To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Szum wiatru przez drzwi przednie lub szyby?

sampler - 14-02-2012, 19:07

probowalem dawac wezyk w uszczelke od strony karoserii co nic nie dalo jak i w uszczelke od strony drzwi. Tu byl jakis efekt ale nie do konca zadowalajacy. Podobnie jak koledze rowniez dogiecie ramek daje lepszy efekt. Teraz mam drzwi na pewno szczelne a szum jest dalej :D Wydaje mi sie ze to efekt ostrych krawedzi w gumowej listwie idacej od dolu przedniej szyby przez dach az do szyby tylnej badz to efekt nieoplywowych lusterek
deejay - 14-02-2012, 20:25

Panowie wężyki nic nie daja , przynajmniej u mnie :wink: , ale znalazłem przyczynę szumów w Galu :P . Miałem o tym pisac wcześniej w temacie , ale musiałem się przekonac ze jest ok :D
polaff - 14-02-2012, 20:40

deejay napisał/a:
Panowie wężyki nic nie daja , przynajmniej u mnie :wink: , ale znalazłem przyczynę szumów w Galu :P . Miałem o tym pisac wcześniej w temacie , ale musiałem się przekonac ze jest ok :D


no zdradź tą tajemnicę....

arturj123 - 14-02-2012, 20:54

deejay pochwal się w końcu 8)
deejay - 14-02-2012, 21:03

Jak wiekszość z nas mysli ze zamykając drzwi w galu jest wszystko ok , nic mylnego :wink: Przy ostatnim wygłuszeniu swojego auta , dokładnie przesledziłem wszystkie uszczelki drzwi i aby jeszcze dokładniej wyeliminowac szum powyżej 120 km/h . To co zobaczyłem troche mnie zaskoczyło :wink: Wiec tak , opuszczamy wszystkie szyby w aucie ( nie otwieramy drzwi ) i sprawdzamy jak naprawde przylega uszczelka która jest na karoserii do samej ramy drzwi , obiecuje wam że większośc z was ma tam minimalne szczeliny :wink: , wystarczy lekko odchylic wargę uszczelki i sprawdzić jak łatwo sie poddaje , im mocjniej przylega tym wiadomo lepiej . Nawet siedząc w środku pojazdu można zaobserwowac jak podczas zamykania drzwi uszczelka się "poddaje" i w którym miejscu trzeba poprawic . Po wykonanej operacji wykonałem nastepnego dnia jazdę próbna obwodnicą i przy prędkości 120 km/h w aucie zyskałem prawie 2 dB mniej niz przed zabiegiem :D . Aktualnie prz predkosci ok 100km/h mam w aucie ok 63-64 dB
Najlepszym sposobem na poprawę doscisku samej uszczelki do ramu drzwi jest demontaż uszczelki na karoseri i lekkie "przebicie" gumowym młotkiem krawedzi na która nachodzi uszczelka w kierunku na zewnątrz auta i wtedy uszczelka idelanie przylega do drzwi .

Zadne zewnetrzne elementy nie hałasuja jak tylko drzwi w Galancie , wiadomo opływające powietrze lusterka i relingi to inny hałas , który ma miejsce w innych autach też , tu chodzi i szum od samych drzwi który najbardziej jest słyszalny od wysokosci twiterów do samego słupka i wzdłuż niego do końca lini okna , na tym odcinku sie skupcie najbardziej.

keleron - 14-02-2012, 21:53

deejay napisał/a:
Najlepszym sposobem na poprawę doscisku samej uszczelki do ramu drzwi jest demontaż uszczelki na karoseri i lekkie "przebicie" gumowym młotkiem krawedzi na która nachodzi uszczelka w kierunku na zewnątrz auta i wtedy uszczelka idelanie przylega do drzwi .

A czy mógłbyś lepiej to objaśnić bo nie do końca rozumiem co masz na mysli...

deejay - 14-02-2012, 22:05

keleron napisał/a:
deejay napisał/a:
Najlepszym sposobem na poprawę doscisku samej uszczelki do ramu drzwi jest demontaż uszczelki na karoseri i lekkie "przebicie" gumowym młotkiem krawedzi na która nachodzi uszczelka w kierunku na zewnątrz auta i wtedy uszczelka idelanie przylega do drzwi .


A czy mógłbyś lepiej to objaśnić bo nie do końca rozumiem co masz na mysli...


