To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - cykanie silnika GDI

Father - 13-07-2015, 16:48

apg2312 napisał/a:
plecho1 napisał/a:
Niektórzy na tym forum twierdzili, że Ceramizer uciszył to klepanie ale kosztuje około 60 zł więc dolewać go do każdej wymiany wychodzi trochę drogo.

Ceramizer ? Wątpię. Już pomijając całkiem, że leje się go tak samo jak Cera Tec od Liqui Moly raz na 50 000 km :)
Jeśli cokolwiek w tym wypadku stosować, to podawany już raz przeze mnie wyciszacz popychaczy :
http://liquimoly.pl/produ...czy-8345-detail

Father napisał/a:
Wiec zrobie tak ze wymienie olej na jakis markowy polsyntetyk i dodam ceramizer wyjdzie jak za pelen syntetyk a nie bede ryzykowal wyplukania uszczelki lub innych szkod;)

może w końcu przyjmiesz do wiadomości, że silnik nie składa się tylko z zaworów i popychaczy ? Szkodę to zrobisz silnikowi, jak będziesz dalej lał byle szajs.
Zrób płukankę Engine Flush
http://liquimoly.pl/produ...ush-2640-detail
Wlej porządny olej
http://liquimoly.pl/produ...-40-1307-detail
i zobacz, co się będzie działo. Jak będzie potrzeba, to zastosuj wyciszacz popychaczy - i nie kombinuj więcej jak koń pod górkę ;)
ale mnie wszyscy odradzaja plukanke bo mowia ze to wiecej szkod moze narobic niz mam teraz.. Z mechanikiem zdecydowalismy ze wlejemy polsyntetyk liqui molly i nic nie bedziemy dodawac. A za jakies 50k chyba ze z silnikiem bedzie sie cos dzialo to zrobimy remont silnika i skrzyni biegow i tyle. Dzieki koledze wyzej ze sie tak rozpisal. Masz racje ;) jesli sie kiedys spotkamy na jakims zlocie to masz odemnie dobre piwko;)
apg2312 - 13-07-2015, 17:05

Cytat:
ale mnie wszyscy odradzaja plukanke bo mowia ze to wiecej szkod moze narobic niz mam teraz

Ale niby jakich szkód ? Syntetyk przeżre Ci blok silnika czy głowicę jak kwas solny czy siarkowy ??????
Kolego - sporo mechaników zatrzymało się w rozwoju (zawodowym, a często i umysłowym) na Selectolu 15W40 używanym w Maluchu czy w Polonezie w latach 80 i 90 ubiegłego wieku. I nie chcą przyjąć do wiadomości, że zarówno silniki, jak i oleje ciut się zmieniły od tego czasu.
Każdy olej zawiera w sobie między innymi dodatki czyszczące. Zarówno syntetyk, półsyntetyk, jak i mineralny. Więc pieprzenie głupot o tym, że syntetyk wypłucze wszelkie nagary (czy rozpuści uszczelki - bo i z czymś taki się spotkałem) świadczy tylko o jednym - w trybie natychmiastowym trzeba zmienić takiego mechanika, i modlić się, żeby ta jego głupota nie była zaraźliwa.
Ale proszę, napisz mi, jakich to niby szkód narobi porządny pełny syntetyk. Heh, jak mnie przekonasz, to natychmiast lecę na jakikolwiek warsztat i spuszczam tego syntetyka, który mam, a wlewam mineralnego Castrola GTX HIGH MILEAGE 15W-40 - jest przeznaczony do silników o dużym (ponad 100k) przebiegu. A moja Cari ma już w końcu 240k przejechane...

