To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Olej

apg2312 - 26-03-2015, 11:37

Najprościej dobrać olej i inne płyny eksploatacyjne :
http://liquimoly.pl/produkty/katalog-wymiany-oleju
Skoro nie wiesz, co miałeś wlane to IMHO warto zastosować płukankę Liqui Moly Engine Flush 2640
http://liquimoly.pl/produ...ush-2640-detail

telewizoor - 26-03-2015, 17:58

Do kolegi majstra - cytat z instrukcji obsługi:


komu wierzyć? :mrgreen:

Ja teraz zmieniłem uszczelki pod pokrywami i muszę skontrolować ile mi weźmie, właśnie 10w40 total.

apg2312 - 26-03-2015, 18:58

Heh, wierz, komu chcesz :P
IMHO silnik, który bierze litr/1000 km nadaje się do remontu. Ale producent zabezpiecza się w ten sposób przed upierdliwymi klientami : "Panie, przeczytaj pan instrukcję obsługi, przecież tam wyraźnie pisze, że silnik może do litra sobie na tysiąc łyknąć"
Co ciekawe - już przy kilku samochodach spotkałem się z takim wpisem. A co jeszcze ciekawsze - w autach sprzedawanych np. w Niemczech taki wpis nie istnieje, miałem porównanie (ojciec mi przetłumaczył, ja nie szprecham po germańsku) polskiej i niemieckiej instrukcji do Mercedesa i VW.
W Niemczech silnik, który bierze litr oleju / 1000 km jest wymieniany lub naprawiany w ramach gwarancji. W Polsce - ciesz się pan, że to tylko literek...bo mogło być trzy :P Ale też nie od dzisiaj wiadomo, jak traktowani są klienci w Polsce...

fergul11 - 27-03-2015, 11:26

apg2312 jak najbardziej jest napisana prawda !
Mam instrukcję po Angielsku od auta tu kupionego i po 25K km od nowości silnik nie brał grama oleju
(silnik japoński) HR16DE Jako że silnik już dotarty i ułożony przejechałem nim jednym rzutem 1800km od wybrzeży Francji do centrum Polski i ....spalił ponad litr oleju ten nowy ciasno pasowany silnik .
W drodze powrotnej miał jeszcze ciężej , więc po powrocie i 5K km wymieniłem go na świeży .
W codziennej eksploatacji od wymiany do wymiany (co 10K km ) nie ma potrzeby dokonywania dolewek , prędkości i praca autostradowa w moim przypadku spowodowała znaczny ubytek oleju .
Więc to jednak prawda co napisano w instrukcji .

crystal280184 - 28-03-2015, 20:58

Witam wszystkich

Mam problem z popychaczami. Dałem się chyba podpuścić mojemu znajomemu mechanikowi, bo polecił mi Castrola Magnatec 5w40, więc się zdecydowałem i popychacze stukają bardzo intensywnie (nawet po rozgrzaniu je troszkę słychać, a na zimnym to padaczka). Rok temu wymieniałem na Mobil 1 0w40 New life i było w miarę ok, choć ostatnio zauważyłem że popychacze dawały o sobie znać, ale to chyba przez poziom oleju (był w dolnej granicy), więc stwierdziłem że czas na wymianę. Ten "pseudo" mechanik polecił mi właśnie castrola (mówił że do mojego silnika będzie najlepszy, a mobil1 który miałem wcześniej uznał za slaby olej). Zalany został parę dni temu poprzedzony płukanką liqui moly, czy może się coś polepszyć w tej kwestii, czy od razu wymieniać na coś innego? Myślałem nad Mobil1 5w30 ESP lub MOTUL 8100 X-CLEAN+ 5W30. Co myślicie o tym?

pozdrawiam

apg2312 - 28-03-2015, 21:17

Cóż...żeby jeszcze Edge, to rozumiem...ale Magnatec ? Faktycznie :pottytrain2: , nie mechanik.
Sama lepkość oleju, czyli 5W40 jest dobra. Ale marka...
Lepiej zmień tego Magnateca na coś normalnego. Ja polecam pełby syntetyk LM :
http://liquimoly.pl/produ...-40-1307-detail
nie wiem jak ten Mobil, ale Motul 8100 X-Clean lub X-cess to oleje HC (hydrokrakowane)

Z drugiej strony, na cud liczyć za bardzo nie możesz. Skoro zawory stukają, to albo do regulacji, albo do naprawy - nie wiem, jak to w Twoim silniku wygląda.

crystal280184 - 28-03-2015, 21:45

No właśnie teraz to już chyba wiem... Niestety prawie 200 zł w błoto (płukanka, olej,filtr) :(

Tak jak pisałem, na poprzednim Mobil było całkiem dobrze jeśli chodzi o popychacze, więc jak wymienię na normalny olej to powinno być ok (mam taką nadzieje). Odpuszczę sobie Motul-a. Przeczytałem prawie połowę tego tematu i wychodzi że dla naszego galanta Mobil1 5w30 ESP pasuje idealnie. Uważasz, że LM TopTec 5w40 jest lepszy?

