To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[07-XX]Lancer CYxA Ogólne - Twój pierwszy problem z nowym lancerem.

jaca71 - 24-02-2009, 08:41

Po objawach - falowanie obrotów na luzie - wyglądało by że to paliwo ale widzę że tankujesz na BP to... Nic pewnego.
Skok obrotów i nierówna praca powoduje rezonans z tą osłoną.
Tylko się zastanawiam czy to paliwo/wtryski czy krokowiec...

Radassss - 24-02-2009, 08:59

czy jest mozliwe zeby juz sie wtryski zabrudzily?? hmmmm
na naszym paliwie chyba wszystko jest mozliwe...
moze sprobuj wlac preparat ktory czysci wtryski?? moze to cos da...

Anonymous - 24-02-2009, 09:09

Wtryskow bym nie podejrzewal,

silnik pracuje jak w zegarku poza momentem jak ta blacha halasuje,

Moze ja gdzies zahaczylem i np dogiela sie i dotknela sondy lambda
i jak sie nagrzewa to sonda swiruje...

Ja staram sie tankowac tylko na BP, sporadycznie Lotos ale to w miejscu gdzie
znam wlasciciela i wiem ze ma 100% nie chrzczone paliwo..
Wiec jakosci paliwa bym tez nie podejrzewal.

Umowilem sie na jutro do ASO, zobaczymy co wyjdzie ;-)

Radassss - 24-02-2009, 09:26

no tak bardzo malo prawdopodobne zeby cos z wtryskami bylo...
hehe zeby nie powiedzieli w ASO ze tak ma byc ;)

Anonymous - 24-02-2009, 09:31

Nie sadze i bynajmniej nie zamierzam tego zostawic..

Ale jeszcze mi sie cos przypomnialo.

Jak zjezdzalem z podnosnika po zmianie opon, to delikatnie dotknalem spodem auta podnosnika.
Moze wlasnie sie ta blacha podgiela od kata i cos bruzdzi...

Ale obejrzalem auto od spodu z latarka (ale nie na kanale) tylko w garazu i nie zauwazylem zeby cos moglo sie stac..

Zreszta w trakcie rozmowy z ASO padlo z ich strony stwierdzenie ze moze cos sie podgielo i stad
taki efekt..

Opony zakladalem w dniu odbioru po 20 km od odbioru, wiec w ciagu tych 20 km bylem zaaferowany czyms innym niz sluchaniem silnika ;-)

Trik - 24-02-2009, 10:30

Jeżeli masz włączona klimę, może to być odgłos uruchamiania kompresora czy coś tego typu. Jednocześnie skaczą obroty na chwilę przy starcie urządzenia. Strona od pasażera mniej więcej się zgadza. Ale mogę oczywiście sie mylic.
Ja też miałem takie doznania do czasu jak nie załapałem że to klima.

Anonymous - 24-02-2009, 10:48

Hej,

Raczej nie klima, bo dzisiaj w korkach mialem ten efekt momentami co 20-30s,
a nie sadze zeby klima sie wlaczala tak czesto.

Dzisiaj jak bede jechal do domu po pracy to pojade bez wlaczonej klimatyzacji.
Zobaczymy co to cos pomoze.

Pozdrawiam
AK

Luk - 24-02-2009, 11:56

Jak skręcisz kierownicę przy stojącym samochodzie, to też obroty rosną bo się wspomaganie załącza. Ale chyba nie do 1200 obr/min. ...
Trik - 24-02-2009, 13:32

Jeżeli mowa o tej częstotliwości 20-30sec. to chyba jednak klima, zależy co ma do zrobienia. Latem przy upale nawet częściej. Ale jak już pisałem tak było w moim autku.
Podnieś maskę przy właczonym silniku i klimie powinno być lepiej słyszalne. Nawet pod pracą. Chociaz lepiej pod pracą nie, bo ktoś sobie pomysli że już Ci sie autko spsuło :biggrin: .

Anonymous - 24-02-2009, 13:38

Jak pisalem , dzisiaj bede wracal z wylaczona klima i wylaczonymi nawiewami, zeby sprawdzic.

Ale dziwi mnie ze obroty rozna az o jakies 450 obr/min...
I ten dziwny odglos metalu odksztalcanego.

Moja teoria jest taka, ze jak zjezdzalem przy tej zmianie opon i troche podgialem ochrone katalizatora
to ona mogla dotknac lub zblizyc sie np sondy lambda (nie mam pojecia gdzie jest zamontowna lambda w tym silniku) I jak blacha sie odksztalca bo jest za blisko katalizatora i np dotyka sondy albo cus
przez co przez sekunde jest zle wskazanie, silnik dostaje obrotow i zaraz wraca do normy ;-)

Jutro sie w ASO okaze...

Pozdr
AK

Trik - 24-02-2009, 13:54

dwakola napisał/a:
Jak pisalem , dzisiaj bede wracal z wylaczona klima i wylaczonymi nawiewami, zeby sprawdzic.

Nawiew powinien być włączony inaczej klima nie zadziała. Nastaw na minimalne obroty i wyłącz radio.
Przed chwilą sprawdziłem auto pod domem, metaliczne cyknięcie z prawej strony słychać gdy uruchamia sie coś tam w klimie i zaraz po tym słychać dodatkowe obroty jakiegoś silnika poza silnikiem samochodu. Wprawdzie obroty silnika nie skaczą do 1200 ale delikatnie się podnoszą (zimny silnik pracujący w okolicach 950 obr/min).

Anonymous - 24-02-2009, 14:04

Wlasnie chce to osiagnac, tzn
sprawdzic czy jesli mam wylaczona klimatyzacje, i wszelkie nawiewy problem wystepuje.

Jesli to wystapi, tzn ze to nie jest problem klimy..

Jak odpalam auto to tez jest takie delikatne cykniecie ale jest sporo cichsze niz to co jest u mnie.

Pozdr
AK

Trik - 24-02-2009, 14:14

Sorki że upiołem sie tej klimy. :P
w takim razie daj znać po sprawdzeniu czy to cos innego. Może faktycznie cos z tą osłona jest nie teges.

tomekrvf - 24-02-2009, 18:14

Zorro123 napisał/a:
Z tego co wyczytałem to własnie w Lancerze musi być duży moment przykręcenia kół bodajże 150 Nm.

Moment dokręcania kół w Lancerze(jak w każdym osobowym Mitsu) to 98Nm +/-10Nm.

Anonymous - 24-02-2009, 19:52

Trik napisał/a:
Sorki że upiołem sie tej klimy. :P
w takim razie daj znać po sprawdzeniu czy to cos innego. Może faktycznie cos z tą osłona jest nie teges.


Trik miales racje...

Wyjezdzam z pracy (zero wiatrakow, klimy itp) i cisza...
Mysle sobie ze auto sie domyslilo ze testuje i wie ze trafi do ASO i wszystko musi grac.

Po 15km drogi, mysle sobie, pokombinuje z grzaniem, klima itp.
Wlaczam i...... slychac cyk i obroty na chwile leca do 1000 i spadaja do 750....

Wczesniej chyba przejaskrawilem bo testowalem rozne ustawienia i ciagle nie szlo
wyzej niz 1000.

Ale jest to dla mnie dosc dziwne mimo wszystko ze odglos wlaczania klimy (chociaz przy wylaczonej klimie (przyciskiem) a wlaczonych wiatrakach jest ten efekt) jest naprawde dosc glosny..
W zadnym innym aucie sie z tym nie spotkalem..

Pozdrawiam
AK



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group