To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Nasze Miśki - Biały Avance kombi EA5W 2001r. w manualu aka "Biały Miś

sveno - 28-06-2012, 09:35

na nasz klimat 5w-40 wystarczy

Cytat:
1. Pekniete obie przednie sprezyny.
2. Wylany amortyzator prawy przod.
:shock: i nie czułeś nic w czasie jazdy, że coś jest nie tak?
wyderka - 28-06-2012, 09:37

bez obrazy ale według mnie to Auto nie jest jednak w takim super stanie jak go wcześniej opisywano :| , ot po prostu przeciętny galant
MKV - 28-06-2012, 10:20

Torp12 napisał/a:
Jak tak czytam ten temat to nachodzi mi tylko jedna mysl: Derpin wiedzial kiedy go sprzedac, a miala byc to przeciez taka okazja ;)


Nie ma czegoś takiego jak okazja ;)
Ogólnie samochód widać, że zadbany ale zawsze się znajdzie coś do roboty.
Dodatkowo siłownik od centralnego w drzwiach kierowcy bardzo słabo się zamyka i prawie zawsze muszę 2 razy klikac zamknięcie samochodu - to już było za czasu Dominika czego mi nie powiedział bo tego samego dnia co go kupiłem okazało się, że nie zamknąłem samochodu. Myślałem, że trzeba 2 razy klikac czy coś ale to po prostu uszkodzony siłownik.

Poza tym rdza znośna ale te kielichy od spodu jak patrzyłem trzeba będzie zrobić a podwozie zabezpieczyć przez zima koniecznie.

MKV - 28-06-2012, 10:28

sveno napisał/a:
na nasz klimat 5w-40 wystarczy

Cytat:
1. Pekniete obie przednie sprezyny.
2. Wylany amortyzator prawy przod.
:shock: i nie czułeś nic w czasie jazdy, że coś jest nie tak?


No właśnie nic nie czułem - amortyzator nie jest kompletnie padnięty ale już wycieka więc tez nie działa jak należy. Sprężyny obie pęknięte w tym samym miejscu na górze więc identycznie pracowały. Zorientowałem się że coś nie tak jest jak na wyboju lekkim z jednej strony usłyszałem metaliczne jakby walnięcie - 2 razy chyba się tak zdarzyło w ciągu 2 dni.

Owczar - 28-06-2012, 11:25

Przód w galancie nie jest aż tak bardzo czuły na amorki i sprężyny. Gdyby to był tył, to nie dałoby się jeździć.

MKV napisał/a:
amortyzator nie jest kompletnie padnięty ale już wycieka więc tez nie działa jak należy


Cieknie=nie działa. Nawet na totalnie zużytych amorkach testy na przeglądach pokazują wartości w normie :)

Niestety czeka Cię kolejny niemały wydatek... Dobry zestaw hamulców na przód to coś koło ~500zł. Amorki i sprężyny jeszcze więcej.

Mitsubishi na nasz klimat poleca coś koło 5w40. Wlej jakiś prawdziwy syntetyk LM, Millers, AMS, Mobil 1 i będzie git.

MKV napisał/a:
Dodatkowo siłownik od centralnego w drzwiach kierowcy bardzo słabo się zamyka i prawie zawsze muszę 2 razy klikac zamknięcie samochodu


Na początek warto zajrzeć i przesmarować cały mechanizm zamykania drzwi.

szuwar - 28-06-2012, 12:18

Nie ukrywam, że też zastanawiałem się nad kupnem tego egzemplarza, ale widzę, że warto dać mniej za teoretycznie gorszy egzemplarz, ale wkładasz i masz po swojemu i nie masz niespodzianek na których się nie spodziewałeś ....

z drugiej strony nie ma co mieć żalu do Derpina, po pierwsze każdy chce sprzedać jak najlepiej, po drugie kwestie eksploatacyjne wychodzą po kolei ....

mkm - 28-06-2012, 12:56

Wystarczy czytać ze zrozumieniem tematy w których piszą bracia i tyle.
Wszystko na temat auta (aut) było pisane - część "między wierszami" część wprost, ale było - jak nie w tym dziale to w innym.
Każde auto jest warte tyle ile kupujący jest w stanie za nie dać.
Koniec i kropka.
Widzę, że zaczyna się szukanie dziury w całym i rozpacz nad rozlanym mlekiem (co ciekawe nie ze strony obecnego właściciela).
To, że większość tematów w których opisujemy nasze auta są często podlukrowane to niestety magia internetu.
Tylko tu odpowiednio sfotografowane zajechane auto obwieszone laminatem na "grubej glebie" i "kozackiej feli" przy pomocy kilku klakierów może pokonać dobrze utrzymany oryginał (piszę ogólnie nie mając na myśli konkretnego auta).
Raz na jakiś czas próbuję walczyć z nadmierną fantazją w opisach, ale to walka z wiatrakami.
Ma być "wow" i "lubię to", a ekspertem w sieci może być każdy.

