To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Nasze Miśki - Galant Marcino historia jednego z pierwszych EAW na MM

robertdg - 27-09-2016, 17:29

Marcino napisał/a:
9. Zakole ?? prawy tył zrobione, łatka w progu za kołem, wstawiona blacha od środka na wyjściach wody z dachu - NIE MAM CZYM WYWIERCIĆ fi40 na gumę!!!! obecnie mam fi 30mm
Najlepiej wiertłem stozkowym/schodkowym, ewentualnie otwornica bimetalowa

Marcino napisał/a:
3. Wstawienie reparaturek - obie strony - jak to najdokładniej dociąc na styk, jakieś metody?
Powodzenia, nie zrobisz na styk jak nie masz wprawy, ba robiąc na zakladke pokrzywisz płaszczyzne błotnika, bezpieczniej odrysowac ile reperaturki wstawić i zrobić na lekką zakładke, najlepiej zaopatrz się w felcarke
Marcino - 27-09-2016, 21:05

Rozfrezowałem stożkowym pasuje.
Co do reperaturek to jakoś tę wprawę trzeba zdobyć...:). Zapytam jutro czy ktoś by mnie felcarka nie poratował bo faktycznie ułatwiło by mi to życie.

Marcino - 28-09-2016, 11:40

Wspawałem wczoraj nadkole wewnetrzne, wstawka zrobiona z rantu błotnika przedniego, pasuje idealnie tylko ciut za krótka. Po wyszlifowaniu wyglada jak oryginał.
Co do reparturek to chyba bedzie opcja cięcia przez dwie blachy tarczą 0.8mm albo 1.0mm i spawanie na styk.

areksz121 - 29-09-2016, 00:11

Na styk czy inaczej "do czoła" najlepsza opcja :wink: Gołe blachy malujesz epoksydem? Wiem że ciężko, ale mógłbyś więcej fotek robić pomiędzy etapami :wink:
A tak swoją drogą na urlopie robiliśmy u taty w sedanie lewe nadkole (zewnętrzną część tak samo z przedniego błotnika :wink: ) i w fabryce dali ciała, bo tę masę uszczelniajacą dali wyżej, zamiast skleić to tak, żeby masa wypłynęła między blachami i potem usunąć nadmiar. Całe szczęście w E5 jest fabrycznie zawinięte i uszczelnione :)

Kibicuję Ci cały czas Marcin i trzymam kciuki, choć zwlekałeś jakoś dwa lata z tą reanimacja :wink:

Powodzenia :rolleyes:

Marcino - 29-09-2016, 09:13

areksz121 napisał/a:
Kibicuję Ci cały czas Marcin i trzymam kciuki, choć zwlekałeś jakoś dwa lata z tą reanimacja

Powodzenia

Dzięki, to prawda zwlekałem za długo. Wczoraj się nic nie działo, musiałem dzieci ogarnać (basen) i sam byłem w piłkę wieczorem pokopać. Dziś znowu młody ma trening no chyba ze sam wróci to bede miał trochę czasu.
POstaram się jakieś fotografie robić, ale przyznam ze czasami to wyglada masakrycznie. I nie zawsze myślisz aby sięgnać po telefon.
Jutro biorę wolne, mam zamiar zrobić reparturki, i pozamykać progi, w weekend czyszczenie podwozia z tylu i zabezpieczanie raktywnym od spodu.

areksz121 napisał/a:
ołe blachy malujesz epoksydem?

Taki jest plan żeby przed przyspawaniem pomalować reparaturki epoxydem od środka tak samo nadkole. Zastanawiam się tylko czy od razu skleić ranty na masę poliuretanowo uczelniajacą , czy mi tego podczas spawania nie pozrywa???

No i muszę pochwalić migomat IGBT z płynną regulacją i drut 0.6mm, daje radę na cienkich blaszkach, a spawanie otworowe to poprostu bajka.

Krzyzak - 29-09-2016, 11:08

Marcino napisał/a:
migomat IGBT
tzw. lewaki będą zachwycone :lol:
Marcino - 29-09-2016, 12:39

Krzyzak napisał/a:
Marcino napisał/a:
migomat IGBT
tzw. lewaki będą zachwycone :lol:

Nie wiem o co chodzi..:)

areksz121 - 29-09-2016, 16:12

Chodziło chyba o inwerter spawalniczy, albo po prostu spawarkę :wink:

PS. W taty przypadku dawał czadu drutem 1.2 - to jest dopiero wyzwanie jak materiał spawany jest około połowę cieńszy :rolleyes:

mkm - 30-09-2016, 04:57

Marcino, o LGBT z ang. Lesbian, Gay, Bisexual, Transgender czyli umowną "nazwę" tych mniejszości.
Ostatnio ich walka o prawa jest podnoszona przy byle okazji w mediach (zwłaszcza przez środowiska lewicowe), więc Krzyżak, zrobił "dżołk pisany" i skojarzył duże "i" z małym "l" :mrgreen:

Marcino - 06-10-2016, 08:26

Wy mitu o LGBT a ja idę dzielnie najprzód..:)
Repeartury wspawane, prawa na gotowo, lewą muszę dokonczyć zagęszczać spawy, zatem mogę powiedzieć ze teraz zostało szlifowanie i konserwowanie i lakierowanie.

jacek11 - 06-10-2016, 11:42

Nie widać zdjęć ;p
Marcino - 06-10-2016, 14:23

jacek11 napisał/a:
Nie widać zdjęć ;p

Wiem wiem.... nie ma to jak popatrzeć...
Dlatego załaduje wam trochę, tylko proszę spokojnie ogladać
Odbudowany rant nadkola wewnętrznego








































Marcino - 06-10-2016, 22:46

Ze brakło mi CO2 na 10cm spawu. Ech butla 7 kg poszła cała na galanta. Wkurza mnie ze migomat
Ma jakby zwłokę na zaworze co2 bo jak kończę spaw to jeszcze przez sekundę dmucha no chyba ze tak ma byc :)

robertdg - 06-10-2016, 22:53

CO2 majątku nie kosztuje, kwestia jakie cisnienie robocze masz ustawione na reduktorze oraz czy masz dostępną regulacje wypływu gazu (Post-flow) - jezeli nie to z wypływem gazu po zakonczeniu spawania nic nie zrobisz, bo tak fabryka zapodała
Owczar - 07-10-2016, 08:51

Przynajmniej będziesz miał pewność, że ktoś się przyłożył :)

Masz jakieś wnęki w kanale?



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group