To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Centralny zamek

Anonymous - 15-01-2008, 21:50

tomiplis napisał/a:
Witam!
Mam ten alarm i mam z nim problem. Bo za każdym razem jak uzbrajam alarm po kilku sekundach uruchamia sie "przywołaj kierowce". To robi sie denerwujące. Wiecie co można z tym zrobić? Druga sprawa instalator podłączył sie tak do centralnego zamka ze nie działa ona z kluczyka tylko i wyłącznie z pilota, i jeżeli alarm ma funkcje auto lock po przekręceniu kluczyka drzwi sie zamykają i muszę auto gasić albo indywidualnie otwierać każde drzwi wychodzącym lub wchodzącym pasażerom. Da sie to jakoś obejść byłbym wdzieczny za odpowiedz?


Nie chce od razu pisac na instalatora ale faktem jest ze zrobione jest to niepoprawnie.
1. Czujnik przywolanie kierowcy lub centralka sa uszkodzone, nie wiem czy istnieje taka mozliwosc przy zlym umocowaniu czujnika ale raczej nie. W gre wchodzi tu fakt: standartowo przywolaj kierowce ma podawane po 15 sekundach od uzbrojenia lub cos w okolicy tego czasu i jezeli wyzwolenie nastepuje samoistnie to albo zwarcie na kablu/czujniku lub co gorsze uszkodzenie centralki- wyjac wtyk przywolaj kierowce i sprawdzic.
2. Interfejs CZ jest podlaczony blednie. Widocznie instalator nie umial uporac sie z aktuatorem cylinderka zamka i odcial kable lecace do wiazki drzwi kierowcy! Sprawdz czy lokalne zamykanie dzwigienka drzwi kierowcy obsluguje tylko drzwi kierowcy, jesli tak to zglos sie w sprawie reklamacji bo jest dokladnie tak jak napisalem- podlaczyc poprawnie interfejs CZ.

sampler - 15-01-2008, 22:53

O widze temat o centralnym byl wczesniej a ja go niedawno rozwiazalem :)

Ale wrocmy do tematu - przede wszystkim Exus. Fachowcy go odradzaja z uwagi na to ze sie psuje. Miejmy nadzieje ze u Ciebie to przywolanie to jakis blad czujnika a nie efekt glupienia centralki.

A teraz moej pytanko poniewaz chce jeszcze zrealizowac unieruchomienie auta. Myslalem nad odcieciem pompy, tranzystorow zaplonu, cewki rozrusznika.
Czy dwa pierwsze rozwiazania nie wprowadza mi bledu CHECK ENGINE ?

Jakby byl ktos mily i mi podaj kody barwne przewodow od ww elementow

Anonymous - 15-01-2008, 23:03

Ja jestem zadowolony, zakladalem kilka exusow znajomym i nic sie nie popsulo, moze jak zakladaja tak jak opisane powyzej to sie psuje :roll:
Wiekszosc odciec spowoduje naturalnie bledy ECU ale po zalaczeniu tego co odciete aby uruchomic blad znika i nie jest wyswietlany tylko skladowany w pamieci ale to raczej nie do obejscia samymi przewodami.

Z tymi kolorami kabli to jest tak ze roznie bywa i lepiej samemu do schematu zagladnac, porownac ktora wersje posiadasz, wiesz zeby potem nie bylo problemow bo Ty masz auto przed oczami a inny nie lub mozliwe ze inna wersje.

Anonymous - 16-01-2008, 05:34

Ryglowanie zamka powinno być podłączone (zsynchronizowane) z pedałem hamulca przy automacie. W manualu niekoniecznie. Ponadto czy ktoś z waszych znajomych przeżył sytuację kiedy ktoś sobie wsiadł do auta stojącego na światłach.... kilku moich klientów już tak i po to się to robi. W razie stłuczki (poważnej) jest (powinien być) odłączany zapłon i wtedy drzwi się odryglowują. Uważam taką opcję za mądrą i wskazaną.
Anonymous - 16-01-2008, 12:03

KSCar napisał/a:
W razie stłuczki (poważnej) jest (powinien być) odłączany zapłon i wtedy drzwi się odryglowują. Uważam taką opcję za mądrą i wskazaną.


Tak, w tym przypadku się zgodzę, ale tylko wtedy gdy jest pewność odryglowania w razie wypadku. Jeśli chodzi o wsiadanie na światłach, to przyznam że często jak widzę jakieś podejrzane towarzystwo zbliżające się do auta, to sam rygluję drzwi.

