To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] LPG W 2.5 V6 / 2.0 16V

martinez_g - 22-02-2015, 09:02

powiem szczerze jak kupiłem gala to miał gaz na gwarancji jeszcze jakieś 1,5 roku ,sama instalacja miała 10k najechane i chodziła masakra instalowała to firma auto-mix ze skrzeszowa ,ktos ich nawet polacał do lpg :lol:
gwarancji moja instalacja jednak nie miała ponieważ auto zmieniło właściciela(taki wpis w książce z gazu) ,od tego czasu wszsytko z gazem robię sobie sam

mysterllo - 22-02-2015, 10:30

Ja gaz zakladalem w tym roku, polecany zaklad na tarnowskich gorach - strzybnicy.
Pabulon - 26-02-2015, 18:36

Właśnie zastanawiam się czy podpierać się kredytem i kupować jakiegoś np. Golfa TDI czy właśnie gazować swojego Galanta 2.0 16v. Egzemplarz mam zadbany, od Mitsumaniaka, zakonserwowane podwozie, nowe opony, sprzęgło, naprawiona skrzynia, wszystkie płyny filtry, zaraz zrobię rozrząd. Jednak przebieg jest zagadką, niby 208 tysięcy w tej chwili ale nie zdziwię się gdyby faktycznie miało 308 tyś. i nie chodzi tu o to że jest tak styrane, bo nie jest. Jednak obawiam się czy nie jest już za późno na taki zabieg. Wiem że gadam głupoty ale chciałbym żeby ktoś mi to potwierdził :D Ewentualnie co sprawdzić przez instalowaniem LPG ?

Zmieniam pracę i gdybym chciał zostać w dużym mieście (a chcę, bardzo) to przyjdzie mi robić dziennie 60 km w drodze do pracy. Kupno tego Golfa to wydatek rzędu 22-25 tysięcy, koszt instalacji gazowej to... 2500 - 3000 zł. Mnóstwo pieniędzy zostałoby mi w kieszeni, a wcale bogaty nie jestem, do tego Galant jest ładniejszy, może trochę słabszy na trasie no ale trudno.

Hugo - 26-02-2015, 19:23

Pabulon, moim zdaniem nie ma się nad czym zastanawiać. 308 000 km oznacza, że silnik jest tuż po dotarciu i przejedzie spokojnie jeszcze raz tyle jeśli będziesz robił normalne czynności eksploatacyjne na czas. golfa to jakiego kupisz? Pewnie V, czyli jak to mówię, Lanosa po lifcie, paskudztwo jakich mało i chyba nie łudzisz się, że faktyczny przebieg w takim starym dizlu będzie niższy niż 300 000 km?
Fragu - 26-02-2015, 19:50

Pabulon, tak jak pisze Hugo, nie ma się czego bać. Sprawdz tylko caly układ zaplonowy i zakladaj LPG..i ciesz się tanią jazdą :D
plecho1 - 26-02-2015, 19:53

Pabulon, a czego Ty się boisz, że LPG zniszczy Ci silnik? To nie LPG niszczy silniki a kiepscy gaziarze montujący za mało wydajne instalacje i źle je ustawiający.
Będzie jak napisał Hugo, tylko nie montuj najtańszej instalacji u najtańszego partacza.

Pabulon - 26-02-2015, 20:43

Zapewne informacje odnośnie dobrych fachowców w rejonie Poznania/Wrześni oraz rodzaju zalecanej instalacji znajdę gdzieś na poprzednich 205-u stronach :D
plecho1 - 27-02-2015, 06:44

Wystarczy poczytać kilka stron wstecz aby znaleźć polecane graty a co do fachowca to lepiej popytać na regionalnym podforum. Od sienie polecę sterownik Tech 204 lub 224 (ja mam 224 i świetnie działa oraz jest banalny w strojeniu), wtryski Barracudy lub Dragony ewentualnie Hany i reduktor albo KME Silver lub KME TUR albo Zavoli Zeta.
Marcino - 27-02-2015, 07:44

Dla tych co są niezdecydowani.. ostatnie spalanie 12.8LPG po 1.69zł co daje =21.63zł /100km. Jeżdzac dislem musiałby mi palić 4.8 ON po 4.5zł..... tego żadne TDI nie potrafi głownie po mieście.
Szafiq - 27-02-2015, 07:55

Mój 2.0 spala jeżdżąc po Warszawie około 12 litrów gazu. W trasie przy 140-150km/h raz wyszło mi 15 :shock: ,troszkę wolniej jadąc można zejść do 11,na mniejszych drogach w trasie to nawet poniżej 10. Instalacja Elpigaz montowana w Adgaz w Piasecznie. Przebieg 65tys.km na gazie i chyba czas na regulacje albo czyszczenie bo zaczyna nierówno pracować na wolnych obrotach.
Bury - 27-02-2015, 08:11

Moja uwaga jest taka,że nie ma co przesadzać z wyborami gazowników,bo są i tacy co potrafią wziąć 3 tysiące za gaz do 2.0,a to gruba przesada.
Pabulon - 27-02-2015, 10:55

Przejrzałem kilka poprzednich stron ale i tak nie mam pewności jak to załatwić, czy kupić części samemu i oddać tylko do montażu instalacji albo jakie do jakich części będą do siebie pasować.

Jak znalazłby się tutaj jakiś doświadczony użytkownik który by wypisał jakie konkretnie części mam kupić do swojego Gala 2.0 16v to chętnie bym mu zaufał. Nie chcę po taniości i nie chcę najdroższych części, jeżdżę spokojnie, nie przekraczam 4000 obr/min.
Mechaniora sobie wynajdę ;)

I jeszcze jedno pytanie, w jaki sposób można kompleksowo sprawdzić układ zapłonowy ?

Fragu - 27-02-2015, 10:58

Pabulon, znajdz w regionie dobrego gazownika (jak chcesz jechać ze 150km to Ci nawet mogę polecić kogoś ;) ), on graty Ci dobierze i zamontuje. Odbierzesz auto z instalacją na gwarancji i będziesz się cieszył :D


Co do układu zapłonowego, to jeśli wcześniej nie wymieniałeś świec/przewodów to warto je wymienić przed założeniem instalacji.

plecho1 - 27-02-2015, 11:13

Samych części lepiej nie kupować bo gazownik raczej nie zgodzi się na taki montaż gdyż często zarabia też na częściach. Jeśli jednak masz jakiegoś kolegę gazownika, to możesz tak spróbować.
Popytaj gaziarzy o podzespoły i to co Ci zaproponują podaj tutaj to pomożemy zweryfikować dobre zestawy. Dodatkowo pytaj o zdejmowanie kolektora do nawiertów, jeśli kolektor jest zdejmowany, to duży plus dla konkretnego warsztatu.

Pabulon - 28-02-2015, 00:04

Tak się składa że mam bardzo blisko zakłady autoryzowane STAG i BRC. W internecie opinie która instalacja jest lepsza są mam wrażenie podzielone 50/50.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group