Outlander I GEN Techniczne - Instalacja gazowa
W@sio - 07-09-2016, 08:22
Ogólnie to Turbo polecam założyć wydajny reduktor, przechodziłem zabawy z ACR01RED (do240KM) i może trafiłem na wadliwą sztukę, ale nie polecam... Polecić mogę natomiast to, co mam obecnie wrzucone - KME Twin - wyrównuje ciśnienie w listwie, zaś przy pełnym obciążeniu spadek ciśnienia na reduktorze wynosi 0,15bara, toteż stosunkowo nie dużo
plecho1 - 07-09-2016, 10:20
Twin oczywiście też jest dobrym wyborem, akceptowalne spadki to najlemiej max 0,3 bara. Ważne także aby w silniku z turbo reduktor nie pompował się bo turbo dodatkowo wzmaga wtedy niepozytywne efekty.
Marcino - 07-09-2016, 15:46
Nie wiem jak Magic Jet ale wiem ze były reduktory Landi Renzo IG1 jakieś wzmacniane wersje chyba (Turbo) i obsługiwały duże moce.
W@sio - 07-09-2016, 20:50
Mnie zalecano na wszelki wypadek wrzucic 2xKME silver, lub KME gold do seryjnego setupu, zeby byl lekki zapas wydajności. Trzeba pamiętać, że wydajność reduktora jest liczona orientacyjnie dla silnika wolnossącego
Fragu - 08-09-2016, 07:51
Pytanie z innej beczki - jaka największa butla wejdzie do Outka we wnękę?
W@sio - 08-09-2016, 10:29
Toroidalna? 58l - tankuje się około 48l, mieści się idealnie pod podłogą bagażnika, jesli usunie się plastikowy"schowek" pod nią i podetnie lekko rączkę
heer75 - 08-09-2016, 11:29
a to dziwne, ja mam toroidalna (wchodzi 43litry) i ona lekko wystaje ponad krawedz podlogi bagaznika, zamkniecie nie lezy idealnie.
W@sio - 08-09-2016, 12:06
Jak pisałem, musiałem wywalić ten "schowek" pod podłogą... poza tym, butle są też w różnych rozmiarach, w tej chwili nie pamiętam wysokości mojej, ale taką właśnie zamówiłem do mojego auta z katalogu producenta
plecho1 - 08-09-2016, 14:43
Dodatkowo różnie można ustawić pływak zaworu odcinającego więc też sporo zależy jak to ustawił gazownik.
Fragu - 08-09-2016, 14:48
Czyli w trasie realnie 400km można przejechać...a to już całkiem niezły wynik.
flash - 08-09-2016, 17:50
heer75 napisał/a: | a to dziwne, ja mam toroidalna (wchodzi 43litry) i ona lekko wystaje ponad krawedz podlogi bagaznika, zamkniecie nie lezy idealnie. |
U mnie jest identycznie. Też się dziwie, że u kolegi weszła butla 58l.
Co do instalacji w turbo mam w drugim aucie (Saab 93 Vector 2.0 turbo 210 KM) zestaw KME z reduktorem KME - Tur i listwą Barracuda i wszystko jest ok. Tylko jeden mankament. Gdy w zbiorniku jest jakieś 25% gazu i uruchomi się turbina, np. podczas wyprzedzania, to lubi zrzucić na benzynę. Pytałem gazownika i stwierdził, że to norma w turbiaczach na lpg. Może jednak to wina nieodpowiedniego reduktora... Co myślicie?
PABLO998 - 08-09-2016, 20:59
Ja mam taką samą butlę jak W@sio i podłoga leży praktycznie na równo
W@sio - 08-09-2016, 22:26
Cytat: | to lubi zrzucić na benzynę. Pytałem gazownika i stwierdził, że to norma w turbiaczach na lpg. Może jednak to wina nieodpowiedniego reduktora... Co myślicie |
Spada ciśnienie na reduktorze poniżej granicznej wartości, dlatego zrzuca na Pb. Być może masz coś nie do końca poprawnie poskładane, może między butlą a reduktorem masz faro fi6mm a nie faro fi8, nie spotkałem się z opinią, że to normalne w turbo. U mnie mimo podłubanego motoru nic takiego się nie dzieje, a na benzynę zrzuca, gdy w butli jest około litra gazu.
plecho1 - 08-09-2016, 23:59
Nie jest to normalne, auto w całym zakresie obrotów i obciążeń powinno jechać na benzynie. Tak, jak napisał W@sio, pewnie ciśnienie spada po niżej ustawionego progu w programie z powodu zbyt mało wydajnego reduktora lub z powodu jakiegoś błędu montażowego w zasileniu reduktora ze zbiornika. Maksymalnie ciśnienie może spadać o 0,3 bara od ustawionego na reduktorze.
Marcino - 09-09-2016, 08:44
W którą stronę wielozworem macie butle ustawione?
|
|
|