Sigma/Diamante Ogólne - Kupno Sigmy
t0m3k - 26-04-2013, 21:47
no niestety... jesli chodzi o testy zderzeniowe i budowe auta to VirMan ma racje... studiuje mechanike i wiem jak wygląda projektowanie samochodu. masz zrobic kazdy element jak najlżejszy ale żeby tyle samo wytrzymał... niestety pomimo ze odchudzony element dobrze wytrzymuje uderzenie z jednej strony to z innej juz nie ;/ auta są teraz projektowane tak żeby po 5 latach nie dalo sie ich ' naprawić'
nie mowie o klasie premium ale o samochodach dla zwykłych śmiertelników
VirMan - 27-04-2013, 09:09
t0m3k, dodatkowo klasa premium i podobne temu nazwy dawno przestały mieć znaczenie. Teraz masz 5 - 6 warstw / typów samochodów dla plebsu, i 1-3 warstwy/ typy samochodów dla elity , i tu ceny zaczynają się od 500k lub więcej. I niestety tak jest, bo nie opłaca się po prostu robić czegoś co się opłacało 20 lat temu. Pieniądz tak stracił na wartości że dziś wyprodukowanie sigmy w tamtej technologii kosztowało by około 500k niestety. a ze postęp technologiczny nadrabia sporo to mamy dziś w miarę ceny na akceptowalnym poziomie.
Generalnie troszkę mam kontaktu z ludźmi z "dużego" biznesu z racji swojej pracy, i wiem jakie mają podejście dotematu - to są korporacje, tak samo jest ze wszstkim. Oni się nie przejmują bo jak ma wydać 1m na auto to nie ma dla niego znaczenia, a chodzi o wyniki, zyski, akcje, itd.. nic więcej. Nachalna reklama wciska ludziom co popadnie - nowe auto - bezawaryjne ? heheheh zapomnij.. Tak samo siepsują i nawet cześciej niż kiedyś a jak się popsuje to już płacz i płać. jak t0m3k, mówił nic samemu nie zrobisz.
Się znajomy chwalił jakie to piękne a6 kupił nowe.. w niemczech (bo tam sobie mieszka) i takie usportowione nówka z salonu, itd etc..
wrażenia z jazdy :
auto jedzie tak samo, może nieco lepiej przyspiesza dzięki >200hp silnikowi, DSG poszarpuje gorzej niz mój 20 letni automat, wyświetlacze są powiedzmy czytelne, auto w miarę funkcjonalne, choć sporo mniej miejsca w środku. Auto bierze zakręty dobrze i prowadzi się poprawnie, ale jest jakby gumowate- nie czujesz układu jezdnego na keirownicy (może lepiej wytłumione, ale poślizg boczny jest niewyczuwalny a działał ESP bo kontrolka sie zapalała - wolę to wiedzieć na kierownicy niz na desce) natomiast mój zegarek "zaatakował" kawałek listwy chromowanej podczas wysiadania (zwyczajne otarcie) i... zszedł chrom..... normalnie biały chamski plastik pod tym.. a oboje widzieliśmy ze po prostu otarłem mocniej listwe metalowym zegarkiem. Kwasu nie było.. ale rozczarowanie..
[ Dodano: 27-04-2013, 09:12 ]
no i jest nieco ciszej przy 200 kmh niz w moim.. m.in dzieki szybom z ramkami , moje nieco podświstują...
wojtas - 27-04-2013, 10:40
Bartku, przewrażliwiony jakiś jesteś ja rozumiem, wszystko co nie sigma/diamante to blleee normalnie sami ortodoksi,tutaj piszą, no może poza Zbyszkiem (bez urazy). Osobiście najbardziej uwielbiam, jak czasami wiozę pasażerów którzy nie mogą uwierzyć," to auto ma 21 lat" Ostatnio mój znajomy z którym nie widziałem się przez dwa lata zadał mi pytanie: "a Ty dalej jeździsz tym wiecznym mitsubishi? Co można więcej dodać, jak dla mnie auto ponad czasowe warte każdej wydanej złotówki i godziny poświęconej na jej utrzymanie.
VirMan - 27-04-2013, 10:50
wojtas, - no ja nie mówię wszystko - ma merca s klasy bym się zamienił.. ale to inne pieniądze w ogóle.. Chodzi mi o to że proponowanie golfa czy fiata , to kompletne wyminięcie się z charakterem tego samochodu dziś już takich nie robią Miałem przyjemność / nieprzyjemność robić sigmę po bumtarara, diamanta również, generalnie rozbierałem różne samochody.. I mogę tylko powiedzieć, że w moim czuję się bezpiecznie. W124 ma nieraz gorsze rozwiązania bezpieczeństwa jazdy i gorzej się trzyma niż nasz. A generalnie auto jest bezpieczne.