Podginasz lekko krawędz karoseri czyli zgrzew blachy , tak aby nałozona uszczelka przylegała lepiej po zamknieciu drzwi



Tutaj na fotce jak widac demontujesz uszczelke i podginasz lekko zgrzew blachy , po prostu po 10-ciu i wiecej latach uszczelka sie odcisneła i nie spełnia swojego zadania to normalne .

tommyc1 - 14-02-2012, 22:28

A mógłbyś jakąś fotkę do tego zapodać co by nie było niejasność i które miejsce dokładnie chodz? Zainteresowało mnie to :) Brzmi sensownie, a skoro pomiary wykonałeś to już w ogóle nie ma co dyskutować: 2dB to bardzo dużo.
Anonymous - 14-02-2012, 22:38

Chodzi Bartkowi o to ze w tym zaznaczonym miejscu jest tak jakby fartuch ktorego trzema sie uszczelka drzwi wewnetrzna. Trzeba zdjac oszczelke i mlotkiem gumowym lekko wygiac ten fartuch w strone zewnetrzna zeby uszczelka po zalozeniu byla blizej drzwi, przez co po zamknieciu znacznie lepiej przylega . Prosciej sie juz nieda wytlumaczyc...
sampler - 15-02-2012, 08:05

deejay napisał/a:


Zadne zewnetrzne elementy nie hałasuja jak tylko drzwi w Galancie , wiadomo opływające powietrze lusterka i relingi to inny hałas , który ma miejsce w innych autach też


Tylko ze w innych autach w uszczelkach relingow i szyby nie ma takich ostrych krawedzi jak w galancie. Na pewno tez to daje jakis halas. Jak znajde czas to zakleje uszczelki jakas tasma i zobaczymy efekt

tommyc1 - 15-02-2012, 08:35

Brzucho napisał/a:
Chodzi Bartkowi o to ze w tym zaznaczonym miejscu jest tak jakby fartuch ktorego trzema sie uszczelka drzwi wewnetrzna. Trzeba zdjac oszczelke i mlotkiem gumowym lekko wygiac ten fartuch w strone zewnetrzna zeby uszczelka po zalozeniu byla blizej drzwi, przez co po zamknieciu znacznie lepiej przylega . Prosciej sie juz nieda wytlumaczyc...


Bez nerw, bez nerw! Po prostu ta fotka mi sie nie wyświetliła na innym komputerze, dopiero teraz to mogłem zobaczyć :)

deejay - 15-02-2012, 09:32

sampler napisał/a:
deejay napisał/a:


Zadne zewnetrzne elementy nie hałasuja jak tylko drzwi w Galancie , wiadomo opływające powietrze lusterka i relingi to inny hałas , który ma miejsce w innych autach też


Tylko ze w innych autach w uszczelkach relingow i szyby nie ma takich ostrych krawedzi jak w galancie. Na pewno tez to daje jakis halas. Jak znajde czas to zakleje uszczelki jakas tasma i zobaczymy efekt


Ja zakupilem na metry uszczelke do okien na tasmie klejacej i nakleilem na oryginalna uszczelke , sam tasma moze nie wiele dac i efekty nie beda tak odczuwalne .
Jeszcze zaadoptowalem jeden patent z nowej Laguny , ale fotki wieczorem :wink:

Anonymous - 15-02-2012, 10:11

tommyc1 napisał/a:
Bez nerw, bez nerw! Po prostu ta fotka mi sie nie wyświetliła na innym komputerze, dopiero teraz to mogłem zobaczyć :)


Nerwa brak ;) spoko majonez ...

deejay - 15-02-2012, 19:18

Obiecane fotki mojego podpatrzonego patentu , pomysł zapozyczony z Laguny III i i Renault Latitude obecnie flagowego modelu Renault :wink:

Temat rozchodzi sie o dodatkowe uszczelki połaczenia drzwi i ma za zadanie zniwelować wszelkie zawirowania powietrza i nie pożądane dzwięki podczas większych prędkości .

Fotki oryginału jak to wygląda w Lagunie III

Niestety zdjecia kiepskiej jakości bo robione z tel kolegi , jutro postaram sie wkleić dużo lepszej jakosci .



Tutaj juz wstawione w Galancie taka

Uszczelka



Po zamknięciu drzwi w Galancie .



A tutaj fotka dla Sampler-a , że taka sama konstrukcja uszczelki drzwi jest w Renault Latitude ( auto za 200 tys zł ) , i tak samo ma ostre krawędzie , mysle że o to ci chodziło :wink:





Teraz po montazu u mnie tej uszczelki żadne szumy nie dochodzą do auta , jadąc np dzisiaj obwodnicą w tak wietrzną pogodę , słychac tylko szum z opływanego powietrza ( mam owiewki) , same drzwi sa ciche .

sampler - 15-02-2012, 19:42

Nie to nie te uszczelki. Chodzi mi u uszczelki idace od szyby przedniej przy slupku pozniej przez caly dach az do tylnej szyby. Maja one specyficzny ksztalt i ostra nieoslonieta krawedz. Jak robilem test przykladajac sprezone powietrze w jej poblize to strasznie swiszczalo.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group