To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Nasze Miśki - Lancer '93 w spadku

Bizi78 - 19-12-2014, 20:24

owiecs, niezłe masz stereo na pokładzie :wink: :mrgreen: .
mkm - 19-12-2014, 20:38

Bo z reguły jak zgrzyta dwójka przy rozpędzaniu to sprzęgło nie wysprzęgla :wink:
Jeszcze wsteczny Ci raz na kilka razy powinien "zgrzytnąć" lub wejść z dużym oporem.

owiecs - 20-12-2014, 18:08

nieee, wsteczny broń boże nie chrupie nic a nic

no chyba, że w colcie '05 mojej lubej, ale to historia znana :]

jeszcze raz zapytam, znacie jakiegoś mechanika od miśków/ogólnie japończyków w Rzeszowie i okolicach?

Marcin-Krak - 21-12-2014, 20:05

Cytat:
jeszcze raz zapytam, znacie jakiegoś mechanika od miśków/ogólnie japończyków w Rzeszowie i okolicach?

Pytaj/szukaj na podforum regionalnym. Większa szansa na powodzenie niż tutaj :)

owiecs - 24-12-2014, 15:17

dziękuje za podpowiedź, znalazłem to co potrzebowałem.

Tymczasem pojawił się kolejny problem i to dość niepokojący; podniosłem dzisiaj dywanik pasażera a tam... wielka kałuża wody!

Ostatnio trochę padało i w deszcze też jeździłem, tylko którędy ta woda tam wleciała? Miśka oglądałem kilka miesięcy temu z dołu i nie jest pordzewiały ani tym bardziej pognity. Ale musiałbym w to konkretne miejsce zajrzeć.

Podejrzewam ewentualnie, że woda mogłaby teoretycznie ominąć uszczelkę na drzwiach - jak pisałem, sprowadzony był rozbitkiem i trochę te prawe drzwi nie dociskają jak należy, natomiast mokra jest tylko podłoga, nic nawet wilgotne nie jest na progu od wewnątrz..

Macie pomysł jak to ugryźć przynajmniej tymczasowo? Drzeć podłogę?

I jeszcze jedno krótkie pytanie; jak zdemontować listy boczne? Chyba nie trzeba rozbrajać drzwi?

apg2312 - 24-12-2014, 15:24

owiecs napisał/a:

Tymczasem pojawił się kolejny problem i to dość niepokojący; podniosłem dzisiaj dywanik pasażera a tam... wielka kałuża wody!
(...)
Macie pomysł jak to ugryźć przynajmniej tymczasowo? Drzeć podłogę?

Pomysł owszem, mam, i to sprawdzony. Żeby w takiej sytuacji pozbyć się wody z podłogi bierzesz wiertarkę, i wiercisz w podłodze ze dwie, trzy dziury o średnicy 5-10 mm. Najlepiej w jak najniższym punkcie.
Po znalezieniu przecieku dziurki idzie bez problemu zaspawać i/lub zakitować środkiem do konserwacji podwozia.
W poprzednim aucie zrobiłem taki myk :)

KsiadzRobak - 26-12-2014, 01:48

Jak zdejmiesz podszybie - te czarne plastiku, które kryją wycieraczki, to będziesz miał taki kominek z blachy (okolice tak na wprost od pasażera). Wokół niego rdzewieje i zaczyna puszczać a potem spływa blachami do środka i wypływa w okolicy śrubek od klimy. To nic, że klimy nie masz - wszystko jest przygotowane pod jej montaż, więc i otwory też.
Inna możliwość to źle uszczelniona przednia szyba.
Dziury w podłodze to tylko leczenie objawu a nie przyczyny.

owiecs - 29-12-2014, 20:05

postanowiłem miśka zabrać na święta do domu na nieco przedłużony urlop - w warsztacie taty można było spokojnie zająć się tematem

Wymontowałem fotel, oderwałem część podłogi i zaczęło się przede wszystkim suszenie.

z przeciekiem chyba opanowane, mam kilka zdjęć - niestety na telefonie, a kabla nie mam żeby przerzucić.

W każdym razie metodą wąż z wodą, a później strzykawka z wodą znalazłem miejsce gdzie się wlewało - było to na łączeniu blach tam gdzie słupek łączy się z nadkolem i wlewało się po słupku wewnątrz (dosłownie wlewało) Oczyszczone i zalepione silikonem, jutro zrobię próbę węża jeszcze raz.