Anonymous - 18-02-2008, 13:48

Witam wszystkich :)

Też zakupiłem kilka dni temu EXUS-a V3100 i wczorajsze (niedzielne) popołudnie spędziłem na znalezieniu odpowiedniego miejsca na centralke i rozszyfrowanie co gdzie podłączyć - szkoda że tematu nie znalazłem wcześniej na forum.
Po lekturze tego tematu myślę że te kilka kolejnych godzin (nie licząc odkręcania plastików) pozwoli mi zainstalować i uruchomić sprzęt.

A przy okazji - może to komuś się przyda - szukając miejsca na centralke znalazłem kilka "wolnych przestrzeni" np:
- za schowkiem pasażera (dla wersji bez SRS pasażera)
- za sterowaniem nawiewem i klimatyzacją w centralnym panelu
- w tunelu środkowym na wysokości drążka zmiany biegów
do wszystkich tych miejsc jest wygodny dostęp po zdjęciu odpowiednich osłon.

Nop i jeszcze pytanie do PLPynton
Czy podłączałeś przekaźnik do stacyjki i rozrusznika ?
Bo jeśli dobrze rozumiem ze schematu instalacji to przewód START od stacyjki do rozrusznika trzeba przeciąć i przewód idący do stacyjki w części "przed przecięciem podłączamy do przekaźnika (czerwony) zamiast bezpośrednio do START w stacyjce i tu też podłączamy przewód zielony z wyjscia centralki a drugi kawałek ten "za przecięciem" łączymy z przwodem czerwono/białym przekaźnika.
Dobrze rozumuje ?

Jeszcze jedno - rozumiem że gdy dokonam tej czynności (przecięcia przewodu i podłączenia do przekaźnika) to mogę zapomnieć o uruchomieniu samochodu do czasu prawidłowego podłączenia całego systemu alarmowego gdyż obwód prowadzący zasilanie od START do rozrusznika będzie otwarty - tak ?

Pozdrawiam
Konrad30

Anonymous - 18-02-2008, 17:51

Po zdjeciu obydwu oslon srodkowych-bocznych (pod deska rozdzielcza, pomiedzy nogami pasazera i kierowcy) uzyskujemy dosc dobry dostep do stosu wszystkich ECU, mozna smialo uzyc kawalka jakiejs blachy i uformowac z niej mocowanie do centralki i przykrecic na stos nad wszystkimi ECU- dobrze wtedy wyglada :wink:

Dokladnie, przewod Czarny-Zolty [wszystkie modele] z wtyku stacyjki przeciac w odpowiednim dla nas miejscu- sila logiki jak najdalej od stacyjki i w miejscu mozliwie niedostepnym dla potencjalnego zlodzieja. Czesc przewodu idaca do stacyjki laczona jest z przewodem Czerwony-Bialy, czesc idaca na uzwojenie przekaznika rozrusznika laczymy z przewodami Zielony oraz Czerwony.

Przekazniki z wyjsciem 87a sa normalnie otwarte czyli rozrusznik nie bedzie dzialal po przekreceniu kluczyka dopoki centralka nie bedzie podlaczona do napiecia. Moze lepiej zaczac od lini sygnalowych- CZ, czujniki ect, na koniec stacyjka i zasilanie centralki.

Anonymous - 22-02-2008, 12:29

niestety jeszcze się nie uporałem z tym alarmem a wszystko przez centralny zamek - nie mogę zlokalizować kabli odpowiedzialnych za LOCK i UNLOCK - tzn wiem że wychodzą z drzwi kierowcy w wiazce jako ZIELONOP/BIAŁY i CZERWONO/ZIELONY tylko gdzieś mój wzrok nie potrafi ich dostrzec w gąszczu kabli wewnątrz samochodu - tak żeby dostęp do nich był w miarę wygodny.
Wymyśliłem jednak że skoro te przewody idą też do drzwi pasażera (te same oznaczenia kolorystyczne) to znaczy ze muszą gdzieś przechodzić być może przez panel centralny i tam by było się najlepiej wpiąć - no i mniej kabli do przeszukania będzie.
Muszę dzisiaj znowu wrócić do tematu poszukiwania kabli od centralnego.

A przy okazji - pisałeś PLPynton że pod kierunki wpiąłeś się przy przełocznikach przy kierownicy - nie wiem jak to wygląda w Twoim autku ale u mnie wygodniej było wpiąć się przy przełączniku AWARYJNYCH bo jest na środku (tzn w panelu centralnym) a kierunki prawy i lewy i tak są odseparowane - także mając centralkę alarmu w panelu centralnym było to najwygodniejsze rozwiązanie no i nie trzeba było kabli wypuszczać poza panel.