Mam jeszcze jedno pytanie. Czy mogę zostawić filtr oleju, który został zamontowany parę dni temu czy nadaje się tylko do śmieci?

pozdrawiam

Hugo - 28-03-2015, 23:11

apg2312 napisał/a:
Skoro zawory stukają, to albo do regulacji, albo do naprawy - nie wiem, jak to w Twoim silniku wygląda
Stukają popychacze hydrauliczne, nie zawory.
apg2312 - 29-03-2015, 00:09

crystal280184 napisał/a:
Przeczytałem prawie połowę tego tematu i wychodzi że dla naszego galanta Mobil1 5w30 ESP pasuje idealnie. Uważasz, że LM TopTec 5w40 jest lepszy?

Chyba muszę poprosić jakiegoś moda lub admina o podpięcie mojego posta ;)
OK, przeczytaj, oczywiście razem z odnośnikami:
http://forum.mitsumaniaki...1379556#1379556
IMHO jest w miarę przystępnie wyjaśnione :)
Co do filtra...w tym wypadku to już jest najmniejszy wydatek. Ja bym zmienił.

Hugo napisał/a:

Stukają popychacze hydrauliczne, nie zawory.

Popychacze, zawory, może w w głowie mi coś stukało ;) Grunt, że wiadomo o co chodzi, kontekst wypowiedzi i tak jest jasny.

arturj123 - 29-03-2015, 11:31

crystal280184 napisał/a:
Dałem się chyba podpuścić mojemu znajomemu mechanikowi, bo polecił mi Castrola Magnatec 5w40, więc się zdecydowałem i popychacze stukają bardzo intensywnie. Zalany został parę dni temu poprzedzony płukanką liqui moly, czy może się coś polepszyć w tej kwestii, czy od razu wymieniać na coś innego?


Fakt olej niespecjalny, ale nie popadajmy w paranoje, że zaraz zniszczy silnik. Przez jakiś tam czas będzie dobrze spełniał swoje właściwości - teraz ciepłe dni, ja bym przejeździł te nawet i z 5000 km.

Odnośnie popychaczy to trzeba by zacząć od sprawdzenia ciśnienia oleju, a potem kolejne kroki.

argun - 29-03-2015, 11:57

Witam
Mam pytanie czy na opakowniu oleju widnieje data ważnosci czy produkcji ?
Kupilem 10W40 Castrol Magnatec mam wybita date 06.01.2015 tak wiec jest to data produkcji czy olej przeterminowany?
Pzdr

arturj123 - 29-03-2015, 12:20

To raczej data produkcji, nie wydaje mi się by ktoś podawał datę ważności oleju
KsiadzRobak - 30-03-2015, 08:08

To data produkcji.
Mobil 5W30 ESP to olej klasy C2/C3 i takie można śmiało polecić. Ten Motul X-clean+ 8100 to ta sama klasa. Pierwszy na Allegro kosztuje 110 zł, drugi jest trochę tańszy.
Filtr Knecht 20 zł.
Jak chcesz uciszyć popychacze, to szukaj olejów 5W30 klasy C2/C3 i będziesz zadowolony.

crystal280184 - 31-03-2015, 21:00

No witam ponownie

Olej mobil1 5w30 esp + filtr mann zamowiony. Mam nadzieje ze wyciszy mi ta orkiestre pod maska. Zobaczymy. Mam do was jeszcze jedno pytanie niezwiazane z olejem. Za jednym zamachem zamowilem jeszcze filtr paliwa od filtrona. Czy wymiana jest jakas skomplikowana czy zwykly uzytkownik z podstawowa wiedza (tak jak ja) moze sie zabrac za to sam? Jakies specjalne narzedzia i procedury sa wymagane? Z gory dziekuje.

Pozdrawiam

jacekxx - 31-03-2015, 21:46

Wymiana filtra paliwa nie jest skomplikowana, pod warunkiem że go odkręcisz. Śruby mogą być bardzo zardzewiałe.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group