[07-XX]Lancer CYxA Techniczne - Drążek stabilizatora
Trik - 21-03-2014, 17:14
GTS nie ma przypadkiem napędu 4x4 czy tam AWD?
qbuss - 26-03-2014, 09:59
Trik napisał/a: | GTS nie ma przypadkiem napędu 4x4 czy tam AWD? |
Mam GTS i napęd na 2 koła. Zależy chyba od silnika 2.4 ma na 4 koła.
Przy okazji podłączę się pod temat. Z tyłu przy zakrętach i drziurawej drodze, coś bardzo głośno od kilku dni stuka mi w zawieszeniu. Podejrzewam drążek stabilizatora. Dobrze myślę, czy to może być coś innego?
fargo - 26-03-2014, 11:55
qbuss napisał/a: | Zależy chyba od silnika 2.4 ma na 4 koła. |
No fajnie by było ale niestety, 4x4 ma RA i EVO
Stuki z tyłu to mogą być gumy stabilizatora, ja już zmieniałem.
krzychu - 26-03-2014, 11:57
fargo napisał/a: |
No fajnie by było ale niestety, 4x4 ma RA i EVO |
Nie wiem czy w stanach, ale są 2,4 AWD np. w Kanadzie.
A wymieniać w ciemno nie ma sensu. Podjedź na stację diagnostyczną to Ci sprawdzą zawias. Warto sprawdzać na obciążonym i jak koła są w górze (luzy na stabilizatorze i łączniku mogą nie być wyczuwalne w którejś z pozycji)
Uwex - 26-03-2014, 17:31
A ja dostałem odpowiedź z ASO- nie mogą mi pomóc, chyba, że będzie na warsztacie Lancer z grubszymi drążkami, to wtedy sprawdzą i pomierzą. Napisałem więc do centrali
i czekam czy będą łaskawi coś odpisać.
Trik - 26-03-2014, 20:30
http://www.mitsubishicars.com/lancer/trims W stanach jest ES AWC 2.4L
qbuss - 27-03-2014, 09:02
krzychu napisał/a: | fargo napisał/a: |
No fajnie by było ale niestety, 4x4 ma RA i EVO |
Nie wiem czy w stanach, ale są 2,4 AWD np. w Kanadzie.
A wymieniać w ciemno nie ma sensu. Podjedź na stację diagnostyczną to Ci sprawdzą zawias. Warto sprawdzać na obciążonym i jak koła są w górze (luzy na stabilizatorze i łączniku mogą nie być wyczuwalne w którejś z pozycji) |
Taka ciekawostka - może komuś w przyszłości się przyda. Otóż powodem skrzypienia zawieszenia z tyłu był.... kamień który zablokował się pomiędzy stabilizatorem (długi drążek) a spodem samochodu. Jest on ruchomy i przy zakrętach strasznie trzeszczało
Kanał u teścia to jednak skarb
tyku - 09-04-2014, 12:00
Uwex, Dowiedziałem się w serwisie, że invite ma z tyłu taki sam drążek jak wersje instyle i intense, ale za to z przodu jest drążek grubszy w wersji wyższej z rozpórką montowaną seryjnie.
Uwex - 09-04-2014, 12:16
tyku- dzięki (kliknięte).
Wczoraj otrzymałem odpowiedź z MMC Car Poland i też tak twierdzą- przód w moim
20 mm , tył 18 mm , a wyższe wersje : przód 21 mm, tył taki sam we wszystkich wersjach.
Teraz kombinuję co zrobić- czy wymieniać przód ? Zawieszenie jest w jakiś tam sposób zestrojone i nie chciałbym tego zepsuć. Myślałem, że wymieniając oba drążki na sztywniejsze równowaga zostanie utrzymana. Niby w wyższych wersjach tak jest, że tylko przód jest sztywniejszy- muszę to dobrze przemyśleć. W maju jadę na przegląd, to podyskutuję z załogą ASO.
tyku - 09-04-2014, 12:32
Dzięki za dzięki
Uwex, W wersji instyle i intense są jeszcze inne sprężyny i amortyzatory. Nie wiem jak wygląda to cenowo drążek 20mm i 21mm, ale czy naprawdę 1 mm potrafi tak poprawić układ zawieszenia?
Uwex - 09-04-2014, 17:59
tyku napisał/a: | drążek 20mm i 21mm |
prawdopodobnie jednak powinien samochód mniej się przechylać na zakrętach przy sztywniejszym drążku. Pożyjemy- zobaczymy, o ile dojdzie do tej operacji.
majcher - 10-06-2014, 11:24
Hej
Nadszedł czas wymiany łączników stabilizatora, czy możecie poradzić jakiej marki (nie mówię o oryginałach) kupić łączniki?
pozdrawiam
irhabi - 11-06-2014, 15:20
majcher napisał/a: | Hej
Nadszedł czas wymiany łączników stabilizatora, czy możecie poradzić jakiej marki (nie mówię o oryginałach) kupić łączniki?
pozdrawiam |
Przed zakupem zwróć uwagę na mocowanie łączników (nie wiem jak to poprawnie określić... ale jeśli chodzi o tył, to mocowanie na belce jedno jest odwrócone w stronę jazdy, a drugie w przeciwną), bo ja kupując na tył znalazłem w sprzedaży lewy tył oraz prawy tył. Bez zastanowienia zamówiłem po sztuce, a jak się okazuje potrzebowałem 2 prawe
Proponuję zamówić łączniki ramech ze strony producenta (http://www.ramech.pl/kata...5&orderBy=model - wystarczy wysłać na maila ofertę kupna - przesyłka 10.50zł). Koszt jest niższy niż na allegro (gdzie różni allegrowicze oferują te łączniki) i dużo niższy niż innych producentów. Oczywiście można kupić coś droższego i potencjalnie lepszego, ale przy tej cenie wolę to zmieniać co roku jeżeli będzie taka potrzeba niż płacić za coś, na co i tak nie mam gwarancji przebiegu itd. (nie mam pojęcia o mechanice prawie wcale, a sam byłem w stanie to wymienić więc koszt montażu odpada).
Bizi78 - 03-05-2015, 09:48
piomic napisał/a: | Niestety wymiana gum nic nie da bo sam drążek jest już pocieńkowany tarciem i w nowej gumie nadal ma luz |
W lacerach 1.8 były bodajże dwie średnice drążka stabilizatora 18 i 20mm.
Raczej ciężko jest gumą wytrzeć metal .
Pewnie na stabilizator 18mm założono gumę o średnicy 20mm i stąd ten luz .
piomic - 03-05-2015, 14:18
Może być tak, jak piszesz.
Pod warunkiem, że "dwie średnice" znaczy 20mm w odcinku wolnym i 18mm pod gumą bo przewężenie było widać organoleptycznie.
edzia: i nie założono bo luźne gumki przypłynęły na nim z fabryki w 2008.
|
|
|