To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Tarcze i klocki hamulcowe

Sticker - 14-04-2015, 08:24

Witek vel Mysza napisał/a:
A to nie jest tak, że zaciski w outlanderze są takie same jak w galancie, tylko różnią się jarzma żeby dało się włożyć większą tarczę? Co myślicie o tym? http://allegro.pl/zacisk-...5159465851.html Czy to nie identyczne jak w sporcie 98? A do outlandera niby. Tylko jarzma brak w zestawie, cena jak za nowy zacisk też chyba nie powala?

Jakbyś dokładnie przeczytał cały opis to byś wiedział :D
W opisie jest że do galusia pasuje.

sveno - 14-04-2015, 21:22

Witek vel Mysza napisał/a:
Mogło być to efektem niepoprawnego montażu.
taaak, jeździło ponad 1,5 roku, potem przyszły większe mrozy i gumka puściła. To na bank zły montaż.
Witek vel Mysza - 15-04-2015, 01:25

sveno napisał/a:
jeździło ponad 1,5 roku, potem przyszły większe mrozy i gumka puściła
jeśli gumka osłaniająca nie siedziała w swoim miejscu to jak najbardziej mogła dostać się woda, zamarznąć i zniszczyć. Tłoczki byly nowe? Jak dla mnie to odosobniony przypadek, ktoś ma jeszcze złe doświadczenia z Autofren?
Tomi89 - 15-04-2015, 08:25

Witam :)
Zakupilem wczoraj tarcze do gala Zimmermann sport coat 276/26 taki rozmiar podany w kilku katalogach choc myslalem ze grubosc u mnie bedzie to 24.
Jakie klocki moglibyscie mi polecic zeby nie pylily za bardzo i nie piszczaly w tym zestawie? Na stronie sklepu niby polecaja "z doswiadczenia" ze najlepsza opcja sa klocki Ferodo Premier ale nie wiem kiedy ta ocena byla wrzucona. zastanawiam sie tez nad tymi http://www.hamulcesklep.pl/o/23584.160.1
Moze ktos montowal u siebie jakis zestaw z tymi tarczami i moglby sie wypowiedziec? :)

robertdg - 15-04-2015, 08:54

Witek vel Mysza napisał/a:
jeśli gumka osłaniająca nie siedziała w swoim miejscu to jak najbardziej mogła dostać się woda, zamarznąć i zniszczyć. Tłoczki byly nowe? Jak dla mnie to odosobniony przypadek, ktoś ma jeszcze złe doświadczenia z Autofren?
Niejednokrotnie było to już opisywane na forumie, zestaw naprawczy AutoFrein plus niska temperatura i wpadający pedał - poczytaj
komarsnk - 15-04-2015, 10:47

robertdg napisał/a:
zestaw naprawczy AutoFrein plus niska temperatura i wpadający pedał - poczytaj

Potwierdzam na własnym przykładzie

glowkamario89 - 16-04-2015, 23:56

Witam. Dzisiaj mialem awaryjne hamowanie i o ile hamulce w normalnej eksploatacji zachowuja sie dobrze to dzisiaj przy maksymalnym docisnieciu pedala troche mnie zaskoczyly slaba sprawnoscia. Nie wiele braklo a moj znaczek odbilby sie na zderzaku busa. Zaskoczylo mnie to, ze abs sie nie odezwal, juz nie wspominajac o jakimkolwiek pisku opon. Hamulce po lifcie, wszystko sprawne z przodu komplet wymieniany na jesieni tyl robiony miesiac temu. Z czego moze wynikac takie zachowanie, czy to moze byc wina starego plynu albo zapowietrzenia ukladu? Czy Wasze hamulce piszczá???
madluke - 17-04-2015, 00:52

Ja bym sprawdził, czy nie masz gdzieś wycieku. Ostatnio remontowałem hamulce i powierzchnia pod uszczelką zewnętrzną była skorodowana na każdym zacisku. Dodatkowo też wyciek na jednym i krzywe tarcze. Hamowanie było słabe. Teraz o niebo lepiej.

