[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Tarcze i klocki hamulcowe
Juiceman - 22-12-2014, 09:43
Mając TD w galancie EA nie masz wyboru musisz jeździć jak emeryt
Jak podasz VIN to będziesz miał pewność jakie tarcze. Ale wątpię aby coś większego oferowali do tego modelu.
[ Dodano: 23-12-2014, 18:33 ]
Tarcza 256x24
ViBeZ - 24-12-2014, 22:46
Dzięki zgadza się
glowkamario89 - 28-02-2015, 11:00
Koledzy w temacie hamulców jest tu chyba wszystko ale pójdę trochę na skróty
Chce kupić klocki hamulcowe na tył, do mojego Galanta. Kwestia tylko rozchodzi się o to, żeby były twarde. Zależy mi żeby bardziej ścierać tarcze niż sam klocek, bo jak wiadomo, tylne tarcze lubią podrdzewieć. I tak jest u mnie, chciałbym to wyeleminować nie koniecznie kupując nowe tarcze, bo te jeszcze nie są takie cienkie. Lekkie szlifowanie powinno im wystarczyć teraz tylko co kupić????
Tomii - 28-02-2015, 11:15
| glowkamario89 napisał/a: | Koledzy w temacie hamulców jest tu chyba wszystko ale pójdę trochę na skróty
Chce kupić klocki hamulcowe na tył, do mojego Galanta. Kwestia tylko rozchodzi się o to, żeby były twarde. Zależy mi żeby bardziej ścierać tarcze niż sam klocek, bo jak wiadomo, tylne tarcze lubią podrdzewieć. I tak jest u mnie, chciałbym to wyeleminować nie koniecznie kupując nowe tarcze, bo te jeszcze nie są takie cienkie. Lekkie szlifowanie powinno im wystarczyć teraz tylko co kupić???? |
Jak masz mocno zardzewiałe tarcze to ich nie wyszlifujesz. Rdzewieją bardziej od wewnątrz, Ja polecam wyrzucenie zaworu proporcjonalnego z grodzi, wtedy masz większą siłę na tył i nowe tarcze w ogóle nie rdzewieją, do tego miekki klocek np Ferodo, Oyodo, TRW bo przy twardym łatwo pokrzywić / przegrzać tarcze.
glowkamario89 - 28-02-2015, 11:28
zgonów bym nie reanimował, lekkie rdzawki, takie do usunięcia. A jeśli chodzi o ten zawór to dużo z nim zabawy? Powiem tylko, że przód mam dwótłoczkowy, więc na siłę hamowania nie narzekam. Ale jeśli można by jeszcze podciągnąć tył to czemu nie
Tomii - 28-02-2015, 11:33
| glowkamario89 napisał/a: | | A jeśli chodzi o ten zawór to dużo z nim zabawy? Powiem tylko, że przód mam dwótłoczkowy, więc na siłę hamowania nie narzekam. |
niedużo, mechanik nie powinien krzyknąć więcej jak 120zł z częściami (łącznikami).
Asiulka - 04-03-2015, 08:28
Cześć Mam problem z moimi tarczami bo trochę biją podczas hamowania i chciałam je wymienić lub przetoczyć???
Mój galant to Kombi z 1997 roku o nr VIN JMBLNEA2WVZ000232
Jakie tarcze wg Vinu powinno mieć moje auto???
Brat wczoraj mierzył orientacyjnie średnicę tarcz i wyszło mu 280 czyli 276 mm ale czy przed liftingiem nie powinny być te mniejsze???
Jakie zaciski powinny być w tym egzemplarzu?
Co myślicie o przetaczaniu tarcz??
robertdg - 04-03-2015, 08:38
Powinny być 256, ale skoro ktos dokonał zmiany/liftingu to trzeba założyć odpowiedniki obecnych, uprzednio pomierzyć piasty aby się nie okazało, że to one sa krzywe i stąd bicie przy hamowaniu
Asiulka - 04-03-2015, 08:52
Jak pomierzyć tą piastę???
Trzeba sprawdzić czy nie chodzi na boki tak???
Fragu - 04-03-2015, 08:54
Asiulka, czujnikiem zegarowym sprawdzamy czy piasta nie ma bicia
milo - 04-03-2015, 09:00
| Asiulka napisał/a: | | Mam problem z moimi tarczami bo trochę biją podczas hamowania i chciałam je wymienić lub przetoczyć??? |
To samo miałem już miałem kupować nowe tarcze okazało się że wahacz na sworzniu miał luz stąd takie bicie było
| Fragu napisał/a: | | czujnikiem zegarowym sprawdzamy czy piasta nie ma bicia |
Warto to zrobić piastę i tarczę i będzie wiadomo
Asiulka - 04-03-2015, 09:01
Myślałam, że da się jakoś samemu ale widzę, że bez specjalnego sprzętu to pozostaje jakiś mechanik
Bizi78 - 04-03-2015, 09:35
| Asiulka napisał/a: | ale widzę, że bez specjalnego sprzętu to pozostaje jakiś mechanik |
Możesz zainwestować 100zł i sobie kupić .
http://allegro.pl/listing...rowy+%2B+statyw
Większość mechaników ma w przysłowiowej etap sprawdzania tarcz i piast czujnikiem.
Zolar - 13-03-2015, 12:39
Czy miał ktoś do czynienia z klockami ATE na tył? Są najtańsze z "markowych", ale mam wątpliwość czy przypadkiem nie piszczą
inq - 13-03-2015, 13:10
ATE miałem na przodzie i było ok. Na pewno TRW piszczą.
|
|
|