do skrzyni (foto) ma być niezaślepiony?? jak widać jest urwana końcówka nie wiadomo dlaczego..



we wtorek ze znajomym ściagam raz jeszcze głowice.. :evil: :x

Anonymous - 04-02-2007, 23:12

Jest to chyba przewód do takiej czarnej plastikowej puszki --OSUSZACZ POWIETRZA--, usuwa on wilgoć z zasysanego powietrza. ECU po wymianie kondensatorów nie powinno szwankować (czy kondensatory są tej samej pojemności, i napięciu). Przed zdjęciem głowicy sprawdził bym czy system nie ma w pamięci żadnego błędu, jeżeli nie to zresetuj ECU(zdjąć klemę - na 1 min.) odpal, ustaw wolne obroty. Jeżeli nie pomoże to nie zaszkodzi, a roboty mniej. Sprawdz proszę jeszce czy wszystkie przewody są podłączone do głowicy (przewody podciśnieniowe).
Pozdrawiam :roll:

Anonymous - 04-02-2007, 23:45

andrzej1 napisał/a:
czy kondensatory są tej samej pojemności, i napięciu

tak, sam sprawdzałem, sprzedawca, elektronik, który wlutowywał
andrzej1 napisał/a:
to zresetuj ECU(zdjąć klemę - na 1 min.) odpal, ustaw wolne obroty

pierwsze co zrobiłem :wink:

przewody sprawdzałem, nic nie dynda-hmm chyba że niewłaściwie podpięte, odwrotnie-nie wiem jak maja być ale wiem jedno-wszystkie podpięte...

kolejny mechanik powiedział,że może zbyt słabo dokręcono głowicę :?: :arrow:
dziękuję za odpowiedzi..we wtorek więcej napiszę o ile znajdziemy coś podejrzanego

josie - 04-02-2007, 23:56

andrzej1 napisał/a:
Jest to chyba przewód do takiej czarnej plastikowej puszki --OSUSZACZ POWIETRZA--, usuwa on wilgoć z zasysanego powietrza.


Nie ma niestety czegoś takiego co usuwa wilgoć z powietrza zasysanego
Jest plastikowa puszka ale to jest pochłaniacz par paliwa - pobiera je z baku i jeśli ECU uzna za stosowne owiera zaworek i pary są wciągane do kolektora i spalane.

e-gen - 06-02-2007, 00:09

wymień silnik


****************

a tak na poważnie to chyba ktoś źle dokręcał głowicę (kolejność dokręcania i pewne doświadczenie w tym zakresie są ważne - patrz manual)

Anonymous - 06-02-2007, 07:58

e-gen napisał/a:
wymień silnik

:evil:
e-gen napisał/a:
a tak na poważnie to chyba ktoś źle dokręcał głowicę

takie właśnie podejrzenie padło i dzis sprawdzamy... :wink:

Anonymous - 06-02-2007, 08:14

bear007 napisał/a:
e-gen napisał/a:
a tak na poważnie to chyba ktoś źle dokręcał głowicę

takie właśnie podejrzenie padło i dzis sprawdzamy... :wink:
Tylko weź pod uwagę fakt, że śruby mocujące głowicę w 4G13 to jednorazówki. Sprawdzone organoleptycznie. :x
Anonymous - 06-02-2007, 08:30

można je wymienic bez sciagania głowicy??
orientujesz sie jaka cena za szt.?

nikt mi nie powiedział że śruby tez sie wymienia.. :evil:

Hugo - 06-02-2007, 08:49

gregorbu napisał/a:
Tylko weź pod uwagę fakt, że śruby mocujące głowicę w 4G13 to jednorazówki
Nie zgadzam się. W moim C51 (patrz podpis) po wymianie 2 uszczelek pod głowicą śruby zostały nadal oryginalne. Drugą uszczelkę zakładałem oryginalną japońską KGK-Stone (bardzo cienka i twarda). Śruby głowicy zostały dociągnięte na 125 Nm i żadna nawet nie próbowała "płynąć"! Może i dokręciłbym mocniej, ale nie miałem siły i miejsca w garażu żeby dać dłuższą rurę na klucz dynamometryczny. Colt jeździ bez problemów do dziś u kolegi, który wcale go nie oszczędza. Każde ruszenie to pisk opon itp.
Anonymous - 06-02-2007, 08:53

OK, więc mam wymienić..
Anonymous - 06-02-2007, 08:54

Hugo napisał/a:
gregorbu napisał/a:
Tylko weź pod uwagę fakt, że śruby mocujące głowicę w 4G13 to jednorazówki
Nie zgadzam się. W moim C51 (patrz podpis) po wymianie 2 uszczelek pod głowicą śruby zostały nadal oryginalne. Drugą uszczelkę zakładałem oryginalną japońską KGK-Stone (bardzo cienka i twarda). Śruby głowicy zostały dociągnięte na 125 Nm i żadna nawet nie próbowała "płynąć"! Może i dokręciłbym mocniej, ale nie miałem siły i miejsca w garażu żeby dać dłuższą rurę na klucz dynamometryczny. Colt jeździ bez problemów do dziś u kolegi, który wcale go nie oszczędza. Każde ruszenie to pisk opon itp.
Hugo, w CA0 są już inne (słabsze) śruby niż w C5X.
Hugo - 06-02-2007, 08:59

gregorbu napisał/a:
Hugo, w CA0 są już inne (słabsze) śruby niż w C5X.
Upsss... Tego nie wiedziałem.
Anonymous - 06-02-2007, 09:00

bear007 napisał/a:
Hugo napisał/a:
Nie zgadzam się

widze, że to kwestia sporna typu " jak ściagać to juz wymienic i spokój-mozna, nie trzeba" :wink:
Nie. Hugo ma rację - ale w temacie śrub w C5X. Tam były inne, mocniejsze śruby. Ciekawostka - serwisówka do CA0 nie wspomina nic o konieczności wymiany śrub przy montażu nowej uszczelki pod głowicą. W moim przypadku montaż starych śrub zakończył się ukręceniem jednej z nich, koniecznością rozwieracania, zakupu nowego (oryginalnego) kompletu śrub i uszczelki pod głowicę. W CA0 nowe, oryginalne śruby zaczynają płynąć już przy pierwszym dokręcaniu. Zamienników brak, występują jedynei jako ori. Polecam kontakt z Markiem (Japaneze), bo cena 1000 PLN, która zaproponowano mi w ASO, powaliła mnie na kolana. U Marka kupiłem za 250 PLN.
Hugo - 06-02-2007, 09:09

gregorbu napisał/a:
Zamienników brak, występują jedynei jako ori
Ajusa nie robi zamienników?
Anonymous - 06-02-2007, 09:14

Hugo napisał/a:
gregorbu napisał/a:
Zamienników brak, występują jedynei jako ori
Ajusa nie robi zamienników?
Z tego co wiem Ajusa robi tylko uszczelki. A śruby? Może też, ale w żadnym razie do głowicy 4G13 w CA0... Tak czy inaczej żadne zamienniki śrub do głowicy 4G13 w CA0 nie występują. Sprawdzone. A wracając do urwanej śruby, polecam ten temat


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group