[92-96]Colt CA0 - [CA1A 1.3] kłopoty po wymianie uszczelki pod głowicą..
Anonymous - 03-02-2007, 15:57
sprawdziłem z olejem...wstrzykujac olej 2 i 3 cylinder poprawil kompresje do 16..
andrzej1 tez mam podejrzenia co do ECU własnie/badz czujnika temp poniewaz czuć benzyne zaraz po odpaleniu-zalewa go..
przypomne ze wymieniane byly kondzie w momencie zmainy uszczelki pod glowica i to wlasnie od tego momentu tak sie dzieje..
nie wiem jak ponownie sprawdzic komputer-najlepiej podmienic ale w okolicy nie mam od kogo pozyczyc..
fakt faktem coś nie tak chyba z pierścieniami
[ Dodano: 04-02-2007, 14:35 ]
mam pytanie, wężyk podciśnienia idący z kolektora (foto) w dół, przymocowany do skrzyni (foto) ma być niezaślepiony?? jak widać jest urwana końcówka nie wiadomo dlaczego..
we wtorek ze znajomym ściagam raz jeszcze głowice..
Anonymous - 04-02-2007, 23:12
Jest to chyba przewód do takiej czarnej plastikowej puszki --OSUSZACZ POWIETRZA--, usuwa on wilgoć z zasysanego powietrza. ECU po wymianie kondensatorów nie powinno szwankować (czy kondensatory są tej samej pojemności, i napięciu). Przed zdjęciem głowicy sprawdził bym czy system nie ma w pamięci żadnego błędu, jeżeli nie to zresetuj ECU(zdjąć klemę - na 1 min.) odpal, ustaw wolne obroty. Jeżeli nie pomoże to nie zaszkodzi, a roboty mniej. Sprawdz proszę jeszce czy wszystkie przewody są podłączone do głowicy (przewody podciśnieniowe).
Pozdrawiam
Anonymous - 04-02-2007, 23:45
andrzej1 napisał/a: | czy kondensatory są tej samej pojemności, i napięciu |
tak, sam sprawdzałem, sprzedawca, elektronik, który wlutowywał
andrzej1 napisał/a: | to zresetuj ECU(zdjąć klemę - na 1 min.) odpal, ustaw wolne obroty |
pierwsze co zrobiłem
przewody sprawdzałem, nic nie dynda-hmm chyba że niewłaściwie podpięte, odwrotnie-nie wiem jak maja być ale wiem jedno-wszystkie podpięte...
kolejny mechanik powiedział,że może zbyt słabo dokręcono głowicę
dziękuję za odpowiedzi..we wtorek więcej napiszę o ile znajdziemy coś podejrzanego
josie - 04-02-2007, 23:56
andrzej1 napisał/a: | Jest to chyba przewód do takiej czarnej plastikowej puszki --OSUSZACZ POWIETRZA--, usuwa on wilgoć z zasysanego powietrza. |
Nie ma niestety czegoś takiego co usuwa wilgoć z powietrza zasysanego
Jest plastikowa puszka ale to jest pochłaniacz par paliwa - pobiera je z baku i jeśli ECU uzna za stosowne owiera zaworek i pary są wciągane do kolektora i spalane.
e-gen - 06-02-2007, 00:09
wymień silnik
****************
a tak na poważnie to chyba ktoś źle dokręcał głowicę (kolejność dokręcania i pewne doświadczenie w tym zakresie są ważne - patrz manual)
Anonymous - 06-02-2007, 07:58
e-gen napisał/a: | wymień silnik |
e-gen napisał/a: | a tak na poważnie to chyba ktoś źle dokręcał głowicę |
takie właśnie podejrzenie padło i dzis sprawdzamy...
Anonymous - 06-02-2007, 08:14
bear007 napisał/a: | e-gen napisał/a: | a tak na poważnie to chyba ktoś źle dokręcał głowicę |
takie właśnie podejrzenie padło i dzis sprawdzamy... | Tylko weź pod uwagę fakt, że śruby mocujące głowicę w 4G13 to jednorazówki. Sprawdzone organoleptycznie.
