To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

ASX Techniczne - Wymiana akumulatora 1,8 DID

camel88 - 04-10-2018, 18:42

Hej napiszcie proszę jakie macie akumulatory w swoich 1.8 DiD z systemem AS&G i jak wam się sprawują. W najbliższym czasie chyba będę musiał kupić nowy i czytam że generalnie może być problem z doborem odpowiedniego akumulatora, sprzedawcy straszą że powinien być typu EFB mimo tego że się nie używa AS&G a także że powinno się go zaprogramować testerem żeby inteligentne ładowanie wiedziało że jest nowy akumulator o fabrycznej pojemności, z czasem ona się zmniejsza.

[ Dodano: 06-10-2018, 18:15 ]
Zakup nowego akumulatora czasowo odłożony, zaoszczędzone 1040 zł (oryginał w ASO), oddałem go do sprawdzenia do sklepu z akumulatorami, został tam doładowany i niby jest ok, apropo akumulator wg daty ma dokładnie 7 lat :shock: , jest typu EFB, oznaczenie na akumulatorze T-105, dedykowany do aut z systemem start stop, producent Shin-Kobe Electric Machinery Co.Ltd Made in Japan :D jak ktoś chce mieć spokój na długie lata to teraz wie co kupić ...

Majron - 10-10-2018, 22:05

ja do swojego 1.8DiD zamontowałem CENTRA FUTURA CA760
Już 2 lata minęło i nic złego się nie dzieje, system AS&G wyłączam zawsze po uruchomieniu silnika

camel88 - 18-11-2018, 12:39

zrobiło się zimno no i niestety trzeba było kupić nowy akumulator, wybór padł na Yuasa YBX5335 95Ah 830A, pasuje idealnie bez żadnych przeróbek, niestety nie jest rekomendowany do aut z systemem stop/start, jest to zwykły akumulator kwasowo-ołowiowy z technologią wapniową, cena 500 zł, zobaczymy jak długo wytrzyma a i po telefonie do serwisu powiedzieli że wymiany akumulatora nie trzeba programować testerem
wic - 03-04-2019, 12:58

Po 8,5 roku użytkowania oryginalnego akumulatora zamontowanego w Mitsu 1.8 DiD nadszedł czas wymiany.
Przeszukałem forum, opinie, net.... i mogę podzielić się swoja wiedzą dla tych którzy będą szukać nowego aku do swoich ASX-ów.

Oryginalny akumulator montowany przez Mitsu to typ EFB.
ASO proponowało mi oryginał na 1050 zł z 10% zniżką.

Przy szukaniu aku powinno zwrócić się na dwie cechy akumulatora:
- powinien mieć długość około 300 mm
- słupki (głowice-bieguny) powinny wystawać ponad obudowę akumulatora

Zamienniki EFB jakie znalazłem i odpowiadają tym cechom to:
- YUASA YBX7335 (305 mm, wystające słupki)
- CENTRA CL954 \ EXIDE EL954 (306 mm, wystające słupki)

Chyba nie ma bo nie znalazłem zamienników AGM. Wszystkie akumulatory tego typu maja słupki biegunów schowane i są na równo z górną powierzchnia akumulatora. Jak koledzy wczesnej piszą może powodować problemy z zamontowaniem zacisków. Nawet rozmiary akumulatorów AGM są nie do końca optymalnej wielkości jaka pasuje do ASX. Na przykład CK700 ma długość 278 mm, a CK800 już 315 mm.
Oczywiście przy Deieselu jest zasada im większy tym lepiej (zima itp.). CK800 dało by się zamontować ale trzeba wyciągnąć oryginalne etui i plastikowa podstawkę akumulatora bo 315 mm prawdopodobnie nie wejdzie. No i trzeba jeszcze pamiętać o schowanych słupkach.

Ja ostatecznie zamówiłem CL954. Wymiary i kształt jak oryginał. No i najniższa cena. Jutro montaż :-)

camel88 - 03-04-2019, 17:53

wic z tego co widać po obrazkach to ten akumulator może nie pasować, daj znać jak poszło
wic - 05-08-2019, 16:29

camel88 napisał/a:
wic z tego co widać po obrazkach to ten akumulator może nie pasować, daj znać jak poszło

Na necie sprzedawcy korzystają przy ofertach z zdjęć innych aku. np. CL700 CL800 lub EL700/800 Exide.
Jest to mylące.
CENTRA CL954 ma wystające słupki!
Jestem po montażu CL954 i wszystko idealnie pasuje. Spasowane co do mm (podstawka jak i etui). Jak oryginał :-) .

pablo diablo - 18-08-2019, 13:08

Daj jakiegoś linka ja szukam do lancera 1.8 DiD ten sam silnik
em_es - 11-10-2019, 12:52

Tuborg TA600-400, polecony w lokalnym sklepie z aku. Produkt fabryki z Mielca, różnie "brandowany" zależnie od sieci sprzedaży. Wstawiony V 2018. Po 29kkm pół na pół miasto (5-10km max) i trasy A/S bez zastrzeżeń, na przeglądzie po roku użytkowania wszystkie parametry prawidłowe.

