To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EA5A/W 2.5] Obroty jałowe silnika V6

deejay - 11-09-2012, 19:48

Krokowiec w V6 bardzo mało prawdopodobne :wink: Dla mnie to przepustnica jest lekko uchylona :wink: Po jej czyszczeniu zrobiła sie przestrzen i zasysa wiecej powietrza , wiec radzę odkręcic śrubkę na samej gardzieli na kluczyk 8 i spróbować wyregulowac obroty jałowe od nowa .


fj_mike - 11-09-2012, 22:04

Cytat:
Krokowiec w V6 bardzo mało prawdopodobne :wink:

Mój był walnięty :mrgreen:

Tutaj jak sprawdzić krokowy:
http://forum.mitsumaniaki...1002453#1002453

asec69 - 11-09-2012, 22:43

Kto pyta nie błądzi, więc pytam, w którym miejscu znajduje się czujnik temperatury?
fj_mike - 11-09-2012, 22:47

asec69 napisał/a:
Kto pyta nie błądzi, więc pytam, w którym miejscu znajduje się czujnik temperatury?

Przecież jest napisane w linku który podałem (patrz gdzie wchodzi górny wąż z chłodnicy do bloku silnika).
Przede wszystkim to sprawdź krokowy.

Owczar - 11-09-2012, 23:00

spown napisał/a:
Ja po wyjęciu krokowca kiedyś skończyłem w ASO na ustawianiu obrotów za pomocą MUTa


Musiałeś go pomylić z TPS...

wilukce - 12-09-2012, 00:06

Owczar napisał/a:

Musiałeś go pomylić z TPS...

Jak ktoś przez przypadek wyjmie TPSa to od razu lepiej będzie kupić przepustnicę z fabrycznie zmontowanym :D
Ja przechodziłem przez to i instrukcja ustawiana TPSa była dla mnie zbyt wymagająca ;) No może bardziej zbyt czasochłonna ...

polaff - 12-09-2012, 07:46

spown, bo pewnie nie tylko krokowiec wyjmowałeś...
diabelll, też tak uważam, albo faktycznie coś źle krokowca złożyłeś i zdechł.

asec69 - 12-09-2012, 09:25

Krokowiec jest sprawny, opór na pinach od 29,2 - 29,6 ohma.
Teraz czas na czujnik temperatury.


ps. Sorry nie zauważyłem linku z fotkami, ale jak się nocami pracuje, to potem wychodzą różne tego skutki :wink:

polaff - 12-09-2012, 11:06

asec69, poszukaj nieszczelności raczej.
spown - 12-09-2012, 20:22

Owczar napisał/a:
spown napisał/a:
Ja po wyjęciu krokowca kiedyś skończyłem w ASO na ustawianiu obrotów za pomocą MUTa


Musiałeś go pomylić z TPS...


Nie ma opcji... Nie pamiętam już jednak czy czegoś jeszcze nie ruszyłem.... ;)

swinks_UK - 12-09-2012, 23:27

asec69 napisał/a:
A przekręciłem zapłon bez odpalenia silnika i nasłuchiwałem jak mój znajomy mechanik... i nagle słyszę w okolicach przepustnicy miarowe serie impulsy elektryczne, takie serie po 3 impulsy przerwa i znów 3 dość nieregularne. Pomyślałem, że to coś się zawiesiło i impulsy elektryczne błądzą zamiast pracować w systemie zapłonu.

Nic się nie poprzestawiało. To krokowiec sie kalibruje :mrgreen:
Naturalny objaw.

Marcino - 14-09-2012, 09:34

Mam takie pytanko,
Na jałowych na PB mam czasy wtrysków 2.3-2.4ms, jak przełącze na LPG podbija mi czasy wtrysków PB do ok 3.4ms. Zatankowałem naprawde syfny "gas" tym razem. Zastanawiam sie czy to wina tego "gazu" czy to normalne jak sie ma LPG.
Pozdr

asec69 - 15-09-2012, 15:13

fj_mike zgodnie z twoimi radami podłączyłem 2 kOmhowy rezystor w miejsce czujnika temperatury i obroty spadły z poziomu ok. 2000 do ok. 1000 rpm, i to po rozkręceniu śruby regulacji jałowych obrotów.. Czyli, na 102 mam walnięty czujnik temperatury.
Przy okazji wyskoczyły mi błędy ECU 13,14,21,25.
Sprawdzę potem, co to za błędy.


Dziś rano sprawdziłem kody błędów i przeraziłem się ile mam walniętych czujników. Pobiegłem do auta a tu kucha, auto nie odpala, kręci, ale nie zapala.
Rozkręciłem śrubę obrotów jałowych, gdyż była prawie całkowicie skręcona i odpalił.
Wyłączyłem silnik, zresetowałem aku cały uklad i próbowałem odpalić i znów nic. Wyłączam kluczykiem, a załączył mi się pilot zamknął auto i zaraz otworzył się. Zrobił po prostu klik kla. I tak za każdym razem, gdy próbowałem odpalić. Odpalił, ale obroty falowały od 300 - 900. Wyłączam, i klik klak, nawet jak szybko wyciągnąłęm kluczyk ze stacyjki.
Podejrzewam, że mam jakieś przebicie elektryczne, które wpływa na zapłon i samoistne działanie centralnego zamka?
Nie wiem, czy to coś wspólnego z walniętym czujnikiem temperatury. Z objawów to jeszcze jeden, gdy załączam kluczyk na pierwszy stopień, to na wyświetlaczu nie świeci się żadna kontrolka, a powinno się coś palić z tego co pamiętam.
Miał, ktoś podobnie?

Acha, auto po resecie i z problemami odpalenia nie wymrugało żadnych błędów ECU.

Zolar - 16-09-2012, 10:56

Ja mam problem z wysokimi obrotami tylko na zimnym silniku zaraz po odpaleniu. Po przekręceniu stacyjki silnik wyje tak w okolicach 2 - 2,5 tys. a potem obroty opadają. Jak już się rozgrzeje pracuje poniżej 1 tys.

Nie zwróciłbym na to uwagi gdybym nie słyszał u kolegi który ma identyczny silnik, że jak na zimnym odpala to od razu motor kręci niżej. Czym to może być spowodowane?

deejay - 16-09-2012, 12:00

Prawidłowe obroty na zimnym silnku w V6 czyli tzw.ssanie powinny byc w okolicach 1600 obr/min .


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group