Father - 13-07-2015, 17:38

Przyjacielu chodzi o plukanke a nie sam olej. Moja cari tez ma 240k najechane i podobno plukanka moze zniszczyc (ale nie musi) uszczelki i wyplukac wszystkie syfy ktore moga doprowadzic do szkod powstalych na silniku a sam olej to mi mechanik polecil. Mowil ze pelen syntetyk lepiej by sie przyjal w tym silniku i to wina poprzedniego wlasciciela ze zmienil na pol syntetyk... Ja juz olej kupilem i oddac go nie moge;/ ale tak jak ktos juz wspominal pol syntetyk z gornej polki to lepszy wybor niz pelen syntetyk za mala cenę! W srode autko biore na warsztat i z tesciem wymieniamy filtry wszystkie (knechta kupilem-dobre?) przeguby, paski alternator/wspomaganie, rozrząd, szczeki hamulcowe tuleje wahaczy, tuleje stabilizatora i wlasnie twn olej dlatego mam jeszcze 2 dni na ewentualne przemyslenia co do tego oleju ale szczerze powiem ze juz sie boje kombinowac bo ww. Czesci mnie kosztowaly 1400 zl a na dzien dzisiejszy wiecej kasy nie mam bo jeszcze zona na wakacje chce jechac xD a jak wyplukam uszczelke pod glowica? Albo cos innego rozdupce to pociagnie mnie po kieszeni to stara mnie zje xD wiec ewentualne ceramizery i inne wyciszacze czy plukanki moga poczekac az nazbieram znow troche funduszy;) jak nazbieram to znajac moja milosc do tego auta-sprezentuje mu nowiutkie popychacze hydrauliczne i oddam kolektor do czyszczenia ewentualnie jakies inne prace remontowo-upiekszajace wykonam;)
apg2312 - 13-07-2015, 19:30

Father napisał/a:
a sam olej to mi mechanik polecil. Mowil ze pelen syntetyk lepiej by sie przyjal w tym silniku

OK. Zwracam honor mechanikowi :) Jednak wygląda na to, że się zna :)
Tyle przynajmniej dobrze, że kupiłeś olej porządnej formy.
Co do płukanki - wypłukanie uszczelki jest nieprawdopodobne. A wyczyszczenie silnika z nagaru i wszelkich syfów...właśnie po to stosuje się płukankę :)
Teraz tak (chociaż myślę, że to tylko przejęzyczenie)
Szczęk hamulcowych nie ma, są klocki. Tylko zwróć uwagę, w jakim stanie masz tarcze hamulcowe.
Na 90% możesz dokupić sobie łączniki stabilizatora. Co do reszty zawieszenia - jakieś 30 czy 50 zł kosztuje sprawdzenia auta na szarpaku na stacji diagnostycznej. Jak jest kumaty diagnosta, to dokładnie Ci powie, co jest do wymiany. No chyba, że już byłeś na takim miniprzeglądzie;)
I bądź przygotowany na wymianę uszczelek (zimmeringów) przy wale i wałku rozrządu. Dodatkowo przy wymianie rozrządu wymieniłbym pompę wody.
To chyba tyle ? :)
Zrób fotorelację z przebiegu prac :)

Father - 13-07-2015, 19:55

Pompe wody i napinacz hydrquliczny kupilem razem ze wszystkim takze spoko;) laczniki wymienialem ostatnio. A szczeki to nie przejezyczenie:P z tylu mam bębny a tylko z przodu tarcze niestety;( a te zimmeringi to dzieki za info. Moglbys dokladniej powiedziec ktore to czesci?? Zebym sie nie zdziwil przy zmianie rozrzadu xD tesc w carismie kiedys wymienial juz ale tej po lifcie troche sie pewnie rozni choc tez silnik GDI. ;)
plecho1 - 13-07-2015, 20:07

Rozrząd jest taki sam http://www.akbi.pl/mp/pdf...gdi_rozrzad.pdf
apg2312 - 13-07-2015, 20:18

Bębny z tyłu....hmmm...dziwne...no ale przyjmijmy, że TTTM :)

Jak będziesz miał rozrząd rozebrany, to pod kołami pasowymi na wale korbowym i na wałkach rozrządu są zimmeringi.
Tu masz obrazek z mojego silnika :
http://japancars.ru/index...id=1&blk_id=230
numery bodajże 03064 lub 03258T.
Jak pod kołami pasowymi masz tam sucho, żadnych wycieków, to znaczy że wszystko jest OK.
Wbij sobie swój numer VIN :
http://japancars.ru/index...alog/mitsubishi
w razie potrzeby masz numery OEM wszystkich części.

Father - 13-07-2015, 20:29

Dzieki bardzo. Cena pewnie nie bedzie duza za to. Myslicie ze mimo braku wyciekow dobrze byloby wymienic te zimmeringi??
apg2312 - 13-07-2015, 21:11

No i zadajesz pytanie za 100 zł :P
Ja musiałem wymienić, bo zimmering wałka rozrządu puszczał olej, fajnie było to rozpylane przez koło pasowe, a wiadomo, jak olej wpływa na gumę.
Ale IMHO jeśli będziesz miał sucho po kołami pasowymi, to bym nie ruszał. Z tym, że znowu - nowy pasek, nowy napinacz, inna będzie siła naciągu, i zimmering może (ale nie musi) zacząć puszczać olej za tydzień czy miesiąc...a trzeba by wtedy znowu wszystko rozbierać...
Sam musisz zdecydować :)