W drugim aucie - Yaris II 1.0 - rok temu wstawiłem model TG 540. Samochód użytkowany sporadycznie, na krótkich dystansach. Na przeglądzie spadek napięcia oczywiście wyszedł, ale niemal na poziomie auta używanego codziennie na krótkie dojazdy. Po podładowaniu parametry jak w nówce.

Bardziej niż sam model aku znaczenie miała dobra obsługa. Po pierwszej wizycie miałem bardzo mieszane uczucia, ale podczas drugiej była w sklepie pełna załoga i wybór aku + wymiana + pomiary wyszły bardzo sprawnie. Do tego po roku darmowe przeglądy ze sprawdzeniem ew. przebić na karoserii (Octavie i Superby z poprzedniej generacji miały ten problem w egzemplarzach z automatyczna klapą. W niektórych modelach problem kończył się dobiciem aku w miesiąc).

Poszukaj sklepu w okolicy z dobrymi opiniami i pojedz na wymianę, na pewno coś doradzą.

kamil508 - 22-10-2020, 15:31

witam,
dlaczego skoro instrukcja obsługi zaleca do 1.8 DID z systemem AS&S akumulator o pojemność 72,8 Ah, to wszyscy piszecie że zakładacie 85 a nawet 90 Ah ??

pablo diablo - 27-10-2020, 17:28

Ja mam akumlator oryginalny już ponad 10 lat w Lancerze 1.8 DID, doładowuje go zawsze przed zimą ale juz obserwuje ze czasem nieche zapalić po czym zapala odrazu.
widze ze wychodzi białuy proszek na nim, nie bede wiecej go ekplatował bo 10 lat to i tak długo a idzie zima nie che stanąć gdzieś wlesie bez możliwości odpalenia.

taki kupuje Banner Parametry:
Parametry:

Napięcie: 12 V

Pojemność: 95 Ah

Prąd rozruchowy:780 A

Biegunowość: prawy plus

Wymiary:

Długość: 362 mm

Szerokość: 175 mm

Wysokość: 190 mm

https://allegro.pl/oferta/akumulator-banner-power-bull-95ah-780a-amper-9097785432?utm_feed=aa34192d-eee2-4419-9a9a-de66b9dfae24&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=_mtrzcj_czesci_pla_czesci-samochodowe&ev_adgr=Części+samochodowe+-+Układ+elektryczny,+zapłon&gclid=Cj0KCQjwit_8BRCoARIsAIx3Rj5mUbNZMda0401f6DBerfHvroUtKBz_rY8DnEM7dn2uWLSsPH-5sOsaAnIwEALw_wcB

kamil508 - 04-11-2020, 14:13

I ponowie pytanie: dlaczego 95Ah a nie jak podaje instrukcja 72,8Ah ?
idealny by był 74Ah (a max 80Ah), więc po co 95Ah ?

i ps
ten BANNER to Kwasowo-ołowiowe a nie EFB/AGM

pablo diablo - 04-11-2020, 14:59

kamil508 napisał/a:
I ponowie pytanie: dlaczego 95Ah a nie jak podaje instrukcja 72,8Ah ?
idealny by był 74Ah (a max 80Ah), więc po co 95Ah ?


Przecież to chyba logiczne że wieksza pojemność to w tym wypadku dłuższa ekspalatacja i lepszy start np w cieżkich warunkach zimowych gdzie pojemność spada

to może ci troche pomoże
https://www.elektroda.pl/...pic1552731.html

kamil508 - 04-11-2020, 17:22

Ja bym się tak nie rozpędzał z tym większym. Auto projektowali inżynierowie a nie autorzy postów na elektrodzie. Wg mnie 10% większa pojemność akumulatora, od zalecanego przez producenta, to max).

A ten lepszy start, to akurat decyduje prąd rozruchowy a nie pojemność :)

Ja wiem że z większego nie wyleci ale bez przesady.

pablo diablo - 04-11-2020, 17:39

kamil508 napisał/a:
Ja bym się tak nie rozpędzał z tym większym. Auto projektowali inżynierowie a nie autorzy postów na elektrodzie. Wg mnie 10% większa pojemność akumulatora, od zalecanego przez producenta, to max).

A ten lepszy start, to akurat decyduje prąd rozruchowy a nie pojemność :)

Ja wiem że z większego nie wyleci ale bez przesady.


Zrób jak uważasz, możesz nawet dać mniejszy niż fabryczny napewno bedzie startował, ja twierdze że akurat w naszych dieslach dobrze sprawdza sie wieksza pojemność, i to co było 15 lat temu niekoniecznie sprawdza sie dziś, Ja akurat czesto zostawiam samochód w górach w zimie, a tu ma znaczenie i pojemność i prąd

mmossak - 07-01-2021, 14:17

kamil508 napisał/a:
I ponowie pytanie: dlaczego 95Ah a nie jak podaje instrukcja 72,8Ah ?
idealny by był 74Ah (a max 80Ah), więc po co 95Ah ?



Podana w instrukcji pojemność akumulatora dotyczy rynku azjatyckiego.
Żeby porównywać pojemności akumulatorów muszą one być rozładowywane w takich samych warunkach. W Europie pojemność jest podawana dla 20 godzinnego prądu rozładowania, w Azji dla 5 godzinnego. Większy prąd rozładowania - mniejsza pojemność użytkowa.
Dlatego dla 73AH w instrukcji odpowiada 85Ah pojemności europejskiej.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group