To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Pajero III - [3.2 DID] rozruch z pilota

robek295 - 18-05-2016, 18:52

powiem ci ze nic nie wiem :shock: na elektryce sie zbytnio nie znam ale wydaje mi sie ze chyba se poradze :oops: wydrukowalem se ta instrukcje i tak mnie zastanawia podlaczenie do stacyjki jest tam sygnal do ominiecia immo.. (bypass) czy to umnie zda egzamin? czy bede musial jednak przykleic ta kosteczke z klucza przy stacyjce?
i zastanawia mnie sterowanie centralnym zamkiem gdzie to podlaczyc? do komputera samochodu? czy jak to wyglada ja nawet nie wiem czy moje auto mialo central z pilota bo jak go kupilem byl tylko jeden kluczyk :cry:

plecho1 - 18-05-2016, 19:19

Ten sygnał jest dla specjalnego emulatora (ktoś gdzieś tu pisał, że chyba do Miśka coś takiego kosztuje z 500zł) więc raczej taniej i prościej wyjdzie sposób z przyklejeniem transpondera do anteny. Sterowanie centralnym podłączasz do dwóch przewodów sterujących idących ze specjalnego przełącznika z drzwi kierowcy do sterownika centralnego zamka. W miśkach jest sterowanie centralnym zamkiem sygnałem masy i tak też musisz skonfigurować ten moduł alarmu czyli do sterowania centralnym sterowanym masą. Jeśli gdzieś w kabinie jest przełącznik do zamykania i otwierania centralnego zamka to tam też możesz się podłączyć pod centralny. To czy masz centralny na kluczyk czy na pilot to nie ma tu żadnego znaczenia.
robek295 - 18-05-2016, 23:36

plecho1 napisał/a:
Ten sygnał jest dla specjalnego emulatora (ktoś gdzieś tu pisał, że chyba do Miśka coś takiego kosztuje z 500zł) więc raczej taniej i prościej wyjdzie sposób z przyklejeniem transpondera do anteny. Sterowanie centralnym podłączasz do dwóch przewodów sterujących idących ze specjalnego przełącznika z drzwi kierowcy do sterownika centralnego zamka. W miśkach jest sterowanie centralnym zamkiem sygnałem masy i tak też musisz skonfigurować ten moduł alarmu czyli do sterowania centralnym sterowanym masą. Jeśli gdzieś w kabinie jest przełącznik do zamykania i otwierania centralnego zamka to tam też możesz się podłączyć pod centralny. To czy masz centralny na kluczyk czy na pilot to nie ma tu żadnego znaczenia.

z tego co przeczytalem w tej instrukcji central jest skonfigurowany na sterowanie masa wiec chyba wystarczy podlaczyc wtedy.
a jeszcze tak patrze to tam na tych przewodach sa bezpieczniki czy musze dokupic gniazda na bezpieczniki? czy powinno to byc w zestawie? ( ten zestaw jest w drodze do mnie bede go mial w piatek), co do klucza to gdzie trzeba sie udac zeby skopiowac ten transponder? 17 czerwca lece do Polski wkocnu po dwoch latach od ostatniej wizyty wiec skozystam i dorobie klucz wrazie co, czy nie ma problemow z takimi kopiowanymi transponderami?
jeszcze odnosnie podlaczenia gdzie sie wpiac do sygnalu obrotomierz, sygnal swiec zarowych i sygnalu neutral lub chamulca recznego i to mnie zastanawia mam automat wiec mam go zostawiac na N czy na P troche tego nie kumam gdzie znajde te kable mniejwiecej i gdzie najlepiej umiejscowic ta centralke zeby wszystko fajnie i bez problemu podlaczyc

plecho1 - 18-05-2016, 23:58

Bezpieczniki powinny być w komplecie na przewodach więc raczej nic dodatkowo nie powinno być potrzebne. Ja klucza dorabiałem w punkcie dorabiania kluczy w markecie. Warto popytać w kilku takich punktach, ja pytałem w trzech i ceny dorobienia kompletnego klucza wahały się od 210 do 450zł. Kilka sterowników zamka zamontowałem i zawsze montowałem obok skrzynki bezpiecznikowej w kabinie bo znajduje się tam większość potrzebnych przewodów. Co do tych sygnałów to warto by prześledzić schemat instalacji, z łatwiejszych sygnał hamulca ręcznego powinien dochodzić do licznika więc najlepiej poszukać go w wiązce dochodzącej do licznika. Automat najlepiej zostawiać na P.
Tu masz różne instrukcje do Twojego auta http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=3449

robek295 - 19-05-2016, 00:13

plecho1 napisał/a:
Co do tych sygnałów to warto by prześledzić schemat instalacji, z łatwiejszych sygnał hamulca ręcznego powinien dochodzić do licznika więc najlepiej poszukać go w wiązce dochodzącej do licznika. Automat najlepiej zostawiać na P.
Tu masz różne instrukcje do Twojego auta http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=3449

to wtedy podlaczyc ten kabel wejscie sygnalu neutral lub chamulca pod parking?

