To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[07-XX]Lancer CYxA Techniczne - [CY3A 1.8] Spalone tłoki/pierścienie, proszę o poradę

plecho1 - 14-10-2014, 13:15

Kobiety potrafią być mniej lub bardziej roztargnione i oczywiście nie wszystkie muszą interesować się techniką czy motoryzacją.
Napisałem "raczej niemożliwym w tak młodym aucie" bo przy obecnym wykonaniu jak wiadomo różne cuda mogą się zdarzyć. Więc też stawiał bym na jakąś wadę lub jakieś niskie parametry oleju silnikowego w wyższych temperaturach (Castrol 10w40 już dwa razy mnie zawiódł i nigdy więcej produktów tej marki, szczególnie kupionych w Polsce, nie zastosuję w swoim aucie) lub słaba jakość płynu od lubryfikacji i zbyt obfite jego dozowanie.

karol203 - 14-10-2014, 17:00

Olej, niewykluczone tylko dla czego nie ma śladów uszkodzenia np panewek...
plecho1 - 14-10-2014, 18:06

Ponieważ panewki pracują w niższych temperaturach niż panuje w komorze spalania. Wśród parametrów charakteryzujących oleje silnikowe jest także parametr informujący o odporności na wysoką temperaturę. Nie jest to oczywiście liczba występująca za w ale raczej czym wyższa to olej odporniejszy. Szczerze mówiąc to nie przemawiają do mnie oleje typu XXw30.
krzychu - 14-10-2014, 18:51

plecho1 napisał/a:
oleje typu XXw30.


Bez przesady... Nie siej defetyzmu, zaraz wszyscy zaczną lać 10W60... A to nie o to chodzi... 5W30 na pewno jest ok. A czy Castrol był ok? Nie wiadomo.

plecho1 - 14-10-2014, 19:08

Nie popadajmy też w skrajności ale na pewno zamiast tego 5w30 wolał bym 5w40 lub 0w40 jakiego zresztą używam.
karol203 - 25-10-2014, 18:16

Witam wszystkich po dłuższej przerwie, auto zrobione, koszty 2500zł (pierścienie, uszczelka pod głowice, olej, filtr). Auto chodzi jak nowe, byłem u kilku mechaników/gazowników instalacje LPG mam poprawnie założoną. I NIKT NIE WIE CO MOŻE BYĆ PRZYCZYNĄ.
mkm - 25-10-2014, 18:42

karol203, jak CIe to bardzo interesuje to sprawdź historię wypadkową Twojego modelu.
Skupcie się na czterech tropach
1. auto leżało na dachu, a silnik pracował - szukaj napraw balcharskich (miernik sobie możesz darować - większośc robi sie na elementach "pod kolor" lub wstawia ćwiartki/połowy
2. auto stało długo rozebrane w oczekiwaniu na części, z reguły bez połowy osprzetu. Tez szukaj napraw - sprawdzaj daty plastików stan śrub i spinek - tylko nie tych, które zostały zdewastowane przy zakładaniu LPG
3. Auto miało kolizję w której ucierpiał układ chłodniczy - sprawdź oryginalność i daty na przewodach/ chłodnicach/ spinkach, opaskach itp.
4. Trefny olej (jeżeli masz jeszcze bańkę zadzwoń do przedstawicielstwa i podaj "cyferki z bańki") plus pomyleniem Lanera z EVO i przykatowanie w którymś z warsztatów.

I jeszcze jedno - żle wpięta instalacja w układ chłodzenia.

tomekrvf - 12-11-2014, 21:40

karol203 napisał/a:
Mam hydrauliczną kasacje luzów zaworowych a popychacze są ok.

Nie masz hydraulicznej regulacji luzów.
Za zapieczone pierścienie można winić olej lub zbyt dużą dawkę lubryfikantu

kszysiek - 24-08-2015, 09:48
Temat postu: lubryfikacja
Ja wiem co było przyczyną.

Zbyt duża dawka lubryfikantu. Odnalazłem ten wątek, ponieważ szukałem przyczyn identycznej awarii w moim aucie. Też mam w aucie pojemnik z lubryfikantem i myślałem, że skoro ma chronić silnik, to trzeba go używać ... no i lałem i lałem go do auta, regulowałem co parę tygodni, żeby szło kilkanaście kropel na minutę.

Teraz silnik jest do remontu, a tłoki wyglądają identycznie jak na twoich zdjęciach. Wszystko jest w czarnym nagarze, pierścienie zapieczone tak, że nie rozprężają się.

3500 :(

Yorii - 30-05-2016, 23:49

Hej Pany, gazownikiem nie jestem ale u mnie tylko do 1.6 nie dawali lubrykacji wręcz w salonie popatrzyli się czy ja mam równo pod sufitem. Potem gazownicy w tym salonie zakładali staga 4 gen itd ble ble i mówili mi ze toyoty i mitsu nie lubią lubrykacji i albo będzie ustawiona na perfekt i się jeździć będzie albo własnie to co w temacie nagar przy pierścionkach.
U mnie po przejechaniu jakiś 10 tys na gazie dostałem list od STAGa z informacja ze ustawia na moim sterowniku 4premium coś tam podtrysk paliwa do 15 % w zależności od warunków pracy silnika. Zgodziłem się bo mam ciężką nogę i nie lubiłem "dbać" by benzyna za długo w baku nie leżakowała (po miesiącu zalania od dystrybutora paliwo traci swoje właściwości ..ponoć). Przyjechał przedstawiciel na mój region świetny gość ustawialiśmy auto a ze 2 godziny i wszystko mi tłumaczył co robi itd, wiec dopytywałem. Podtrysk benzyny działać miał jak lubryfikacja dla silnika w szczególnie niesprzyjających warunkach. Pytałem również o lubrykacje zaworów .. to samo uśmiech i tekst szkoda pierścieni. Kolejna przydatna informacja jest że Gaz przy dostawaniu się do komory nie rozpuszcza filmu olejowego, natomiast benzyna tak. Czyli na nierozpuszczony film olejowy dolewamy źle ustawiona lubryfikacją jeszcze jakiś olej.

deexteer - 03-06-2016, 12:35

Krzysiek, karol203,

Jakie mieliście objawy zapiekających się pierścieni?
Hałas?
Mi lancer po 10kkm na LPG klepie na zimnym. Trochę jakby panewka, ale po rozgrzaniu się cichnie niemal całkowicie.

Kompresja ok, olej ok, ciśnienie oleju ok, rozrząd ok, luzy zaworowe ok.
Na denku tłoka trochę nagaru, potraktowano to chemią.

Przebieg 105kkm.

Jakieś pomysły?

Yorii - 05-06-2016, 19:13

Hej miałem identyczne stukanie i czasem dalej mam , mi powiedzieli ze to wtrysk :) . ale juz 74 tys przejechałem nic się nie popsuło. Czyli chyba ten typ tak ma. W twoim przypadku może być to samo ale nie musi.
RalfPi - 05-06-2016, 19:25

A mój po otwarciu maski pracuje jak diesel - tak pracują wtryski gazowe - zobaczysz to łatwo przy otwartej masce i przy przełączeniu z benzyny na gaz lub odwrotnie.

Co do klepania - jeżeli luz zaworowy jest za mały (i zawór klepie w gniazdo), to powinno klepać na gorącym.
Może to ten "nieszczęsny" zawór od PCV tak hałasuje?



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group