[92-96]Colt CA0 - [CA1A 1.3] kłopoty po wymianie uszczelki pod głowicą.. 
						
												 Anonymous - 03-02-2007, 15:57
  sprawdziłem z olejem...wstrzykujac olej 2 i 3 cylinder poprawil kompresje do 16..
 
 
andrzej1 tez mam podejrzenia co do ECU własnie/badz czujnika temp poniewaz czuć benzyne zaraz po odpaleniu-zalewa go..
 
przypomne ze wymieniane byly kondzie w momencie zmainy uszczelki pod glowica i to wlasnie od tego momentu tak sie dzieje..
 
nie wiem jak ponownie sprawdzic komputer-najlepiej podmienic ale w okolicy nie mam od kogo pozyczyc..
 
 
fakt faktem coś nie tak chyba z pierścieniami            
 
 
[ Dodano: 04-02-2007, 14:35 ]
 
mam pytanie, wężyk podciśnienia idący z kolektora (foto) w dół, przymocowany do skrzyni (foto) ma być niezaślepiony?? jak widać jest urwana końcówka nie wiadomo dlaczego..
 
  
 
  
 
 
we wtorek ze znajomym ściagam raz jeszcze głowice..      
												 Anonymous - 04-02-2007, 23:12
  Jest to chyba przewód do takiej czarnej plastikowej puszki --OSUSZACZ POWIETRZA--, usuwa on wilgoć z zasysanego powietrza. ECU po wymianie kondensatorów nie powinno szwankować (czy kondensatory są tej samej pojemności, i napięciu). Przed zdjęciem głowicy sprawdził bym czy system nie ma w pamięci żadnego błędu, jeżeli nie to zresetuj ECU(zdjąć klemę -  na 1 min.) odpal, ustaw wolne obroty. Jeżeli nie pomoże  to nie zaszkodzi, a roboty mniej. Sprawdz proszę jeszce czy wszystkie przewody są podłączone do głowicy (przewody podciśnieniowe).
 
Pozdrawiam  
												 Anonymous - 04-02-2007, 23:45
 
  	  | andrzej1 napisał/a: | 	 		  | czy kondensatory są tej samej pojemności, i napięciu | 	  
 
tak, sam sprawdzałem, sprzedawca, elektronik, który wlutowywał
 
 	  | andrzej1 napisał/a: | 	 		  | to zresetuj ECU(zdjąć klemę - na 1 min.) odpal, ustaw wolne obroty | 	  
 
pierwsze co zrobiłem    
 
 
przewody sprawdzałem, nic nie dynda-hmm chyba że niewłaściwie podpięte, odwrotnie-nie wiem jak maja być ale wiem jedno-wszystkie podpięte...
 
 
kolejny mechanik powiedział,że może zbyt słabo dokręcono głowicę        
 
dziękuję za odpowiedzi..we wtorek więcej napiszę o ile znajdziemy coś podejrzanego
												 josie - 04-02-2007, 23:56
 
  	  | andrzej1 napisał/a: | 	 		  | Jest to chyba przewód do takiej czarnej plastikowej puszki --OSUSZACZ POWIETRZA--, usuwa on wilgoć z zasysanego powietrza. | 	  
 
 
Nie ma niestety czegoś takiego co usuwa wilgoć z powietrza zasysanego 
 
Jest plastikowa puszka ale to jest pochłaniacz par paliwa - pobiera je z baku i jeśli ECU uzna za stosowne owiera zaworek i pary są wciągane do kolektora i spalane.
												 e-gen - 06-02-2007, 00:09
  wymień silnik
 
 
 
****************
 
 
a tak na poważnie to chyba ktoś źle dokręcał głowicę (kolejność dokręcania i pewne doświadczenie w tym zakresie są ważne - patrz manual)
												 Anonymous - 06-02-2007, 07:58
 
  	  | e-gen napisał/a: | 	 		  | wymień silnik  | 	  
 
    
 
 	  | e-gen napisał/a: | 	 		  | a tak na poważnie to chyba ktoś źle dokręcał głowicę | 	  
 
takie właśnie podejrzenie padło i dzis sprawdzamy...  
												 Anonymous - 06-02-2007, 08:14
 
  	  | bear007 napisał/a: | 	 		   	  | e-gen napisał/a: | 	 		  | a tak na poważnie to chyba ktoś źle dokręcał głowicę | 	  
 
takie właśnie podejrzenie padło i dzis sprawdzamy...    | 	   Tylko weź pod uwagę fakt, że śruby mocujące głowicę w 4G13 to jednorazówki. Sprawdzone organoleptycznie.  
												 Anonymous - 06-02-2007, 08:30
  można je wymienic bez sciagania głowicy??
 