plecho1 - 19-05-2016, 07:05

Tu chodzi o sygnał hamulca ręcznego do którego jest "przewód czarno/biały (-) wejście sygnału neutral lub hamulca ręcznego". W przypadku podpięcia pod hamulec ręczny odpalić z pilota da się tylko kiedy ręczny będzie zaciągnięty. To jest bardziej dla autek ze skrzynia manualną ale auta z automatem i tak nie odpalisz jak nie będzie albo na N albo na P, w niektórych nawet nie wyjmiesz klucza ze stacyjki jak nie przełączysz na P. "Sygnał żarzenia (diesel)" podłączasz do przewodu idącego do świec żarowych aby odpalenie miało miejsce dopiero po zagrzaniu świec. "Sygnał obrotomierza" jest potrzebny do zakończenia kręcenia rozrusznikiem kiedy sterownik alarmu wyczuje odpowiednio wysokie obroty silnika. Sygnał obrotomierza także idzie do licznika więc najlepiej go szukać w wiązce idącej do obrotomierza. Osobiście wymontował bym licznik i prześledził po ścieżkach który pin w gnieździe licznika odpowiada za obrotomierz i kontrolkę ręcznego i które przewody łączą się z tymi pinami, tak było by najpewniej.
robek295 - 19-05-2016, 18:43

plecho1 napisał/a:
Tu chodzi o sygnał hamulca ręcznego do którego jest "przewód czarno/biały (-) wejście sygnału neutral lub hamulca ręcznego". W przypadku podpięcia pod hamulec ręczny odpalić z pilota da się tylko kiedy ręczny będzie zaciągnięty. To jest bardziej dla autek ze skrzynia manualną ale auta z automatem i tak nie odpalisz jak nie będzie albo na N albo na P, w niektórych nawet nie wyjmiesz klucza ze stacyjki jak nie przełączysz na P. "Sygnał żarzenia (diesel)" podłączasz do przewodu idącego do świec żarowych aby odpalenie miało miejsce dopiero po zagrzaniu świec. "Sygnał obrotomierza" jest potrzebny do zakończenia kręcenia rozrusznikiem kiedy sterownik alarmu wyczuje odpowiednio wysokie obroty silnika. Sygnał obrotomierza także idzie do licznika więc najlepiej go szukać w wiązce idącej do obrotomierza. Osobiście wymontował bym licznik i prześledził po ścieżkach który pin w gnieździe licznika odpowiada za obrotomierz i kontrolkę ręcznego i które przewody łączą się z tymi pinami, tak było by najpewniej.

z licznikiem nie ma problemu 6 srubek i licznik zdiety jest wpinany na gniazdo, z tym sygnalem recznego kumam, chodzilo mi o to czy podlaczyc pod neutral czy moze pod parking bo z tego co rozumiem nie odpale auta jak podlacze neutral a bedzie na parking, wydaje mi sie ze dobrze to zrozumialem

[ Dodano: 21-05-2016, 02:11 ]
jeszcze gdzie podlaczyc przekaźnik blokady silnika (z okablowaną podstawką) jest tam cos takiego i jest tam wzmianka o przecieciu obwodu jakiegos nie wiem o co biega zbytnio

plecho1 - 21-05-2016, 06:39

To jest taki dodatkowy immobiliser którym przerywasz jakiś obwód w aucie puszczając go przez przekaźnik. Kiedy alarm jest uzbrojony to ten przekaźnik rozłącza ten obwód. Tego podłączać nie musisz ale nie jest złą opcją kiedy będziesz miał ominięty oryginalny immobiliser.
robek295 - 21-05-2016, 11:14

plecho1 napisał/a:
To jest taki dodatkowy immobiliser którym przerywasz jakiś obwód w aucie puszczając go przez przekaźnik. Kiedy alarm jest uzbrojony to ten przekaźnik rozłącza ten obwód. Tego podłączać nie musisz ale nie jest złą opcją kiedy będziesz miał ominięty oryginalny immobiliser.

