To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Ogólne - szukam kogos kto poleruje szklo!!!

Serek - 16-03-2007, 23:30

Apikus
Arturro jasno napisał, że konstrukcyjnie reflektor nowszej A6 różni się jedynie wkładem dla sekcji H4, gdzie znaduje się obecnie D2. Forma reflektora pozostała ta sama, sekcja H7 pozostała ta sama, szkło zostało przystosowane do przepuszczania wiązki światła ksenonowego. Wkład dla światła ksenonowego posiada własną komorę z odbłyśnikiem, jest to część integralna systemu. Nic poza tym. Podobnież jest z wersją audi 80, wczesne A4, gdzie pojawiały się reflektory z wbudowanymi soczewkami zamiast sekcji H4. Reflektor pozostaje ten sam, nie ma potrzeby wymiany jego formy. Przednia część szyby została pozbawiona perforacji.
SLA ma rację w sprawie homologacji. Tego nie można uzyskać tak poprostu. Tym bardziej, że rzemieślnicza praca uniemozliwia "powtarzalność" z oczekiwaną dokładnością.

sla - 16-03-2007, 23:53

A czy można używać świateł bez homologacji? Nie. To jaki sens mają takie rzemieślnicze przeróbki? Zabranie dowodu rejestracyjnego i kupno nowych lamp na miejsce własnoręcznie zniszczonych. Gdzie tu jest sens. Nie jestem jakimś specjalnym znawcą samochodowym, myślę, że większość z was ma wiedzę kilkakrotnie większą od mojej, niemniej jednak tematy, które mnie interesują staram się zgłębić do końca i nie opierać się na wiedzy przysłowiowego pana Józka tylko profesjonalistów.Temat dotyczył przeróbek świateł w Cari, a tego nie da się zrobić dobrze a co za tym idzie profesjonalnie, ponieważ na dzień dzisiejszy nikt nie produkuje i myślę że nie będzie produkował zgodnych z normami bezpieczeństwa zamienników.
Serek - 17-03-2007, 00:23

Dlatego też nikt nie obstaje przy tym, że w razie kontroli możemy się tłumaczyć. Sprawa podobna do przyciemnianych szyb. Kłopot w tym, że nawet w sklepach z tzw. "tuningowymi" akcesoriami mozna dostać lampy, które bardzo często nie posiadają homologacji bądź też ich wytwórcy niezgodnie z prawem umieszczają na nich znaki homologacji.
Temat ten powstał z myślą o dopracowaniu (mam nadzieję) tematu przeróbek lamp ksenonowych tak, aby korzystanie z nich przynosiło wymierne korzyści zarówno dla kierującego pojazdem jak i innych użytkowników dróg. Wystarczy nadmienić tylko, że użytkownik robi to na swoją odpowiedzialność.
Przydałoby się wam panowie wielkie wiadro zimnej wody :wink: Nie kłóćcie się. Proszę.

saphire - 17-03-2007, 22:46

Chciał bym tylko zauważyć że lampy nadal mają homologację :mrgreen: bo przecież odpowiedni napis nadal na szkle pozostaje więc o czym wogóle ta dyskusja? KTO mu udowodni że ta lampa NIE MA homologacji? Policjant? A może biegły? Bo skoro przeszedł badania techniczne i ma wbite dopuszczenie do ruchu to o czym w ogóle ta rozmowa? Jeśli światło świeci zgodnie z przepisami, nie oślepia, ma wyraźną granicę światłocienia i na dodatek ważny przegląd w dowodzie to w czym problem? Przecież te palniki ksenonowe są celowo projektowane do włożenia w lampę dostosowaną do H4/H7 i tak mają umieszczony palnik by był dokładnie w tym samym miejscu co włókno żarówki halogenowej więc identycznie promieniuje światłem tyle że jaśniej. Nie ma o co kruszyć kopii...
Hubeeert - 18-03-2007, 00:49

saphire napisał/a:
Chciał bym tylko zauważyć że lampy nadal mają homologację bo przecież odpowiedni napis nadal na szkle pozostaje więc o czym wogóle ta dyskusja? KTO mu udowodni że ta lampa NIE MA homologacji? Policjant

Otoz nie maja bo zostaly przerobione. Policjant nic Ci udowadniac nie musi - zgodnie z obowiazujacym w Polsce Prawem moze zatrzymac DR i skierowac na badania diagnostyczne.

