Sigma/Diamante Techniczne - Po uruchomieniu nie pali na wszystkie cylindry
zbyszek05 - 25-01-2010, 18:59
swiece też moga być - siedzą ori od 93 roku
Zajc3w - 25-01-2010, 22:17
zbyszek05 napisał/a: | swiece też moga być - siedzą ori od 93 roku |
Jak to? Przełożyłeś do nowego(swapowanego) silnika stare świece? Nie wierzę
[ Dodano: 25-01-2010, 22:22 ]
VirMan napisał/a: |
Zajc3w, a VIC właśnie pracuje na bazie TPS'a - jak źle masz przestawiony tps , to vic sie nie przekreci - na schemacie widac mniej-więcej jak to dziala. |
A z opisu wynika że dostosowuje długość dolotu do obrotów, w celu uzyskania optymalnych parametrów przepływu powietrza. Albo źle zrozumiałem.
Jak świece są z 93 roku , w co nie wierzę, to mamy problem rozwiązany, bo niewiele z nich pewnie zostało. Chętnie zobaczę fotki takiej świecy. Cud że w ogóle odpala.
lukasz12 - 25-01-2010, 23:37
I nie wiem czy wypada się tym chwalić jeśli to faktycznie prawda. Co prawda w Oplu wyciągałem świece BOSCH Silver po 80 tysiącach i nie znalazłem śladów zużycia ale wątpię żeby nawet najlepsze platynowe świece wytrzymały ponad 250 tysięcy km. Moje zdanie jest takie że jeśli się zaniedbuje rutynowe działania przy samochodzie typu świece czy kable (rzadko bo rzadko ale mimo wszystko warto tam zajrzeć jednak bo auta maja swoje lata) to nie ma się co dziwić że nie pali. Jak napisał Zajc3ew - cud że w ogóle jeździ...zwłaszcza ze chyba ostatnio bywało w okolicach -20 u was.
[ Dodano: 25-01-2010, 23:37 ]
zbyszek05 napisał/a: | swiece też moga być - siedzą ori od 93 roku |
Proponowałbym raczej zmianę minki na
VirMan - 26-01-2010, 13:28
pewnie poprzedni włąsciciel wymienił świece - nie możliwe zęby zrobić na świecach 250k .. chyba ze irydowe i lepsze niz denso.. ale wątpie... a swoja drogą polecam te swiece ,są rewelacyjne.
zbyszek05 - 26-01-2010, 14:44
nie wymieniam rzeczy których nie trzeba wymieniać ...bo po co ? jezeli samochód jezdzi .mało pali ,zbiera się dobrze więc po co ? silnik przełożyłem a swiece wkręciłem swoje i wypalone napewno nie były .chodził do dobrze dopiero gdy złapało -28 c to sie stało . kable też przebicia nie maja sa japońskie może i stare .
jak samochód jest stary i ma na błotniku " paznokieć "rdzy to po co szpachlować i malować cały samochód ?
co do świec skąd mam pewnośc że chodził by lepiej na nowych i tak długo - opini o świecach i przewodach mam dużo z praktyki . niektóre produkty układu zapłonowego nie pochodzą nawet 3000-5000 tys. przykład świece "engka " założyłem kiedyś do bmw 2.5 zamienik bosha na których jezdziła i co - 4 miesiące - 6tys.km i po świecach włożyłem stare ,oczyściłem ,samochód sprzedałem a własciciel jeszcze długo na nich jezdził....pisać można i pisać .tak jak z samochodami .jedne się psują mniej inne więcej .a samochód pali .odpala od pierwszego przekręcenia kluczyka w stacyjce nawet przy -28 .chodzi o to że zagada .chodzi i zaraz zgaśnie albo i nie .i poszarpuje tak jak by był zimny nierozgrzany albo coś się zapychało nie doprowadzając paliwa do listwy no czasami strzela w tłumnik ... i o to mi głównie chodziło i o to pytam . nie wierzę żeby na raz zapchało filtr paliwa ,padły swiece i przewody .cewka moduł albo jeszcze inne rzeczy ... nie mam zamiaru wymieniać połowy instalacji zasilającej albo elektrycznej .
byli już tacy co sie uczyli na moim silniku i w koncu go zatarli nie znajdując przyczyny...
VirMan - 26-01-2010, 15:09
więc jeslichcesz znaleźćprzyczynę , treba zacząć od diagnostyki - podłacz czujnik ciśnienia do listwy i do komputera diagnostycznego sprawdź charakterystykę względem obrotów i wychylenia pedału gazu. jesli jest ok , znczy ze filtr , pompa i przewody są ok , potem sprawdź wtryski na wielkość kropli oraz przepływ, jesli ok ,to sprawdź kompresje na zaworach oraz luzy , jeśli wszytko trzyam i jest super , sprawdź przebiegi napiecia na ukłądzie zapłonowym i porównaj z zerwisówką , potem sygnały sterujace z ecu itd etc...
może to pomoże bardziej.. ...
zacznij od zczytania błedów , oglądnięcia przewodów , potem TPS, VIC ,kabelki , filtr paliwa.. taką kolejność bym obstawiał jak nie pomoże to paragraf wyżej. - albo wymiana
teraz zadowolony ? - to naprawdę wymienisz tylko to co trzeba - minimalny koszt - albo oddaj do autoryzowanego serwisu.. - tam na pewno zrobią :]
zbyszek05 - 26-01-2010, 16:52
wszystko to sprawdzę ale na razie nie mam warunków i chęci zaglądac przy -20C .czekam az sie ociepli .a do zadnego serwisu tym ardziej autoryzowanego samochodu nie oddam .wolę oddac takiemu co to w stodole grzebie bo wiem ze się do tego przyłoży...filtr nie pomógł ...
cena filtra paliwa - 70 zł
cena wydechu środkowego - 120 zł.
świece denso - iridium power ik20 0.4mm - 59 zł./ szt - jeszcze nie wkręcone czekam na kable kager platinum /złota opakówka / podobno rewelacja/ - 280 zł. ngk nigdzie nie mają - denso też
w poniedziałek zrzucam głowice i zakładam lepsze - wszystko za jednym machnięciem
dokupiłem jeszcze olej maxlife 10/40 + filtr oleju - cena 170 zł.
no i filtr powietrza h+b jakoparts 35 zł.
a propo cewek kazda daję mocną iskrę ....ale po sciągnięciu kabli przy odpalonym silniku kuleje i nie kuleje . po demontazu i montazu okaże się wszystko co było przyczyną
auto odstawione - teraz czekam na efekty ...
więc tak c.d..... silniczek pracuje ładnie ,równiutko po wymianie ....ale coś go jeszcze czasem trzyma jakby miał wiatr w maskę ...ale to już kosmetyka - niedługo dojdę .poprzeglądam silniczki vic i krokowy .wyczyszczę przepustnicę i popatrze co dalej jak nie pomoże ,do spokojnej jazdy jest ok czasami brakuje jej ciągu
dalej ...wszystko już jest ok błachostka -nigdy byście nie zgadli .oczywiscie vic ,a i przepustnicy oraz innych urządzen nie dotykałem ...nawet filtra powietrza .czasami mała duperela wyskoczy a człowiek szuka i szuka nie wiadomo gdzie .
|
|
|