Ja nie powiem np audi R8 jest pancerne.. widziałem filmik jak odbija się i kasuje kilka aut i .. toczy sie dalej aż kierowca hamulca nie naciśnie i nie wysiądzie. Ale to nie są "popularne konstrukcje" o to mi chodzi - po prostu budżet wychodzi 10-50x niż na nasze. Ostatnio mi ludzie mówią ,że ładny taki klasyk stoi, a inni jak się dowiedzą że to ma 20 lat to reakcja jak u Wojtka - niemożliwe..
zbyszek05 - 27-04-2013, 14:15
W porównaniu sigmy do merca 124 3,0 to jednak merc lepiej się prowadzi co widać na video z yt moje odczucie w prowadzeniu też było lepsze bo zawieszenie jest lepsze - jak mówią i piszą bez gwiazdy nie ma jazdy . Co do konstrukcji - nie trzeba studiować by wiedzieć że nowsze auta są bezpieczniejsze a testy wszystkie robione są do 50 km/h .O co i chodzi - a o to że przy zderzeniu jakimkolwiek nowy samochód jak piszecie się gniecie do- szczę-tnie - cały materiał pochłania energie co właśnie jest udowodnione testami - samochód ma nie przeżyć . fizyka i mechanika w jednym . Całos energi zderzeniowej ma iść w budę . W starych samochodach przy zderzeniu jak sam przetestowałeś bartku nie idzie w samochód bo konstrukcja jest sztywniejsza - idzie w kierowcę , pasażera . Samochód zatem mozna wyklepać bo robili go na 20 lat z zapasem . Takie były czasy . Oczywiście , samochody nowe są gorszej jakosći - pod względem moze każdym ale nie mów że nowe audi jest gorsze od sigmy jak i każdy nowy samochód . Frajda oczywiście jest - nie powiem te ponad 200 koni robi robotę ale nowe diesle nawet te 160 konne nie wypadają gorzej gdyż auta tej klasy mniej ważą .
VirMan - 27-04-2013, 15:28
zbyszek05 napisał/a: | Co do konstrukcji - nie trzeba studiować by wiedzieć że nowsze auta są bezpieczniejsze a testy wszystkie robione są do 50 km/h .O co i chodzi - a o to że przy zderzeniu jakimkolwiek nowy samochód jak piszecie się gniecie do- szczę-tnie - cały materiał pochłania energie co właśnie jest udowodnione testami - samochód ma nie przeżyć . fizyka i mechanika w jednym . Całos energi zderzeniowej ma iść w budę . W starych samochodach przy zderzeniu jak sam przetestowałeś bartku nie idzie w samochód bo konstrukcja jest sztywniejsza - idzie w kierowcę , pasażera . |
Dokładnie - samochód ma przyjąć energię - zgadza się - tylko co jeśli energia zderzenia jest większa , niż może przyjąć samochód ? i tu jest całe sedno - jeśli projektujesz pod 50 czy 60 kmh, to guzik cię obchodzi co jest potem.. (przy tych prędkościach i tak nie za wiele się stanie) Chodzi tu o to ,że te nasze stare auta (mówię o sigmach, i podobnych) mają design pod prędkości 60-90-130 kmh.. a nie pod 50 i koniec. Dodatkowo mają masę.. Jakim byś nowoczesnym autem nie jechał masa robi swoje i z tirem / traktorem nie wygrasz. Jak mam spotkać sie z dzisiejszym statystycznym samochodem, jadąc 80 kmh przy czołówce, to przepraszam 1,2 tonowy kompakt zostanie sprasowany na mojej masce. Przy autach większych gabarytowo ale słabiej projektowanych to samochód "z naprzeciwka" przyjmie to uderzenie i pochłonie większość energii nie mój ( ja mam 700 kg taranu przed moimi nogami a nie 300 kg jak gość... ) - i potem nie będą mnie wyciągać (wycinać) z pomiędzy nadkola/słupka i podłogi. są filmiki co się dzieje kiedy przy czołówce zderza się samochód klasy sigma z samochodem klasy golf..
W naszym aucie najsłabszym elementem jest akurat kufer przy porzadnym uderzeniu pasażerowie z tyłu dostaną po kręgosłupach ostro.
zresztą - co się będziemy tak przerzucać - kiedyś jak mi odbije i będę miał okazję złomkowatą sigmę zezłomkować to nakręcę video sigma (diamant) vs coś innego. Tylko speca od remote controla trzeba by wziać i auto z silnikiem, kompletne a nie tak jak to było w kilku testach na youtube gdzie brali stare wraki bez silnika i rozbijali je o nowego kompakta w warunkach labolatoryjnych odpowiadającym warunkom testowania.. podziękował.
[ Dodano: 27-04-2013, 15:29 ]
zbyszek05 napisał/a: | W porównaniu sigmy do merca 124 3,0 to jednak merc lepiej się prowadzi co widać na video z yt | jak dla mnie sigma lepiej hamuje i lepiej bierze zakręty.. ale w124 fakt jest wygodniejszy i mniej nim buja.
[ Dodano: 27-04-2013, 15:37 ]
http://www.youtube.com/watch?v=UYHnoXa4ZUg tu widać - biorą sierrę - jeden z najgorszych samochodów pod tym wzgędem btw poza tym widać ze nie ma tam silnika
proszę o to ujęcie krótkie - widac chlodnice / pas przedni - a silnik gdzie ?
