To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[07-XX]Lancer CYxA Techniczne - Łańcuch rozrządu - Lancer CYxA - wymiana, części, porady.

Grzeniu92 - 03-10-2018, 19:01

Cześć,
Mam pytanie czy ktoś z was wymieniał już samodzielnie rozrząd, ponieważ chciałem się dowiedzieć czy trzeba wyjmować silnik do tej operacji?
Czy ten łańcuch tylko się rozciąga, czy może się zerwać (tak jak w przypadku paska)?
Czy jeśli jest założony nowy typ łańcucha, ale nieznany jest przebieg i łańcuch nie jest rozciągnięty to lepiej go wymienić czy zostawić?


#mitsubishi lancer 1.8 wymiana rozrządu czy trzeba wyjąć silnik
#nowy

Golotheman - 04-10-2018, 11:33

Grzeniu92, Wystarczyło poprzednią stronę przeglądnąć, miałbyś odpowiedź na wszystkie pytania.

Nie trzeba wyjmować silnika. Zdejmujesz tylko dwie pokrywy. W celu kontroli łańcucha, sprawdzasz napinacz. Jak jest graniczny, to łańcuch do wymiany.
Łańcuch się nie zerwie - wpierw przeskoczy rozrząd i to będzie śmierć silnika plus generalny remont lub przeszczep.

Grzeniu92 - 04-10-2018, 14:17

Czytałem, ale to odnosi się przy sprawdzaniu łańcucha, a mnie chodzi o jego całkowitą wymianę.
Czy przy wymianie trzeba wyjmować silnik, bo na to pytanie nie znalazłem odpowiedzi.
Zakupiłem sobie auto używane 300k km przebiegu, ogólnie dobrze serwisowany i zastanawiam się czy trzeba wymieniać jak pod kopułką (od razu będzie regulacja zaworów) będzie dobrze naciągnięty łańcuch bez luzów, oraz czy można poznać stary łańcuch (firmowy/oryginalny ) od tego z ulepszoną konstrukcją, tak jak na stronie 20 (wcześniej)

Przejrzałem tez inne rzeczy takie jak:
https://youtu.be/DHJ3D9Dmsn8?t=486
https://www.youtube.com/watch?v=ZL4LkAIu_tw
https://www.youtube.com/watch?v=oXQcguzFHQE
http://mmc-autoelectric.o...70108900ENG.HTM
http://mmc-autoelectric.o...60091500ENG.HTM

HUGIO - 04-10-2018, 21:56

Grzeniu92, Jak mi wymieniali łańcuch, to silnika nikt na pewno nie wyciągał :)
hubus - 05-10-2018, 22:17

Grzeniu92, Przecież dobrze opisałem to zdjęcie "Różnica w starym (po prawej) i nowym (po lewej) łańcuchu: " :) więc Twoje podpisy są dobre.
Grzeniu92 - 05-10-2018, 23:44

@hubus
Chodzi mi o to czy ten "stary łańcuch" to jest ten z defektem z początku produkcji, a ten "nowy" to czy jest to konstrukcja ulepszona, w sensie jak je mogę rozróżnić wizualnie, czy to jest po prostu inny typ łańcucha?

EDIT
Znalazłem filmik z wymiany rozrządu w 4B10
https://www.youtube.com/watch?v=aur45fu3yaQ
https://www.youtube.com/watch?v=asdt0wG20rE

miśko1977 - 07-10-2018, 12:37

Przecież widać różnicę na zdjęciach, czego nie rozumiesz?
Golotheman - 23-10-2018, 13:42

U mnie po 80 tys łańcuszek zaczyna trochę dzwonić na zimnym, ale przy sprawdzaniu zaworów, napinacz wyprzedza śrubę prowadzącą, więc podobno jest jeszcze ok. Nie wymieniam na razie, bo to koszt łącznie 1600 zł ;(
ramzes1508 - 17-01-2019, 09:02