Pozdrawiam
Konrad30

Bartek - 22-02-2008, 12:37

Jak masz wesję poliftową - podłączaj się do prawych drzwi - lewe są sterowane głupio ;) tzn. masa nie znika po przełączeniu się zamka, a jak podasz masę na drugi z przewodów - nic się nie stanie dzieje, dopuki nie zniknie masa z pierwszego ;) ..... prawe i klapa sterowane są normalnie impulsami masowymi
sampler - 22-02-2008, 12:58

Proponuje zagladnac tutaj

dalem nawet zdjecia gdzie szukac kabli od centralnego. Uwaga wersja sprzed liftu.

Anonymous - 23-02-2008, 02:37

No i po kłopocie....
Sterowanie centralnym działa jak nalezy - podaje impuls (-) na jeden z tych dwóch kabli i zamyka drzwi, podaje impuls na drugi i otwiera - hurraaa !!!
Wszystko działa jak należy.
Tak dla zainteresowanych powiem że podpiąłem się w wiązce w panelu centralnym - tak jak planowałem.
Oszczędziło mi to ciągnięcia kabli do prawej bądź lewej strony samochodu.

Wszystkim którzy mi "coś" podpowiedzieli i pomogli bardzo dziękuję.

Aha, zobaczyłem że jeszcze dwa małe drobiazgi zostały do podpięcia - otwarcie drzwi i otwarcie klapy bagażnika ale myślę że i z tym sobie poradzę tylko musze zlokalizować odpowiednie kable.

Kolejny dzień to montarz wszystkiego "na sztywno", owinięcie wiązek i poskręcanie osłon.

Oczywiście całość udokumentowałem na zdjęciach i jak znajde troche czasu to zrobię jakiegoś manuala.

Pozdrówka
Konrad30

fajah - 12-03-2008, 20:48

za cholere nie wiem jak podłączyć swój sterownik
jesli ktos ma jakis pomysl lub wie to prosze pisac. bede bardzo wdzieczny.

zdjecia ponizej:



sampler - 12-03-2008, 21:04

Z tego co widze (sprawdz bo zdjecia malo widoczne) to wyzwalanie centralnego jest poprzez dwa przewody - bialy i brazowy. Sprawdz czy one daja impuls masowy jak tak to wystarczy je wpiac tam gdzie wczesniej napisalem i dalem zdjecia. Kierunki podlaczasz tez pod odpwowiednie kable ktorych barwy podalem. Wyciagnij przednie kierunki i sprawdz czy masz takie same kolory. Plus ze stacyjki i plus z aku musisz znalezc. Kolor krancowki podalem ale mozesz tez sprawdzic wyciagajac np lewa przedna spod drzwi. W razie dalszych problemow pisz. Aha jak masz auto po lifcie to tam ponoc centralny inaczej dziala.
fajah - 12-03-2008, 21:11

a jak to sprawdzic czy daja impuls? wiem, ze zielono-bialy otwiera, a brazowy zamyka, podlaczam na rozne sposoby i cholera go wie co jeszcze mam zrobic zeby zalapalo :/ co to znaczy ze po lifcie? raczej nie jest po lifcie. o co chodzi z krancowka? co to wogole jest?
zdjecia mozesz zapisac i powiekszyc w windowsie, sa dobrej jakosci

sampler - 12-03-2008, 21:31

No wlasnie tak zrobilem i odczytalem. Przede wszystkim widze ze nie bardzo sie orientujesz co jest co wiec postaram sie wyjasnic.

Auto po lifcie to rekin po 99 roku. Ja opisuje jak podlaczyc do auta od 97 roku.
Krancowka to czujniki drzwiowe ktore po otwarciu podaja mase na przewod ktorego kolor podalem - to uaktywnia alarm przy otwarciu drzwi.

Teraz zmiana taktyki. Tam w alarmie masz dwa przekazniki. Zeby sterowac centralnym zamontowanym w galancie potrzebne sa dwa impulsy masowe. Jeden jak wylaczysz alarm (otwarcie drzwi) a drugi jak zalaczysz (zamkniecie drzwi). Z kazdego przekaznika wychodza Ci 3 kabelki. Do sterowania centralnym wystarczy jedenprzekaznik. Ten srodkowy kabel z przekaznika podaj na mase natomiast dwa skrajne beda Ci sluzyc do sterowania centralnym ( przekaznik bedzie przerzucal sie zmieniajac mase miedzy dwa pozostale przewody) Te przewody odpwiednio musisz podpiac do centralnego. A jak sprawdzic. Uruchom wstepnie alarm poprzez podlaczenie +12 V i masy, nastepnie miernikiem sprawdz obwod miedzy przewodem a masa czy sie zamknie.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group