To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] LPG W 2.5 V6 / 2.0 16V

mysterllo - 21-02-2015, 11:52

Panowie mam dwa pytania dotyczace lpg.

1 . jak mozna sobie samenu zmienic ustawienia mapy lpg w programie Ac lpg ( ten dostepny na oficjalnej stronie STAG ).

2. jakie macie ustawienia paramnetrow tj temperatura przelaczenia na lpg, max dozwolone obroty na lpg itp.

martinez_g - 21-02-2015, 17:59

musisz mieć kabelek pod staga, program dostępny na stronce producenta ,podpinasz i możesz zmieniać co Ci się podoba.Pytanie po co ,domniemam , że są jakieś problemy.
mysterllo - 21-02-2015, 19:05

martinez_g napisał/a:
musisz mieć kabelek pod staga, program dostępny na stronce producenta ,podpinasz i możesz zmieniać co Ci się podoba.Pytanie po co ,domniemam , że są jakieś problemy.


Kabelek i program mam.
Mam ustawione przy 30° przelacza na lpg, max obroty na lpg 6000.
Jedyny problem jest taki ze po 1 bezplatnym przegladzie zmienili mi mape i teraz spala w cyklu mieszanym tak 16-18 lpg, twierdza ze wszystko jest ok. Dodam ze przed przegladem spalal tak 12-13 lpg.

martinez_g - 21-02-2015, 19:26

podpinasz kabelek i odpalasz program to cała filozofia tylko,że jak masz na gwarancji instalacje to przy następnej wizycie już nie będzie na gwarancji.parametrów nie pamiętam jakie mam na pewno przełącza się przy 20st.
plecho1 - 21-02-2015, 21:26

Każda ingerencja poza samym podglądem parametrów pracy w czasie rzeczywistym jest rejestrowana przez sterownik a więc jak napisał martinez_g, jeśli coś zmienisz czy nawet zapiszesz ustawienia czy oscyloskop to najprawdopodobniej stracisz gwarancję. Auto powinno spalać LPG o około 20% więcej niż benzyny w takich samych warunkach.
mysterllo - 21-02-2015, 21:28

martinez_g napisał/a:
podpinasz kabelek i odpalasz program to cała filozofia tylko,że jak masz na gwarancji instalacje to przy następnej wizycie już nie będzie na gwarancji.parametrów nie pamiętam jakie mam na pewno przełącza się przy 20st.


Jest wlasnie na gwarancji :/ co do spalania takiego to pamietam ze mowili ze to wina nie dopalania mieszanki na 5-6 cylindrze,chca to sprawdzic, ale biora 300 za demontarz/montarz kolektora.

martinez_g - 21-02-2015, 21:32

hehe kto Ci to zakladał?
plecho1 - 21-02-2015, 21:34

Tylko co ma wspólnego jakieś niedopalanie mieszanki z kolektorem ssącym? Napisz jaką masz dokładnie instalację czyli sterownik, wtryski i reduktor i jak Ci regulowali instalację, czy jeździli z podpiętym lapkiem czy regulowali tylko na postoju?
mysterllo - 21-02-2015, 22:14

plecho1 napisał/a:
Tylko co ma wspólnego jakieś niedopalanie mieszanki z kolektorem ssącym? Napisz jaką masz dokładnie instalację czyli sterownik, wtryski i reduktor i jak Ci regulowali instalację, czy jeździli z podpiętym lapkiem czy regulowali tylko na postoju?


Sterownik Stag 300 isa2, wtrysk baracuda, reduktor nie pamietam - znajde papiery napisze. A zakladal mi to zaklad specjalizujacy sie lpg - punkt firmy stag. Regulowana instalacja za drugim razem w trasie byla.

martinez_g - 21-02-2015, 22:22

myślę ,że isa2 wprowadza sobie śmieszne korekty .Ciężko cokolwiek powiedzieć jak się nie widzi parametrów sterownika i dziwne że jak ściągali kolektor do nawiertów to nie zauważyli ze mieszanka się nie dopala na 5 i 6 cylindrze no chyba ,że go nie ściągali
mysterllo - 21-02-2015, 22:29

martinez_g napisał/a:
myślę ,że isa2 wprowadza sobie śmieszne korekty .Ciężko cokolwiek powiedzieć jak się nie widzi parametrów sterownika i dziwne że jak ściągali kolektor do nawiertów to nie zauważyli ze mieszanka się nie dopala na 5 i 6 cylindrze no chyba ,że go nie ściągali


Reduktor kme tur, kolektor sciagali -ogladalem auto podczas prac. Cos mowili ze nie dopala mieszanki na lpg, bo na benzynie jest oki, tez ze moze to wina swiec, kabli badz nawet samych wtryskow lpg. Jak bede wymieniac kable to pozamieniam wtrysk 5-6 na 1-2.

martinez_g - 21-02-2015, 22:34

w każdym razie powinni to zrobić nieodpłatnie po to jest gwarancja ,skoro na benzynie jest ok to wina leży w samym lpg ,jeśli Ci zależy na gwarancji to raczej się kablem nie wpinaj w sterownik
mysterllo - 21-02-2015, 22:38

martinez_g napisał/a:
w każdym razie powinni to zrobić nieodpłatnie po to jest gwarancja ,skoro na benzynie jest ok to wina leży w samym lpg ,jeśli Ci zależy na gwarancji to raczej się kablem nie wpinaj w sterownik


Wpiolem sie tylko raz, by zobaczyc czy dziala, ale zadnych ustawien nie zmienialem. Najgorsze jest jak poszedl wtrysk to owszem wymienia wramach gwarancji ale nic nie mowia o kosztach ze zdjeciem kolkektora

plecho1 - 21-02-2015, 22:44

Tak jak napisał martinez_g, jeśli auto na gwarancji, to warsztat montujący LPG ma obowiązek doprowadzić instalację do takiego stanu aby nie było różnicy w pracy czy na benzynie czy na LPG. Jeśli skorzystali z pomocy tego "cudownego" algorytmu ISA to też takie spalanie może być jego efektem. A to, że montował to autoryzowany warsztat Staga, wcale nie musi gwarantować poprawnego działania jak zresztą zdarza się także bardzo często w przypadku autoryzowanych warsztatów montujących BRC.
mysterllo - 21-02-2015, 22:47

plecho1 napisał/a:
Tak jak napisał martinez_g, jeśli auto na gwarancji, to warsztat montujący LPG ma obowiązek doprowadzić instalację do takiego stanu aby nie było różnicy w pracy czy na benzynie czy na LPG. Jeśli skorzystali z pomocy tego "cudownego" algorytmu ISA to też takie spalanie może być jego efektem. A to, że montował to autoryzowany warsztat Staga, wcale nie musi gwarantować poprawnego działania jak zresztą zdarza się także bardzo często w przypadku autoryzowanych warsztatów montujących BRC.


W marcu wymienie sam kable - swiece juz wymienilem- i zobacze czy to samo. Jak tak to zawioze auto, oddam zapewne na dwa dni, zobacze co zrobia, jak nie pomoze to niedaleko mnie tez jest warsztat staga.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group