To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Nasze Miśki - Moja Biała Strzała Colt C50 89r.

KamilZ - 22-03-2016, 09:59

Krzyzak napisał/a:
4 śrubki od góry wykręcasz (polecam wkrętarkę) i wyciągasz silniczek - przekładnia jest czysta i nasmarowana, więc nic czyścić nie trzeba, ale piszę to byś sprawdził dla własnego spokoju

a czujnik jest na wierzchu - obok termostatu, wkręcony poziomo w obudowę przy termostacie, praca banalna na 5 minut ze spuszczeniem płynu

Dziękuję ale zadam jeszcze jedno głupie pytanie, gdzie dokładnie znajduje sie ten krokowy?

Krzyzak - 22-03-2016, 11:44

przy przepustnicy - ten z wtyczką od góry
KamilZ - 22-03-2016, 14:23

Krzyzak napisał/a:
przy przepustnicy - ten z wtyczką od góry

Dziękuję bardzo, dzisiaj się tym zajmę.

KamilZ - 23-03-2016, 00:10

No to teraz mamy zagadkę.
Czujnik wymieniony ale poprawy nie ma :(
Krzyzak, krokowy o którym mówiłeś na cztery śruby jest u mnie inny.

tu zdjęcie od góry.
Nie mam pojęcia czy ta przepustnica jest od tego auta ale wygląda na to że wszystkie wtyczki są oryginalne , kolega mechanik twierdzi że jest od tego bo ta ze zdjęcia poniżej podobno nie ma sterowania EGR który w tym aucie jest. Jak si okazało to nawet katalizator był.


Nadal nie odpala na zimnym i nie trzyma obrotów. za trzecim razem odpali na chwilę (ok. 8-10 sek.) i gaśnie, jak tylko dotknę pedał gazu to odrazu gaśnie. za piątym razem dodaję gazu i łapie wyższe obroty, trzymam na 2500-3500 przez minute i chodzi jak złoto i odpala z pół obrotu.
Ma ktoś jakiś pomysł co to? obstawiam TPS lub ten krokowy albo przepływomierz.

Jeszcze jedno pytanie o tą wtyczkę do której należy podłączyć minusa z aku, która to jest ze zdjęć poniżej i w jakim celu to zrobić jeśli zapłon jest dobrze ustawiony, chyba że mylę pojęcia.



a kolektor dolotowy wygląda tak

Krzyzak - 23-03-2016, 22:27

To jest przedlift. Masz stary TPS, ale też go się tak samo ustawia.
Na 1 zdjęciu masz silniczek zakryty tą blachą. Jego wtyczka jest na przepustnicy.
W nowszej wersji masz tak, jak na zdjęciu 3 gdzie silniczek od obrotów jest z czerwoną wtyczką.
Kolektor z ostatniego zdjęcia wygląda na taki jak trzeba, od Colta.
A wtyczka od zapłonu to na 99% będzie ta leżąca na filtrze węglowym - zdjęcie nr 7, powyżej jest silnik wycieraczek.
Na zdjęciu 6 jest mniejsza luźna wtyczka - to złącze pompy paliwa. Możesz podłączyć je do plusa aku na kilka sekund przed odpaleniem, uruchomisz tym samym pompę paliwa i jeśli auto odpali bez problemu, to znaczy, że coś z wydajnością paliwową.
Może wtryskiwacze zalewają silnik i stąd problemy - dopiero jak przepalisz nadmiar to odpala elegancko.
Pozostałe kwestie to właśnie zapłon (ustawiamy na rozgrzanym silniku, i oczywiście to złącze do masy) oraz zawory - luzy się reguluje ręcznie.

KamilZ - 23-03-2016, 23:24

[quote="Krzyzak"]To jest przedlift. Masz stary TPS, ale też go się tak samo ustawia.
Na 1 zdjęciu masz silniczek zakryty tą blachą. Jego wtyczka jest na przepustnicy.
Mam kilka pytań,
Jak ustawić TPS żeby nie popsuć i czy ten silnik krokowy też da się wyjąć i wyczyścić lub sprawdzić.
Jeszcze jedno pytanie: czy masz w tym tygodniu trochę wolnego czasu żeby się przyjrzeć ewentualnie ustawić te pierdoly, bo pisać możemy długo a sam wszystkiego nie ogarnę a z tego co się zorientowałem mam do Ciebie godzinę drogi?

