To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Car Audio - KENWOOD KDC-PSW9524... ?

Anonymous - 14-03-2007, 21:44

Tomas79 napisał/a:
Przy instalacjach wysokomocowych w samochodzie pojawia sie problem tego typu, ze zaczyna grać tapicerka, trzęsie sie wszystko i wszystko produkuje dzwięk (zbędny) więc należy tłumic najczęściej to co słychać najbardziej, a mianowicie karoserię pojazdu.


Nadal mylisz pojęcia, tłumienie drzwi nie ma nic wspólnego z klekoczącymi plastykami w aucie, to tego i tego używa się innych materiałów.
Instalacja wysokomocowa to dośc ogólne pojęcie, moje oba wzmacniacze, czyli 6 kanałów dysponują mocą łączną około 360W co nie wydaje mi sie czymś szczególnym jeśli chodzi o moc samą w sobie, fakt iż priorytetem w moim przypadku była jakoś ale gwarantuje Ci ,że jest bardzo głośno jeśli trzeba....także nie zakładaj że każda instalacja posiadająca wzmacniacz to instalacja wysokomocowa.

Tomas79 napisał/a:
Wiem ze większości wydaje sie to bzdurą po wszyscy mierzą głośność głośnika watami


Już kilka lat temu przestałem patrzeć na głośniki przez pryzmat mocy, co opisałem po krótce powyżej. Fakt faktem, auto to mało przyjazne środowisko dla muzyki i aplikacji głośników, które muszą mieć swoją moc, aby można było cieszyć sie muzyką na przyzwoitym poziomie.

Tomas79 napisał/a:
Nie ma głośników free air, każdy potrzebuje skrzynki


Oczywiście że są. To że są mało efektywne to inna sprawa, ale takowe istnieją.

Tomas79 napisał/a:
Skrzynia zamknięta to raczej wynalazek dla konstrukcji high-end (10000PLN) z uwagi na wysokie wymagania sprzętowe


Kolejny błąd, skrzynia zamknięta to PODSTAWOWE rozwiązanie do dynamicznego suba w samochodzie, głośnik może być i za 300zł, ale jak każdy subwoofer musi mieć zasilanie godne subwoofera.

Tomas79 napisał/a:
Natomiast bass-refleks, band-bass na dzień dzisiejszy dają najbardziej zadowalający efekt - przy rozsądnym koszcie.


Koleja bajka, konstrukcje typu band pass, BR czy isobarik sa rozwiazaniami droższymi w wykonaniu, i stosowane są nie bez przyczyny, po prostu głośniki są mniejszej mocy,słabsze bas jest wtedy mulasty....wolny ponieważ dzwięk wymuszony jest przez konstrukcję, nie jest to kwestia finansowa, ale prefenecji słuchacza, także to co piszesz nie ma sensu, jeden wybiera skrzynie zamknieta bo lubi sprężysty i szybki bas, kto inny weźmie band pass bo lubi mięso w bagażniku.

Tomas79 napisał/a:
Oczywiście ze dobrej jakości głośniki zabudowane w drzwiach dają dobry efekt ale cena takich głośników to ok 600zl i zeby je wykorzystać należy mieć tez dobre żródło dzwięku (conajmniej CD za ok 1200zl+dobry wzmacniacz)


Gruba przesada, bez probelmu można to zrobić dużo taniej.

Tomas79 napisał/a:
lecz głośniki samochodowe te do drzwi (16,5) są przeznaczone na kikbass (tzn ich częstotliwość rezonansowa jest stosunkowo wysoka ok 50-60Hz) co uniemożliwia odtwarzanie niskich częstotliwości.


Sa 16cm głośniki które można puścić od samego dołu i nawet nie zastękają, przepędzą nie jeden subwoofer.

Tomas79 napisał/a:
Jeśli nie wierzysz, możesz spróbować - wystarczy kupić jakiś głośnik (a nawet niech to bedzie jakis na 60zl - dwucewkowy) wyciągnąć zasilanie z tylnych głośników dorzucając filtr dolnoprzepustowy na odcięciu ok 300Hz. (Przecież to nic innego jak tylko rozbudowa istniejących głośników 2 drożnych o dodatkowy bass, czyli konstrukcja 2,5 drożna) Sprawdź jak to zagra. (strat finansowych praktycznie żadnych)


Nie, dziekuje :) ja już w życiu pobawiłem się wystarczająco.

Co do osttatniego akapitu dot podziału czestotliwosci nie bede sie juz wypowiadał ponieważ są to dość niewymierne sprawy i zależą od auta i preferencji słuchacza, nie ma złotego środka, także to co piszesz nie jest lekiem na wszystko.

Nie chcę się mądrzyć i przekomarzać, ale książkowa wiedza często mocno odbiega od reali panujacych jesli chodzi o CA, nie jestem fachowcem ponieważ hobbystycznie insteresuje się tym od 10 lat, ale wszystkie moje wypowiedzi sa poparte tym z czym zetknąłem sie, czego miałęm okazje słuchać i widzieć, staram sie nie teoryzować.

pozdr,
Kuba

Anonymous - 14-03-2007, 21:53

No nie operam sie tylko na książce, również to jest moje hobby od ok 10 lat :) , też sie tym dużo bawiłem, wiec witka :)

Oczywiście ze jest po części według mnie masz racje (wszystko zależy od auta)
Ale przede wszystkim od słuchacza.

Moje doświadczenia są poparte pomiarami w labolatorium (tylko że na zestawy domowe, bo akurat takie potrzebowałem i charaktrystyka wypadła w miare prosta. Bawiłem sie zwrotnicą 2 lata)

Z uwagi na brak czasu od ok 3 lat porzuciłem to hobby, teraz jest Legnum vr4

Po raz kolejny powiem ze podany system nie jest poprawny, ale zapewnia największą poprawę niskich tonów po najmniejszym koszcie.

Ok rzuciłem propozycję i temat zamykam

Serek - 14-03-2007, 21:57

Panowie, robi się OT. Wiem, że czasem są to rozmowy przynoszące wymierne korzyści. Ale nie jest tak tym razem. Trzymajmy się tematu.
Anonymous - 14-03-2007, 22:03

Autor wątku narzekał na brak basu w aucie, sadziłem ze kręcimy się wokół tego tematu, ale jak kierownik mówi ze ma być spokój to ok :biggrin:

pozdr,
Kuba

Serek - 14-03-2007, 22:07

No. :wink: Tak lepiej. :P
xor - 15-03-2007, 14:32

No faktycznie biorąc pod uwagę samą nazwę tematu to OT to to był.
Ale jakże pouczający... :) Big dzięki, folks !



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group