Anonymous - 06-02-2007, 08:30
można je wymienic bez sciagania głowicy??
orientujesz sie jaka cena za szt.?
nikt mi nie powiedział że śruby tez sie wymienia..
Hugo - 06-02-2007, 08:49
gregorbu napisał/a: | Tylko weź pod uwagę fakt, że śruby mocujące głowicę w 4G13 to jednorazówki | Nie zgadzam się. W moim C51 (patrz podpis) po wymianie 2 uszczelek pod głowicą śruby zostały nadal oryginalne. Drugą uszczelkę zakładałem oryginalną japońską KGK-Stone (bardzo cienka i twarda). Śruby głowicy zostały dociągnięte na 125 Nm i żadna nawet nie próbowała "płynąć"! Może i dokręciłbym mocniej, ale nie miałem siły i miejsca w garażu żeby dać dłuższą rurę na klucz dynamometryczny. Colt jeździ bez problemów do dziś u kolegi, który wcale go nie oszczędza. Każde ruszenie to pisk opon itp.
Anonymous - 06-02-2007, 08:53
OK, więc mam wymienić..
Anonymous - 06-02-2007, 08:54
Hugo napisał/a: | gregorbu napisał/a: | Tylko weź pod uwagę fakt, że śruby mocujące głowicę w 4G13 to jednorazówki | Nie zgadzam się. W moim C51 (patrz podpis) po wymianie 2 uszczelek pod głowicą śruby zostały nadal oryginalne. Drugą uszczelkę zakładałem oryginalną japońską KGK-Stone (bardzo cienka i twarda). Śruby głowicy zostały dociągnięte na 125 Nm i żadna nawet nie próbowała "płynąć"! Może i dokręciłbym mocniej, ale nie miałem siły i miejsca w garażu żeby dać dłuższą rurę na klucz dynamometryczny. Colt jeździ bez problemów do dziś u kolegi, który wcale go nie oszczędza. Każde ruszenie to pisk opon itp. | Hugo, w CA0 są już inne (słabsze) śruby niż w C5X.
Hugo - 06-02-2007, 08:59
gregorbu napisał/a: | Hugo, w CA0 są już inne (słabsze) śruby niż w C5X. | Upsss... Tego nie wiedziałem.
Anonymous - 06-02-2007, 09:00
bear007 napisał/a: | Hugo napisał/a: | Nie zgadzam się |
widze, że to kwestia sporna typu " jak ściagać to juz wymienic i spokój-mozna, nie trzeba" | Nie. Hugo ma rację - ale w temacie śrub w C5X. Tam były inne, mocniejsze śruby. Ciekawostka - serwisówka do CA0 nie wspomina nic o konieczności wymiany śrub przy montażu nowej uszczelki pod głowicą. W moim przypadku montaż starych śrub zakończył się ukręceniem jednej z nich, koniecznością rozwieracania, zakupu nowego (oryginalnego) kompletu śrub i uszczelki pod głowicę. W CA0 nowe, oryginalne śruby zaczynają płynąć już przy pierwszym dokręcaniu. Zamienników brak, występują jedynei jako ori. Polecam kontakt z Markiem (Japaneze), bo cena 1000 PLN, która zaproponowano mi w ASO, powaliła mnie na kolana. U Marka kupiłem za 250 PLN.
Hugo - 06-02-2007, 09:09
gregorbu napisał/a: | Zamienników brak, występują jedynei jako ori | Ajusa nie robi zamienników?
Anonymous - 06-02-2007, 09:14
Hugo napisał/a: | gregorbu napisał/a: | Zamienników brak, występują jedynei jako ori | Ajusa nie robi zamienników? | Z tego co wiem Ajusa robi tylko uszczelki. A śruby? Może też, ale w żadnym razie do głowicy 4G13 w CA0... Tak czy inaczej żadne zamienniki śrub do głowicy 4G13 w CA0 nie występują. Sprawdzone. A wracając do urwanej śruby, polecam ten temat
|
|
|