[97-04]Galant EAxA/W - Skrzynia automatyczna V6 swap
Bartek - 15-04-2014, 17:20
Dokładniej tuż pod ECU a nad sterownikiem poduszek
swinks_UK - 15-04-2014, 19:58
Rozumiem, że nie swapowałeś kompów tylko samą skrzynię?
W takim razie tu raczej tkwi przyczyna kłopotów.
Identyczne objawy (problemy z 1 i 2 biegiem) znam z przypadków wymiany skrzyń w vr4 bez podmiany kompów, które szły w parze, np. przedliftowa skrzynia do poliftowego auta bez zmiany TCU. Zawsze kłopoty. Milion przypadków opisanych na CVR4.
perkuss - 16-04-2014, 11:43
swinks_UK, poszła sama skrzynia bez tcu. Wychodzi na to ze tcu od skrzyni ktora wlozylem ma 4 kosci, moja ma 3.. po podleczeniu tych trzech galant nie odpala nawet wiec brakuje paru kabli pewnie z ecu.. wiec chyba juz nic nie poradze ..
[ Dodano: 16-04-2014, 11:48 ]
zostaje wymiana tego kosza o ktorym pisal Bartek, na ten z mojej starej skrzyni ktora aktualnie jest w czesciach pierwszych. Wtedy komp zacznie normalnie liczyc przelozenie. Tylko nie rozumiem dlaczego akurat tylko 1 bieg. Ogolnie ta skrzynia jest wolniejsza bo na starej mialem przy 3tys prawie 140km/h a na tej prawie 120. Czy te biegi wyzsze juz nie maja zadnego sensora obr czy komp ma taka granice tolerancji..
Zastanawia mnie tez na czym jest mapa w tcu, flash czy jakis eeprom ? bo eeproma bym przegral gdyby ktos ogarnal wsad zeby tak dokladnie nie wyliczal albo cos podobnego.. takie dwa wyjscia zostaja, ogolnie juz mam dosc wyciagania tej skrzyni to wolalbym pobawic sie przy tcu
Bartek - 16-04-2014, 11:50
perkuss, Dużym problemem byłoby dla Ciebie policzenie ilości zębów które czytają czujniki prędkości wałków? Coś czuję, że tu jest burek zagrzebany i przy mniejszych przełożeniach mieści się w tolerancji, a przy największym przełożeniu 1 wypada z ramek
perkuss - 16-04-2014, 11:52
a moze odlaczyc calkiem ten czujnik obr ktory jest na tym koszu za pompa oleju Czlowiekowi w takich sytuacjach juz rozne pomysly do glowy przychodza
[ Dodano: 16-04-2014, 11:53 ]
nie no bez problemu, wyjme czujnik i jakos policze ide sprobuje i dam znac
twister47 - 30-03-2015, 12:21
Odbiegne trochę od tematu gdyż, zastanawiam się czy da radę zamienić manualna skrzynie na automat. Oba auta po lifcie.
artufcb - 30-03-2015, 17:36
a mnie zastanawia czy perkuss rozwiązał swój problem. Bo czytam ten temat z zaciekawieniem i się urwał.
Sorry, za offtop.
Hugo - 30-03-2015, 22:08
twister47 napisał/a: | Odbiegne trochę od tematu gdyż, zastanawiam się czy da radę zamienić manualna skrzynie na automat. Oba auta po lifcie. | Żaden problem, potrzebna kompletna skrzynia z komputerem (ECU skrzyni) i rurkami/przewodami do chłodnicy oleju na dole chłodnicy wody, wiązka silnika od auta z A/T, chłodnica wody od A/T, poduszka skrzyni biegów od A/T, wybierak biegów z linką wybieraka i pedał hamulca od A/T.
twister47 - 30-03-2015, 23:42
Wow. Całkiem sporo tego, a cenowo jak może wyglądać taka przekładka? Chodzi o samą robocizne.
Hugo - 31-03-2015, 08:03
Napewno jeszcze o czymś zapomniałem. Trochę grzebania będzie. Myślę, ze z 800 zł może kosztować robocizna.
twister47 - 31-03-2015, 09:10
To sporo, plus do tego części, nie opłaca się, lepiej zapodaj drugiego manuala.
arsiser - 31-03-2015, 16:25
według tego co piszecie mogę do swojego galanta 97 2,5 v6 automat wsadzić wybierak tip tronik i komp skrzyni od tiptronik i będzie działało ????
jestem zainteresowany , proszę o konkretne odpowiedzi
[ Dodano: 07-04-2015, 01:35 ]
temat umarł ???
perkuss - 09-03-2016, 20:35
Halo halo odgrzewam mielonego !! Problem z moim galem się nie skończył wiec chciałbym kupić skrzynie pasująca do mojego modelu. Kto pomoże i poda cały kod f4a42?
robertdg - 09-03-2016, 21:01
Jak Tiptronic, to może być F4A42-2-E6B1, F4A42-2-F6B1, trzeba zdekodować VIN, ale odczytać z fusów dla pewności
perkuss - 10-03-2016, 14:53
Tiptronic. Vin: jmbsrea5axz001142
|
|
|