To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Pompa wspomagania

sato - 08-03-2017, 20:34

Witam
Śmigam EA2A z końcówki 2001r. W przedziale 2700-3100 obrotów słychać jakby narastające "wycie"...podejrzenie moje pada na pompę wspomagania. Samą w sobie słychać już od dobrych 70tys. ale jak do tej pory "szum" ten był znośny i nie zmienny.
Szukam na necie takiej pompy (MR403335) i jest ich jak na lekarstwo. Pytanie moje jest następujące: orientujecie się może czy może w zamian mógłbym zastosować pompę o oznaczeniach (MR403137)? Pompy wydają się podobne jeśli chodzi o same mocowanie. W tej drugiej jest jeszcze ta "bańka" ale chyba przewód wysokiego ciśnienia od tej mojej będzie kompatybilny.
Może ktoś przerabiał już podobną zagwozdkę....

artufcb - 09-03-2017, 01:54

Pompy i innych numerach różnią się mocowaniem, nie wszystkie, jest ich kilka. Ale wystarczy razem z pompa dać inny uchwyt który jaki by nie był to mocowaniem do silnika będzie pasował.
Ewcia80 - 01-04-2017, 20:33

Hejka.Czy okresowo wymienia się płyn w układzie wspomagania?U mnie pewnie nigdy nie był wymieniany.Teraz ma taki kolor ciemno czerwony/buraczkowy.gdyby wymienić to jaki tam płyn idzie.Czy jest jakąs sprawdzona metoda na weryfikację czy płyn już sie nadaje do wymiany.U mnie po nocy jest tak w połowie miedzy min a max.Nie ubywa.Czy warto dolać do poziomu max?
robertdg - 01-04-2017, 21:03

Płynu sie nie wymienia tylko dolewa, stan sprawdza sie na odpalonym silniku i rozgrzanym układzie.
Pieraś - 15-08-2017, 21:38

a zmieniał ktoś pompę na inną by wspomaganie chodziło leciutko?
Krzyzak - 16-08-2017, 23:06

Mam od gdi, zmiany nie odczulem.
Hugo - 17-08-2017, 08:47

W 100% sprawej pompy wspomagania w ogóle nie słychać, chyba, że przytrzymasz kierownicę w maksymalnym skręcie.
Owczar - 17-08-2017, 10:33

Bardziej chodzi o to, że kierownica w galancie nie chodzi tak lekko jak w innych autach. Co do hałasu się zgodzę - nie słychać jej.
Hugo - 17-08-2017, 19:26

Sorry, nie wiem dlaczego, ale myślałem, że było napisane "cichutko" :wink:
Krzyzak - 17-08-2017, 20:54

Owczar napisał/a:
kierownica w galancie nie chodzi tak lekko jak w innych autach
to akurat plus - teraz testuję różne nowe auta i denerwuje mnie to czułe, elektryczne wspomaganie
tak jak ma Galant jest wg mnie super - daje lepsze czucie maszyny i niweluje "nerwowość"

Owczar - 20-08-2017, 20:52

Nowoczesne auta maja zmienną siłę wspomagania. Na parkingu kierownica kręci się jednym palcem, a podczas jazdy jest o wiele sztywniej. I to właśnie lubię. Zresztą głupie Mondeo mk1 miało już takie rozwiązanie.
Krzyzak - 20-08-2017, 21:49

Owczar napisał/a:
owoczesne auta maja zmienną siłę wspomagania.
tak, ale nie w każdej wersji - np. testowałem Leona i zmienną siłę ma wersja FR i Cupra a pozostałe 4 wersje już nie mają
faktycznie było to czuć, że gdy jedzie się szybciej to wspomaganie jest słabsze
jednak gdy testowałem wersję X-cellence z 4x4 to wspomaganie było nerwowe - auto było nadsterowne i miałem wrażenie, że mały ruch kierą wyrzuci mnie z obwodnicy

Owczar - 21-08-2017, 10:16

Zgadza się. W sumie to rozwiązanie stosowane od dawna.
Ale jeśli chodzi o wspomaganie w galancie, to moja żona odczuwa w ciąży spory dyskomfort podczas parkowania. Mogłoby działać trochę wydajniej.

rafalsky - 24-02-2018, 14:02

Witam Kolegów,

Potrzebna pomoc, mojego czarnuszka dopadła chyba grypa i cieknie mu z pompy wspomagania dokładnie z okolic wałka rolki przy pełnym skręcie. Niestety na pompie nie mam żadnych oznaczeń (ktoś chyba zatarł ślady) a pompa która jest zamontowana... cóż nie mogę takiej znaleźć przynajmniej wizualnie na alledrogo. Może ktoś z użytkowników będzie mógł pomóc, Galant 2.0 benzyna 2002 Kombi jak to nr powinien być. pompa ma do góry dwa króćce, jeden zakręca na rolkę, natomiast drugi zakręca na ścianę grodziową.

P.S.
Za co odpowiada czujnik który jest w pompie? Przy obecnych problemach zauważyłem że jest ułamany i przez niego też coś delikatnie cieknie.

Pozdrawiam, i liczę na pomoc.

Hugo - 24-02-2018, 14:38

rafalsky napisał/a:
Za co odpowiada czujnik który jest w pompie?
Czujnik podczas skrętu kół wysyła do ECU silnika sygnał o wzroście obciążenia pompy wspomagania, przez co ECU podnosi obroty silnika.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group