Krzyzak - 24-03-2016, 08:32

Ten tydzień czyli 3 dni jeszcze? :) - w niedzielę bym pewnie coś znalazł, ale zdaje się, że są jakieś święta i tu jest problem :)
Przyjedź, to nie wyjedziesz z pustymi rękami a raczej bagażnikiem - mam prawie nową chłodnicę z wentylatorem, jakieś lampki, maskę i zderzaki... Nie chcę by leżało, może ci się przyda.
Maska jest u kolegi na podwórku, więc za przechowanie by dobrze było mu jakąś dobrą flachę kupić.

A co do pozostałych pytań - tak, ściągasz tę blachę z góry i pod spodem masz silniczek, normalnie jak w wszędzie. Jak się umówimy - najlepiej na przyszły tydzień - to naładuję Palma i sprawdzimy wszystko na kompie. Obejdzie się bez rozkręcania TPSa itd.
Lampę stroboskopową też mam.
Ustawmy się wstępnie na przyszłą środę albo niedzielę, pozostałe wieczory mam zajęte.

KamilZ - 24-03-2016, 08:50

Krzyzak napisał/a:
Ten tydzień czyli 3 dni jeszcze? :) - w niedzielę bym pewnie coś znalazł, ale zdaje się, że są jakieś święta i tu jest problem :)
Przyjedź, to nie wyjedziesz z pustymi rękami a raczej bagażnikiem
Ustawmy się wstępnie na przyszłą środę albo niedzielę, pozostałe wieczory mam zajęte.

Bagażnik mam pusty :)
Powiem tak, święto czy nie jak Tobie pasuje to u mnie nie ma problemu bo i tak coś będę robił przy aucie bo chciałbym je wreszcie skończyć.
Może też być środa, rozumiem że po południu?
Napisz proszę jakieś namiary do siebie.

KamilZ - 26-03-2016, 11:57

Misio dostał nowe opony 15 Bridgestone Potenza Adrenalin RE002 i nowe tablice ale na CSW a nie EOP.
Opony świetne, bardzo twarde. Nawet jak usiałem na niej jak była w pionie to nie zagięła sie do środka. Ciekawe jak bedzie sie zachowywać na torze :lol:



Felgi zamówione i w środę powinny być u mnie.

Fragu - 26-03-2016, 15:11

Pieknie pieknie :-)
KamilZ - 05-04-2016, 10:52

Dawno nic nie wrzucałem więc zdjęcie już na felgach i nowych oponach.

Termostat wymieniony,czujnik dwupinowy, końcówki drążków, sworzeń wahacza, zbieżność itp
Na zakrętach super się trzyma drogi i jedzie jak po torach. Ale nadal nie odpala na zimnym dopiero jak się kilka razy pokręci. Narazie walczę z komputerem a dzisiaj sprawdzę przejścia od czujników do komputera.

Fragu - 06-04-2016, 09:28

I co tam, dalej nie odpala ? :lol: :lol: :P
Krzyzak - 06-04-2016, 11:01

Komputer był padnięty. Nie odczytywał danych z czujników zasilanych na 5V pokazując, że wszystkie są uszkodzone. Po naprawie kompa i kolejnej wymianie przepływomierza błędy zniknęły. Regulacja obrotów i ztcw to auto jeździ jak należy.
Fragu - 06-04-2016, 11:12

No przecież wiem :P Chciałem, żeby się Kamil pochwalił :D

Dzisiaj zimne odpaliło bez zająknięcia.

KamilZ - 06-04-2016, 14:19

Fragu napisał/a:
No przecież wiem :P Chciałem, żeby się Kamil pochwalił :D

Dzisiaj zimne odpaliło bez zająknięcia.

No właśnie, dzisiaj na zimnym odpalił na pół obrotu kluczyka i trzymał obroty na ssaniu. Teraz robię reset kompa, odpiąłem aku na pół godziny i odpalę go na zimnym bez dodawania gazu aż dwa razy wiatrak się załączy. Powinno być jeszcze lepiej. :)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group