Father - 13-07-2015, 21:28

Przy tej kwocie 100zl to kropla w morzu xD chetnie NIEzaryzykuje i kupie te zimmeringi :P ciekawe ile bede musial czekac na nie :D bo dostep do czesci mitsu w Zielonej Gorze jest tylko w firmie AutoExpert :P swoja droga polecam ta hurtownie. Super ceny maja i praktycznie kazda czesc potrafia zdobyc;]
apg2312 - 13-07-2015, 22:19

Father napisał/a:
dostep do czesci mitsu w Zielonej Gorze jest tylko w firmie AutoExpert

Eeeee...przesadzasz ociupinkę :P
Inter Cars o. Zielona Góra
65-119
Zielona Góra
Trasa Północna 12C
Z kartą Mitsumaniaków jest rabat ;)

Co najmniej 3 salony MMC :)
A przypuszczam, że gdyby poszukać, to sklep jakiś specjalizujący się autach japońskich i/lub azjatyckich by się niejeden znalazł.

Father - 14-07-2015, 08:23

Jest w galerii na francuskiej ale drogo maja. Np w autoexpercie za napinacz hydrauliczny dalem 300zl a gdzie indziej 370-410 wołali;P a karty jeszcze nie mam bo dopiero po 6mies mozna zlozyc wniosek tutaj;(
romek atomek - 14-07-2015, 13:39

apg2312 napisał/a:
Cytat:
ale mnie wszyscy odradzaja plukanke bo mowia ze to wiecej szkod moze narobic niz mam teraz

Ale niby jakich szkód ? Syntetyk przeżre Ci blok silnika czy głowicę jak kwas solny czy siarkowy ??????
Kolego - sporo mechaników zatrzymało się w rozwoju (zawodowym, a często i umysłowym)


z Tym pogadaj :
dokumentacja od forda nissana GM zabraniająca stosowania engine flush
http://media.nbcbayarea.c...d+Documents.pdf

kilka ciekawych artykułów na portalach samochodowych ( nie forach )
http://www.ehow.com/list_...e-engines_.html
http://www.nbclosangeles....shservices.html
http://blog.autoshopper.c...g-Does-It-Work/
http://www.autos.com/car-...mage-the-engine

Father - 14-07-2015, 13:48

Czyli z tego co wyczytalem w wielkim skrocie - ROBTA CO CHCETA ALE NIE POLECAMY PLUKANKI;p dzieki za podrzucenie linkow. Pomogles bardzo w podjeciu decyzji o NIE plukaniu mojego serducha;)
apg2312 - 15-07-2015, 21:12

Father napisał/a:
z Tym pogadaj

Ty pogadaj z tym
http://www.monotaro.com/g...0150715184940:s
i z tym
http://valvoline.co.il/PyroilEngineFlush


Father napisał/a:
Czyli z tego co wyczytalem w wielkim skrocie - ROBTA CO CHCETA ALE NIE POLECAMY PLUKANKI

Brednie. Mniej więcej to samo, co pisałem wcześniej o zacofanych mechanikach.
Obecne w tej chwili na rynku płukanki bazują na komponentach ropo i naftopochodnych. I nie ma możliwości, żeby "zjadły" jakiekolwiek uszczelki, więc opowieści z krainy d(r)eszczowców o rozszczelnieniu silnika można włożyć między bajki. Owszem, płukanki poprzednich generacji były bardziej agresywne (chociaż też bezpieczne), ale już od lat nie ma ich na rynku.
Dowcip polega na tym, że płukanki rozpuszczają szlamy i nagary, którym detergenty czyszczące zawarte w oleju nie dają rady, np. w miejscach takich jak rowki pierścieni na tłokach.
Na zachodzie Europy robienie płukanki przy każdej wymianie oleju jest praktycznie obligatoryjne (oczywiście, w porządnych serwisach, bo u jakiegoś Turka czy Polaka to nie ma co na to liczyć). U nas niestety, jak to w Polsce - raz puszczona gdzieś plotka zaczęła żyć własnym życiem, dokładnie tak jak inne "legendy miejskie". Ale porządne warsztaty też oferują płukanie silnika przy wymianie oleju.
Zresztą w końcu - nie mój cyrk, i nie moje małpy. Zrobisz płukankę czy nie zrobisz...mi to rybka :)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group