To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - Problemy z LPG

bartek16 - 15-12-2016, 20:23

taka mam listwe:

https://zapodaj.net/33851adfbd423.jpg.html

https://zapodaj.net/c03fc3bb3e68a.jpg.html

https://zapodaj.net/dcd759e408be3.jpg.html

jak jeszcze trzeba cos rozwierac to bedzie problem bo nigdy z gazem sie nie bawilem ale ogolenie cos tam sie majterkuje a nie ma jakis gotowych zeby nic nie rozwiercac?

plecho1 - 15-12-2016, 21:55

Twoje wtryski to wyrób valtekopodobny tylko w innym wykonaniu. Rozwierca się dysze na wyjściu z wtryskiwacza więc to żadna filozofia, dysze oczywiście rozwierca się zdemontowane z wtryskiwaczy. Ważne aby we wtryskach przeznaczonych do Carismy rozwiercić na 2,6mm a jeśli będą Barracudy, to można nawet na 2,8mm.
W Barracudach tak to wygląda

bartek16 - 15-12-2016, 22:11

tylko teraz wez to idealnie rozwierc zeby bylo rowno itda a jak by bylo lepiej kupic listwe czy pojedyncze??
plecho1 - 15-12-2016, 22:25

Ja wierciłem w tokarce wiec raczej równo :) Raczej da się równo nawet trzymając dysze w kombinerkach i wiercąc z góry wiertarką czy lepiej wkrętarką.
Montaż pojedynczy jest lepszy bo pozwala zamontować wtryski bliżej kolektora na krótszych wężykach łączących wtryski z wkrętkami które są wkręcone w kolektor co wpływa na szybkość reakcji na pedał gazu. Zasada jest taka aby te wężyki były równej długości w każdym wtrysku i najlepiej aby były nie dłuższe jak 15cm a najlepiej jak najkrótsze. U mnie np. mają około 5cm.
Przy montażu pojedynczym tak to mniej więcej wygląda tylko auto inne


[ Dodano: 15-12-2016, 22:27 ]
Tylko potrzeba dodatkowo takich trójników http://www.phjacus.pl/447...cuda-p2889.html

Anonymous - 17-12-2016, 21:18


bartek16 - 20-12-2016, 19:09

a po co w ogole to wiercic skoro tak jest fabrycznie to chyba tak powinno to byc... a gazownicy tez rozwiercaja??
plecho1 - 20-12-2016, 19:57

W przypadku Carismy trzeba wiercić bo wtryskiwacze są uniwersalne czyli pasują do autek mających mniej niż 100KM jak i mających 200KM i właśnie ten wydatek w zależności od mocy ustawia się za pomocą średnicy dysz kalibracyjnych. W przypadku Barracud w silnikach 4 cylindrowych o mocy około 135KM+ można te dysze wyjąc zupełnie.
Anonymous - 20-12-2016, 23:56


bartek16 - 27-12-2016, 12:21

siemka wlasnie wrocilem od gazownika bo chcialem sie konkretnie dowiedziec co i jak i u mnie te wtryski nie podejda tylko hany valteki rail dymco i jeszcze jakies nie znane medy nie wchodza w gre nawet ani te acw mowil zeby wymienic ewentualnie na valteki bo hanny sa drogie 80 zl za sztuke wiec sie srednio oplaca do niego wkladac takie drogie i do tego teraz widze ze obroty mi faluja w caly swiat na gazie i na benzynie juz mnie zaczyna to coraz bardziej napinac...
kaczka81s - 27-12-2016, 12:57

bartek16 napisał/a:
mowil zeby wymienic ewentualnie na valteki bo hanny sa drogie 80 zl za sztuke wiec sie srednio oplaca do niego wkladac takie drogie

80 zł to wydaje mi się nie wygórowana cena za te wtryskiwacze, są naprawdę dobre i ciche, gaziaż mówi żeby zmienić na Valteki bo są tanie i zarobi na nich więcej niż na Hanach. Ja jak chciałem zakładać LPG i jeździłem po gaziażach to też mi kity wciskali, że to i tamto, założyłem w końcu sam wsadziłem Hany i nie mam na razie żadnych problemów.

Jeśli obroty falują ci na gazie i na benzynie sprawdź dobrze sondę lambda, bo coś o niej pisałeś wcześniej, ona też steruje składem mieszanki, u mnie w subarce też się cuda działy i "mechanicy wymieniacze" wymienili by pół auta i nie znaleźli, a każdy olewał błąd sondy lambda, dopiero wymiana lambdy pomogła.
Najlepiej doprowadź silnik do ładu na benzynie, a później szukaj w gazie.

Sprawdzałeś świece i kable zapłonowe, bo przy LPG one najwięcej w :butthead: dostają.

bartek16 - 27-12-2016, 13:56

wymienialem je jakies 50 tys moze wiecej temu a jakie polecacie przewody? slyszalem o firmie sentech mial je moze ktos??
kaczka81s - 27-12-2016, 14:14

Sentechy są chyba najtańsze, choć robią też jakieś wyczynowe kable. Miałem je w subarce jakieś 3 miesiące i zmieniłem pierwsze je jak mi sonda lambda zaczeła wariować, tak więc nie wiem bo praktycznie nowe leżą mi gdzieś w pudle.
50 tysi to chyba wystarczająco na kable, spróbuj poszukać NGK, te wydają mi się odpowiednie za tą cenę, a na pewno nie zakładaj Janmor-ów totalne badziewie. Sprawdź też świece, podczas spalania LPG wytwarza się ciut większa temperatura i przerwa na elektrodach świec się powiększa.

bartek16 - 27-12-2016, 14:23

wiesz chyba swiece tez wymienie bo niby kazdy mowi ze sie calymi kompletami wymienia a gdzie dostane uszczelke pod pokrywe zaworow? bo kiedys dzwonilem do sklepu to powiedzieli mi ze ciezki temat bo zauwazylem ze fajki sa mokre od oleju
kaczka81s - 27-12-2016, 14:44

Albo IC: http://e-katalog.intercar...wy-zaworow.html
znalazłem coś takiego, nie wiem czy pasuje.
Albo Japaneze czyli:Malik Auto Części Marek Malik, Łaska 12, Pabianice
42 215 44 02

on na pewno ma jak nie ma to sprowadzi.
Wejdź tutaj: http://japancars.ru/index...alog/mitsubishi wpisz swój VIN znajdź co Ci potrzeba np. uszczelki, znajdź nr OEM i go podaj Malikowi ułatwi mu to szukanie, ewentualnie możesz podać mu VIN i też znajdzie. Po nr. OEM możesz sprawdzić też w IC masz tam zakładkę nr. OE

bartek16 - 27-12-2016, 14:48

cena zabija w intercars do accorda 2004 placilem o wiele mniej :shock: zamowilem przewody ngk 137zl i swiece ngk po 10 zl za sztuke


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group