Nie musi byc bieglym - wystarczy, ze ma podejrzenie.

saphire - 18-03-2007, 12:26

No dobra - skieruje na badanie do stacji kontroli pojazdów i co? Przecież przejdzie badanie bez problemu skoro światła świecą zgodnie z przepisami. Toć nawet można sobie w takiej stacji nawet zaświadczenie o tym extra zawczasu pobrać. Jak dla mnie to jest to bezprzedmiotowa dyskusja bo i jedna i druga strona będzie miała tak zwolenników jak i przeciwników a w naszych realiach nikt nikogo nie przekona :)
Hubeeert - 18-03-2007, 13:14

Homologacja wydawana jest na element zgodny z homologowanym.
Koniec kopka.
Wstawienie zarnika powoduje zmiane elementu.

Robta co chceta. Ja i tak uwazam, ze w tym kraju dopoki my samy nie zaczniemy przestrzegac przepisow (jak niezyciowe by one nie byly) zamiast narzekac, ze inni ich nie przestrzegaja - tak dlugo nie bedzie normalnie.

Cwaniactwo i olewanie prawa prowadza do anarchii. W Polsce anarchie juz mamy. Na drogach. W polityce. Gospodarce.

Oby tak dalej.

I prosze mi tu nie opowiadac, ze ten temat nie ma z tym nic wspolnego - od takich drobiazgow sie zaczyna - bo skoro mozna olewac tak malo wazne przepisy, to mozna i powazniejsze bo sa glupie. Ale prawo jest prawem.

apikus - 26-03-2007, 00:19

Serek napisał/a:
Apikus
Arturro jasno napisał, że konstrukcyjnie reflektor nowszej A6 różni się jedynie wkładem dla sekcji H4, gdzie znaduje się obecnie D2. Forma reflektora pozostała ta sama, sekcja H7 pozostała ta sama, szkło zostało przystosowane do przepuszczania wiązki światła ksenonowego. Wkład dla światła ksenonowego posiada własną komorę z odbłyśnikiem, jest to część integralna systemu. Nic poza tym. Podobnież jest z wersją audi 80, wczesne A4, gdzie pojawiały się reflektory z wbudowanymi soczewkami zamiast sekcji H4. Reflektor pozostaje ten sam, nie ma potrzeby wymiany jego formy. Przednia część szyby została pozbawiona perforacji.


Jesli mowimy o formie jako o ksztalcie to sie zgadza, zewnetrzny ksztalt jest taki sam. Sam reflektor jest inny, reflektor w rozumieniu odblysnik, lustro. Szkla, a wlasciwie poliweglan - bo z niego zbudowane sa dzisiejsze szyby reflektorow - nie trzeba przystosowywac do przepuszczania swiatla wytwarzanego przez zarowki ksenonowe, bo swiatlo jest swiatlem (odpowiednia dlugosc fali elektromagnetycznej), niezaleznie co jest jego zrodlem. Szyba jest teraz gladka, gdyz nie jest czescia optyczna systemu jak to mialo miejsce w przypadku szyb perforowanych.
Jesli chodzi o zastosowanie swiatel ksenonowych zamiast tradycyjnych to oprocz wymiany samych reflektorow potrzebne jest jeszcze dodanie spryskiwaczy i czujnikow + serwomotory do poziomowania wiazki swiatla. Moze to drobiazgi, ale wymagane przez obowiazujace przepisy.
saphire napisał/a:
Przecież te palniki ksenonowe są celowo projektowane do włożenia w lampę dostosowaną do H4/H7 i tak mają umieszczony palnik by był dokładnie w tym samym miejscu co włókno żarówki halogenowej więc identycznie promieniuje światłem tyle że jaśniej. Nie ma o co kruszyć kopii...

