[97-04]Galant EAxA/W - [EA5A/W 2.5] Wyciek oleju
Marcino - 22-02-2018, 12:49
bialyjayz napisał/a: | Marcino napisał/a: | Gdzie i jaka kupić najalepiej? tez to muszę zrobić.. |
polecam spróbować dokręcić wszystkie śrubki mocujące pokrywę, miałem podobny problem wycieki....... wziąłem nasadkę 10mm bodajże i każda śrubka obróciła się jeszcze ok. 2-3 obrotów takie były luźne, oczywiście nie znaczy że u ciebie pomoże ale spróbować można |
Już nic nie pomoze, tylko nowa uszczelka. Te sa z 2009 r. Były już dokrecane i montowane na uszczelniacz. Prawdopodobnie pokrywa jest lekko pogieta. Mam druga wybiore tą lepsza i wtedy jedna postaram się wyprostować.
Michaszysz - 08-05-2018, 22:58
Jest jakaś różnica między Dirko szarym i czerwonym?
Anonymous - 08-05-2018, 23:42
...
Michaszysz - 05-09-2018, 01:05
Co może być powodem wycieku spod szpilek kolektora wydechowego? Dolne są całe w oleju, górne lekko zapocone Uszczelniacze zaworowe? Czy może jest jakieś połączenie z kanałami olejowymi i szpilkami kolektora wydechowego? Jak demontowałem kolektor dolotowy, to w środku był delikatnie okopcony i zapocony w oleju.
Hugo - 05-09-2018, 07:59
Michaszysz, a silnik spala olej?
Marcino - 05-09-2018, 08:21
Michaszysz napisał/a: | Co może być powodem wycieku spod szpilek kolektora wydechowego? Dolne są całe w oleju, górne lekko zapocone Uszczelniacze zaworowe? Czy może jest jakieś połączenie z kanałami olejowymi i szpilkami kolektora wydechowego? Jak demontowałem kolektor dolotowy, to w środku był delikatnie okopcony i zapocony w oleju. |
Ja mam tak samo i to jest wyciek z pod pokrywy. Moj oleju nie spala.
Michaszysz - 05-09-2018, 08:55
Oleju ubywa, przy poprzednich 12000 km dolałem jakieś 1.2 litra oleju, ale mialem też sporo wycieków, ale raczej niemożliwe żeby tyle wyciekło, więc chyba spala olej. Dym z rury wydechowej jest jasny biały, nie śmierdzi przepalonym olejem.
[ Dodano: 05-09-2018, 09:00 ]
I to nie jest wyciek spod pokrywy.
bialyjayz - 05-09-2018, 10:50
Marcino napisał/a: | Moj oleju nie spala. |
co to znaczy " nie spala" w przypadku silnika spalinowego?
Każdy silnik nawet najnowższy bierze jakąś tam ilość oleju,tym bardziej przy wyższych zakresach obrotowych....
jak się jeździ jak emeryt do max. 3 tys. to może i faktycznie nie widać, żeby cokolwiek chlipał, jednak po to jest górny zakres obrotowy żeby z niego korzystać i smarować ten silnik....mój dla przykładu co wymiane bierze w sumie ok 700-900ml. i tak kupuje bańkę 5 litrów więc wystarcza "od" "do".
[ Dodano: 05-09-2018, 10:56 ]
Michaszysz napisał/a: | I to nie jest wyciek spod pokrywy. |
spróbuj podokręcać pokrywę "klawiatury" kiedyś miałem podobne objawy i okazało się że wszystkie śruby mogłem dokręcić od pół obrotu do nawet 2, zabieg 10minut a może faktycznie pomóc
Marcino - 05-09-2018, 16:48
bialyjayz napisał/a: | Marcino napisał/a: | Moj oleju nie spala. |
co to znaczy " nie spala" w przypadku silnika spalinowego?
