To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Nasze nieMiśki ;-) - Odyseja Seichan

_Slawek_ - 03-03-2014, 21:06

Właściwie to powinno to od razu zostać umieszczone na samym początku ale co tam ;)

Honda Odyssey EX 2005r.
Aktualny przebieg około 215 tys. km.
Silnik 3.5L V6, 255 KM, 339 Nm.
Skrzynia automatyczna 5-biegowa.
8-miejsc :rolleyes:
Spalanie :roll:

Na razie tankowaliśmy dopiero 3 razy, oto efekty:
Trasa 60-120km/h - 9,7l/100km
Autostrada ~150km/h + przejazd przez stolicę - 13,7l/100km
Lublin 0-70km/h, odcinki 2-8km... ... ... ... - 19l/100km
Zobaczymy jak będzie po wymianie świec i regulacji zaworów... Poprzedni właściel mówił że nie robił ani jednego ani drugiego, a przejechał nią 60tys. mil :?

Wymienione:
- olej silnikowy: Castrol Edge Professional 5w30
- olej w skrzyni: Honda ATF DW-1
- filtr przeciwpyłkowy (chyba też był nie wymieniany 60tys. mil :shock: )

Regeneracja:
- alternatora
- rozrusznika
- przekładni kierowniczej

Przekładnia była regenerowana dzisiaj, okazało się też od razu, że tylna poduszka silnika jest do wymiany i trzeba na nią czekać do czwartku... Więc skoro i tak stoi i czeka to zostaną dokładniej sprawdzone hamulce, zapewne do wymiany są przednie tarcze i klocki bo czuć wibracje przy hamowaniu z prędkości > 80 km/h. Przy regeneracji alternatora wyszło, że nie da się go wymontować bez rozłączania klimy, więc od razu została nabita itd. Do zrobienia jeszcze pozostaje chłodnica, a jeśli nie da się uszczelnić to wymiana. Czekamy też na zestaw osłon przegubów wewnętrznych. I to chyba na razie wszystko, na koniec jak będzie już cieplej czeka go jeszcze kompletne pranie wnętrza, poznamy wtedy jego prawdziwy kolor :)

No i jeszcze nieszczęsny rozrząd... podobno był wymieniany kopletny na początku roku, ale nie mamy na to żadnych papierów. Podobno w warsztacie u znajomego w Niemczech. Z drugiej strony my też nie mamy papierów na jakiekolwiek naprawy miśków u naszego mechanika :) Pasek wizualnie wygląda na nowy, ale co z resztą to już nie wiem. Pozostanie chyba dla świętego spokoju części zamówić za oceanem i powinno wyjść już z przesyłką ponad 2 razy taniej niż w serwisie.

A! I jeszcze montaż tylnego światła przeciwmgłowego :rolleyes: A jak już trafiliśmy na tył to kamera cofania też byłaby nie do pogardzenia ;)

macia - 04-03-2014, 23:30

Renata, pisałaś, że Grandis odpadł w przedbiegach. Jakie powody? Pytam, bo też szukam większego auta dla rodziny i myślałem o Grandisie 2.4... Inne to np. volvo xc70/v70 subaru legacy/outback, honda accord... Skoro macie za sobą poszukiwania, to może coś podpowiecie? :P
Seiji - 05-03-2014, 01:40

spalanie jest mega :D
cns80 - 05-03-2014, 07:57

macia, od siebie powiem Ci że mają małe bagażniki i są ciasne w środku, a do tego dużo palą oczywiście oprócz accorda. Dla mnie wszelkiej maści SUVy odpadły od razu. Zostały mi:
Kia Carens
Mitsubishi Grandis
Toyota Previa, Sienna, Avensis Verso
Opel Zafira
Mazda 5
Fiat Ulysse / Citroen C8 / Peugeot 807
Ale ja szukałem typowych miniwanów i nawet kombi nie bardzo chciałem, bo dłuższy a miejsca w środku (zwłaszcza na bagaże) mniej.

Seichan - 05-03-2014, 21:46

macia napisał/a:
Renata, pisałaś, że Grandis odpadł w przedbiegach. Jakie powody?

