To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] LPG W 2.5 V6 / 2.0 16V

lutekwwl - 29-06-2015, 22:17
Temat postu: [EA2A] Sonda lambda a zasilanie LPG
Dobry wieczór. Otóż od dłuższego czasu nurtuje mnie pewna kwestia. Trochę już głupieje bo jedni mówią co innego a inni co innego. Pytanie główne:

Czy podczas jazdy na LPG (sekwencja) sonda lambda pracuje czy jest omijana?

Pytam o to ponieważ miałem wymienianą sondę lambda jakiś czas temu, ( koszt sondy ponad 250zł) i znów zaczął się pokazywać błąd "check" który sygnalizuje sonde. Po przełączeniu na PB gaśnie po jakimś czasie, ale również gaśnie po dłuższym czasie jazdy na LPG. Zgłupieć można. Do tego doszedł czujnik położenia wałka rozrządu, i gdy się zapali i auto w ogóle nie reaguje na pedał gazu coś jakby strzeli z silnika, autko staje i nie może odpalić bo się pali check nr 23 ( czujnik wałka) po krótkiej chwili załapuje i dalej jedzie jak by nigdy nic...

Zamówiłem nowy czujnik, mimo, że poprzedni miał ok roku.

Kolejny mankament to to, że auto podczas jazdy samo potrafi przełączyć się na PB z LPG bez sygnalizacji dźwiękowej, a po jakimś czasie znów wraca na LPG. Wszystkie te usterki zaczeły się dziąć tak naprawdę po wymianie filtrów gazu i sprawdzeniu map...

Czy ktoś ma może pomysł co to może być?

plecho1 - 30-06-2015, 06:55

Przy sekwencyjnej instalacji sonda lambda jest tak samo potrzebna jak przy jeździe na benzynie bo czuwa nad właściwym składem mieszanki paliwowej. Napisz jaki dokładnie błąd związany z sondą sygnalizuje komputer silnika, czy dotyczy on usterki sondy czy składu mieszanki bo błąd sondy to dość szerokie pojęcie.
Jeśli chodzi o czujnik wałka to raczej nie jest to powiązane z LPG i jeśli wymieniłeś go na zamiennik to mogą być problemy, lepiej było spróbować naprawić stary oryginalny według tej instrukcji http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=73583 niż zakładać zamiennik.
A co do tego przełączania się na benzynę to warto by było podłączyć się pod LPG i sprawdzić błędy w sterowniku bo odpowiadać za to mogą spadki ciśnienia co było by widać po błędach lub jakieś problemy z połączeniami elektrycznymi czujników lub elektrozaworów. Napisz ile przejechane ma ta instalacja i z jakich podzespołów się składa, głównie jaki sterownik, wtryskiwacze i reduktor.

komarsnk - 30-06-2015, 08:57

Błąd lambdy na LPG zazwyczaj wywala przy niewłaściwym składzie mieszanki. Inaczej mówiąc instalacja do prawidłowego wystrojenia (jeśli podzespoły na to pozwalają).
Marcino - 30-06-2015, 11:30

Wiem że temat już był na temat reduktorów do 2.5V6 ale rynek się zmienia i sprzęt też. Co obecnie polecicie w miejsce mojego IG1


który niestety wymaga kolejnej regeneracji(Spadki i przerosty ma) a że zestaw troszkę kosztuje to chęnie kupię coś nowego. Potrzebuję coś co ma na miedz fi 6mm chyba ze są przejściówki no i nie wiem czy uda się wykorzystać moj elektrozawór.

1. Moje typy to - KME Silver -
http://www.phjacus.pl/R18...-OMB-p1129.html
2. AC R01 - 250km
http://www.phjacus.pl/R54...ncja-p1304.html
3. A może Zavoli Zeta
http://www.phjacus.pl/R14...ZETA-S-p99.html
4. Albo jakiś wynalazek Versus
http://www.phjacus.pl/R30...azowy-p311.html


dzieki za opinie pozdrawiam

GalMar - 30-06-2015, 13:18

Marcino napisał/a:
Wiem że temat już był na temat reduktorów do 2.5V6 ale rynek się zmienia i sprzęt też. Co obecnie polecicie w miejsce mojego IG1
Obrazek

który niestety wymaga kolejnej regeneracji(Spadki i przerosty ma) a że zestaw troszkę kosztuje to chęnie kupię coś nowego. Potrzebuję coś co ma na miedz fi 6mm chyba ze są przejściówki no i nie wiem czy uda się wykorzystać moj elektrozawór.