Co do pieczenia, to zależy głównie od materiału klocka. Używałem ATE na tarczach TRW i zero pisku, teraz na przód mam Brembo i piszczą niemiłosiernie, ale hamują dobrze. Swoją drogą kupiłem komplet za dużo zarówno klocków jak i blaszek :) .

Przy remoncie warto zdjąć piasty i oczyścić te czujniki ABS, bo u mnie też całe zaskorupione jakimś nalotem rdzawiastym (nie wiem, czy to ma wpływ na ich działanie).

glowkamario89 - 17-04-2015, 05:05

Jak robilem tyl wszystko bylo ok i blaszki i uszczelki. Z przodu tez wyglada dobrze. Poziom w zbiorniczku w normie. Zastanawiam sie tylko czy przy ostrym hamowaniu nie powinno mi zblokowac kol? Nagle dalem do konca a tu jakby braklo troche sily hamowania. Pedal dosc glebok zszedl a abs sie nie odezwal. Zima dawal o sobie znac a na letnich kolach, ekstremalne hamowanie i nic...
sveno - 17-04-2015, 05:56

glowkamario89, oczywiście, że powinno zablokować i ABS powinien dać o sobie znać. Na początek wymień płyn i odpowietrz solidnie układ, także pompę hamulcową. Kontroluj ilość płynu w zbiorniczku.

Jakie gumki założyłeś? Autofren? Frenkeit?
Ja mam nauczkę: jak nie cieknie to gumki zostawić w spokoju.

Witek vel Mysza - 17-04-2015, 06:58

Sticker napisał/a:
Witek vel Mysza napisał/a:
A to nie jest tak, że zaciski w outlanderze są takie same jak w galancie, tylko różnią się jarzma żeby dało się włożyć większą tarczę? Co myślicie o tym? http://allegro.pl/zacisk-...5159465851.html Czy to nie identyczne jak w sporcie 98? A do outlandera niby. Tylko jarzma brak w zestawie, cena jak za nowy zacisk też chyba nie powala?

Jakbyś dokładnie przeczytał cały opis to byś wiedział :D
W opisie jest że do galusia pasuje.


Przecież widzę, co jest w opisie. Zastanawiam się tylko, czy potrzebne mi kolejne zaciski jak chcę włożyć tarcze od outka do sporta 98. Bo może wystarczą mi nowe jarzma od outlandera a moje dwutłoczkowe zaciski zostaną?

Tomi89 - 17-04-2015, 13:11

Moze mi ktos powiedziec jaki systemem hamulcowy akebono/sumitomo znajduje sie w moim galu bo zamierzam kupic klocki a nie moge sie nigdzie doczytac, data pierwszej rej auta 15.09.2000r? Czy tarcze 276/26 sa do tego modelu odpowiednie?
sveno - 17-04-2015, 13:27

Tomi89, Akebono

Tomi89 napisał/a:
15.09.2000r? Czy tarcze 276/26 sa do tego modelu odpowiednie?
popatrz na zacisk, jeżeli siedzą w nim 2 tłoczki to tarcza 276/24, jeżeli jeden to tarcza 276/26mm

Jak poznać ile tam jest tłoczków? Na zewnętrznej części zacisku są takie wcięcia w kształcie litery U skierowanej otwartą stroną do środka koła? 2 wycięcia = 2 tłoczki, analogicznie z 1 wycięciem.

Tomi89 - 17-04-2015, 13:48

Jeden tloczek czyli dobre zamowilem. Dzieki za info :)
glowkamario89 - 17-04-2015, 20:51

SVENO dzięki za odpowiedź. Już kupiłem płyn na wymianę. To chyba normalne że przy ostrym hamowaniu powinno blokować koła a tu nic. Mam spore koła bo 17/225/45 ale to chyba nie zmienia na tyle właściwości jezdnych żeby takiej gumy nie zablokować, tymbardziej że z przodu po dwa tłoki na zacisk. Piszesz o pompie, żeby ją odpowietrzyc, to jest jakiś specjalny sposób czy wystarczy wyciągnąć płyn, dolewac nowy i przegonic wszystko do zacisków? Oczywiście na odpalonym silniku? I Jeszcze jedno, jak odpowietrzyc bo zdania sa podzielone? Prawy tył lewy przód/lewy tył prawy przód. Czy najpierw tył później przód?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group