Każdy silnik nawet najnowższy bierze jakąś tam ilość oleju,tym bardziej przy wyższych zakresach obrotowych....
jak się jeździ jak emeryt do max. 3 tys. to może i faktycznie nie widać, żeby cokolwiek chlipał, jednak po to jest górny zakres obrotowy żeby z niego korzystać i smarować ten silnik....mój dla przykładu co wymiane bierze w sumie ok 700-900ml. i tak kupuje bańkę 5 litrów więc wystarcza "od" "do".
[ Dodano: 05-09-2018, 10:56 ]
Michaszysz napisał/a: | I to nie jest wyciek spod pokrywy. |
spróbuj podokręcać pokrywę "klawiatury" kiedyś miałem podobne objawy i okazało się że wszystkie śruby mogłem dokręcić od pół obrotu do nawet 2, zabieg 10minut a może faktycznie pomóc |
No nie dolewam 1l na 2 tyś, ale faktycznie przez wycieki z 500-700 ml musze dolać na 15kkm.
RE_man - 07-07-2019, 15:34
Witam, szukam w wątku ale nie znalazłem podobnego problemu. Mianowicie miałem wyciek spod tylnej pokrywy, wymieniona, nowa uszczelka dodatkowo zrobione na sylikon Reinz. Wczoraj sprawdziłem pokrywa trzyma nie poci, aparat zapłonowy również, a silnik od strony grodzi od kolektora wydechowego w dół jets zapocony, wyczyściłem to na tyle ile się dało, przejechałem trochę i wydaje mi się że pocą się takie dwa przewody idące w stronę grodzi które są gdzieś w okolicy aparatu, czy one nie są przypadkiem od odpowietrzenia skrzyni korbowej lub odmy ?
Z góry dzięki za odpowiedzi
Krzyzak - 07-07-2019, 17:53
musisz wskazać jakie węże, bo tam przy aparacie są przewody do nagrzewnicy i faktycznie w V6 jest problem z orinami na nich - po pewnym czasie te okularki potrafią cieknąć i niestety dostaje aparat...
RE_man - 07-07-2019, 21:03
Krzyzak napisał/a: | musisz wskazać jakie węże, bo tam przy aparacie są przewody do nagrzewnicy i faktycznie w V6 jest problem z orinami na nich - po pewnym czasie te okularki potrafią cieknąć i niestety dostaje aparat... |
Sprawdziłem, zapocone były linki wybieraka biegów, wyczyściłem je wczoraj i są jak narazie czyste. Mam taką teorie że może się na nie dostawać olej spod aparatu, bo wychodziło by że idą bezpośrednio pod nim.
savagger995 - 28-06-2020, 16:08
Witam, szukam w wątku ale nie znalazłem podobnego problemu. Wyciek tak jak zaznaczony czerwonymi okręgami na zdjęciach. Ślady oleju są aż na osłonie i na wachaczu giętym i prostym. Na początek na co zwrócić uwagę.
Hugo - 28-06-2020, 17:16
savagger995, wyciek spod tylnej pokrywy zaworów, czujnika poziomu oleju lub uszczelniacza wału korbowego lub wałków rozrządu. Zdejmij małą pokrywkę rozrządu na górze i zobacz czy pasek rozrządu jest mokry od oleju, jak nie jest to nie leci z uszczelniaczy.
savagger995 - 03-08-2020, 21:07
Pasek mokry nie jest ale widać ,że uszczelniacz wałka rozrządu jest zapocony i pod kołem widać trochę oleju . Mała pokrywka przy stronie grodzi upaprana . Aby się upewnić uszczelnione na nowo silikonem dirko pokrywy, mała miska olejowa i czujnik poziomu oleju. Przed swapem były wymienione uszczelniacze i jeden by już puszczał. Możliwe by to było aby był jakiś wadliwy ? Wyczytałem gdzieś ,że może być wyrobiony wałek i trzeba by dać nadmiarowy tylko z czego to dopasować?
|
|
|