1. Moje typy to - KME Silver -
http://www.phjacus.pl/R18...-OMB-p1129.html
2. AC R01 - 250km
http://www.phjacus.pl/R54...ncja-p1304.html
3. A może Zavoli Zeta
http://www.phjacus.pl/R14...ZETA-S-p99.html
4. Albo jakiś wynalazek Versus
http://www.phjacus.pl/R30...azowy-p311.html


dzieki za opinie pozdrawiam



Typ 1 - Dobra opcja choć osobiście zainteresowałbym się jego bratem bliźniakiem http://www.phjacus.pl/R58...ktor-p2165.html

z uwagi na zastosowanie mocniejszej sprężyny a co za tym idzie będzie stabilniejszy.

Typ 2 - Ponoć ich jakość się pogorszyła i teraz to loteria - jeden przejedzie 100k a drugi padnie po 20k...

Typ 3 - Taki posiadam (kupiłem razem z samochodem) i jakoś daje radę choć zdarzają się spadki podczas dynamiczniejszej jazdy (z tego co czytałem nie jest to mega wytrzymały i stabilny reduktor ale cena też nie jest wygórowana)

Fragu - 30-06-2015, 14:20

Marcino, zrobiłem prawie 70 tys na AC R01 RED i wszystko z nim było dobrze, mogę polecić.
plecho1 - 30-06-2015, 15:22

Ważne w ACR01 aby tak dobrać graty aby nie przestawiać ciśnienia ustawionego przez producenta. Ja bym jednak nie ryzykował przy takiej mocy i wybrał bym też albo Silvera albo Golda a do słabszych silników to jak najbardziej Zavoli Zeta N lub S w zależności od potrzeb tylko z wyjętymi sprężynkami grzejnymi.
Marcino - 30-06-2015, 15:30

W moich magic jestach nie bedzie problemu z dobraniem dyszy. W razie czego rozwiercę albo zmniejszę przez zalutowanie i ponowne rozwiercenie. Jakie jest standardowe cisnienie w AC R01 RED? Muszę to ogarnac bo ostatatnio łapał zadyszkę przy 4.500 rpm:).
plecho1 - 30-06-2015, 16:04

Tego nie pamiętam ale taką opinię o nieprzestawianiu tego ciśnienia słyszałem od kilku gaziarzy. Niektórzy tez mówili, że te reduktory bardziej niestabilne są w niższych temperaturach kiedy ciśnienie gazu w zbiorniku jest niższe i w takich przypadkach pomaga dopompowanie powietrza z kompresora do około 6 barów.
lutekwwl - 30-06-2015, 18:10

A więc zajechałem do gaziarza. Podpiął się aby zobaczyć błędy ( na zgaszonym silniku ), nic nie było. Sonda lambda nie wie czemu się zapala, dlaczego silnik przełącza się na PB z LPG bez dzwięku też nie wie. Stwierdził że ciśnienie musi być ok bo jak by nie było to by piszczał. Ogólnie mało zainteresowany ( po raz kolejny ).

Diagnoza: muszę pojeździć i poobserwować...

A to że zalatuje mi gazem w aucie, to podobno normalnka...

Wspomniałem o termostacie, to również stwierdził że to normalka, bo jest ciepło, a jak mu mówię że podczas spokojnej jazdy przy 90km/h też się temp podnosi, to również stwierdził że nic się nie dzieje.

Litości, czy ktoś z was forumowiczów może mi polecić dobrego gaziarza który się ZNA na rzeczy i mógłby sprawdzić auto i dobrze zaprogramować??? Bo do tego już nie mam siły

komarsnk - 30-06-2015, 18:15

lutekwwl, pytaj na forum regionalnym
telewizoor - 30-06-2015, 19:34

lutekwwl, walnij go w pysk i powiedz że to normalka :lol:
lutekwwl - 30-06-2015, 21:30

Powiem Ci, że to by było najlepsze rozwiązanie, ale nie ma co sobie nerwów psuć o jakiegoś "mechanika" :P Znalazłem już dobry warsztat, bynajmniej tak wygląda z opinii osób w Warszawie i w czwartek podjadę i może w końcu ktoś trafi się z głową :)
Marcino - 01-07-2015, 15:33

Sam już nie wiem co brać czy tego
AC-R01 czy jednak KME-TUR.
Pod AC mam wiecej przeróbek bo wyjście jest na 16mm, i wejście po 8mm, A TUR pasował by praktycznie P&P

http://www.phjacus.pl/R49...Fi8mm-p945.html

http://allegro.pl/kme-tur...5479425374.html

kabar - 01-07-2015, 20:53

Wsadzaj silvera i już :)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group