no to nie jest zly pomysl, a gdzie to podlaczyc? bo w instrukcji nie ma chyba zadnego schematu nie zauwazylem przynajmniej

plecho1 - 21-05-2016, 11:53

Można przeciąć jakiś obwód przy stacyjce albo zasilanie jakiegoś zaworu pompy wtryskowej lub jeszcze coś innego bez czego silnik nie odpali.
robek295 - 22-05-2016, 20:48

panowie zaczolem podlaczac ten alarmik i najpierw podlaczylem syrene itd i chcialem najpierw central podlaczyc znalazlem na jednej kostce dwa przewody przy ktorych jak robie kluczem zamykam central to na mierniku skacze woltaz na jednym przewodzie przy zamykaniu a na drugim przy otwieraniu ale jak podlaczylem to i pilotem nie zamykal ani nie otwieral i nie wiem co jest grane

[ Dodano: 22-05-2016, 23:27 ]
ok znalazlem juz odpowiednie kable i dziala i otwiera wkoncu, ale jak otworze i wsiade do auta odpale a on po czasie sie uzbraja :? i zostal temat podlaczenia swiatel czy kierunkow, i startera silnika czy moze ktos wie jakie kable w ktore miejsce popodlaczac pod stacyjke?

plecho1 - 23-05-2016, 06:34

Kierunki najlepiej podłączać przy manetce. Na włączonych kierunkach sprawdzaj probówką lub miernikiem na których przewodach napięcie będzie pulsowało. Co do podpięcia odpalania pod stacyjkę, to też najpewniej jest odnaleźć odpowiednie przewody przy pomocy probówki czy miernika.
Co do zamykania się centralki po odpaleniu to najprawdopodobniej aktywna jest taka funkcja w sterowniku alarmu.

robek295 - 23-05-2016, 16:43

plecho1 napisał/a:
Kierunki najlepiej podłączać przy manetce. Na włączonych kierunkach sprawdzaj probówką lub miernikiem na których przewodach napięcie będzie pulsowało. Co do podpięcia odpalania pod stacyjkę, to też najpewniej jest odnaleźć odpowiednie przewody przy pomocy probówki czy miernika.
Co do zamykania się centralki po odpaleniu to najprawdopodobniej aktywna jest taka funkcja w sterowniku alarmu.

Zamykanie centralki ogarniete faktycznie trze ba bylo wylaczyc samouzbrojenie, a co do kierunkow to czy nie lepiej podlaczyc pod awaryjne? Czytalem ze inaczej trzeba dac diody prostownicze

plecho1 - 23-05-2016, 17:20

Jak masz dwa wyjścia w sterowniku alarmu do podłączenia kierunków to nie trzeba żadnych diod i nie miało by znaczenia czy podpinasz się pod przewody idące do przełącznika awaryjnych czy też do przełącznika od kierunkowskazów bo i tak podpinasz się pod te same przewody tylko w innym miejscu. Przy manetce od kierunkowskazów jest lepszy dostęp i proponuję tam poszukać odpowiednich przewodów. Najlepiej użyć szpilki i nakłuwać ją przewody następnie jeden koniec probówki do masy auta a drugi do szpilki. Jak trafisz na odpowiedni przewód to probówka zamruga.
robek295 - 23-05-2016, 18:31

plecho1 napisał/a:
Jak masz dwa wyjścia w sterowniku alarmu do podłączenia kierunków to nie trzeba żadnych diod i nie miało by znaczenia czy podpinasz się pod przewody idące do przełącznika awaryjnych czy też do przełącznika od kierunkowskazów bo i tak podpinasz się pod te same przewody tylko w innym miejscu. Przy manetce od kierunkowskazów jest lepszy dostęp i proponuję tam poszukać odpowiednich przewodów. Najlepiej użyć szpilki i nakłuwać ją przewody następnie jeden koniec probówki do masy auta a drugi do szpilki. Jak trafisz na odpowiedni przewód to probówka zamruga.

Wlasnoe mam jeden kabelek bialy opisany sterowanoe swiatlami,
I jeszcze jedna ssprawa moze ktos wie gdie i jakie kabelki sa od sygnalu obtotomierza, cisnienia oleju i diody grzania swiec



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group