To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Tarcze i klocki hamulcowe

mati_z - 05-04-2015, 13:09

Ale zaciski jednotłoczkowe po 2 lifcie mają mniejszy klocek, a więc teoretycznie mniejszą siłę hamowania, prawda? Kombinuje co tu zrobić, bo w zeszłym roku przez pomyłkę kupiłem tarcze do polifta i są grubsze niż te przed (drugim) i na jednej zrobiła się rysa, a te co mam wibrują przy hamowaniu :roll:
Hugo, co sądzisz? Lepiej montować te z jednym tłoczkiem czy zostawić i odpowiednio zadbać o te co mam?

sveno - 05-04-2015, 13:25

mati_z napisał/a:
Ale zaciski jednotłoczkowe po 2 lifcie mają mniejszy klocek, a więc teoretycznie mniejszą siłę hamowania, prawda?
w teorii to kłamstwo. Siła hamowania nie zależy od powierzchni klocka, tylko od siły docisku klocka do tarczy i współczynnika tarcia. Większy klocek to wolniejsze zużycie (w teorii) i lepsze rozproszenie ciepła.
majko - 05-04-2015, 14:57

Fragu napisał/a:
majko, jak masz mały rozstaw to:
zaciski carisma + tarcze(281mm) klocki carisma

Czyli kupuję:
- Np. Te tarcze z Carismy - Tarcza hamulcowa TRW DF4054 - Mitsubishi CARISMA Sedan (DA_) 1.8 16V GDI (DA2A) 125KM
- Zaciski przód Carisma - tutaj się pogubiłem, ile tam jest rodzajów zacisku? Które pasują do tej tarczy 281 mm? :)

Ciężko się zorientować, bo w katalogu np. iparts.pl nie ma podziału na przedlift i polift ;)

Coś jeszcze muszę kupić? Jakieś mocowanie zacisku? Czujnik abs, jakieś inne graty? To tak pasuje P&P czy trzeba coś rzeźbić?

Fragu - 05-04-2015, 16:32

Zaciski od Carismy poliftowej (np od 1.9 did 115km), albo np od volvo s40/v40.
Tarcze 281mm i klocki i tyle. To wszystko pod mały rozstaw. Poszukaj w tym temacie, jeden kolega robił taki swap :wink:



Hugo, a to nie wiedziałem, przepraszam. :wink:

Hugo - 06-04-2015, 09:31

mati_z napisał/a:
Hugo, co sądzisz? Lepiej montować te z jednym tłoczkiem czy zostawić i odpowiednio zadbać o te co mam?
Montuj jednotłoczkowe po II lifcie. Dwutłoczkowe to tragedia.
telewizoor - 06-04-2015, 10:06

Dlaczego dwu tłoczkowe to tragedia? Swoją drogą przydałoby się zebrać te wszystkie najważniejsze informacje w jednym poście a nie w 200 stronach :? Ktoś z odpowiednią wiedzą się podejmie? :idea:
polaff - 06-04-2015, 14:52

Hugo, ja mam 2 Tłoczki i po przejechaniu ponad 30 tys km stwierdzam że są ok. Nic się nie gnie nic nie wali. Jedyne co mi przeszkadza to klocki szybko się kończą i hamulce.są głośne przy długim hamowaniu.
bialyjayz - 13-04-2015, 12:13

przymierzam się w najbliższych dniach do wymiany kompletnych hamulców przód tj. tarcza,klocki,osłony których już niema :( . Pytanie mam odnośnie zestawu naprawczego....o co właściwie w tym chodzi: http://allegro.pl/mitsubi...5182611748.html jest pare cześci jednak nie mam pojęcia jak się za to zabrać gdyż nie miałem nigdy wcześniej doczynienia z podobnymi przypadkami, wymiana hamulców w poprzednich moich autach wiązała się podmienieniem klocków, przeczyszczeniem tłoczków... jestem zielony tym temacie i proszę o mała instrukcję co jak ugryźć :)
gdzie co włożyć itp.
odnośnie tarcz i klocków co myślicie o tym zestawie ? http://allegro.pl/mitsubi...5226265819.html ?

Sticker - 13-04-2015, 12:34

Ten zestwa jest do wymiany wszystkich uszczelek które siedzą w zacisku dwutłoczkowym.
A zestaw tarcz i klocków co wkleiłeś to pasuje do zacisku jednotłoczkowego poliftowego.
Najpierw określ jakie masz zaciski z potem zamawiaj.
Jeśli nie leci Ci z zacisków płyn i osłony tłoczka są całe to ten zestaw uszczelek jest Ci zbędny.

bialyjayz - 13-04-2015, 14:52

Sticker napisał/a:
Ten zestwa jest do wymiany wszystkich uszczelek które siedzą w zacisku dwutłoczkowym.
A zestaw tarcz i klocków co wkleiłeś to pasuje do zacisku jednotłoczkowego poliftowego.
Najpierw określ jakie masz zaciski z potem zamawiaj.
Jeśli nie leci Ci z zacisków płyn i osłony tłoczka są całe to ten zestaw uszczelek jest Ci zbędny.

rok produkcji 2001' V6

arturj123 - 13-04-2015, 20:26

Ten zestaw autofrena to lipa, prześledź temat sveno - puściła mu uszczelka tłoczka z takiego zestawu.
Tutaj porządny zestaw naprawczy i tylko taki polecany
:arrow: http://allegro.pl/galant-...5167904101.html

Tarcze TRW bez rewelacji.

Hugo - 13-04-2015, 22:12

bialyjayz, masz zaciski jednotłoczkowe po II lifcie, wiec pasuje zestaw naprawczy, który wkleił arturj123.
Witek vel Mysza - 14-04-2015, 06:28

arturj123 napisał/a:
Tarcze TRW bez rewelacji.
Nie zgadzam się, jedyne któe się nie gną i nie kosztują krocie, przynajmniej do europejczyków.

arturj123 napisał/a:
Ten zestaw autofrena to lipa, prześledź temat sveno - puściła mu uszczelka tłoczka z takiego zestawu.
Mogło być to efektem niepoprawnego montażu. Nie zdarzył mi się jeszcze problem z Autofrenem.
bialyjayz - 14-04-2015, 06:29

arturj123 napisał/a:

bialyjayz, masz zaciski jednotłoczkowe po II lifcie, wiec pasuje zestaw naprawczy, który wkleił arturj123.

Dzięki :) za zainteresowanie

Witek vel Mysza - 14-04-2015, 06:46

A to nie jest tak, że zaciski w outlanderze są takie same jak w galancie, tylko różnią się jarzma żeby dało się włożyć większą tarczę? Co myślicie o tym? http://allegro.pl/zacisk-...5159465851.html Czy to nie identyczne jak w sporcie 98? A do outlandera niby. Tylko jarzma brak w zestawie, cena jak za nowy zacisk też chyba nie powala?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group