To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - Problem ze skrzynią automatyczną

jafo2 - 01-05-2014, 00:04

Dzisiaj pojeździłem sporo autkiem, i skrzynia chodziła idealnie, już nie wiem o co czasami jej biega.
A może to że jeździłem z włączoną klima miał jakiś wpływ.
Może ktoś odpowiedzieć czy nadmiar oleju może powodować
delikatne szarpanie?
I jeszcze jedno pytanko, czy jak komuś kończył się konwerter to były tego jakieś oznaki?

robertdg - 01-05-2014, 07:59

Fragu napisał/a:
Dokładnie, dobrze by było wiedzieć jaki powinien być poziom na zgaszonym, zimnym aucie :roll:
Poziomem referencyjnym jest poziom HOT i nie ma się co odnosic do poziomu COLD, taka ciekawostka z manuala :P Wspominane juz o tym było kilkukrotnie :P
herkules - 01-05-2014, 10:06

jafo2. Jak mi się kończył konwerter to miałem lekkie wibracje przy zmianie z 3 na 4 wyczuwalne przy minimalnym obciążeniu skrzyni około 70 km/h. Problem znikł (na zawsze) po wymianie konwertera na 2,4 GDI z tulejką (chłopaki z serwisu MItsumaniaków na Bródnie- pozdrawiam i szacun za patent). Po 200, 250 tys. przebiegu przy 2,5 v6 można brać pod uwagę taką awarię i jak automat to będzie laweta.
otik - 04-05-2014, 22:06

a ja mam takie cos: W galancie 2.5 A/T 2000r,Podczas jazdy na 4tym biegu,slychac stuk,szarpnięcie,auto redukuje do 3ki i zaczyna migać lampka od pozycji N,jedzie normalnie ale nie zmienia biegów niezależnie od prędkości i ciągle jest na 3ce,ręcznie można zredukować do2ki,1 i 4 nie działa.Po zgaszeniu silnika i ponownym odpaleniu problem znika na jakieś 200km,też mi siada konwerter?I po ilu kilometrach olej w skrzyni jest nagrzany aby pomiar poziomu był miarodajny?bo za kazdym razem wychodzi mi co innego...
Bartek - 05-05-2014, 09:52

otik napisał/a:
i zaczyna migać lampka od pozycji N


Wepnij zworkę między 1 a 4 pin złącza diagnostycznego (spinacz biurowy czyli uniwersalne narzędzie McGyvera, jest idealny ;) ) i po włączeniu stacyjki odczytaj błąd jaki zostanie wymigany przez tę lampkę. Bez tej informacji dalszych informacji szukaj na forum.jasnowidz.pl

jafo2 - 12-05-2014, 22:03

Kurcze, planuje wyjazd do Grecji w tym roku, do zrobienia jakieś 6000 km, wolałbym wrócić na kołach bez przygód.
Ostatnio olej wymieniany przy 185 000 teraz mam 207 000 auto z połowy 2001 chyba
więc konwerter jeszcze w słabszej wersji.
Zauważyłem że przy zimnym oleju biegi zmienia płynniej (zmiana biegu trwa dłużej i nie ma szarpnięcia).
Choć może to nie kwesta temperatury oleju, zauważyłam że jak zgaszę auto, na kilka min a potem odpalę i ruszam to pierwszych kilka zmian jest zawsze płynna.

Ostatnio grzebałem troszkę pod maską (czyszczenie z rudej) i odpinałem akuulator,
mam wrażenie że przez pewien czas po odłączeniu akumulatora chodziła płynniej.
Szarpie różnie nie zależnie od przyśpieszenia, czasami jak wolno przyśpieszam czasami jak szybko. Przy włączonej klimie chyba szpanie było znacznie mniejsze (musze jeszcze poobserwować).

A i mam jeszcze pytanko do osób którzy mieli pecha i musieli wymieniać konwerter, jaki jest orientacyjny koszty takiej zabawy?

1. Za wysoki poziom oleju powoduje szarpanie??????
W poprzednich postach Hugo pisał ze u niego tak było?
2. Czy przy zbyt dużym poziomie oleju może którędyś wywalić olej ze skrzyni?
Jakiś czas temu nalazłem płyn na lewym zawieszeniu, ale żadnego płynu w zbiorniczkach nie brakowało. Stąd przypuszczenie że ze skrzyni. Albo przy wymianie oleju zalali całe zawieszenie olejem.

krzysztofpak75 - 23-05-2014, 20:08

A ja mam inne pytanie.
Mianowicie muszę uzupełnić olej w skrzyni bo się poci gdzieś na uszczelce :(
I teraz moje pytanie : nie wiem jaki jest wlany czy mogę dolać Transmax Z do czasu naprawy ??
Termin mam dopiero za 1,5 tyg (niemcy) .
Proszę o szybką odpowiedź.

jafo2 - 24-05-2014, 13:58

Uporałem się z szarpaniem, spuściłem 170 ml oleju ze skrzyni i problem się rozwiązał.
Ale ustalenie poziomu oleju na bagnecie to masakra sprawdzałem chyba ze 20 razy żeby dobrze zmierzyć.

Bartekkita - 24-05-2014, 16:03

jafo2, mógłbyś opisać, jak wyglądał właściwy pomiar :) ten bagnet to tragedia :(
dawinet - 25-05-2014, 13:03

dzisiaj sprawdziłem poziom oleju w skrzyni i jest w połowie poziomy COLD, nie wiem jaki jest olej aktualnie jakim polecacie olejem to uzupełnic nie mam narazie pieniędzy na wymianę całego oleju :(
dawinet - 01-06-2014, 18:13

witaj, ostatnio nabyłem galanta avance ze skrzynią tiptronic i powiem szczerze ze jestem naprawde zadowolony biegi płynnie przeskakują a ''reczna'' zmiana biegów do przyjemny dodatek. Czy tiptronic się zmieniał to nie wiem musieli by odpowiedzieć starsi koledzy.
sajo177 - 04-06-2014, 09:54

Witam mam problem z automatem INVECS II.
Po wymianie oleju w skrzyni czuc delikatnie szarpniecie przy zmianie biegu i czasem przeciaganie czy ktos moze wiedziec co to moze byc Dzieki

radek79 - 04-06-2014, 12:24

sajo177 napisał/a:
Po wymianie oleju w skrzyni czuc delikatnie szarpniecie przy zmianie biegu i czasem przeciaganie czy ktos moze wiedziec co to moze byc Dzieki

jeżeli były rozłączony akumulator to normalny objaw, skrzynia od nowa się uczy

sajo177 - 04-06-2014, 13:57

Olej byl wymieniany z 6miesiecy temu zrobilem kolo 5000km i problem dalej jest czy mozliwe jest to ze jest za duzo oleju w skrzyni

[ Dodano: 04-06-2014, 13:59 ]
I zapomnialem dodac ze na bagnecie mam banki powietrza czy to normalne

webster - 07-06-2014, 09:22

Witam. Wymieniłem cały rozrząd z pompą, oczywiście poducha silnika była zdejmowana i po tych zabiegach auto zaczęło drżeć i jak by głośniej chodzić tak jak by tłumik był walnięty,a następny dzień rano pk i po pracy odpalam jade,a auto nie idzie mułowate i zaważyłem ze jak mam D na skrzyni to mruga N (automat) czy ma cos wspólnego ta wymiana


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group