MKV, niech Ci ktoś dokładnie przeglądnie auto, zrób sobie listę co trzeba zrobić i w jakim czasie i ciesz się autem, bo "wow" robi.
Ja jakbym mógł to u siebie robiłbym wszystko i to na ori częściach :wink:

MKV - 28-06-2012, 13:03

szuwar napisał/a:

z drugiej strony nie ma co mieć żalu do Derpina, po pierwsze każdy chce sprzedać jak najlepiej, po drugie kwestie eksploatacyjne wychodzą po kolei ....


No ja nie mam do niego żalu - jeśli już prędzej pretensje do siebie, ze od razu po kupnie nie wstawiłem go na przegląd jak normalnie bym zrobił ale nie ma co płakać nad rozlanym mlekiem - prędzej czy później i tak by trzeba to było zrobić.

Sprężyny widze w intercarsie sa za 245zł za 1 sztukę LESJOFORS, amorki gazowe KYB chyba za 270zł sztuka, tarcze ATE chyba po 300zł (to wszystko ceny detaliczne na szybko sprawdzane).

Mam dużo lepsze ceny w Cermotorze ale i mój mechanik bardzo dobre ceny potrafi mi załatwić np z Hipola z tego co pamiętam.

Jesli chodzi o olej to co myślicie o Mobil1 New Life 0w-40 ?
http://www.mobil1.pl/produkty/new-life-0w-40.aspx

MKV - 28-06-2012, 13:08

mkm napisał/a:

MKV, niech Ci ktoś dokładnie przeglądnie auto, zrób sobie listę co trzeba zrobić i w jakim czasie i ciesz się autem, bo "wow" robi.
Ja jakbym mógł to u siebie robiłbym wszystko i to na ori częściach :wink:


Właśnie robię - mam sprawdzonego mechanika u którego robię w sumie 4 samochody a i często też sam coś dłubie sobie jednocześnie sam u niego jak chcę. Dziś ponad godzinę rano wszystko oglądaliśmy jak to wygląda.

Tylne tarcze i klocki można by wymienić ale jeszcze dadzą radę (na klockach jest sporo "mięsa" ale widać wyżłobienia od tarczy już). Żeby nie robić jednorazowego wielkiego wydatku zrobię to najwyżej za miesiąc albo i później ale kazał mi czasami mocniej hamowac bo tylne hamulce jakoś mało używane są - Derpin głównie jeździł w trasy a ja jeżdżę głównie sam pustym samochodem dość delikatnie więc nie dziwne.

Siłownik od drzwi sprawdzaliśmy organoleptycznie i czuć wyraźną różnicę przy zamykaniu między tym w drzwiach kierowcy i pasażera - ten w drzwiach kierowcy jakby "przeskakuje" jak po tarce lekko.

Anonymous - 28-06-2012, 13:36

nie no tak pracha przecież sprzedałem. żal mi komentujących tutaj,
Białas ma na te chwilę około 230 tys nalatane w momencie gdy Maciek go odemnie brał wiedział o każdej pierdole która jest do roboty, łącznie z przesłanym dokładnym opisem auta oraz co mniej więcej kiedy było wymieniane, i co może być do wymiany w najbliższym czasie, i najważniejsze zdjęciami chyba każdej jednej większej ryski czy usterki kosmetycznej, czy nalotu rdzy.
w momencie sprzedaży amorki były suche sprężyny również dobre, zauważylibyśmy gdyby były pęknięte chociażby przy robocie przedniego zawieszenie jakoś na miesiąc przed sprzedażą.
wątpię żeby ktokolwiek z komentujących sprzedał tutaj auto z tak czystym sumieniem i dobrymi chęciami.

mkm napisał/a:
To, że większość tematów w których opisujemy nasze auta są często podlukrowane to niestety magia internetu.


co do tego zdania, to właśnie ja z Rafałem jesteśmy na tyle uczciwy/głupi że każda rzecz która psuła się w Białasie czy innym aucie była opisywana na bieżąco, każda przygoda czy nawet drobna ryska na feldze również, co do lukrowania tematów to niestety wypraszam sobie, jest w tym dziale dużo innych projektów nawet grubych projektów które miały takie przygody o których nigdy się nikt nie pochwalił... już nie mówię tu o kwestiach przebiegów których nie piszę duża część userów - ciekawe dlaczego.....

to, że przy obecnym przebiegu wyskoczyły jakieś rzeczy eksploatacyjne w stylu klocki czy amorki, których wcześniej nie robiłem, więc chyba mają prawo się prędzej czy później zepsuć?
zachowujecie się ja typowi zieloni userzy każdego auta "a bo panie bo się zawieszenie wytłukło, bo klocki się skończyły to grat i trzeba sprzedać" :lol: :roll:

ogólnie to widzę ciągle w tym temacie jeżdżenie po tym aucie, nie wiem czy zazdrość, że to nie wy kupiliście albo nie mieliście na ten samochód, czy może to, że to ja sprzedałem za takie a nie inne pieniądze a wy nigdy takich nie dostaniecie za wasze auta... po prostu typowe polaczkowe zachowanie, jeszcze brakuje żeby Maćkowi ktoś śrubokrętem przejechał po całości.

