Carisma - Techniczne - Drgania kierownicy powyzej 100km/h
mkm - 03-03-2017, 04:37
b@rto napisał/a: | Ja wiem, że to brzmi "jak u Wieśka w stodole" - bo i trochę to takie jest. |
Kto Ci takich bzdur naopowiadał? Jaka stodoła?
Jak przegrzejesz hamulce to do podstawowych czynności należy przeszlifowanie klocków, żeby usunąć spieczoną warstwę z powierzchni i przywrócenie im właściwych parametrów pracy...
Drugą podstawą z "elementarza" jest wymiana płynu hamulcowego...
Przegrzać hamulce można nie tylko hamując z 200 do 0, ale także przez niewłaściwy dobór twardości klocka do tarczy i warto o tym pamiętać.
Hugo - 03-03-2017, 08:13
Jak już musicie szlifować klocki papierem ściernym to róbcie to kładąc arkusz papieru na np. szybę. Będzie równo zeszlifowany.
piotras78 - 04-03-2017, 13:41
Cytat: | Jak już musicie szlifować klocki papierem ściernym to róbcie to kładąc arkusz papieru na np. szybę. Będzie równo zeszlifowany. |
Wystarczy cokolwiek co będzie mniej więcej równe. I tak działając taką techniką nie wyszlifujesz równo klocka.
mkm - 05-03-2017, 10:36
Nie ma potrzeby dokładnego szlifowania klocków
Warstwa do usunięcia jest cieniutka - wystarczy "porysować/zmatowić" papierem powierzchnię i gotowe
BTTOS - 12-03-2017, 21:13
b@rto napisał/a: | Kolego BTTOS - kup piasty ze szrotu, poszukaj tylko takiej aukcji gdzie masz gwarancję rozruchową. Wichrowanie tarcz to jeden z syndromów krzywej piasty, ja też bym na nią stawiał.
Przy następnej wymianie - jeśli chcesz nieco "uciąć" koszty (przy założeniu, że tarcze są lekko zwichrowane) - zanieś do tokarza, zabieli (zdejmie kilka milimetrów metalu), klocki przetrzyj papierem, żeby w miarę wyrównać. Ja wiem, że to brzmi "jak u Wieśka w stodole" - bo i trochę to takie jest, ale działa. |
Cena piasty w ASO 530 zł. Znalazłem jakąś w dobrym stanie na szrocie. Za namową mechanika wszystko zrobiliśmy tak jak w opisie. Na razie działa. Będę obserwował czy załatwiło to temat.
|
|
|