To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[07-XX]Lancer CYxA Techniczne - Drążek stabilizatora

Trik - 21-03-2014, 17:14

GTS nie ma przypadkiem napędu 4x4 czy tam AWD? :roll:
qbuss - 26-03-2014, 09:59

Trik napisał/a:
GTS nie ma przypadkiem napędu 4x4 czy tam AWD? :roll:


Mam GTS i napęd na 2 koła. Zależy chyba od silnika 2.4 ma na 4 koła.

Przy okazji podłączę się pod temat. Z tyłu przy zakrętach i drziurawej drodze, coś bardzo głośno od kilku dni stuka mi w zawieszeniu. Podejrzewam drążek stabilizatora. Dobrze myślę, czy to może być coś innego?

fargo - 26-03-2014, 11:55

qbuss napisał/a:
Zależy chyba od silnika 2.4 ma na 4 koła.


No fajnie by było ale niestety, 4x4 ma RA i EVO :rolleyes:

Stuki z tyłu to mogą być gumy stabilizatora, ja już zmieniałem.

krzychu - 26-03-2014, 11:57

fargo napisał/a:

No fajnie by było ale niestety, 4x4 ma RA i EVO


Nie wiem czy w stanach, ale są 2,4 AWD np. w Kanadzie.

A wymieniać w ciemno nie ma sensu. Podjedź na stację diagnostyczną to Ci sprawdzą zawias. Warto sprawdzać na obciążonym i jak koła są w górze (luzy na stabilizatorze i łączniku mogą nie być wyczuwalne w którejś z pozycji)

Uwex - 26-03-2014, 17:31

A ja dostałem odpowiedź z ASO- nie mogą mi pomóc, chyba, że będzie na warsztacie Lancer z grubszymi drążkami, to wtedy sprawdzą i pomierzą. Napisałem więc do centrali
i czekam czy będą łaskawi coś odpisać.

Trik - 26-03-2014, 20:30

http://www.mitsubishicars.com/lancer/trims W stanach jest ES AWC 2.4L
qbuss - 27-03-2014, 09:02

krzychu napisał/a:
fargo napisał/a:

No fajnie by było ale niestety, 4x4 ma RA i EVO


Nie wiem czy w stanach, ale są 2,4 AWD np. w Kanadzie.

A wymieniać w ciemno nie ma sensu. Podjedź na stację diagnostyczną to Ci sprawdzą zawias. Warto sprawdzać na obciążonym i jak koła są w górze (luzy na stabilizatorze i łączniku mogą nie być wyczuwalne w którejś z pozycji)

Taka ciekawostka - może komuś w przyszłości się przyda. Otóż powodem skrzypienia zawieszenia z tyłu był.... kamień który zablokował się pomiędzy stabilizatorem (długi drążek) a spodem samochodu. Jest on ruchomy i przy zakrętach strasznie trzeszczało :)

Kanał u teścia to jednak skarb :)

tyku - 09-04-2014, 12:00

Uwex, Dowiedziałem się w serwisie, że invite ma z tyłu taki sam drążek jak wersje instyle i intense, ale za to z przodu jest drążek grubszy w wersji wyższej z rozpórką montowaną seryjnie. :P
Uwex - 09-04-2014, 12:16

tyku- dzięki (kliknięte).

Wczoraj otrzymałem odpowiedź z MMC Car Poland i też tak twierdzą- przód w moim
20 mm , tył 18 mm , a wyższe wersje : przód 21 mm, tył taki sam we wszystkich wersjach.
Teraz kombinuję co zrobić- czy wymieniać przód ? Zawieszenie jest w jakiś tam sposób zestrojone i nie chciałbym tego zepsuć. Myślałem, że wymieniając oba drążki na sztywniejsze równowaga zostanie utrzymana. Niby w wyższych wersjach tak jest, że tylko przód jest sztywniejszy- muszę to dobrze przemyśleć. W maju jadę na przegląd, to podyskutuję z załogą ASO.

tyku - 09-04-2014, 12:32

Dzięki za dzięki :D

Uwex, W wersji instyle i intense są jeszcze inne sprężyny i amortyzatory. Nie wiem jak wygląda to cenowo drążek 20mm i 21mm, ale czy naprawdę 1 mm potrafi tak poprawić układ zawieszenia?

Uwex - 09-04-2014, 17:59

tyku napisał/a:
drążek 20mm i 21mm


prawdopodobnie jednak powinien samochód mniej się przechylać na zakrętach przy sztywniejszym drążku. Pożyjemy- zobaczymy, o ile dojdzie do tej operacji.

majcher - 10-06-2014, 11:24

Hej
Nadszedł czas wymiany łączników stabilizatora, czy możecie poradzić jakiej marki (nie mówię o oryginałach) kupić łączniki?
pozdrawiam

irhabi - 11-06-2014, 15:20

majcher napisał/a:
Hej
Nadszedł czas wymiany łączników stabilizatora, czy możecie poradzić jakiej marki (nie mówię o oryginałach) kupić łączniki?
pozdrawiam


Przed zakupem zwróć uwagę na mocowanie łączników (nie wiem jak to poprawnie określić... ale jeśli chodzi o tył, to mocowanie na belce jedno jest odwrócone w stronę jazdy, a drugie w przeciwną), bo ja kupując na tył znalazłem w sprzedaży lewy tył oraz prawy tył. Bez zastanowienia zamówiłem po sztuce, a jak się okazuje potrzebowałem 2 prawe :shock:
Proponuję zamówić łączniki ramech ze strony producenta (http://www.ramech.pl/kata...5&orderBy=model - wystarczy wysłać na maila ofertę kupna - przesyłka 10.50zł). Koszt jest niższy niż na allegro (gdzie różni allegrowicze oferują te łączniki) i dużo niższy niż innych producentów. Oczywiście można kupić coś droższego i potencjalnie lepszego, ale przy tej cenie wolę to zmieniać co roku jeżeli będzie taka potrzeba niż płacić za coś, na co i tak nie mam gwarancji przebiegu itd. (nie mam pojęcia o mechanice prawie wcale, a sam byłem w stanie to wymienić więc koszt montażu odpada).

Bizi78 - 03-05-2015, 09:48

piomic napisał/a:
Niestety wymiana gum nic nie da bo sam drążek jest już pocieńkowany tarciem i w nowej gumie nadal ma luz

W lacerach 1.8 były bodajże dwie średnice drążka stabilizatora 18 i 20mm.
Raczej ciężko jest gumą wytrzeć metal :mrgreen: .
Pewnie na stabilizator 18mm założono gumę o średnicy 20mm i stąd ten luz :wink: .

piomic - 03-05-2015, 14:18

Może być tak, jak piszesz.
Pod warunkiem, że "dwie średnice" znaczy 20mm w odcinku wolnym i 18mm pod gumą bo przewężenie było widać organoleptycznie.

edzia: i nie założono bo luźne gumki przypłynęły na nim z fabryki w 2008.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group