To akurat pisał Sławek ;)

Grandis odpadł, bo był za mały.
Wymiary hondy:
Długość - 5,106 m
Szerokość - 1,958 m

Wymiary grandisa:
Długość - 4,765 m
Szerokość - 1,795 m

A w środku te dwa samochody dzieli przepaść, jeśli chodzi o możliwość przemieszczania się pomiędzy siedzeniami/rzędami. Z fotelu pasażera przy kierowcy można swobodnie przejść na sam tył, bez konieczności przeskakiwania przez fotele czy wychodzenia z samochodu. Poza tym w hondzie jest jeszcze duży i głęboki bagażnik, pomimo rozłożonego trzeciego rzędu siedzeń.
Dla nas też ważne było, aby tym samochodem można się było wybrać na wycieczkę 2 x 2+2. Honda będzie miała taki sprawdzian w kwietniu, ale patrząc na jej gabaryty nie powinniśmy mieć problemów z zapakowaniem się do niej w 8 osób ;)

cns80 - 06-03-2014, 07:44

Seichan napisał/a:
2 x 2+2
To daje 6 nie 8 ;)
Krzyzak - 06-03-2014, 07:52

http://zapytaj.onet.pl/Ca..._6_a_nie_8.html
robertdg - 06-03-2014, 08:13

Może to podchwytliwe stwierdzenie, albo 2 kobiety sa w ciązy albo jedna ma bliźniaki :P
Seichan - 06-03-2014, 09:04

Hahaha :P
Mea culpa, powinien być nawias ;)
Czyli prawidłowo winno to mieć postać: 2 x (2+2) :rolleyes:

A tak sie zastanawiałam, czy po wypadku mam jakieś "ubytki" w funkcjonowaniu :badgrin:

cns80 - 06-03-2014, 09:21

Seichan napisał/a:
A tak sie zastanawiałam, czy po wypadku mam jakieś "ubytki" w funkcjonowaniu :badgrin:
Sekcja matematyczna padła :P
macia - 06-03-2014, 21:32

U mnie grandis może się sprawdzić, bo myślałem, żeby korzystać wyłącznie z dwóch rzędów siedzeń, a ten trzeci złożyć i mieć zarąbisty bagażnik...
A tak wracając do tematu, to 19l/100 km: słuszną linię ma nasza władza :lol:

_Slawek_ - 06-03-2014, 22:23

macia napisał/a:
U mnie grandis może się sprawdzić, bo myślałem, żeby korzystać wyłącznie z dwóch rzędów siedzeń, a ten trzeci złożyć i mieć zarąbisty bagażnik...

Przy takich założeniach to Grandis wydaje się być co najmniej wystarczający. Ale i tak trzeba przyznać, że dodatkowe 2 miejsca ma nieporównywalnie wygodniejsze niż w takim Outlanderze lub Fordzie S-Max :)
macia napisał/a:
A tak wracając do tematu, to 19l/100 km: słuszną linię ma nasza władza :lol:
No coż, taki mamy styl jazdy... Czyli jak najwięcej w godzinach szczytu i jak najkrótsze odcinki :D W takich warunkach rekin V6 w manualu palił około 15l/100km. Za to ekstremalnym wyczynem było w nim zejście do 6l/100km w trasie. W Hondzie za taki wyczyn uznamy 9l w trasie i 15 w mieście ;)
rupert70 - 06-03-2014, 23:11

_Slawek_ napisał/a:
macia napisał/a:
U mnie grandis może się sprawdzić, bo myślałem, żeby korzystać wyłącznie z dwóch rzędów siedzeń, a ten trzeci złożyć i mieć zarąbisty bagażnik...

Przy takich założeniach to Grandis wydaje się być co najmniej wystarczający. Ale i tak trzeba przyznać, że dodatkowe 2 miejsca ma nieporównywalnie wygodniejsze niż w takim Outlanderze lub Fordzie S-Max :)
macia napisał/a:
A tak wracając do tematu, to 19l/100 km: słuszną linię ma nasza władza :lol:
No coż, taki mamy styl jazdy... Czyli jak najwięcej w godzinach szczytu i jak najkrótsze odcinki :D W takich warunkach rekin V6 w manualu palił około 15l/100km. Za to ekstremalnym wyczynem było w nim zejście do 6l/100km w trasie. W Hondzie za taki wyczyn uznamy 9l w trasie i 15 w mieście ;)


Sorki za przypomnienie Sławek ,ale cieszę się że Honda wygrała ,ale pamiętam jak się przed nią broniłeś,a nie mówiłem -pisałem -że super wózek? :axe:

_Slawek_ - 06-03-2014, 23:31

Fakt, sam nie wiem jak mogłem myśleć, że ta obła na zewnątrz, szara i smutna wewnątrz Sienna jest ładniejsza od Hondy ;) Wydaje mi się, że to chyba skrót AWD na tylnej klapie mógł tak na mnie podświadomie działać ;)
sveno - 07-03-2014, 10:05

_Slawek_, a nie zastanawiałeś się nad Mercedesem Vito/Viano? Można wybierać między dwoma wersjami długości, dostępne wersje 6, 7, 8 i 9-cio osobowe. W dłuższej (13cm dłuższa od Odyssey) bagażnik pomieści europalete :) Gama silników bogata, chociaż ciężko znaleźć benzynówki. Jeździłem 2.2 CDI 150 i 160KM oraz 3,0 V6 CDI 224KM i te wersje mogę polecić. R4 w trasie pali około 7-7.5l/100km i jedzie już całkiem nieźle.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group