Korzystając z okazji zająłem się jeszcze kilkoma tematami - wymieniłem żarówki oświetlenia tablicy z tyłu. Wyglądały bardzo solidnie wewnątrz (porównując do tego co założyłem). Obie żarówki wyprodukowane przez firmę Stanley - czy takie coś było montowane od nowości?

zmienione są też siłowniki od klapy bagażnika - stare zupełnie nie trzymały, a nowe (przypasowane z opla jakiegoś, ale nie pamiętam którego) są niemalże za mocno - będę musiał uważać jak puszczam klapę ^^

Klocki niedługo do wymiany, ale tarcze wyglądały bardzo dobrze - klocki/tarcze są w nim jeszcze od nowości :o

Trochę zabawy było z domocowaniem zderzaka - urwany był kawałek, za który zderzak przykręcało się pod tylne nadkole; podobnie błotochlapy

Korzystając z tajnych zapasów taty wymieniłem słabo trzymające (i brakujące) spinki list bocznych.

Przy okazji dowiedziałem się, że pasek rozrządu był zmieniany 4-5 lat temu, czyli ok 15 - 20 tyś km temu.

fotki dorzucę jak wrócę do domu; pozdrawiam wszystkich i szczęśliwego nowego roku

Hugo - 29-12-2014, 21:18

owiecs napisał/a:
Obie żarówki wyprodukowane przez firmę Stanley - czy takie coś było montowane od nowości?
Bardzo możliwe.
owiecs napisał/a:
Przy okazji dowiedziałem się, że pasek rozrządu był zmieniany 4-5 lat temu, czyli ok 15 - 20 tyś km temu.
Czyli znowu do wymiany.
owiecs - 10-01-2015, 19:40

Pasek, olej w skrzyni i zbieżność załatwię przy następnej wizycie w domu.

Mówiłem, że wrzucę zdjęcia, ale z powodu dość słabego światła w warsztacie większość jest fatalnej jakości (robione telefonem Samsung Solid). Jedyne dwa na których coś widać to oryginalna tarcza, oraz miejsce w którym zatykałem dziurę.

Szkoda tylko, że zapomniałem w trakcie pracy cyknąć, a nie po zamontowaniu wszystkiego z powrotem.. Nie mniej jednak, może komuś to się przyda - żeby dostać się do feralnego łączenia blach wystarczyło ściągnąć listwę boczną przy szybie - jedna śrubka, reszta wstrzeliwana.




owiecs - 06-03-2015, 14:48

Witam po przerwie, blacharka jeszcze nie zaczęta, ale już zaczyna mnie powoli przerażać niedostępność zamienników :|

Lancelot pali też jak smok, na pełnym baku w miejskiej jeździe i przeważnie w korkach na 40 litrach objeżdżam jakieś 350 km :/

podjechałem na analizę spalin przed chwilą, i oto wyniki (przepisuje z wydruku):
CO % 0
CO2 % 15.9
HC ppm 19
o2 % 0.02
Lamda 1.00
COcorr % 0.00

wygląda dobrze, ale może coś źle interpretuję?

bartman - 07-03-2015, 02:31

moj c66 1.6 w miescie pali koo 8-9l jak sie mu lepiej da:)
z tym ze u mnie progi niestety w stanie agonalnym + nadkola wiec chcac niechac lancerowi pozostalo max 5-6 mies zycia...
szkoda z uwagi na igielke 1.6:)

owiecs - 07-03-2015, 10:31

a czy ktoś jest w stanie mi potwierdzić że takie cuś: "reperaturka błotnika tylnego MITSUBISHI,COLT/LANCER (C50) 89-91 " (nie wiem czy linka mogę dać, ale w gógla wpiszecie to wyskoczy) będzie pasować do mojego miśka?
filll - 07-03-2015, 11:50

taka: będzie pasować

taka: nie będzie pasować.

Ta druga jest do Colta.

owiecs - 07-03-2015, 12:31

dzięki filll, wysłałem zapytanie do sklepu (egaraz)

wrócę jeszcze do analizy spalin, kojarzy ktoś z użytkowników jakie wartości są a jakie nie są ok? Mam na myśli HC; a to COcorr to w ogóle nie wiem co to jest :[



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group