Nie wiem o czym pisze saphire, bo z tego co wiem zarowki D1 czy D2 nie pasuja do mocowan zarowek H4/H7 a poza tym do zasilania zarowek ksenonowych wymagane jest znacznie wyzsze napiecie niz 12V, wiec konieczny jest przetwornik napiecia. Moze wiec sa to konwencjonalne zarowki tylko o innej barwie swiatla (specjalne filtry)?
Zeby bylo jasne, nie jestem przeciwny wymianie reflektorow na ksenony (widze roznice i zalety), tylko jestem za tym, aby to zrobic profesjonalnie.
Pozdrawiam
Andrzej

saphire - 26-03-2007, 08:00

apikus: są wkłady i zestawy xenonowe (elektryka przetwornica itp.). Palniki są tak zrobione że pasują do odbłyśników od H4/H7 aczkolwiek mają własne gniazdo które dopasowane jest do otworu w odbłyśniku a sam palnik jest tak usytuowany że pozycja łuku elektrycznego pokrywa się z pozycją żarnika od H4/H7 na dodatek jest regulowalna więc można odpowiednio ustawić, ponadto sam palnik ma odpowiednie osłony by nie oślepiał do przodu. Nowsze modele tych palników mają nawet elektromagnetyczne sterowanie tymi przysłonami tak by przełączanie na długie/krótkie dało się zrealizować jednym palnikiem. Pomijam kwestie czy one są przepisowe czy nie :twisted:
apikus - 26-03-2007, 10:58

saphire,
dzięki za info. :) Teraz będę wiedział więcej.
Pozdrawiam
Andrzej

Anonymous - 26-03-2007, 11:59

sla napisał/a:
A czy można używać świateł bez homologacji
[quote="sla"]

A ja powiem tylko że nie o homologacje tu chodzi. Samemu mnie korcilo kupienie palnika gotowego pod H4 i wiem że światło i bezpieczeństwo i nie potrące pieszego w nocy itp... ale ostatnio pokazało się wiele samochodów z takimi cudami i powiem jedno - chol...a jas..a jak to oslepia tych z przeciwka. To nie jest bajka takie lampy naprawdę oślepiają i pewnie nie przekonam zainteresowanych ale moze jak sami doświadczą takiego oślepienia to sie zastanowią... sorki że powiem ale bezwzględnie powinny być egzekwowane te przepisy bo moze siebie uchronimy i będziemy lepiej widzieć ale ktos przez nas jadąc z malym dzieckiem moze zostac oślepiony i mieć wypadek - spokojnego sumienia dla wszystkich "pseudoxenonowców"

Anonymous - 03-09-2007, 17:29

witam wszystkich!wbrew wszystkim dobrnolem do celu i przerobilem lampy tak jak chcialem ,sa wsadzone soczewki bixenonowe z mercedesa c-klasy , wypolerowane klosze i swieca bardzo dobrze,ustawione sa perfekcyjnie nikogo nie razi i nie swieci po niebie. w mojej prywatnej galeri mozna zobaczyc efekt przerobki.
Bartek - 03-09-2007, 17:53

bobi rzeszow, rozumiem, że taki zbędny szczegół jak autopoziomowanie odpuściłeś?? -

Wracając ze Strykowa mało się w rowie z rodzinką nie znalazłem przez takiego pajaca, co odpuścił... Oślepiał, jakby na długich leciał, więc mignąłem, żeby przestał, a o włączył długie - wtedy był koszmar - naprawdę nie ważne jak dobrze masz ustawione światła na postoju, w czasie jazdy oślepiają katastrofalnie....

Anonymous - 03-09-2007, 19:04

a skad mozesz wiedziec ze oslepiaja skoro nie widziales,trafiles na pajaca co mial swiatla nie ustawione albo wpakowal jakies zaroweczki ze 120W i odrazu aluzja do mnie!tak sie sklada ze posadzilem kumpla za stery i jechalem z naprzeciwka w drugim aucie i jest ok nie dostalem po galach!a jak na ciebie tak zle dziala swiatlo ze az do rowu odbijasz proponuje jazde noca w okularach przeciwslonecznych!
Chooper - 03-09-2007, 19:27

oj kolego chyba nie do konca masz pojęcie o konstrukcji lamp ksenonowych :roll:


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group