To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Tarcze i klocki hamulcowe

Juiceman - 22-12-2014, 09:43

Mając TD w galancie EA nie masz wyboru musisz jeździć jak emeryt ;-)

Jak podasz VIN to będziesz miał pewność jakie tarcze. Ale wątpię aby coś większego oferowali do tego modelu. :wink:

[ Dodano: 23-12-2014, 18:33 ]
Tarcza 256x24

ViBeZ - 24-12-2014, 22:46

Dzięki :) zgadza się ;)
glowkamario89 - 28-02-2015, 11:00

Koledzy w temacie hamulców jest tu chyba wszystko ale pójdę trochę na skróty :D
Chce kupić klocki hamulcowe na tył, do mojego Galanta. Kwestia tylko rozchodzi się o to, żeby były twarde. Zależy mi żeby bardziej ścierać tarcze niż sam klocek, bo jak wiadomo, tylne tarcze lubią podrdzewieć. I tak jest u mnie, chciałbym to wyeleminować nie koniecznie kupując nowe tarcze, bo te jeszcze nie są takie cienkie. Lekkie szlifowanie powinno im wystarczyć :lol: teraz tylko co kupić????

Tomii - 28-02-2015, 11:15

glowkamario89 napisał/a:
Koledzy w temacie hamulców jest tu chyba wszystko ale pójdę trochę na skróty :D
Chce kupić klocki hamulcowe na tył, do mojego Galanta. Kwestia tylko rozchodzi się o to, żeby były twarde. Zależy mi żeby bardziej ścierać tarcze niż sam klocek, bo jak wiadomo, tylne tarcze lubią podrdzewieć. I tak jest u mnie, chciałbym to wyeleminować nie koniecznie kupując nowe tarcze, bo te jeszcze nie są takie cienkie. Lekkie szlifowanie powinno im wystarczyć :lol: teraz tylko co kupić????


Jak masz mocno zardzewiałe tarcze to ich nie wyszlifujesz. Rdzewieją bardziej od wewnątrz, Ja polecam wyrzucenie zaworu proporcjonalnego z grodzi, wtedy masz większą siłę na tył i nowe tarcze w ogóle nie rdzewieją, do tego miekki klocek np Ferodo, Oyodo, TRW bo przy twardym łatwo pokrzywić / przegrzać tarcze.

glowkamario89 - 28-02-2015, 11:28

zgonów bym nie reanimował, lekkie rdzawki, takie do usunięcia. A jeśli chodzi o ten zawór to dużo z nim zabawy? Powiem tylko, że przód mam dwótłoczkowy, więc na siłę hamowania nie narzekam. Ale jeśli można by jeszcze podciągnąć tył to czemu nie
Tomii - 28-02-2015, 11:33

glowkamario89 napisał/a:
A jeśli chodzi o ten zawór to dużo z nim zabawy? Powiem tylko, że przód mam dwótłoczkowy, więc na siłę hamowania nie narzekam.


niedużo, mechanik nie powinien krzyknąć więcej jak 120zł z częściami (łącznikami).

Asiulka - 04-03-2015, 08:28

Cześć :) Mam problem z moimi tarczami bo trochę biją podczas hamowania i chciałam je wymienić lub przetoczyć???
Mój galant to Kombi z 1997 roku o nr VIN JMBLNEA2WVZ000232
Jakie tarcze wg Vinu powinno mieć moje auto???
Brat wczoraj mierzył orientacyjnie średnicę tarcz i wyszło mu 280 czyli 276 mm ale czy przed liftingiem nie powinny być te mniejsze???

Jakie zaciski powinny być w tym egzemplarzu?

Co myślicie o przetaczaniu tarcz??

robertdg - 04-03-2015, 08:38

Powinny być 256, ale skoro ktos dokonał zmiany/liftingu to trzeba założyć odpowiedniki obecnych, uprzednio pomierzyć piasty aby się nie okazało, że to one sa krzywe i stąd bicie przy hamowaniu
Asiulka - 04-03-2015, 08:52

Jak pomierzyć tą piastę???



Trzeba sprawdzić czy nie chodzi na boki tak???

Fragu - 04-03-2015, 08:54

Asiulka, czujnikiem zegarowym sprawdzamy czy piasta nie ma bicia :wink:
milo - 04-03-2015, 09:00

Asiulka napisał/a:
Mam problem z moimi tarczami bo trochę biją podczas hamowania i chciałam je wymienić lub przetoczyć???

To samo miałem już miałem kupować nowe tarcze okazało się że wahacz na sworzniu miał luz stąd takie bicie było :shock:
Fragu napisał/a:
czujnikiem zegarowym sprawdzamy czy piasta nie ma bicia

Warto to zrobić piastę i tarczę i będzie wiadomo

Asiulka - 04-03-2015, 09:01

Myślałam, że da się jakoś samemu ale widzę, że bez specjalnego sprzętu to pozostaje jakiś mechanik :roll:
Bizi78 - 04-03-2015, 09:35

Asiulka napisał/a:
ale widzę, że bez specjalnego sprzętu to pozostaje jakiś mechanik :roll:

Możesz zainwestować 100zł i sobie kupić :D .
http://allegro.pl/listing...rowy+%2B+statyw
Większość mechaników ma w przysłowiowej :butthead: etap sprawdzania tarcz i piast czujnikiem.

Zolar - 13-03-2015, 12:39

Czy miał ktoś do czynienia z klockami ATE na tył? Są najtańsze z "markowych", ale mam wątpliwość czy przypadkiem nie piszczą :scratch:
inq - 13-03-2015, 13:10

ATE miałem na przodzie i było ok. Na pewno TRW piszczą.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group