Carisma - Techniczne - [Cari 1.8 GDI] Kilka problemów z nowym nabytkiem
plecho1 - 16-12-2014, 20:36
30 - 40 za sztukę x 16 plus robocizna pewnie ze 150zł.
MichciuGT - 16-12-2014, 20:41
przy czym warto podjechać do takiego mechanika który by zaproponował sprawdzenie ciśnienia oleju przed wymianą...
bugaj102 - 16-12-2014, 20:47
Tak właśnie mi się wydaję bo wymienię kpl popychaczy a to może być pompa oleju
plecho1 - 16-12-2014, 20:53
Jeśli nie świeci się kontrolka oleju to ciśnienie jest w normie i nie powinno mieć wpływu na klepanie popychaczy ale oczywiście ciśnienie warto sprawdzić. Dziwne dlaczego np. w takiej Astrze 1.4 z 1992 nie ma takiego problemu z popychaczami, ojciec osobiście przejechał taką Astrą prawie 300 tys km na Mobilu 10w40 i mu nigdy nic nie cykało.
bugaj102 - 16-12-2014, 20:57
Może różnica ciśnień różnica doświadczenia czy kompresjii nie wiem nie znam się.
[ Dodano: 16-12-2014, 21:08 ]
Link do pompy Jak myślicie będzie pasować do mojej? Używka 90 a nowa 650
piwomojepaliwo - 17-12-2014, 18:43
bugaj102 napisał/a: |
Mówisz, że do 300, czy też 400 tak? Ja mam 214k i mam problemy i nie wierzę, że ty też ich nie miałeś ale ludzie którzy mówią, że Carisma jest do bani a jej nie mieli to niech się zastanowią trochę bo opel jest tańszy ale nigdy nie da takiej frajdy z jazdy jak ten i nigdy nie będzie tak wdzięczny, że chcę się nim jeździć a ja się nie poddam i zainwestuję w niego a raczej nie pożałuje tego. Ciekawe czy ktoś mnie poprze i powie, że dobrze robię inwestując w coś kiedy inni sprzedali by na złom... |
214 przebiegu, czy wskazania licznika...?
U mnie przebieg jest realny i autko śmiga bez problemów
MichciuGT - 17-12-2014, 19:02
piwomojepaliwo przebieg... chyba w Polsce się głównie na niego zwraca uwagę, widziałem auto na własne oczy i uważam że przebieg jest realny, ale też widać że samochód nie był dbany
bugaj102 powinieneś sobie zadać pytanie jak długo chciałbyś pojeździć jeszcze tym samochodem, jeżeli nie dłużej niż rok to niema co się pakować w koszty z naprawą skrzyni, wymianą hydropowychaczy... ale mimo wszystko dobrze jest znaleźć kogoś kto dobrze się zna i byłby w stanie ocenić rzetelnie jakie elementy należało by wymienić żeby pojeździć jeszcze parę lat[/b]
bugaj102 - 17-12-2014, 20:12
Właśnie dobre pytanie samochodu nie robię dla kogoś lecz dla siebie na kilka lat bo jak zrobię to pojeżdżę trochę
rasiak1980 - 17-12-2014, 22:52
to nie problem z kasatorami, to że popychacze są zużyte to jedynie skutek, a nie przyczyna problemów z EGR bo to cały winowajca tego nieszczesnego klekotu i miedzy innymi zabrudzonej przepustnicy i wielu, wielu innych problemów, chodzi o to ze ten silnik wspiera się dość mocno EGR-em bilansujac sobie w ten sposób mieszankę w normalnych silnikach bez wtrysku bezpośredniego problem był marginalny bo depozyty z portów dolotowych i z trzonków zaworów zmywane były mgłą benzyny i powietrza. w GDI w tym miejscu jest jedynie powietrze z sadzą z EGR oraz mgła olejowa ktora przedostaje sie z zaworu PCV, albo olej który podcieka ze zużytych uszczelniaczy. Gdzieś były nawet fotki pokazujące jak to "pięknie" wygląda, do czego to prowadzi? chyba nie trzeba tłumaczyć, najrozsądniejszym było by dokładne przeczyszczenie tego miejsca a póżniej wymiana popychaczy, ewentualnie podciekających uszczelniaczy a póżniej żeby problem nie powracał zamontowanie pułapek olejowych na wężach odpowietrzenia plenum i skrzyni korbowej i zaślepienie EGR - z tym że to ostatnie to podejrzewam będzie problematyczne komputer na bank wywali błąd. na pocieszenie dodam że to nie jest problem jedynie silników mitsubishi ale tez i innych konstrukcji z wtryskiem bezpośrednim.
bugaj102 - 19-12-2014, 14:38
rasiak1980, Jesteś może mechanikiem?
|
|
|