Czy problem rozciagania się łańcuszka dotyczy przede wszytkim silnika 1,8 ? Czy te ż 1,6 tez ma taka przypadłość? Ja w swoim 1,6 mam przejechane ponado 180 tys i nic sie nie dzieje.
Arecziwaldo - 22-01-2019, 23:16
Temat postu: Łańcuch rozrządu
Mój Lancer ma przebieg 218tyś i użytkuję go od dwóch miesięcy. Jestem jego drugim właścicielem i znam jego całą przeszłość(kupiłem od rodziny, serwisowany dotąd w ASO) lecz nie wiem czy kiedykolwiek zmieniali w nim łańcuch rozrządu ale postaram się to sprawdzić. Piszę tutaj tylko dlatego że niedawno samochód nie odpalił (nigdy wcześniej się to nie zdarzyło) po kilu próbach odpalił z bólem lecz coś słabo ciągnął :) po odwiedzeniu forum stwierdziłem że to przepustnica i została przeczyszczona. 2 resety , adaptacja obrotów auto pali bardzo dobrze , czasem tylko przy przełączaniu biegów powyżej 2 tyś obrotów występują 1-2 sekundowe zawieszanie się obrotów lub ich delikatny wzrost LECZ większym problemem jest to że wydaje mi się że auto słabiej ciągnie i w okolicach 4 tyś obrotów jest już dość głośno w kabinie i jakby się już kończyła moc.... nie wiem czy to przez mroźną pogodę ostatnie dni czy przez to że jak była zapchana ta przepustnica kilkukrotnie próbowałem go odpalić i kilka sekund dłużej kręciłem rozrusznikiem i coś popsułem tym sposobem:( sam nie wiem czy moje odczucia są dobre czy powinienem jechać do serwisu na dostrojenie silnika po tym czyszczeniu przepustnicy czy to może łańcuch się kończy
Golotheman - 23-01-2019, 12:36

Kiedy były ostatnio badane luzy zaworowe ? Przy zabawie z przepustnicą ? Łańcuch sprawdzisz po zdjęciu pokrywy zaworów, czy wyprzedza trzpień. Jeśli wyprzedza, to napinacz jest na końcu i to będzie sygnał do wymiany łańcucha.
Arecziwaldo - 24-01-2019, 06:02

Auto dotychczas było cały czas robione w ASO. Jeszcze przed czyszczeniem przepustnicy jak go próbowałem odpalić "na siłę" Po odpięciu aku na chwilę z trudem odpalił i się przejechać bylem na chwilę ale nie było tak jak wcześniej. Do tego pojawiło się jakieś metaliczne cykanie....po czyszczeniu przepustnicy i 2 adaptacji obrotów odpala dobrze ale mocy jakby mniej i to dziwne cykanie...
Golotheman - 24-01-2019, 07:16

cykanie może być zwiastunem łańcucha, ale nie musi. Wyciągnięcie łańcucha może prowadzić do przesunięcia zapłonu, ale raczej wcześniej przeskoczy Ci o ząbek. Weź jedź do aso, na pewno nie robili regulacji zaworów, niech zrzucą pokrywę, zmierzą luzy i przy okazji zobaczą na poziom wyciągnięcia łańcucha zgodnie z linkiem https://youtu.be/DHJ3D9Dmsn8?t=428
RalfPi - 25-01-2019, 17:29

Dzis po serwisie:
Lancuch po 174kkm rzekomo w dobrym stanie (niestety nie sprawdzilem tego na wskazniku, ale taka informacje mialem z ASO).

https://zapodaj.net/6ecd956802c51.jpg.html

Arecziwaldo - 25-01-2019, 22:06

Sprawdzenie luzów+regulaca 1000 PLN (z częściami?) ASO Bydgoszcz :) Czy ktoś zna inny serwis w Bydgoszczy lub okolicach co zajmuje się serwisowaniem Mitsu ??


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group