To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Nasze Miśki - Rekin Seichan

Mario - 27-01-2013, 21:14

_Slawek_ napisał/a:
Dokładnie 2 dni przed pojawieniem się pęknięcia narzekaliśmy na to jak strasznie jest porysowana i jak nieprzyjemnie jeździ się np. w nocy, jak coś jedzie z naprzeciwka lub w dzień pod słońce

Znam to :) Sam jakoś rok temu wymieniałem szybę, stara pękła po odprysku z kamienia, a że miałem szyby ubezpieczone to dość szybko podjąłem się wymiany.
Po odebraniu auta z nową szybą, różnica ogromna w jakości patrzenia pod słońce czy w nocy pod światło :)

_Slawek_ - 25-03-2013, 11:55

Po pół roku spokoju (nie licząc szyby) okazało się, że galant jednak się zużywa ;) Został oddany dzisiaj na oględziny zawieszenia i bodajże do wymiany wahacz prosty i na szczęście tylko tyle :)

Za to wkrótce czeka go wymiana oliwy i zacząłem się wahać. Chyba od 2010r. jeździ cały czas na valvo maxlife 10w40 i niby jest OK, ale co chwilę pojawia się gdzieś wątek aby przejść na 5w40. Pytanie tylko czy ma to sens jeśli na obecnym nic się złego nie dzieje?

Poniżej lista ewentualnych na(za)stępców z menu Millersa:
Trident Longlife 5w40
XF Longlife 5w40
EE 10w40

Mechanik sugeruje pozostać przy dotychczasowym, a mnie coś nosi z tą zmianą... tylko żeby misiek na tym nie ucierpiał.

inq - 25-03-2013, 12:14

No co Ty, Galanty się nie zużywają - one po prostu oczekują zainteresowania :wink:

Olej to już indywidualna sprawa. Na pewno będzie droższy, a przy normalnej eksploatacji różnica 10w40 vs. 5w40 nie będzie odczuwalna, ewentualnie w portfelu. Ja bym nie zmieniał. Każda zamiana oleju pozostawi ślad w psychice Miśka :P

m6riano - 25-03-2013, 12:26

Miałem Millersa tridenta i XFSa w 10W40...i teraz bym przeszedł znów na Motula....bo tańszy.....więc po co przepłacać...;-)
_Slawek_ - 23-04-2013, 23:54

Dzisiaj misiek miał grzebane we wnętrznościach i kilka rzeczy zostało wymienionych:
- olej + filtr, ostatecznie pozostał valvo maxlife 10w40
- świece + przewody
- uszczelki pokrywy zaworów
- lusterko wewnętrzne

Kilka dni wcześniej przeszedł też mycie podwozia i dzisiaj przy okazji wizyty u mechanika oceniono jego stan jako... delikatnie pisząc, nieciekawy. Pomimo zrobionej w 2010 "(pseudo)konserwacji" to po kolejnej takiej zimie mogą się pojawić pierwsze dziury, jeśli się temu nie zaradzi na czas :? Przecież ten samochód ma dopiero... 12 lat ;) Historie o kilkuletnich rdzewiejących mazdach i mercedesach jakoś wcale mnie nie pocieszają :)

Hugo - 24-04-2013, 16:18

Zapytam przy okazji: w którym miejscu jest filtr oleju w 2,5? Da radę go wymienić bez kanału? Z góry lub po zdjęciu prawego koła przedniego?
robertdg - 24-04-2013, 22:34

Nad rozrusznikiem, bez problemu wymieniasz "z gleby" pod warunkiem, że nie masz obniżonego zawiasu ;-)
Krzyzak - 25-04-2013, 08:59

najlepiej od spodu - tak pod kolektorem wydechowym od strony chłodnicy
zajrzyj, zobaczysz rynienkę do zlewania oleju

_Slawek_ - 18-05-2013, 14:12

Dzisiaj rekin był na przeglądzie oraz nabiciu klimy i spotkał tam prawdziwego nietypa.

Właściciel prawie 2 lata składał to półtonowe monstrum z silnikiem od volkswagena transportera :)





_Slawek_ - 01-08-2013, 10:12

Aktualizacja.
V6 przestało brzmieć tak aksamitnie jak zawsze. Cały przedni wydech przegrał walkę z rdzą. Po wymianie powróciła cisza :) . Testy spalania na trasie Lublin - Mazury - Mazury - Mazury - Lublin zakończone pozytywnie - średnia 7,8l/100km. Bez szału ale też nie za dużo ;)

JCH - 01-08-2013, 11:26

_Slawek_ napisał/a:
średnia 7,8l/100km. Bez szału ale też nie za dużo ;)
Jeszcze trochę starań i osiągniecie wynik Krzyżaka ;) 7,8 to całkiem całkiem wynik :) Przerażające są te liczby z jedynką z przodu :roll:

PS. Gdzie byliście na Mazurach :?:

_Slawek_ - 01-08-2013, 12:58

JCH napisał/a:
_Slawek_ napisał/a:
średnia 7,8l/100km. Bez szału ale też nie za dużo ;)
Jeszcze trochę starań i osiągniecie wynik Krzyżaka ;) 7,8 to całkiem całkiem wynik :) Przerażające są te liczby z jedynką z przodu :roll:

Niewykonalne ;) W trasie trzeba by zrezygnować z redukcji do 3-ki przy wyprzedzaniu, a w Lublinie rekin musiał by mieć min. system start&stop lub napęd hybrydowy :)
JCH napisał/a:

PS. Gdzie byliście na Mazurach :?:

Ruciane-Nida... 1 dzień słońca, a w pozostałe średnia dobowa temp. około 14st. :? Stąd też konieczność ganiania miśka po okolicy w poszukiwaniu jakichkolwiek atrakcji.

Krzyzak - 01-08-2013, 14:04

eeee tam - nikt się nie kapnął, że wynik z podpisu jest dla E32 - 1.8 silnik :P
rekin sedan tak średnio 9 wciąga a kombi 10-11
da się zejść do 8, ale na kapciach 195 a nie 225 mm

JCH - 01-08-2013, 14:14

_Slawek_ napisał/a:
Ruciane-Nida... 1 dzień słońca
Mazury są fajne :) Zawsze miło wspominam i koniecznie muszę na nie wrócić. Zresztą.... pogadamy w KRK :)
Ale pogoda.... szkoda, że nie trafiliście a teraz takie upały :roll:
Krzyzak napisał/a:
nikt się nie kapnął, że wynik z podpisu jest dla E32 - 1.8 silnik
Kapnął, kapnął. Od zawsze go masz :)
Hugo - 01-08-2013, 22:13

Krzyzak napisał/a:
eeee tam - nikt się nie kapnął, że wynik z podpisu jest dla E32 - 1.8 silnik
rekin sedan tak średnio 9 wciąga a kombi 10-11
Zamorduję... A ja od kilku miesięcy zachodzę w glowę dlaczego 2,5 spala mi 9l/100 km :twisted: :roll:


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group