Carisma - Techniczne - Problemy z LPG
bartek16 - 15-12-2016, 20:23
taka mam listwe:
https://zapodaj.net/33851adfbd423.jpg.html
https://zapodaj.net/c03fc3bb3e68a.jpg.html
https://zapodaj.net/dcd759e408be3.jpg.html
jak jeszcze trzeba cos rozwierac to bedzie problem bo nigdy z gazem sie nie bawilem ale ogolenie cos tam sie majterkuje a nie ma jakis gotowych zeby nic nie rozwiercac?
plecho1 - 15-12-2016, 21:55
Twoje wtryski to wyrób valtekopodobny tylko w innym wykonaniu. Rozwierca się dysze na wyjściu z wtryskiwacza więc to żadna filozofia, dysze oczywiście rozwierca się zdemontowane z wtryskiwaczy. Ważne aby we wtryskach przeznaczonych do Carismy rozwiercić na 2,6mm a jeśli będą Barracudy, to można nawet na 2,8mm.
W Barracudach tak to wygląda
bartek16 - 15-12-2016, 22:11
tylko teraz wez to idealnie rozwierc zeby bylo rowno itda a jak by bylo lepiej kupic listwe czy pojedyncze??
plecho1 - 15-12-2016, 22:25
Ja wierciłem w tokarce wiec raczej równo Raczej da się równo nawet trzymając dysze w kombinerkach i wiercąc z góry wiertarką czy lepiej wkrętarką.
Montaż pojedynczy jest lepszy bo pozwala zamontować wtryski bliżej kolektora na krótszych wężykach łączących wtryski z wkrętkami które są wkręcone w kolektor co wpływa na szybkość reakcji na pedał gazu. Zasada jest taka aby te wężyki były równej długości w każdym wtrysku i najlepiej aby były nie dłuższe jak 15cm a najlepiej jak najkrótsze. U mnie np. mają około 5cm.
Przy montażu pojedynczym tak to mniej więcej wygląda tylko auto inne
[ Dodano: 15-12-2016, 22:27 ]
Tylko potrzeba dodatkowo takich trójników http://www.phjacus.pl/447...cuda-p2889.html
Anonymous - 17-12-2016, 21:18
bartek16 - 20-12-2016, 19:09
a po co w ogole to wiercic skoro tak jest fabrycznie to chyba tak powinno to byc... a gazownicy tez rozwiercaja??
plecho1 - 20-12-2016, 19:57
W przypadku Carismy trzeba wiercić bo wtryskiwacze są uniwersalne czyli pasują do autek mających mniej niż 100KM jak i mających 200KM i właśnie ten wydatek w zależności od mocy ustawia się za pomocą średnicy dysz kalibracyjnych. W przypadku Barracud w silnikach 4 cylindrowych o mocy około 135KM+ można te dysze wyjąc zupełnie.
Anonymous - 20-12-2016, 23:56
bartek16 - 27-12-2016, 12:21
siemka wlasnie wrocilem od gazownika bo chcialem sie konkretnie dowiedziec co i jak i u mnie te wtryski nie podejda tylko hany valteki rail dymco i jeszcze jakies nie znane medy nie wchodza w gre nawet ani te acw mowil zeby wymienic ewentualnie na valteki bo hanny sa drogie 80 zl za sztuke wiec sie srednio oplaca do niego wkladac takie drogie i do tego teraz widze ze obroty mi faluja w caly swiat na gazie i na benzynie juz mnie zaczyna to coraz bardziej napinac...
kaczka81s - 27-12-2016, 12:57
bartek16 napisał/a: | mowil zeby wymienic ewentualnie na valteki bo hanny sa drogie 80 zl za sztuke wiec sie srednio oplaca do niego wkladac takie drogie |
80 zł to wydaje mi się nie wygórowana cena za te wtryskiwacze, są naprawdę dobre i ciche, gaziaż mówi żeby zmienić na Valteki bo są tanie i zarobi na nich więcej niż na Hanach. Ja jak chciałem zakładać LPG i jeździłem po gaziażach to też mi kity wciskali, że to i tamto, założyłem w końcu sam wsadziłem Hany i nie mam na razie żadnych problemów.
Jeśli obroty falują ci na gazie i na benzynie sprawdź dobrze sondę lambda, bo coś o niej pisałeś wcześniej, ona też steruje składem mieszanki, u mnie w subarce też się cuda działy i "mechanicy wymieniacze" wymienili by pół auta i nie znaleźli, a każdy olewał błąd sondy lambda, dopiero wymiana lambdy pomogła.
Najlepiej doprowadź silnik do ładu na benzynie, a później szukaj w gazie.
Sprawdzałeś świece i kable zapłonowe, bo przy LPG one najwięcej w dostają.
bartek16 - 27-12-2016, 13:56
wymienialem je jakies 50 tys moze wiecej temu a jakie polecacie przewody? slyszalem o firmie sentech mial je moze ktos??
kaczka81s - 27-12-2016, 14:14
Sentechy są chyba najtańsze, choć robią też jakieś wyczynowe kable. Miałem je w subarce jakieś 3 miesiące i zmieniłem pierwsze je jak mi sonda lambda zaczeła wariować, tak więc nie wiem bo praktycznie nowe leżą mi gdzieś w pudle.
50 tysi to chyba wystarczająco na kable, spróbuj poszukać NGK, te wydają mi się odpowiednie za tą cenę, a na pewno nie zakładaj Janmor-ów totalne badziewie. Sprawdź też świece, podczas spalania LPG wytwarza się ciut większa temperatura i przerwa na elektrodach świec się powiększa.
bartek16 - 27-12-2016, 14:23
wiesz chyba swiece tez wymienie bo niby kazdy mowi ze sie calymi kompletami wymienia a gdzie dostane uszczelke pod pokrywe zaworow? bo kiedys dzwonilem do sklepu to powiedzieli mi ze ciezki temat bo zauwazylem ze fajki sa mokre od oleju
kaczka81s - 27-12-2016, 14:44
Albo IC: http://e-katalog.intercar...wy-zaworow.html
znalazłem coś takiego, nie wiem czy pasuje.
Albo Japaneze czyli:Malik Auto Części Marek Malik, Łaska 12, Pabianice
42 215 44 02
on na pewno ma jak nie ma to sprowadzi.
Wejdź tutaj: http://japancars.ru/index...alog/mitsubishi wpisz swój VIN znajdź co Ci potrzeba np. uszczelki, znajdź nr OEM i go podaj Malikowi ułatwi mu to szukanie, ewentualnie możesz podać mu VIN i też znajdzie. Po nr. OEM możesz sprawdzić też w IC masz tam zakładkę nr. OE
bartek16 - 27-12-2016, 14:48
cena zabija w intercars do accorda 2004 placilem o wiele mniej zamowilem przewody ngk 137zl i swiece ngk po 10 zl za sztuke
|
|
|