Nasze Miśki - galant... czyli jak się wszedłem na minę i jak ją rozbrajam
Hubeeert - 24-10-2014, 11:22
awas napisał/a: | komplet coś koło 740). Mechanik zażyczył sobie 300zł za robociznę. |
awas napisał/a: | 1250 sprzęgło, olej, uszczelka, robocizna |
Za olej zapłaciłeś 100zł, uszczelka to zakładam uszczelniacz wału.
Tylko czemu za valeo 740? Ceny to od 366 w IC około 500 zł w detalu... W IC za 510 masz Sachsa.
KsiadzRobak - 24-10-2014, 11:39
Hubeeert napisał/a: | W IC za 510 masz Sachsa | a w środku docisk i tarcza Exeedy oraz łożysko Koyo , tylko że cały komplet najczęściej jest droższy niż kupno Daikin Exeedy
awas - 24-10-2014, 13:10
Nie wiem ile dokładnie dałem za komplet sprzęgła - miało być za niecałe 4 stówki ale jak się okazało że skrzynia jest mniejsza (z 1997) to cena wzrosła do 7 stów z hakiem, olej - stówa, uszczelka jakieś 5-6 dychy. Mechanik zarobił na tym 3,5 stówy - było w tym zdjęcie skrzyni (praktycznie 2 razy bo myślał, że nowa będzie pasowała), wymiana uszczelki, sprzęgła, zalanie nowego oleju.
Co ma złączka do cykania - ano to, że cykanie pochodziło z wydechu - przy 2500 obr/min było to cykanie słychać (zawsze - niezależnie czy silnik był zimny czy ciepły), przy ponad 3000obr/nim przestawało. Naczytałem się na forum o tym cykaniu i pomyślałem że też mam problem z zaworami ale okazało się, że to był wydech teraz cykania nie ma wcale.
Olej miał być total 75w90 ale akurat nie było więc wziąłem ravenol 75w90 gl-4/5. Litr był po 50zł - ponoć bardzo dobry. Mam nadzieję że skrzynia się dotrze bo na poprzednim oleju (czarna maź) przy zmianach biegów nie było tragedii.
awas - 24-10-2014, 13:20
Co do oleju silnikowego, to się poprawię - będę lał pełen syntetyk ale to za rok, przy następnej wymianie, jak wyeliminuję wszystkie wycieki (z tego co zauważyłem to jest tylko jeden).
Swoją drogą ile kosztuje wymiana rozrządu z materiałem (mechanik powiedział że weźmie 250 za robociznę)? Poprzedni właściciel zarzekał się że niedawno go wymieniał ale cholera go tam wie jak było naprawdę.
Tomek - 24-10-2014, 13:22
awas napisał/a: | Swoją drogą ile kosztuje wymiana rozrządu z materiałem (mechanik powiedział że weźmie 250 za robociznę)? Poprzedni właściciel zarzekał się że niedawno go wymieniał ale cholera go tam wie jak było naprawdę. |
kompletny rozrząd to około 800-850 zł za częście
Torp12 - 24-10-2014, 13:26
Jakie cykanie może pochodzić z wydechu?
szuwar - 24-10-2014, 14:17
awas, jakby co napisz do kolegów z regionu, można zaoszczędzić parę groszy jest nas kilku, wiemy co gdzie zrobić, szczególnie z mechaniki
W takich kwotach masz pozłacane klamki ?? mój też kosztował ... ale jak chcesz mieć galanta, to się zastanów, wszyscy piszą o tzw. "bolączkach", i pamiętaj że to nie compact - tylko wyższa półka. ... ale dla Ciebie takie uwagi za późno.
A tak na poważnie to pochwal się jak będziesz w okolicach Koszalina, a jak masz pytania co i gdzie to pisz na PW. wypada zorganizować jakiś spot, dawno nie było .... to pogadamy.
Wytrwałości, a nie pożałujesz.
sveno - 24-10-2014, 14:30
awas napisał/a: | mechanik powiedział że weźmie 250 za robociznę) | akceptowalna cena.
Cytat: | kompletny rozrząd to około 800-850 zł za częście
_________________ | to do V6, do 2.0 powinieneś się w 700zł zamknąć spokojnie.
Tomek - 24-10-2014, 14:34
sveno napisał/a: | to do V6, do 2.0 powinieneś się w 700zł zamknąć spokojnie. |
jak?
części tyle samo, a nawet o 1 pasek więcej
patrzyłem kiedyś tam na ceny i wychodziło bardzo podobnie, na takich samych częściach
sveno - 24-10-2014, 14:56
jedna rolka mniej, krótszy=tańszy pasek.... zapomniałem o balansie
Hubeeert - 24-10-2014, 15:08
awas napisał/a: | Olej miał być total 75w90 ale akurat nie było więc wziąłem ravenol 75w90 gl-4/5 |
85W90 GL4... Taki powinien być.
Niestety są one dość drogie.
Tomek - 24-10-2014, 15:15
Cytat: |
jedna rolka mniej, krótszy=tańszy pasek.... zapomniałem o balansie |
no rolka może mniej
ale nie przesadzaj, że pasek krótszy to tańszy (mam nadzieje, że to żart z twojej strony)
poza tym do 2.0 masz szanse znaleźć pasek Mitsuboshi, czyli tani nie powinien być
Hubeeert napisał/a: |
85W90 GL4... Taki powinien być.
Niestety są one dość drogie. |
w 2.5 zalecany olej to chyba 75w80
to w 2.0 jest inaczej?
sveno - 24-10-2014, 15:30
Tomek napisał/a: | ale nie przesadzaj, że pasek tańczy to krótszy (mam nadzieje, że to żart z twojej strony) | no nie, to prawda:
- do 2.0 Conti CT1016 kosztuje 93zł
- do 2,5 Conti CT1129 kosztuje 159,90zł
Ceny z Motoneo. Różnica to jakieś 72% Mało tego, pompa wody też jest jakieś 25-30% tańsza.
EOT.
szuwar - 24-10-2014, 17:31
sveno napisał/a: | Cytat:
kompletny rozrząd to około 800-850 zł za częście
_________________
to do V6, do 2.0 powinieneś się w 700zł zamknąć spokojnie. |
za kompletny rozrząd z pompą wody, rolkami itp wydałem około 550, co prawda dwa lata temu po zakupie .... V6
Hubeeert - 24-10-2014, 17:40
Tomek napisał/a: | 2.5 zalecany olej to chyba 75w80 |
Chyba jednak nie.
|
|
|