To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[96-02]Colt CJ0 - [CJX 96-02] łożyska huczą - czy muszą być wymienione?

Anonymous - 06-03-2008, 23:27

@dzidzia_ns
to działaj działaj a na pewno znajdą sięchętni na takie rozwiązania - sądzę, że mnie rozumiesz ;-)

Hugo - 07-03-2008, 07:52

dzidzia_ns napisał/a:
Hugo jak dla mnie to nie będzie duży koszt bo pracuje no obróbce mech. jedyny koszt to materiał na piastę. spory kawałek wałka. . tylko że to będzie zwykła stal bo nie trzeba nic bardzo twardego na tej grubości piastę. Można poszukać materiału po złomach. nie orientuję się w tej chwili w cenach stali ale zwykłe st to nie złoto i nie kosztuje bardzo dużo. hmm a może nawet żeliwo
Dlaczego chcesz dorabiać piastę? Nie lepiej wykorzystać starą. Zdaje się, że oryginalna piasta (przynajmniej w miejscu osadzenia łożyska) jest z żeliwa.
Anonymous - 07-03-2008, 14:48

oryginalna piasta ma raczej za mało mięsa z zewnątrz żeby ją roztaczać pod inne łożysko. . pozatym napisałem że albo przerobię starą piastę albo jak się nie da, dorobię nową.
To już zależy jakie łożysko znajdę a włściwie od jego zewnętrznej średnicy. To że piasta będzie ze stali w niczym nie przeszkadza. Większość takich oryginalnych elementów jest żeliwna bo w produkcji masowej jest szybciej i taniej wykonać odlew niż obrabiać stal.

Anonymous - 10-03-2008, 02:10

Witam,
Ja mam nastepujacy problem z lozyskiem przednim. W trakcie wymiany okazało sie że nowokupione łożysko (koyo) jest ok. 2mm węższe od starego i po wcisnieciu lozyska i zalozeniu docisuku w srodku pomiedzy dociskiem a lozyskiem pozostaje te 2mm luzu. W warsztacie w ktorym to robilem nie wiedzieli co z tym zrobic, nie mieli mozliwosc dorobienia odpowiednich dystansow zeby wszystko bylo prawidlowo spasowane. Efekt jest taki ze jezdze teraz z tym za waskim lozyskiem i niby wszystko jest ok ale mnie to martwi.
Kupilem juz wiec kolejne lozysko, nie wedlug modelu auta ale wg wymiarow zdjetych ze starego wyciagnietego lozyska i czeka mnie kolejna wymiana :(

czy ktos z Was sie z czyms podobnym spotkal? bo to troche dziwne zeby lozysko kupione wg katalogu niby dobrego producenta miało niezgodny wymiar

Anonymous - 10-03-2008, 09:05

to dziwne. . kupiłeś samo łożysko? bez piasty? ja byłem w 3 sklepach i wszędzie twierdzili że z piastą inaczej nie da rady, nawet na tym forum każdy mówił że jest nie wymienialne do cj0. . ile dałeś za to łożysko ? ? i gdzie?

[ Dodano: 10-03-2008, 09:06 ]
aha sorki : ) nie doczytałem że to przednie

Hugo - 10-03-2008, 12:44

patinito napisał/a:
czy ktos z Was sie z czyms podobnym spotkal? bo to troche dziwne zeby lozysko kupione wg katalogu niby dobrego producenta miało niezgodny wymiar
Nawet nie podejrzewasz jaki bałagan panuje w katalogach części do japończyków. Z Mitsu nie jest jeszcze źle, ale weź kup taką jak potrzebujesz np. tuleję wahacza do Nissana :? . Mówię Ci-masakra.
wojmi1 - 12-03-2008, 16:15

dzidzia_ns, podaj zadany wymiar lozyska sr wew *sred zewnetrzna * szerokosc w mm
podam ci typ cene dostepnosc
material na piasty lozysk to zazwyczaj stal naweglana hartowana i odpuszczana albo zeliwo
jezeli masz stara piaste wystarczy wytloczyc bierznie zewnetrzna lozyska z piasty - na prasie
dobrze piaste przy tym podgrzac by wykorzystac rozszerzalnosc cieplna
przy doborze nowego lozyska trzeba zwrocic uwage na pasowanie i by lozysko mialo podobne parametry do orginalu