orientujesz sie jaka cena za szt.?
 
 
nikt mi nie powiedział że śruby tez sie wymienia..  
												 Hugo - 06-02-2007, 08:49
 
  	  | gregorbu napisał/a: | 	 		  | Tylko weź pod uwagę fakt, że śruby mocujące głowicę w 4G13 to jednorazówki | 	   Nie zgadzam się. W moim C51 (patrz podpis) po wymianie 2 uszczelek pod głowicą śruby zostały nadal oryginalne. Drugą uszczelkę zakładałem oryginalną japońską KGK-Stone (bardzo cienka i twarda). Śruby głowicy zostały dociągnięte na 125 Nm i żadna nawet nie próbowała "płynąć"! Może i dokręciłbym mocniej, ale nie miałem siły i miejsca w garażu żeby dać dłuższą rurę na klucz dynamometryczny. Colt jeździ bez problemów do dziś u kolegi, który wcale go nie oszczędza. Każde ruszenie to pisk opon itp.
												 Anonymous - 06-02-2007, 08:53
  OK, więc mam wymienić..
												 Anonymous - 06-02-2007, 08:54
 
  	  | Hugo napisał/a: | 	 		   	  | gregorbu napisał/a: | 	 		  | Tylko weź pod uwagę fakt, że śruby mocujące głowicę w 4G13 to jednorazówki | 	   Nie zgadzam się. W moim C51 (patrz podpis) po wymianie 2 uszczelek pod głowicą śruby zostały nadal oryginalne. Drugą uszczelkę zakładałem oryginalną japońską KGK-Stone (bardzo cienka i twarda). Śruby głowicy zostały dociągnięte na 125 Nm i żadna nawet nie próbowała "płynąć"! Może i dokręciłbym mocniej, ale nie miałem siły i miejsca w garażu żeby dać dłuższą rurę na klucz dynamometryczny. Colt jeździ bez problemów do dziś u kolegi, który wcale go nie oszczędza. Każde ruszenie to pisk opon itp. | 	   Hugo, w CA0 są już inne (słabsze) śruby niż w C5X.
												 Hugo - 06-02-2007, 08:59
 
  	  | gregorbu napisał/a: | 	 		  | Hugo, w CA0 są już inne (słabsze) śruby niż w C5X. | 	   Upsss... Tego nie wiedziałem.
												 Anonymous - 06-02-2007, 09:00
 
  	  | bear007 napisał/a: | 	 		   	  | Hugo napisał/a: | 	 		  | Nie zgadzam się | 	  
 
widze, że to kwestia sporna typu " jak ściagać to juz wymienic i spokój-mozna, nie trzeba"    | 	   Nie. Hugo ma rację - ale w temacie śrub w C5X. Tam były inne, mocniejsze śruby. Ciekawostka - serwisówka do CA0 nie wspomina nic o konieczności wymiany śrub przy montażu nowej uszczelki pod głowicą. W moim przypadku montaż starych śrub zakończył się ukręceniem jednej z nich, koniecznością rozwieracania, zakupu nowego (oryginalnego) kompletu śrub i uszczelki pod głowicę. W CA0 nowe, oryginalne śruby zaczynają płynąć już przy pierwszym dokręcaniu. Zamienników brak, występują jedynei jako ori. Polecam kontakt z Markiem (Japaneze), bo cena 1000 PLN, która zaproponowano mi w ASO, powaliła mnie na kolana. U Marka kupiłem za 250 PLN.
												 Hugo - 06-02-2007, 09:09
 
  	  | gregorbu napisał/a: | 	 		  | Zamienników brak, występują jedynei jako ori | 	   Ajusa nie robi zamienników?
												 Anonymous - 06-02-2007, 09:14
 
  	  | Hugo napisał/a: | 	 		   	  | gregorbu napisał/a: | 	 		  | Zamienników brak, występują jedynei jako ori | 	   Ajusa nie robi zamienników? | 	   Z tego co wiem Ajusa robi tylko uszczelki. A śruby? Może też, ale w żadnym razie do głowicy 4G13 w CA0... Tak czy inaczej żadne zamienniki śrub do głowicy 4G13 w CA0 nie występują. Sprawdzone. A wracając do urwanej śruby, polecam ten temat
												 
					 | 
				 
				
  |  
			 
		 |