[ Dodano: 27-04-2013, 15:39 ]
http://www.youtube.com/watch?v=XPFdQqOLkuA - tutaj dwa identycznego rocznika samochody - inna masa (inna energia)
[ Dodano: 27-04-2013, 15:43 ]
http://www.youtube.com/wa...ature=endscreen - tutaj specjalnie dobrali piekny zabytkowy samochód z żadną ochrona i żadną sztywnością słupka oraz... oczywiście wyjęli 500 kg silnik.. bo by nie wyszło......
[ Dodano: 27-04-2013, 15:44 ]
http://www.youtube.com/watch?v=wjnP9RImeaM tu jest bardzo dobre wyjaśnienie samej fizyki mas pojazdów. <<< POLECAM JAK SIĘ NIE CHCE WAM WSZYSTKIEGO OGLĄDAĆ
[ Dodano: 27-04-2013, 15:48 ]
jeszcze jest kilka ale nie chce mi się wklejać - popatrz co się stanie jak przekroczysz energię krytyczną dla klatki bezpieczeństwa - wszytko się załamuje bo jest projektowane tylko pod to.. jak masz zapas i nadmiar, to ma co jeszcze brać energie i ją rozpraszać.
[ Dodano: 27-04-2013, 16:25 ]
http://www.youtube.com/watch?v=sKSPxQjPOm0 - tak dla smaczku - smart ma bardzo twardą klatkę bezpieczeństwa.. mimo to.. fizyka robi swoje i rozmlaska pasażerów po wnętrzu smarta. ( a co by było z mercem e albo s ? one są "twardsze" )
zbyszek05 - 27-04-2013, 20:39
Ech Bartku - nie będziemy się sprzeczać - wiem tylko że przy 130 km/h na czołowym nawet z tiko - jezdziłbyś na wożku inwalidzkim - Gdybyś łupnął się sigmą z nowym samochodem tej samej klasy - to kierowca samochodu nowego auta wyszedłby o własnych nogach - ty nie .
Nowe auta mają lepszy system bezpieczeństwa kierowcy i pasażera i naprawdę nie wmówisz mi ze sigma mając 2 poduszki często nie sprawne jest bezpieczniejsza .W starciu z golfem na pewno ale z golfem 6/7 gen .????Watpie
I dokładnie to pokazałeś na modelu szewroleta
VirMan - 27-04-2013, 22:01
Dobra.. no super - każdy widzę wie swoje tylko kwestia tego co na poparcie.. Proszę obejrzyj/wysłuchaj/przeczytaj ze zrozumieniem a jesli dalej to samo to niema sensu dłużej rozmawiać w sumie
I zgadzam się - jakbym miał zrobić dzwonka czołowego przy 90 kmh z ls400 nowym albo czymś klasy merc e/s czy audi a8 to fakt - byłbym w gorszej sytuacji , ale nie za bardzo wiele. siedząc choćby w nowym golfie ..... no comment
t0m3k - 27-04-2013, 23:25
w nowych autach wszystko jest fajnie puki pęd samochodu nie spowoduje przekroczenia energii przy zderzeniu jaka musi zostać pochłonięta przez samochód. Fakt że im sztywniejsze auto ( nasze kochane stare rupiecie ) tym będzie oddziałowywać na kierowce większe przeciążenie G. Niestety jesli samochód nowej klasy nie będzie w stanie przejąc energii uderzenia bo będzie za duża to raczej nie przezyjemy bo nas zgniecie. W Sigmie są wtedy większe szanse na przezycie bo moze sie skonczyc tylko na złamaniach i wstrząśnieniach .. no ... chyba że samo przeciążenie nas zabije
zbyszek05 - 28-04-2013, 13:38
Myśle że z ochroną 1 poduszki kierowcy przeżycie marnie widzę ...ale tak jak piszesz Bartku każdy wie i chwali swoje . Nie ma sensu dyskutować i zapełniać dysku
AudiA8 - 28-04-2013, 20:52
VirMan Audi A8 D2 - to fajny samochód zwłaszcza w odmianie 4.2 Quattro
VirMan - 29-04-2013, 09:08
AudiA8, no właśnie tak pisałem - gdzieś tam wyżej co bym brał za alternatywę - ale to znów 50k żeby to mieć w stanie porządnym 2x budżet mojego bieżącego który już jest
mmatulek - 29-04-2013, 09:33
Obejrzałem filmiki i uważam opinię Zbyszka za słuszną. Obym nie musiał nigdy jej potwierdzać.
lukasz12 - 29-04-2013, 11:42
Syntetyzując wszystkie informacje przekazane przez przedmówców do jednego w miarę krótkiego zdania (jak na mnie : Prawda jest po środku - Diamante/Sigma mają po 20 lat - w kwestii wyposażenia w poduszki i systemy bezpieczeństwa na pewno są do tyłu vs nowe konstrukcje. Nie zapewnią takiego poziomu ochrony jak bieżący Mercedes E/S A8 czy BMW 5/7 Natomiast bezsprzecznie wypadają niegorzej niż obecne kompakty i auta popularne - chociażby ze względu na "staromodną" solidność w postaci dużej ilości dość grubych blach, swoje rozmiary i wynikającą z tego masę.
|
|
|