To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander I GEN Techniczne - [I 2.0] Wymiana wahaczy tył - banan i prosty + zbieżność.

miron - 05-01-2015, 23:20

Już wiem. Kąty fabryczne padły. Trzeba rozwiercić amortyzator i skręcić w nowym położeniu. Sobota czeka mnie robota. No i oczywiście zbieżność.
elektryk - 06-01-2015, 00:40

Ale to tak same z siebie padły? Może to kwestia skrzywienia amortyzatora?
nytsug - 06-01-2015, 13:26

miron napisał/a:
Już wiem. Kąty fabryczne padły. Trzeba rozwiercić amortyzator i skręcić w nowym położeniu. Sobota czeka mnie robota. No i oczywiście zbieżność.


Gdzie to rozwiercasz? Kąt pochylenia ustawia się na górze na poduszkach i łożyskach amorka czy gdzie? Jak będziesz to robił to możesz zrobić fotkę.

miron - 06-01-2015, 18:11

Koledzy jak bede robił w sobotę to postaram sie pstryknąć foty. Nie ma regulacji kąta, jest fabrycznie ustawione. W warsztacie od zbieżności dowiedziałem się, że nowe miały w granicy tolerancji ustawione. Jest jeszcze jeden myk. Jak zjedzony amor przez rdzę to do wymiany.

[ Dodano: 06-01-2015, 20:01 ]
miron napisał/a:
Koledzy jak bede robił w sobotę to postaram się pstryknąć foty. Nie ma regulacji kąta, jest fabrycznie ustawiane, u mnie już poza normą. Opony ścina. W warsztacie od zbieżności dowiedziałem się, że nowe miały w granicy tolerancji ustawione. Jest jeszcze jeden myk. Jak zjedzony amor przez rdzę to do wymiany.

Jestem po kątach.
Trzeba regulować na tym mocowaniu.(zdjęcie poglądowe nie od miśka)
https://www.google.pl/sea...ml%3B1100%3B825

[ Dodano: 10-01-2015, 14:05 ]
miron napisał/a:
Koledzy jak bede robił w sobotę to postaram sie pstryknąć foty. Nie ma regulacji kąta, jest fabrycznie ustawione. W warsztacie od zbieżności dowiedziałem się, że nowe miały w granicy tolerancji ustawione. Jest jeszcze jeden myk. Jak zjedzony amor przez rdzę to do wymiany.

[ Dodano: 06-01-2015, 20:01 ]
miron napisał/a:
Koledzy jak bede robił w sobotę to postaram się pstryknąć foty. Nie ma regulacji kąta, jest fabrycznie ustawiane, u mnie już poza normą. Opony ścina. W warsztacie od zbieżności dowiedziałem się, że nowe miały w granicy tolerancji ustawione. Jest jeszcze jeden myk. Jak zjedzony amor przez rdzę to do wymiany.

Jestem po kątach.
Trzeba regulować na tym mocowaniu, frezować (zdjęcie poglądowe nie od miśka)
https://www.google.pl/sea...ml%3B1100%3B825

Kochan - 20-10-2016, 19:49

Panowie znacie się na pewnie bardziej na zbieżności niż ja. Spójrzcie proszę na wartość
Przód -> WSZ -> Prawy -> jak dla mnie wartość po regulacji poza dopuszczalnymi.
Outlander 2.0 4wd 2003

qba1983 - 21-10-2016, 08:13

poytanie czy da się to wyregulować. niestety ale, regulować możesz tylko zbieżność, a tą ci ustawili dobrze.
nie masz żadnych luzów w zawieszeniu? tuleje się nie kończą? co ze sworzniem?

elektryk - 21-10-2016, 10:40

Co do tego pomiaru to mnie się wydaje że jak kiedyś rozbiłem w ASO zbieżność to ten parametr też miałem nieco więcej niż dopuszcza producent. W czasie rozmowy z kierownikiem mechaników, powiedział że on nie jest istotny, a nawet jakbym chciał go poprawić to nie da się technicznie tego zrobić, bo nie ma regulacji.
Ile w tym prawdy to nie wiem, bardziej brzmi to jakby nie dało się regulować, więc nie robią z tym nic i modlą się żeby nie wyszło im zbyt daleko od normy. W weekend mogę poszukać wydruku i dokładnie sprawdzić.

qba1983 - 21-10-2016, 11:17

tak jak już pisałem, kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy nie jest do regulacji. jedyne co mozna zmodyfikować w aucie to np zamontować regulacje konta na kielichu(wtedy zmienia sie parametr WSZ i pochylenia koła.
Kochan - 21-10-2016, 12:42

Przed było wymienione to co zalecili wymienić czyli Łączniki z przodu i tylne tuleje wahaczy z przodu
nytsug - 18-11-2016, 10:30

PODSUMOWUJĄC:
ZBIEŻNOŚĆ PRZÓD: na końcówkach drążków kierowniczych
KĄT POCHYLENIA KOŁA PRZÓD: brak regulacji
ZBIEŻNOŚĆ TYŁ: na wewnętrznej tulei drążka prostego/kości - śruba mimośrodowa
KĄT POCHYLENIA KOŁA TYŁ: brak regulacji - ustawiona fabrycznie w jednym położeniu

Czy w takim razie Outlander ma ustawiony kąt pochylenia koła fabrycznie i nie można go już regulować? Na wahaczu dolnym poprzecznym tylnym na wewnętrznej tulei nie można ustawić kąta pochylenia koła tylnego, bo z tego co widziałem u siebie to tam są przyspawane dwie prostokątne podkładki po bokach i trzeba je ciąć i wstawiać śruby mimośrodowe przy ustawieniu kąta.

Ktoś robił u siebie na nowo kąt pochylenia koła i może coś podpowiedzieć czy teraz jest OK lub pochwalić się zdjęciami?
Tutaj temat podobny: http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=82119

Piękny Maryjan - 18-11-2016, 13:31

nytsug napisał/a:
Czy w takim razie Outlander ma ustawiony kąt pochylenia koła fabrycznie i nie można go już regulować?

Na to wygląda :/. Cytat z serwisówki: "Camber and caster are preset at the factory and cannot be adjusted."



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group