Anonymous - 13-03-2008, 13:24

z tego co oglądałem no i co mi pisano na forum wytłoczenie na prasie starego łożyska jest raczej nie możliwe (ale pewności nie mam) żeby podać średnicę zewnętrzną musiał bym je pierw wyjąć a to ciężko mi zrobić bo cały czas jeżdże a unieruchomiło by to samochód na czas naprawy. .
środek ma średnicę 28mm a szerokość to ok 48mm no nie ważne jaki wymiar zew coś koło 55mm może więcej ale przy nowej piaście nie ma to zbyt dużego znaczenia. . rozglądałem się na allegro i takie wymienialne dwurzędowe łożyska na tył są np w focus-ie (ok 90zł) oplu omedze (ok 80zł) a nawet jakieś niby to sportowe łożyska do fiesty, pumy i ka (ok 60zł) Tyle że nie znam wymiarów tych łożysk. Ale i tak nie będę kupował z allegro tylko podjade w wolnej chwili do sklepu z łoiżyskami i coś się dobierze.
Szczerze to nie wiem jakie masz na myśli parametry łożysk ale jak dla mnie jak łożysko ma tą samą budowę (dwurzedowe skośne) i jest przeznaczone do samochodu który jest zbliżony budową i masą do Colta to będzie ok (np taki Focus przecież jest cięższy więc jak wymiary by podeszły to będzie śmigał (mówię o Focusie dla przykładu)) a co do materiału gadałem z mechanikiem i powiedział że może to być zwykła stal (po co nawęglana i hartowana??) no ale i żeliwo może uda się znaleźć na złomie.. Może czegoś nie wiem albo się bardzo mylę to mnie możecie uprzedizć zanim zrobię niezłego babola : ) pozdrawiam

[ Dodano: 13-03-2008, 18:35 ]
Właśnie pomierzyłem całą piastę i łożysko.
Łożysko ma wymiary tak jak pisałem
28mm - średnica wew
48mm - szerokość
i wygląda na to że 55mm - średnica zew.

Ale o czymś innym chciałem napisać. Pisałem wcześniej że taka piasta to prosty element i dla tego nie ma problemu ze zrobieniem nowej. . tylko pomyślałem dzisiaj że mój Colcik nie ma ABS-u i dorobienie piasty jest takie proste tylko w przypadku samochodu bez ABS-u. Nie widziałem piasty do Colta pod ABS ale wydaje mi się że jest tam dodatkowo takie koło zębate, więc jak ktoś chce sobie dorobić piastę to może być lipa. .

krzysieg - 11-09-2011, 07:45

Witam

Nakrętkę tylnej piasty w CJO dokręcić z całej siły czy za mocno nie może być ?
z jakim momentem ?

Nie wiem czy u mnie czegoś brakuje ale nie podoba mi się że nie ma żadnego zabezpieczenia
przed odkręceniem tej nakrętki , w innych autach jest zawleczka albo blaszka dociskana do boku nakrętki .
Strach pomyśleć co by się stało gdyby ta nakrętka sie poluzowała ....

Hugo - 12-09-2011, 11:51

krzysieg napisał/a:
Nakrętkę tylnej piasty w CJO dokręcić z całej siły czy za mocno nie może być ?
Do oporu.
krzysieg napisał/a:
Nie wiem czy u mnie czegoś brakuje ale nie podoba mi się że nie ma żadnego zabezpieczenia
Tak ma być. Dokręć mocno i nic się nie odkręci.
krzysieg - 21-09-2011, 21:00

Nakrętkę nakręca się ręką tak do połowy tak lekko się nakręca a dalej jest już pewien opór i trzeba kręcić kluczem , dokręciłem do oporu dość mocno z wyczuciem solidnym 1,5 metrowym kluczem :D
Opór spowodowany jest tym że zewnętrzna część nakrętki jest jakby lekko spłaszczona
(oryginalnie , mam drugą luzem i jest to samo ) i dlatego dalej już trzeba kluczem, nakrętka jest dość szeroka .
Także jakieś zabezpieczenie jednak jest .



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group