Maćku z mojej strony wiesz, że zawsze co mogę to pomogę, telefony od Ciebie odbieram, mam nadzieje, że Ty wierzysz w moja uczciwość,
od siebie mogę pomóc przez Rafała z częściami z IC na które dostaniesz paragon w cenach hurtowych:

sprezyna zawieszenia LESJOFORS 175,4/szt
amorek KYB gazowy 161,5/szt

tarcza ATE :204,03/szt
klocek ATE kpl : 262,08

jak interesuje Cię jakaś inna marka czegokolwiek to daj znać.

przesyłkę mogę Ci puścić za gratis bo mam taką możliwość, jak chcesz sprawdzić jakieś inne ceny to daj znać, a i ceny tylko dla Maćka proszę się nie pytać o rabaty albo czy coś załatwimy dla innych userów, nie zasługujecie.

aa i nie będę tu prowadził dyskusji w Maćka temacie o Białasie z bandą hejterów. Z mojej strony to koniec wypowiedzi do was.

MKV - 28-06-2012, 13:51

Derpin napisał/a:

Maćku z mojej strony wiesz, że zawsze co mogę to pomogę, telefony od Ciebie odbieram, mam nadzieje, że Ty wierzysz w moja uczciwość,


Wierzę wierzę i nie mam do Ciebie pretensji - co najwyżej dziwne, że nie zauważyłeś tej akcji z centralnym zamkiem ale może nie sprawdzałeś po prostu za każdym razem za pomocą klamki czy drzwi sa zamknięte bo od samego początku się to działo - ale to można było po prostu przeoczyć - przeważnie po drugim kliknięciu się zamyka - teraz po prostu patrzę do wnętrza czy zamek przeskoczył do końca.

Reszta to rzeczy eksploatacyjne i się w końcu muszą zepsuć - norma.

Co do komentujących to nie robi to na mnie wrażenia bo co ja się nasłuchałem z pakowaniem kasy w dużo tańszy i starszy samochód jakim jest Swift GTi (1990r) to tego chyba nic nie przebije - ja tam z Miska jestem bardzo zadowolony a na forum sa i pomocni ludzie którzy dużo mi podpowiedzieli już i pomogli (nie muszę chyba wymieniać bo sami wiedzą :) )

mkm - 28-06-2012, 13:57

Derpin, wyluzuj, albo zacznij czytać ze zrozumieniem. Napisałem, że wszystko było opisywane? Napisałem, to po co piszesz o innych.
Tak jak napisał MKV, nie ma pretensji i auto go cieszy i wszystko w temacie.
Tematu opisywania wszystkiego nie poruszaj, bardzo Cię proszę.

Hugo - 28-06-2012, 14:00

Derpin napisał/a:
każda rzecz która psuła się w Białasie czy innym aucie była opisywana na bieżąco, każda przygoda czy nawet drobna ryska na feldze również
To tak jak ja :mrgreen:
Derpin napisał/a:
jest w tym dziale dużo innych projektów nawet grubych projektów które miały takie przygody o których nigdy się nikt nie pochwalił... już nie mówię tu o kwestiach przebiegów których nie piszę duża część userów - ciekawe dlaczego.....
Święta racja...
Anonymous - 28-06-2012, 14:05

Maćku nigdy nie miałem w zwyczaju sprawdzać czy auto się zamknęło, zresztą wiesz że ja trzymałem je na noc u siebie w garażu, w dzień czy na mieście nigdy tego nie sprawdzałem, raz czy 2 zdarzyła się sytuacja że rzeczywiście zamek nie chciał się otworzyć o dziwno otworzyć a nie zamknąć, ale to była zima i uznałem że to kwestia mrozu bo na lato już otwierał się za każdym razem.

jeszcze jedna uwaga co do tarcz, to zmierz ich grubość bo powinny mieć tam jeszcze trochę miesa, i powinny starczyć na jeszcze jeden klocek moim zdaniem, bo zrobione mają teraz troszkę ponad jeden klocek który jest obecnie, bo TRW co były na początku wyleciały niedługo bo piszczały i wskoczyły boschowskie chyba z tego co pamiętam.

Tomek - 28-06-2012, 16:08

MKV napisał/a:

Dodatkowo siłownik od centralnego w drzwiach kierowcy bardzo słabo się zamyka i prawie zawsze muszę 2 razy klikac zamknięcie samochodu


mialem to samo w zimie
zeby zamknąć 2 klikniecia, a otwieranie na dużym mrozie tylko kluczykiem

trzeba rozebrać, wymyć i naładować białego smaru



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group